Spring naar bijdragen

Het slecht terugplaatsen van een cache


Martin-1955

Aanbevolen berichten

Hallo all,

 

Wij hebben dat nou ook regelmatig??

Stap je in de auto om te gaan cachen in de regio wil je terug

naar huis gaan weet je ineens niet meer waar je huis is??? :cry:

 

 

Mensen stop toch met deze onzin je weet toch ook de uitgang te vinden

van een gebouw of atraktie park als je er voor het eerst bent???? :yes:

 

Laat staan waar je een cache vind en terug MOET plaatsen. :P

 

Groet Keske27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo all,

 

Wij hebben dat nou ook regelmatig??

Stap je in de auto om te gaan cachen in de regio wil je terug

naar huis gaan weet je ineens niet meer waar je huis is??? :cry:

 

 

Mensen stop toch met deze onzin je weet toch ook de uitgang te vinden

van een gebouw of atraktie park als je er voor het eerst bent???? :yes:

 

Laat staan waar je een cache vind en terug MOET plaatsen. :P

 

Groet Keske27

 

 

 

Zelfs met mijn gammele hersenen weet ik waar ik de cache gevonden heb, mijn zoon is er ook altijd bij en samen vinden wij de cache, dus samen weten we waar die precies lag, en daar leggen we hem ook altijd weer terug. En we letten erop dat de cache niet direct in het zicht ligt. Dus enkele regeltjes of advies erbij ?

 

1 Als de cache gevonden is en gelogd plaats de cache exact op die plaats weer terug.

 

2 Ligt de cache teveel in het zicht verberg hem dan op 1 of andere manier.

 

Zoiets wie weet dit even goed te maken ( ikke Newbe).

bewerkt door Martin-1955
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs met mijn gammele hersenen weet ik waar ik de cache gevonden heb, mijn zoon is er ook altijd bij en samen vinden wij de cache, dus samen weten we waar die precies lag, en daar leggen we hem ook altijd weer terug. En we letten erop dat de cache niet direct in het zicht ligt. Dus enkele regeltjes of advies erbij ?

 

1 Als de cache gevonden is en gelogd plaats de cache exact op die plaats weer terug.

 

2 Ligt de cache teveel in het zicht verberg hem dan op 1 of andere manier.

 

Zoiets wie weet dit even goed te maken ( ikke Newbe).

 

Martin,

 

het is absoluut zinloos dat soort opmerkingen cq. vragen op je cachepagina te plaatsen.

Het haalt niets uit, wan men leest het niet cq. denkt er niet aan. Zeker als het tradi's betreft is het zinloos: het grootste deel der snelle cachers download alleen de cachecoords. De cachepagina zien ze - als je geluk hebt - pas bij loggen.

 

Het is inderdaad een bekend fenomeen: na een stuk of 10 logs kun je er bijna van op aan dat de cache niet meer op de oorspronkelijke lokatie ligt. Tenzij er een bekisting is aangebracht.

 

Vandaar ook: zorg ervoor dat een cache in een mugglerijke omgeving makkelijk te vinden is voor een geocacher. Evt. met niets verhullende spoilerfoto erbij. Het belangrijkst is dat er geen aandacht wordt getrokken.

STIEKEM weet je wel !!

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Martin,

 

het is absoluut zinloos dat soort opmerkingen cq. vragen op je cachepagina te plaatsen.

Het haalt niets uit, wan men leest het niet cq. denkt er niet aan. Zeker als het tradi's betreft is het zinloos: het grootste deel der snelle cachers download alleen de cachecoords. De cachepagina zien ze - als je geluk hebt - pas bij loggen.

 

Het is inderdaad een bekend fenomeen: na een stuk of 10 logs kun je er bijna van op aan dat de cache niet meer op de oorspronkelijke lokatie ligt. Tenzij er een bekisting is aangebracht.

 

Vandaar ook: zorg ervoor dat een cache in een mugglerijke omgeving makkelijk te vinden is voor een geocacher. Evt. met niets verhullende spoilerfoto erbij. Het belangrijkst is dat er geen aandacht wordt getrokken.

STIEKEM weet je wel !!

 

Geopatra.

 

 

 

Ik weet het maar niet geschoten is altijd mis.

 

Ik denk ook dat veel geocachers te voorzichtig zijn om op een drukke plaats de cache te zoeken. Of het een bepaalde schroom is of dat ze denken dat als het opvalt dat de cache geript wordt is niet zo belangrijk.

 

Juist dat voorzichtige gedrag valt op. (Brutale hebben de halve wereld). Veel muggles weten van mijn cache's maar die zullen de cache niet rippen. (5 caches geript :yes: en niet door .....). Ik neem natuurlijk risico's met het plaatsen op relatief drukke plaatsen, maar wie rippen ? ouderen, volwassenen, pubers, kinderen en of groepjes ? Nou ik zorg altijd dat de risico groepen mij niet zien. Opa hulpvaardig zegt tegen de zoekende geocacher zal ik hem even pakken :cry: , tja lag die niet op zijn plekje dus kon opa hem niet vinden. En dat vind ik nu geweldig om te horen. Veel mensen helpen de geocachers met tips waar de cache kan leggen.

 

En natuurlijk zal er eens een cache geript worden, hoort bij de hobby. Maar het is SHIT (sorry) als een niet muggler ript.

 

greetzzzzzz

 

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we het eens omdraaien en de oorzaak van het foutief terugplaatsen van caches eens van de andere kant bekijken. Wat kan de cacheplaatser er aan doen om het 'verkeerd terugplaatsen' te voorkomen.

 

De bekisting is al genoemd. Voor micro's kun je denken aan een klem, waarin het rolletje geklemd zit. De plek moet onopvallend opvallend zijn. Voor een geocacher herkenbaar, voor alle anderen niet.

 

Als ik (of het er nu één of dat het er nu 100 op een dag zijn) een cache log, dan doe ik dat op de plaats waar ik de cache gevonden heb. Dit is echter niet altijd mogelijk, bijv. omdat het er erg druk is. In dat geval neem ik de cache mee en zoek een iets rustiger plekje op om te loggen.

Bij het terugplaatsen heb ik dan weer hetzelfde probleem. Hoe doe ik dat ongemerkt?

Dat terugplaatsen moet dan wel snel en makkelijk kunnen anders is het vragen om problemen.

Ik zou me kunnen voorstellen dat in dit soort gevallen de cache anders teruggeplaatst wordt dan dat hij is neergelegd.

 

Denk dan ook dat het verkeerd terugplaatsen meer zijn oorzaak vind in het 'willen voorkomen dat een ander ziet wat je aan het doen bent' dan aan onverschilligheid of (zoals hier verschillende keren gesuggereerd is) aan geocachers, die snel, snel, snel willen en de cache na de log het liefst in de struiken gooien om maar zo snel mogelijk hun volgende found te kunnen noteren.

 

Voor alle geocachers, die niet meer weten waar ze de cache gevonden hebben en hem daarom na het loggen foutief terug plaatsten hoop ik dat ze nog wel weten waar ze hun auto geparkeerd hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben voor erg opvallend geplaatste caches een felgele met reflectie bestikte inspecteursjas achter in de auto liggen en een schrijfplankje. Juist door héél erg op te vallen (even een bruggetje inspecteren...) denken muggles dat er 'alleen maar' gewerkt wordt, wat in dit land gelukkig nog steeds niet heel vreemd is. Niet in alle gevallen bruikbaar, maar regelmatig (vooral in grote steden waar erg veel gebouwd èn geïnspecteerd wordt) een praktische hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk dat is nou een goeie!

Niet opvallen omdat je juist zo opvalt!

Die ga ik onthouden!

Bedankt voor de tip!

 

Ps. Zal wel mooi staan dat geel bij dat blauw en rood van de grote smurf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het maar niet geschoten is altijd mis.

 

Ik denk ook dat veel geocachers te voorzichtig zijn om op een drukke plaats de cache te zoeken. Of het een bepaalde schroom is of dat ze denken dat als het opvalt dat de cache geript wordt is niet zo belangrijk.

 

Juist dat voorzichtige gedrag valt op. (Brutale hebben de halve wereld). Veel muggles weten van mijn cache's maar die zullen de cache niet rippen. (5 caches geript :yes: en niet door .....). Ik neem natuurlijk risico's met het plaatsen op relatief drukke plaatsen, maar wie rippen ? ouderen, volwassenen, pubers, kinderen en of groepjes ? Nou ik zorg altijd dat de risico groepen mij niet zien. Opa hulpvaardig zegt tegen de zoekende geocacher zal ik hem even pakken :cry: , tja lag die niet op zijn plekje dus kon opa hem niet vinden. En dat vind ik nu geweldig om te horen. Veel mensen helpen de geocachers met tips waar de cache kan leggen.

 

En natuurlijk zal er eens een cache geript worden, hoort bij de hobby. Maar het is SHIT (sorry) als een niet muggler ript.

 

greetzzzzzz

 

Martin, je hebt al vaker bewezen behoorlijk eigenwijs te zijn.

Heel toevallig ben ik dat ook!

 

Nog 1 keer:

Geocaching is een stiekeme hobbie.

 

Je praat over enkele behulpzame mensen en vergeet even gauw dat je nog recent klaagde over het verdwijnen van 5 caches in - ik meen - 2 weken.

Dat is nogal wat op jouw cachetotaal!

 

Je vergeet ook dat er vaak sprake is van meerdere cachers die op pad zijn en steeds vaker ook hele gezinnen met kleine kinderen, die soms ook nog vrienden bij zich hebben.

Als die gaan zoeken geeft me dat toch een spektakel !

 

Vandaar: mijdt dat soort plaatsen en zorg dat je cache juist goed te vinden is voor cachers. En voorzien van een duidelijke spoiler om te voorkomen dat mensen moeten zoeken.

 

Houdt het STIEKEM !

 

Eigenwijs zijn is een prima eigenschap. Luisteren naar advies van meer ervaren mensen is dat ook!

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb één keer een logrolletje bewust niet meer op de juiste plaats neergelegd ivm jonge dreuzels.

Ik heb daarna de cache op een andere plaats gelegd, een foto gemaakt van de locatie en de coordinaten netjes gemaild naar de cachelegger.

Beter zo dan dat hij was geript dacht ik :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
"... waar heb ik dat gele bussie ook al weer teruggestopt? hij is niet meer op dezelfde plek ... " :eek:

 

Geen probleem, dat gele krot ruik je van ver.

denk maar aan friet en je weet het op KILOMETERS AFSTAND

Zelfs zonder GPS op de meter nauwkeurig te vinden !!!!

 

'Team Kleijn'

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...