Spring naar bijdragen

Verschil in aantal founds


kuipjeboter

Aanbevolen berichten

Volgens My Account Details (op geocaching.com) heb ik op dit moment 60 caches gevonden. Maar volgens geocaching.nl heb ik er 59 (zo blijkt op de pagina Geo d'Or uitreiking). Nu heb ik wel in de forumberichten gelezen dat de telling op geocaching.nl wel eens achter kan lopen bij geocaching.com, maar de laatste found dateert van bijna twee weken geleden. (Tijdje eruit geweest door ziekte :thumbup:.) Het verschil zou inmiddels dan toch wel opgeheven moeten zijn, zou ik zeggen. Hoe komt het dan dat er nog steeds een verschil bestaat?

 

Het is wel jammer dat ik er net nu tegenaan loop, want ik wilde na die 60e found mijn eerste Geo d'Ors gaan uitreiken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dan is er één cache (nog) niet 'gezien' door .NL. Je kunt dit zelf corrigeren via Doet Het Zelf (links in het menu) en dan Corrigeer Logs. Dan wordt ook die laatste cache snel toegevoegd. Alleen even uitzoeken welke cacher er bij .Nl mist, en dat kan wel een vervelende klus zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan is er één cache (nog) niet 'gezien' door .NL. Je kunt dit zelf corrigeren via Doet Het Zelf (links in het menu) en dan Corrigeer Logs. Dan wordt ook die laatste cache snel toegevoegd. Alleen even uitzoeken welke cacher er bij .Nl mist, en dat kan wel een vervelende klus zijn.

 

Maar hoe kan ik zien welke cache er bij .nl mist? Waar kan ik de lijst vinden van de caches die ik volgens .nl gevonden heb? Bij My Account Details zie ik toch de caches volgens .com?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar kan ik de lijst vinden van de caches die ik volgens .nl gevonden heb? Bij My Account Details zie ik toch de caches volgens .com?

Die kun je hier vinden. Daaruit blijkt dat je ook bij .nl inmiddels op 60 founds staat. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die kun je hier vinden. Daaruit blijkt dat je ook bij .nl inmiddels op 60 founds staat. :thumbup:

Inderdaad, ik heb het ook gezien! Dat is toevallig! Net op het moment dat ik er een berichtje over schrijf, komt de teller op 60 te staan. Maar ik weet nu in elk geval waar ik moet zoeken. Bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die kun je hier vinden. Daaruit blijkt dat je ook bij .nl inmiddels op 60 founds staat. ;)

Inderdaad, ik heb het ook gezien! Dat is toevallig! Net op het moment dat ik er een berichtje over schrijf, komt de teller op 60 te staan. Maar ik weet nu in elk geval waar ik moet zoeken. Bedankt.

 

Niet zo heel toevallig hoor :P . Ik had gekeken welke cache nog niet bij GC.NL was bijgewerkt, en bij 'statistieken/corrigeer logs' kan je voor de ontbrekende cache (in jouw geval CVD pickup 1 (Waterkant)) forseren dat deze 'direct' bijgewerkt wordt :thumbup: . Ik deed dat gisterenavond, maar het duurde blijkbaar ook toen nog lang voordat hij op jouw lijstje kwam. Sowieso vreemd dat hij niet al eerder is bijgewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die kun je hier vinden. Daaruit blijkt dat je ook bij .nl inmiddels op 60 founds staat. :thumbup:

Maar ik weet nu in elk geval waar ik moet zoeken. Bedankt.

en je weet nog iets meer, namelijk dat het wel even kan duren hier op geocaching.nl voordat de gegevens synchroon lopen met geocaching.com

 

"Alles sal reg kom" zei die vent in uit de Boeren Vrijstaat ooit.

 

Eigenlijk zei iets anders, namelijk: Alles sal reg kom as ons almal ons plig doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag die draadje gezien en ook maar eens een poging gewaagd om .nl en .com ongeveer gelijk te krijgen. Ik begon met 17 verschil en heb er daar 16 van gevonden (en toen vond ik het wel mooi geweest). Deze 16 liggen allemaal in het buitenland en bij correctie log wordt er aangegeven dat deze caches nog niet in de database staan en dat het eventjes (uur tot een dag) kan duren voordat het bijgewerkt is. Waarschijnlijk moet elke buitenlandse een keer door iemand aangemeld worden om opgenomen te worden in de database. Ilonka80, ik verwacht dat bij jou ook de meeste gemiste caches uit het buitenland komen. Dit maakt het zoeken misschien wat makkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg net van Vriend PeeTee een bericht dat zijn buitenlandse caches wel in de stats zijn opgenomen. Dan heb ik waarschijnlijk (als anti-statsfiguur) de wijziging in het beleid wel gemist hebben :thumbup:

Je kunt ook niet alles weten en alles bijhouden. En ons kruimel wordt ook gewoon een daggie ouder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag die draadje gezien en ook maar eens een poging gewaagd om .nl en .com ongeveer gelijk te krijgen. Ik begon met 17 verschil en heb er daar 16 van gevonden (en toen vond ik het wel mooi geweest). Deze 16 liggen allemaal in het buitenland en bij correctie log wordt er aangegeven dat deze caches nog niet in de database staan en dat het eventjes (uur tot een dag) kan duren voordat het bijgewerkt is. Waarschijnlijk moet elke buitenlandse een keer door iemand aangemeld worden om opgenomen te worden in de database. Ilonka80, ik verwacht dat bij jou ook de meeste gemiste caches uit het buitenland komen. Dit maakt het zoeken misschien wat makkelijker.

 

Tja, Ik geloof wel dat ik ze nu gevonden heb. Het gros bestond inderdaad uit caches die in het buitenland lagen. De caches waarmee m'n geocacheverslaving is begonnen stonden er al niet bij. Ik liep vanaf het begin er dus al 3 achter! :thumbup:

 

Echter had ik er ook een paar (NL caches) die ik op een bepaalde datum had gevonen die er niet bij stonden terwijl andere van dezelfde datum er wel bij stonden.

 

Om niet weer een te groot verschil te krijgen dit dus regelmatig bij houden ;)

 

 

Ik kreeg net van Vriend PeeTee een bericht dat zijn buitenlandse caches wel in de stats zijn opgenomen. Dan heb ik waarschijnlijk (als anti-statsfiguur) de wijziging in het beleid wel gemist hebben :cry:

Je kunt ook niet alles weten en alles bijhouden. En ons kruimel wordt ook gewoon een daggie ouder.

 

Geeft niet hoor!

 

3073-%20eeyore%20en%20knorretje%20knuffelen.jpg

 

:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...