smeule Geplaatst 21 juli 2008 Auteur Geplaatst 21 juli 2008 Hier alvast een engelstalige wiki over de oregonhttp://garminoregon.wikispaces.com/ Natuurlijk is een thuistalige review nooit weg De samenvatting van de WIKI: After using the Oregon for a week I feel that once again Garmin does not have a "slam dunk". I'm particularly disappointed by the screen brightness in sunlight and to a lesser extent the GPS accuracy, although I'm hoping the later improves with some GPS software updates. On the flip side I'm very happy with the usability of the touch screen interface and physical design of the unit -- time will tell if I like it the winter.
Ringeling Geplaatst 24 juli 2008 Geplaatst 24 juli 2008 (bewerkt) Als Apple en Garmin nou eens samen een combi maken van de Iphones en de Oregon. En ik wil ook geen touchscreen, maar voice-controlled; gewoon coordinaten en commando's inspreken. E.e.a. is al in ontwikkeling. Zie hier. 24 juli 2008 bewerkt door Ringeling
Erben Geplaatst 15 september 2008 Geplaatst 15 september 2008 (bewerkt) Ik zie niks over Wherigo. Dat is wel jammer. got game? Create and play location-based adventures with your Oregon and Wherigo. Even op de juiste pagina kijken. Zie link bij #1 en tabblad Specs Maar als je op die link kijkt, wordt wel de Colorado, maar niet de Oregon genoemd. Of is de informatie oud? Ook bij Waypoint zie ik geen Wherigo in de specs van de Oregon, WEL in de specs van de Colorado. Dus... Edit: ik kon niet alle berichten zien. Het lijkt er op dat er toch Wherigo op zit... 15 september 2008 bewerkt door Erben
jojonl Geplaatst 16 september 2008 Geplaatst 16 september 2008 ik lees bij een bekende shop dat je de Garmin Oregon 200 ook kunt gebruiken voor je auto navigatie... als je de ervaring naast die van tomtom zet, wat kan er dan over gezegd worden?
smeule Geplaatst 16 september 2008 Auteur Geplaatst 16 september 2008 ik lees bij een bekende shop dat je de Garmin Oregon 200 ook kunt gebruiken voor je auto navigatie...als je de ervaring naast die van tomtom zet, wat kan er dan over gezegd worden? Je kan de oregon en tomtom zeker niet vergelijken. Op de oregon kan je wel navigatie kaarten zetten (citynavigator). Maar alle extra's die op de tomtom zitten heeft de oregon niet, de oregon heeft bijvoorbeeld geen gesproken functie. Wij hebben citynavigator op de oregon en kunnen ons er prima mee redden, we hebben geen tomtom nodig.
reej Geplaatst 16 september 2008 Geplaatst 16 september 2008 (bewerkt) ik lees bij een bekende shop dat je de Garmin Oregon 200 ook kunt gebruiken voor je auto navigatie...als je de ervaring naast die van tomtom zet, wat kan er dan over gezegd worden? Je kan de oregon en tomtom zeker niet vergelijken. Op de oregon kan je wel navigatie kaarten zetten (citynavigator). Maar alle extra's die op de tomtom zitten heeft de oregon niet, de oregon heeft bijvoorbeeld geen gesproken functie. Wij hebben citynavigator op de oregon en kunnen ons er prima mee redden, we hebben geen tomtom nodig. Garmin laat mij soms wegen inrijden dat ik denk mag dit wel ?? en nee hij staat dan niet op wandelmode Good old tomtom gebruik ik dus voor op de weg.... 16 september 2008 bewerkt door reej
LTeunis Geplaatst 16 september 2008 Geplaatst 16 september 2008 EN.... de Oregon 200 heeft OOK geen piepjes. Let daar op als je hem ook voor navigatie wil gebruiken. Dat vindt je bijna nergens terug. Ook ik kwam tot deze verrassing Maar ja voor het prijsverschil met de 300 heb je bijna een goede Nuvi met TMC. Dus dat probleem was snel opgelost. De andere extra's van de 300: electronisch kompas, barometer en overzenden van GPX gebruikte ik op de 60CSx en Colorado ook niet.
TuuronTour Geplaatst 16 september 2008 Geplaatst 16 september 2008 de Oregon 200 heeft OOK geen piepjes. Let daar op als je hem ook voor navigatie wil gebruiken. Uuhh...je kan toch altijd letten op het schermpje hoe groot de afstand tot de afslag nog is? Mensen gaan sowieso teveel op hun gehoor af vind ik, wat soms tot gevaarlijke situaties kan leiden (bv blind oversteken en een stille auto niet 'horen' aankomen). het is in het verkeer net als cachen: je moet ook je ogen gebruiken!
jojonl Geplaatst 16 september 2008 Geplaatst 16 september 2008 tis juist wel handig dat je NIET op het schermpje MOET kijken... enne... dat bliepje, dat leek me nu net een handige tool voor de nieuwe gps (als we ooit afstand kunnen doen van de handige kleine geko)
TuuronTour Geplaatst 16 september 2008 Geplaatst 16 september 2008 (bewerkt) tis juist wel handig dat je NIET op het schermpje MOET kijken... Tja, voor mij is het kijken wel een noodzaak aangezien ik niet naar de gesproken instructies kan luisteren . Ik begrijp wel dat de piepjes voor goedhorenden handig zijn om tijdig gewaarschuwd te worden. Het leek me alleen dat een apparaat niet per definitie waardeloos wordt alleen omdat er geen piepjes op zitten. 16 september 2008 bewerkt door TuuronTour
LTeunis Geplaatst 17 september 2008 Geplaatst 17 september 2008 tis juist wel handig dat je NIET op het schermpje MOET kijken... Tja, voor mij is het kijken wel een noodzaak aangezien ik niet naar de gesproken instructies kan luisteren . Ik begrijp wel dat de piepjes voor goedhorenden handig zijn om tijdig gewaarschuwd te worden. Het leek me alleen dat een apparaat niet per definitie waardeloos wordt alleen omdat er geen piepjes op zitten. Thuur, ik zei ik niet dat dit apparaat waardeloos is. Ondanks dat ik eenzijdig doof ben maakte ik op de 60C en CSx wel dankbaar gebruik van de piepjes. En ik vond dit wel een gemis. Geen reden voor mij om de 200 om te ruilen voor een 300 want afgezien van de overbodige luxe van overzenden, kompas en barometer is de 200 identiek aan de 300 of 400. O ja natuurlijk de basiskaart niet vergeten. Maar gebruik je die? Nee de 200 is een uitstekend apparaat waar nog wel wat puntjes voor moeten komen maar een aanrader is het wel. Vele malen beter en handiger dan de Colorado IMHO.
Lein Geplaatst 15 februari 2009 Geplaatst 15 februari 2009 We hebben twee vragen tav de Oregon Wie kan ons helpen? Heeft iemand ervaring met het gebruik van de Oregon op de fiets? Zijn er mensen die een alternatieve fietssteun hebben gevonden? De steun van Garmin (met tie wraps) lijkt ons niet erg stabiel. Ondersteunt de Oregon ook SDHC kaarten?
Banditgirl Geplaatst 15 februari 2009 Geplaatst 15 februari 2009 Ik heb een steun voor op de motor van Ram mount. Volgens mij kun je die ook gebruiken op de fiets. Met een beugeltje zet je hem vast op het ronde gedeelte van je stuur. Kijk eens op http://www.ram-mount.com/ of www.gps.nl.
Mon-Roe Geplaatst 15 februari 2009 Geplaatst 15 februari 2009 Wij hebben ook een rammount gekocht, met wat extra accessoires zodat de steun te gebruiken is op de fiets, motor en in de auto.
Aanbevolen berichten