Spring naar bijdragen

Weer eens wat anders


keske27

Aanbevolen berichten

Hallo all,

 

Vandaag op pad geweest met Belbor en hij wist mij iets nieuws te melden wat ging over ontmoetingen

op plaatsen die men van te voren afspreekt om binnen vijf minuten weer te verdwijnen??

Oftewel iemand te verrassen met een bezoek met een heleboel mensen die in het bezit zijn van

een gps.

 

Je kan dus afspreken met een heleboel mensen op bijvoorbeeld het binnenhof

en dan binnen korte tijd weer te verdwijnen :thumbup:

 

Je laat dan de mensen op de plaats die je bezoekt met en heleboel ??????????????????????

achter en deze zullen dan denken wat doen die mensen hier ineens en waar zijn ze nu

weer gebleven (een soort schokgolf)

 

Men spreekt hier over 'Conference on Geocaching' en het lijkt me wel leuk om dit een

keer uit te voeren.

 

Ik hoor het wel op het forum.

 

Groetjes Keske27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

... iets nieuws te melden wat ging over ontmoetingen

op plaatsen die men van te voren afspreekt om binnen vijf minuten weer te verdwijnen??...

Dat heette 'vroeger' een flashmob of 'Flash Mob' ! Pogingen tot een Nederlandse vertaling hebben 'flitsmenigte' en 'flitsmeute' opgeleverd.

- 31 juli 2003: 'Flash mobs: nieuwe internetrage op straat';

- 1 augustus 2003: 'Lage opkomst flash mob Amsterdam';

- 8 augustus 2003: 'Vanavond: FlashMob in Amsterdam';

- 8 augustus 2003: 'Flash mobbers fotograferen AH-bezoekers';

- zie diverse artikelen bij Webwereld, zoekresultaat: 'flashmob';

- 27 februari 2008: 'Flashmob vanmiddag even terug in Utrecht'.

 

Oftewel iemand te verrassen met een bezoek met een heleboel mensen die in het bezit zijn van

een gps.

Het element van een GPSr als hulmiddel is mogelijk wel (vrij) nieuw?

 

Je kan dus afspreken met een heleboel mensen op bijvoorbeeld het binnenhof

en dan binnen korte tijd weer te verdwijnen :thumbup:

 

Je laat dan de mensen op de plaats die je bezoekt met en heleboel ??????????????????????

achter en deze zullen dan denken wat doen die mensen hier ineens en waar zijn ze nu

weer gebleven (een soort schokgolf)

 

Men spreekt hier over 'Conference on Geocaching' en het lijkt me wel leuk om dit een

keer uit te voeren.

En een nieuwe benaming dus... Overigens levert het zoeken in Google op 'Conference on Geocaching' geen zinnige resultaten op!? Overigens dacht ik heel even tijdens het diagonaal lezen dat je misschien een conferentie over geocachen zou willen organiseren. Dat lijkt me leuk. Met workshops en dergelijke. Nieuwe GPS'en bekijken en testen, etc. Misschien kunnen we in Nederland een 'GPS Adventures Maze Exhibit' organiseren. Dat levert dan meteen weer een nieuw icoontje op !

 

Als ik zoek op 'flashmob gps geocaching' ('past month') dan vind ik wel het één en ander.

Een voorbeeld: 'Geocaching Flashmob in Hamm'.

 

Tot zover enige informatie over dit fenomeen. Het organiseren er van lijkt mij nog het meest lastig. In grote (studenten)steden lukt zoiets nog het meest makkelijk denk ik. Of je maakt er een geocaching 'flits'-event van. Met coins, TB's en een leuke nieuwe cache na afloop...

 

Veel succes Keske of anderen (doe jij mee?) met de organisatie van een eerste 'GeoFlits' en/ of een 'GPS Adventure Doolhof Tentoonstelling' danwel een 'GPS en Geotagging conference' !?!? Mogelijkheden te over. Het lijkt me best leuk om eens zoiets uit te werken. Wie heeft ideeën / ervaring? En wie zou iets kunnen / willen organiseren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me leuk. Waarom hier niet een event van te maken? Zou dat door de review heen komen? Ik zie al drommen geocachers met de gps in de hand richting een bepaalde plek te lopen om er op een bepaald tijdstip te zijn.

 

Alleen freaks met een GPS in de hand lijkt me niet "raar" genoeg. Toch proberen echt iets mafs te verzinnen.

De enige FlashMob waar ik tot nog toe bij ben geweest was deze. Iedereen trok ineens een fluoriserend hesje aan en liep naar een centraal punt. Een kwartiertje gezellig doen en daarna was het afgelopen en vertrok iedereen naar het volgende event :blush:

Het was erg leuk maar helaas waren er op dat moment niet erg veel onwetende omstanders, het tijdstip was daarvoor verkeerd gekozen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed .....

 

Maar ik ben de afgelopen jaren druk met Flashmobben bezig geweest en was ik ook de beheerder van het grootste flashmob forum van Nederland, namelijk Dutchmobbing.

 

Ik heb van alles geprobeerd, maar het is in Nederland bijna niet te doen om een grote groep te krijgen, je mag al blij zijn met 30 mensen.

 

Erg jammer, want in een hoop andere landen is het nog steeds populair. Valt mij wel op dat dat vaak landen zijn waar de welvaart minder is en de mensen dus minder middelen hebben

op zich te amuseren.

 

Maar doordat er weinig mensen te vinden waren voor een flashmob, heb ik besloten om de stekker uit het forum te trekken.

 

Mocht iemand iets gaan organiseren wat een combinatie is van GPS en flashmobbing, dan wil ik daar best mee helpen.

 

Want laat één ding duidelijk zijn : Flashmobben is leuk !

 

Ook al zijn er een hoop sites die er genoegen in scheppen om dit soort activiteiten tot de grond toe af te branden.

 

Met "dank" aan : geenstijl.nl :blush:

 

Flashmobs waaraan ik zelf heb mee gedaan :

 

- Krant lezen in de woonkamers van Ikea

- "Spontane" voetbalwedstrijd in hartje Amsterdam

- TV- Zapping centrum Rotterdam

- Muismob in Utrecht

bewerkt door Team Tammo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...