Spring naar bijdragen

Idee - "coordineren" proeflopen rondom Eindhoven


Xaa

Aanbevolen berichten

………………10

 

Ook ik kan mij even niet beheersen. Wat wordt er maar positief op dit voorstel gereageerd!

 

Laat ik even offtopic beginnen. Wat mij frustreerd op dit forum is dat je wordt afgeschoten als je ergens kritiek op hebt. Een forum is om dingen te bespreken, zowel de positieve als negatieve kanten ervan te bekijken. Als je dus een idee loslaat op het forum moet je niet boos worden als iemand kritiek gaat leveren, maar dat juist op een positieve manier meenemen in de beoordeling van je eigen idee.

 

Dan ontopic. Als potentiele beginnende cache legger zit ik hier niet op te wachten. Of een WP door 2 verschillende caches wordt gebruikt, vind ik de verantwoordelijkheid van de legger. Als je een cache legt, moet je eerst alle cache in dat gebied lopen om te kijken of jou cache iets toevoegt (afgezien van puzzelcaches, daar moet de reviewer voor waken).

 

Daarnaast zit ik niet te wachten op iemand die het beter weet alleen omdat hij 1000+ founds en 100+ hidden achter zijn naam heeft staan. Dat gaat ten koste van de creativiteit die ik in de cache stop. Bovendien moet ik wachten tot diegene een keer tijd heeft om mijn cache te lopen, dan moet ik nog wachten tot de reviewer hem goed keurt. Als alles mee zit, kan mijn cache volgend jaar worden gelopen.

 

Natuurlijk zou ik mijn cache laten nalopen, om de kwaliteit te kunnen garanderen. Ik zou dan wel zelf de persoon kiezen die dat doet, iemand waarvan ik weet dat we op 1 lijn zitten.

 

Voordeel van dit systeem vind ik dat het optioneel is. Als cachelegger heb je een lijst van personen die je erbij kunt betrekken, maar niks moet. Dat maakt het voor mensen met weinig contacten in het wereldje een stuk eenvoudiger.

 

Groot nadeel is dat de charme er een beetje vanaf gaat. Alle caches zijn voorgekouwd en nog eens 3x herkauwd voordat ze gelopen kan worden. Het is veel leuker om een cache na bloed, zweet en tranen te vinden en af toe helemaal niet dan dat alles op de auto pilot kan worden gelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maar heb dan ook de moed om bij de introductie van de cache te zeggen "deze is niet proefgelopen". Van mij mag alles, maar ik doe het alleen om mensen te helpen en als je dat niet ziet zitten, prima. Maar wees duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Proefloper

Tjongejonge.....wat is iedereen weer heerlijk snel met het trekken van conclusies...

 

Nergens in dit draadje is volgens mij te lezen dat het proeflopen verplicht wordt gesteld. Dat kan ook niet want een cache aanbieden doe je bij Groundspeak en de reviewers reviewen volgens de regels van Groundspeak en die regels schrijven nergens voor, dat het proeflopen verplicht is.

 

Dit is gewoon een initiatief van mensen die het beste voorhebben met geocachen en die hun diensten aanbieden aan eenieder die daarvan gebruik wil maken.

Kun je op eigen kracht een foutloze cache wegleggen (of niet) en wil je het helemaal zelf doen, vooral niet laten proeflopen. Dan is het aanbod niet voor jou bedoeld.

 

Coordinatie door GC.NL? (want dat is natuurlijk de kreet waar bij bepaalde mensen de nekharen geactiveerd werden) ....zou kunnen, maar dan alleen in de zin van : geef bij het aanbieden van je cache aan dat je hem wilt laten proeflopen en GC.NL benadert iemand of brengt jou in contact met iemand in jouw regio, die zich daarvoor heeft aangeboden. Wellicht beperkt het zich tot een lijst op de pagina met regio's en voor die regio beschikbare proeflopers, waar je dan zelf uit kunt kiezen.

 

Je kunt ook altijd zelf een andere cacher benaderen als je er een voor ogen hebt.

 

Zo simpel is het. Niets moet.... alles mag. Geheel op vrijwillige basis.

Dezelfde basis waarop ik en anderen hun diensten hebben aangeboden.

bewerkt door Proefloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Xaa,

 

Kijk, wij hebben ook een keer proef gelopen en anderen hebben onze cache proef gelopen. Prima.

Meestal weet je wel iemand in de buurt en die vraag je dan.

 

Maar hoe zie je dit voorstel? Let wel: ik ben een voorstander van proeflopers!

Is het niets anders dan een lijst met proeflopers wie je kunt benaderen. Zij gaan dan proeflopen en geven hun bevindingen door aan de maker?

Of kun je jouw cache ter 'proefloop' aanbieden op een site en moet je wachten op reactie? Ook goed, maar ik stel dan voor dat er MAXIMAAL binnen 24 uur gereageerd wordt.

 

Was dit het of zit er meer aan vast?

Bv een review rapport? Alleen naar maker of op site? Dat laatste lijkt mij niet gewenst.

De maker slaat alle opmerkingen van de proeflopers in de wind. en dan? Naar mijn mening is het aan de maker wat hij ermee doet.

 

Met andere woorden: kun je jouw hele verhaal vertellen? Van A tot Z wat de bedoeling is?

Het idee is in ieder geval goed.

bewerkt door De broekies
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn idee was om te kijken of het iets actiever georganiseerd zou kunnen worden. Dus niet een pagina waar iedereen op staat, maar evt ook een centraal punt waar je 'een proefloper' kan bestellen, om het maar oneerbiedig te zeggen. Hoe ik dat precies in gedachten heb, weet ik nog niet.

Ik denk dat het wel makkelijker is om dingen lokaal te doen, met mensen die elkaar kennen. Als je dan grotere gebieden wilt doen, dan is het denk ik handiger om daar verschillende mensen een oogje in het zeil te laten houden.

 

Ik stel me zo voor dat je niet moet gaan zoeken op een pagina wie uit de buurt komt en dan iedereen maar gaan vragen, maar dat je gewoon kan aankomen met 'ik heb een cache, en ik wil daarbij hulp voor deze zaken' (bijv cachepagina, inmeten/uitzetten, proeflopen) en dan heb je hopelijk snel de/een goede persoon te pakken.

 

Misschien kan je dat op een andere manier doen. Denk aan bijv een subforum per provincie of zo, of per 'gebied'. Of gewoon een contactpersoon/mailadres die dingen kan regelen. Het lijkt me dat je dan vrij snel in beweging kan gaan.

 

Inderdaad: vrijwillig natuurlijk, maar je zou wel kunnen kijken of je binnen een regio dat initiatief wat bekender kan maken, ook bij mensen die niet op gc.nl komen. Ik denk ook dat je 'ervaring' niet moet zien als botsend met creativiteit, maar aanvullend. Iemand kan een geweldig idee hebben, maar het niet kunnen uitvoeren bijv, of door de uitvoering zoveel aandacht van het idee afleiden, dat het jammer is dat het niet vooraf een beetje geholpen is.

 

Dat waren eigenlijk de dingen die me een beetje door mijn hoofd geschoten waren. Je ziet de gebruikelijke tegenstand hier wel verschijnen. En kennelijk wil gc.nl dingen gaan proberen op te zetten, waar ik me verder niet mee ga bemoeien :-)

Ik steun dit initiatief, ik sta hier helemaal achter!

Mocht ik iets voor je kunnen betekenen, laat het mij weten.

 

Binnenkort komt bij mij een pagina met caches per regio. Kijk maar hoe dit hierin past, registratie, reklame (bekendmaking) of wat dan ook. Helaas kan gc.nl geen portal meer zijn waar je terecht kunt voor alle informatie (FTF ranglijst e.d). Maar we moeten er wel voor zorgen dat mensen goed geinformeerd worden wat ze waar kunnen vinden. Misschien een idee om de sites wat beter te linken. Ook mijn site kan wat verbetering gebruiken in dat opzicht.

Dan is het probleem van versnippering niet zo erg of kan juist bijdragen aan vooruitgang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...