Spring naar bijdragen

Het slecht terugplaatsen van een cache


Martin-1955

Aanbevolen berichten

Ik heb nu al enige tijd een aantal caches verstopt.

En heb mijn best gedaan om dit zo onopvallend mogelijk te verstoppen.

Verschillende technieken gebruikt.

 

Waar ik mij aan erger van enkele mede geocachers is dat ze de cache niet op de zelfde plek terug leggen.

 

VB. Ik heb een cache met magneten verstopt aan een vertikaal deel van een plateau.

Ik heb tijdens controlle rondes al verscheidende keren mee gemaakt dat men de cache niet meer vastmaakte waar het hoort.

Zelfs is er een geocacher geweest die heeft de cache gewoon in de bosjes gegooid.

 

Ik heb ergens anders een NANO en die heb ik ook al op verschillende plaatsen terug gevonden.

 

Tja waarvoor gebruik ik een hint, want die klopt natuurlijk niet meer.

 

Door dit nongelante gedrag worden caches door de verkeerde muggles gevonden en geript.

 

Nu breng ik dit wel op het forum maar ik heb het vaag vermoeden dat de geocachers in kwestie hier niet te vinden zijn, dus even onder de aandacht brengen dat men de cache weer exact terug legt zal geen vruchten opleveren.

 

Dus wie heeft er soort gelijke ervaringen met onze collega hobbyisten.

bewerkt door Martin-1955
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tja, dat heb ik ook vaak meegemaakt. Zelf ooit eens een hele tijd moeten zoeken naar mijn eigen nano. Inderdaad, de hint klopte niet meer...

Volgens mij komt het doordat soms de cache door het ene teamlid gevonden wordt en de cache vervolgens door een ander teamlid wordt teruggeplaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat heb ik ook vaak meegemaakt. Zelf ooit eens een hele tijd moeten zoeken naar mijn eigen nano. Inderdaad, de hint klopte niet meer...

Volgens mij komt het doordat soms de cache door het ene teamlid gevonden wordt en de cache vervolgens door een ander teamlid wordt teruggeplaatst.

 

 

 

Kijk goed is dat niet, maar het is een redelijk excuss.

 

Mijn geheugen is niet zo goed, dus moet ik altijd extra goed nadenken waar precies ik hem vond.

 

Loggen en kwak die cache maar snel neer, hup naar de volgende.

Dat vind ik weinig respect tonen voor de cache legger en de volgende geocacher.

bewerkt door Martin-1955
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat we hier te maken hebben met die speed-cacher die er heeeel veel in 1 dag willen doen (link in dit forum).

 

Wij beleven er altijd extra plezier aan om de cache weer zo te verbergen op z'n plekkie, en dan het liefst nog beter dan zoals we 'm gevonden hebben, zodat de volgende extra z'n best moet doen om 'm ook te vinden. Wat dat vinden wij zelf ook leuk, het vinden.

 

Onze zoon heeft er een handje van om op andere plekken (in het bos verborgen caches) in de directe omgeving (straal van 10 meter) een namaak afleidingsplekje te maken, zo van 'hier zou ie ook kunnen liggen'. Dan lacht zich altijd een deuk.

 

Laten we eerlijk zijn, een goed verborgen cache laat zich niet (snel) rippen. Dat levert frustratie op. Dus goed verbergen, zodat we allemaal plezier er aan kunnen blijven beleven, omgeacht of je aan het speeden bent of niet.

 

Gr,

Marco

bewerkt door De GEO Ridders
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Door dit nongelante gedrag worden caches door de verkeerde muggles gevonden en geript.

Blijkbaar denk jij niet na over de consequenties van de manier waarop je legt en je omgeving belast. Iemand zoekt, puf-puf, na een haf uur: bingo. Denk je dan echt dat na loggen mensen exact en altijd weten waar de nano lag, of de magneet hing ? Ik denk dat de verstopplek die jij kiest niet in evenwicht is met de omgeving, en dat jij gerespecteerd wil worden door caches te leggen maar daarin ernstig teleurgesteld wordt. Ik heb ergere zaken meegemaakt: in een cachedoos poepen, micro met dop naar boven en er een gat in prikken. Leuk he.

 

Dat is pas respectloos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat we hier te maken hebben met die speed-cacher die er heeeel veel in 1 dag willen doen (link in dit forum).

 

Wij beleven er altijd extra plezier aan om de cache weer zo te verbergen op z'n plekkie, en dan het liefst nog beter dan zoals we 'm gevonden hebben, zodat de volgende extra z'n best moet doen om 'm ook te vinden. Wat dat vinden wij zelf ook leuk, het vinden.

 

Onze zoon heeft er een handje van om op andere plekken (in het bos verborgen caches) in de directe omgeving (straal van 10 meter) een namaak afleidingsplekje te maken, zo van 'hier zou ie ook kunnen liggen'. Dan lacht zich altijd een deuk.

 

Laten we eerlijk zijn, een goed verborgen cache laat zich niet (snel) rippen. Dat levert frustratie op. Dus goed verbergen, zodat we allemaal plezier er aan kunnen blijven beleven, omgeacht of je aan het speeden bent of niet.

 

Gr,

Marco

 

Maar een TE moeilijk verstopte cache op een openbare plek is juist geen goed idee.

Dan sta je daar lange tijd voor andere mensen verdacht rond te hangen, dat is natuurlijk het vervelendst voor de zoeker want dan wordt je altijd aangesproken en lang niet altijd even vriendelijk.

Maar ook voor de verstopper kan het juist dan misgaan, want mensen beginnen toch benieuwd te worden waarom iemand daar verdacht stond te zijn, bellen de politie of gaan zelf even detectiveje spelen, en dan is de kans groot dat de cache weg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Door dit nongelante gedrag worden caches door de verkeerde muggles gevonden en geript.

Blijkbaar denk jij niet na over de consequenties van de manier waarop je legt en je omgeving belast. Iemand zoekt, puf-puf, na een haf uur: bingo. Denk je dan echt dat na loggen mensen exact en altijd weten waar de nano lag, of de magneet hing ? Ik denk dat de verstopplek die jij kiest niet in evenwicht is met de omgeving, en dat jij gerespecteerd wil worden door caches te leggen maar daarin ernstig teleurgesteld wordt. Ik heb ergere zaken meegemaakt: in een cachedoos poepen, micro met dop naar boven en er een gat in prikken. Leuk he.

 

Dat is pas respectloos.

 

 

 

Is het de bedoeling dat mensen hem gelijk moeten vinden ?

 

Helaas heb ik mijn cache's zo dat mensen hem, in mijn ogen te snel vinden.

Dus nu iets moeilijker, en nu kunnen ze hem niet meer vinden.

 

In de stad met veel mugglers moeten de cache's snel gevonden worden en eenvoudig te pakken.

In de natuur moet je rekening houden dat hoe meer er gezocht wordt hoe meer kans dat de natuur beschadigd wordt. Toch kan men hier langer zoeken.

 

Ik ben het met je eens dat als je een half uur gezocht hebt dat je wel eens zou kunnen vergeten waar je hem ook al weer vandaan hebt. Maar dat is nog altijd niet achteloos weer teruggooien.

 

Wat is de bedoeling van Geocachen, Schat zoeken.

Zoeken ! ( Wij koppelen een wandeling in de natuur aan het fenomeen geocaching) maar dat mag natuurlijk niet ten kosten gaan van de basis en dat is schat ZOEKEN.

 

Als ik en dat is mij (Newbe) 2x gebeurd meer dan 1 uur zoeken heb ik toch een voldaan gevoel dat ik hem heb gevonden (op mijn knieen tussen de basaltkeien) en dan erachter komen dat de coordinaten niet kloppen (vind ik ook niet erg).

 

Waar ik mij in vergist heb is het gedrag van de meeste mensen (de goede cachers), Laat ik zo zeggen ik ben iets brutaler en ik kijk naar wat voor types er rond de cache lopen. Zijn het ouderen dan zoek ik gewoon zijn het jongeren dan ben ik voorzichtiger zoniet loop ik naar de volgende cache.

 

Veel cache's van mij zijn in de stad, en heel veel mugglers hebben mij gezien dat ik de cache plaatste zelfs de politie op mij af gestuurd. Maar die cache is er nog steeds zelfs open en bloot als mijn verstopmethode verstopt is :blush: (zand). Mensen helpen Geocachers zo van "hij ligt daar en daar hoor" deze was ook wel leuk "Ik zal hem wel even pakken voor jou" en toen kon hij hem niet vinden ;)

 

Dus ik denk dat mijn cache's goed doordacht zijn en ook in evenwicht met de omgeving.

 

En wat is de reden dat ik cache's geplaatst heb ? Ten eerste niet voor mezelf zie het maar als een vrijwilleger, Zonder geplaatste cache's kan niemand schat zoeken.

bewerkt door Martin-1955
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben er nog nooit moeite mee gehad te onthouden waar ie lag. Maar als ik daar wel moeite mee zou hebben, dan zou ik zolang mijn gps of iets anders op die plek leggen en na het loggen de gps weer ruilen voor de cache.

 

Wij hebben een cache waar men presteert om hem niet alleen een meter hoger of lager weer terug te leggen, maar zelf helemaal aan de andere kant van het bouwwerk. Ik heb dan ook pas een note geschreven met:

 

"Het is ons wel een raadsel hoe toch elke keer de cache zichzelf verplaatst. Want cachers leggen hem toch zeker wel terug op de plek waar ze hem vinden?"

 

Als mensen echt niet kunnen onthouden waar ie ligt, zijn er genoeg trucjes om dat op te lossen, je kan bijvoorbeeld ook een foto maken.

 

Mijn mening, hoogst irritant en zou het fijn vinden als iedereen hem wél op de plek terug zouden leggen waar men hem heeft gevonden.

 

groetjes GeoVlinder

 

ps Grappig van die nep-plekjes maken, er zijn er meer die dat doen, ik ben er weleens tegengekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat we hier te maken hebben met die speed-cacher die er heeeel veel in 1 dag willen doen

 

Dit is denk ik onzin. Ik doe het ook regelmatig, maar waarom zou ik een cache zomaar ergens neer leggen.

Ik leg ze altijd weer op de plek terug. Het hoeft helemaal niet de snelheid te zijn. :thumbup:

In mijn ogen heeft het inderdaad meer te maken met grotere teams, waarvan de ene hem vind en de ander hem weer verstopt. :rolleyes:

Ik kom het ook regelmatig tegen bij mijn cache's, dat je zelf moet zoeken waar hij ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Collega cachers, wellicht heeft het met goedwillendheid van onze andere collega cachers te maken. Wellicht vinden zij de plek waar zij de cache vinden dusdanig opvallend en ligt ie naar hun zin te open en bloot, dat zij hem met een goed geweten ergens anders (in de buurt) netjes verstoppen.

 

Dat kan toch ook? En dan hoeven we alleen maar blij te zijn dat er zulke spelers zijn. Aan de andere kant weer niet, want daar gaat je hint. En krijg je van die meldingen van 'ik zat er 20 meter naast' en 'de hint was niet van toepassing'.

 

Dat echter een terug-plaatser 'm niet juist terug plaatst, ja een ander lid van een team, of een niet al te geinteresseerde, een hunter, of gestoord tijdens het terugplaatsen.

 

Inderdaad, bos en stad vergt verschillende aanpak van zowel zoeken als verstoppen. Daar ben ik het mee eens. Ook dat je in een bos niet zwaar moet zoeken ivm beschadigen van de natuur. Maar hier moet ieder goeie cacher zich juist correct in bewegen, zie de regels van het cachen.

 

Ik denk dat iedere eigenaar er beter aan doet om zo nu en dan zelf een ster plekke een controle uit te voeren. Misschien verminderd dat ook wel wat ergenis en roof.

En uiteraard dit naast ieders eigen verantwoordelijkheid als zoeker en verstopper. We doen het spel tenslotte SAMEN.

 

-Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij hebben we ook een regel dat je zo min mogelijk op de cacheplek zelf moet loggen. Als je dat netjes doet, dus je loopt met cache en al een meter of 10 verder, dan is het wel eens lastig om de juiste plek terug te vinden... Maar vaak vinden we ammoboxen die in een mooi kistje in de grond zitten. Dan is het dus helemaal duidelijk waar de cache terug moet.

Misschien is dat dan ook de tip voor alle leggers (en dus ook voor onszelf :rolleyes: ) : Markeer duidelijk de plek waar de cache ligt: Zet met stift een stip onder de nano. Plak een rode sticker o.i.d. op de plek van een micro. Verstop je ammobox in een kistje of emmer in de grond. Dus altijd iets plaatsen dat verankerd is op de plek van de cache.

 

(PS: nepverstopplekjes maken klinkt misschien wel grappig, maar je verandert daarmee wel iemand ander's cache. Misschien heeft de maker er voor gezorgd dat de cache ter plaatse makkelijk te vinden is om zo min mogelijk de natuur te verstoren. Dan is het toch niet aardig om dat te veranderen... Is maar een suggestie ter overweging...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegen beter weten in reageer ik toch weer

juist door het zoeken in een urban omgeving valt de cache op.

en dan gaan een nieuwsgierig geworden iemand kijken wat er te vinden is. als je geluk heb plaatst hij hem terug als je nog steeds geluk heb gooit hij hem in de bosjes als je pech heb en de eerstvolgende hunter nog veel meer pech dan is hij weg.

Dus plaats je cache’s in een Urban omgeving plaats zorg dat hij te vinden ( hint) is anders loop je tegen deze onoverkomelijke problemen op.

 

Zaterdag kom ik in ieder geval 2 cache’s graaien in de noordkop

 

Ik cache niet om te zoeken, daar heb ik mijn bussleutels voor, ik cache om te vinden

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tegen beter weten in reageer ik toch weer

juist door het zoeken in een urban omgeving valt de cache op.

en dan gaan een nieuwsgierig geworden iemand kijken wat er te vinden is. als je geluk heb plaatst hij hem terug als je nog steeds geluk heb gooit hij hem in de bosjes als je pech heb en de eerstvolgende hunter nog veel meer pech dan is hij weg.

Dus plaats je cache's in een Urban omgeving plaats zorg dat hij te vinden ( hint) is anders loop je tegen deze onoverkomelijke problemen op.

 

Zaterdag kom ik in ieder geval 2 cache's graaien in de noordkop

 

Ik cache niet om te zoeken, daar heb ik mijn bussleutels voor, ik cache om te vinden

 

 

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

 

hahahaha BARNYYYYYYYYYYYYYYYYYY

 

Ja dat kan ook gebeuren.

En ja er moet een goede hint zijn, hmmmm ik geloof dat de Watertoren niet zo'n goede hint heeft dus ......

BARNYYYYYY bedankt voor de tip, want ik was het vergeten.

 

Ow Barny vraagje maar liefst per telefoon of als je in juttertjes stad bent zou je dan effe op de koffie komen.

Laatste heb ik liever, is wel belangrijk en ik weet het even niet meer dus heb ik een ervaren (slijm) geocacher nodig voor een beetje heel goede raad. :lol:

 

Zie je wel dat ik geen boeman ben, goh ben het zomaar met jou eens :P

bewerkt door Martin-1955
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik heb zo mijn manieren om dan maar uiteindelijk een cache te vinden als ik al meerdere malen voor jan doedel heb lopen zoeken.

Ik drop nu mijn twee jongens en zeg: zoek! En nog voordat de eerste de beste Antilliaanse junk mijn autoradio heeft kunnen ontvreemden lopen die gasten al met de cache in de handen.

 

Ik heb zo mij mijn weelderige figuur te behouden dus ik drink daarom geen koffie maar als je een tuincache plaatst en een blikje cola heb klaar staan neem ik deze invitatie graag aan

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, ik heb zo mijn manieren om dan maar uiteindelijk een cache te vinden als ik al meerdere malen voor jan doedel heb lopen zoeken.

Ik drop nu mijn twee jongens en zeg: zoek! En nog voordat de eerste de beste Antilliaanse junk mijn autoradio heeft kunnen ontvreemden lopen die gasten al met de cache in de handen.

 

Ik heb zo mij mijn weelderige figuur te behouden dus ik drink daarom geen koffie maar als je een tuincache plaatst en een blikje cola heb klaar staan neem ik deze invitatie graag aan

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

 

Lol yep dan maar COLA pfff ik bellen met kruimel en die zegt dat ik voor Barny geen tuincache mag maken.

 

Maar voor jou wil ik wel een colaboom planten.

 

Ik had een e-mail gestuurd naar uwe hoogheid, heb je die nog gehad ?

 

En ehhh mijn adres stuur ik in nederlands, dus nie in coordinaten andes zou je hem wel eens niet kunnen vinden ;)

 

Ow mijn straatje is 1 van de veiligste van Den Helder er wonen veel Antilianen lol

Dus je auto hoeft niet op slot.

 

En waar ik met jou over wil praten is niet leuk :lol: en ik hoop dat jij mij raad kunt geven, want normaal weet ik zat en klets mij overal wel uit (met Barny bv.) maar nu weet ik het echt niet meer ;)

bewerkt door Martin-1955
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...