Spring naar bijdragen

Verschil in aantal founds


kuipjeboter

Aanbevolen berichten

Ook ik heb vandaag verschil tussen GC-com en GC-nl. Niet alle 10 gevonden caches van gisteren zijn blijkbaar verwerkt en zeker nog niet op de kaart (mijn kaart van gevonden en mijn kaart van nog niet gevonden) Ik zal maar even wachten tot de deskundigen e.e.a. doorsluizen. Overigens heb ik nog wel een vraag: is het de bedoeling een eerdere ''not-found'' cache die nu wel gevonden is, APART te loggen (en waarbij de nof-found log blijft bestaan) of de not-found log qua datum EN soort (found it) aan te passen. Zo ja, wordt deze dan met de nieuwe datum goed verwerkt ? :) Zoekbaars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ook ik heb vandaag verschil tussen GC-com en GC-nl. Niet alle 10 gevonden caches van gisteren zijn blijkbaar verwerkt en zeker nog niet op de kaart (mijn kaart van gevonden en mijn kaart van nog niet gevonden) Ik zal maar even wachten tot de deskundigen e.e.a. doorsluizen. Overigens heb ik nog wel een vraag: is het de bedoeling een eerdere ''not-found'' cache die nu wel gevonden is, APART te loggen (en waarbij de nof-found log blijft bestaan) of de not-found log qua datum EN soort (found it) aan te passen. Zo ja, wordt deze dan met de nieuwe datum goed verwerkt ? :) Zoekbaars

Als ik eerder een notfound heb geplaatst laat ik die altijd staan. Als ik em daarna alsnog vind, schrijf ik een nieuwe log als found. Dit gaat altijd goed (althans, bij mij).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe kan je caches corrigeren waarvan de melding terug komt dat deze niet in de database staan?

 

Ik heb 2 caches gedaan in "North Carolina, United States" die beide een foute lokatie in mijn logs geven. Als ik een correctie probeer aan te geven, krijg ik de melding dat het waypoint niet voorkomt in de database.

 

Verder mis ik een groot aantal caches, hoe kan ik dit corrigeren? Is dat 1 voor 1 invullen in de correctielijst?

Als ik de wp code invoer, gaat de rest dan vanzelf? (Edit: ik mis namelijk een aantal NC, US caches en ook daar krijg ik de melding dat het wp niet voorkomt in de DB)

bewerkt door Famda
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die melding is niet erg. Als het goed is staat er ook zoiets als dat de log meestal binnen een uur, maar zeker binnen een dag wordt toegevoegd.

 

Ik vrees van wel, dat je het één voor één moet invullen, zo doe ik het altijd wel. Als je perse wilt dat .COM en .NL met elkaar kloppen, dan is het verstandig om af en toe even te kijken of het matcht.

 

Als ik de wp code invoer, gaat de rest dan vanzelf?

Jep :eek: . Succes.

bewerkt door Malyenki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

Bij de statistieken heb je de mogelijkheid om je logs/stats te corrigeren. Alleen is dit, wegens te lange lijst, actueel niet beschikbaar.

Dus vermoed ik dat de formulieren om te verbeteren binnen zijn, en eens ze verwerkt zijn, de mogelijkheid terug geboden worden om fouten door te geven...

Alleen zie ik dat getal steeds maar groter worden, terwijl er toch geen mogelijkheid is om iets in te vullen. Hoe doe je dat dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas staat de Doe het Zelf > Corrigeer Logs functionaliteit al een half jaar op een melding als:

 

------------------

De huidige lengte van de wachtrij: xxx caches

 

Het corrigeren van logs is tijdelijk niet mogelijk, wacht tot de wachtrij kleiner is.

------------------

 

Het inlezen van logs gebeurt ook nog niet 100% goed. Soms verdwijnen zelfs al eerder ingelezen logs.

 

Er schijnt aan gewerkt te worden door vrijwilligers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joh: de logs worden ingelezen! De computer staat dag en nacht te draaien. De achterstand die moet worden ingelopen is in een aantal maanden opgebouwd. Heel vervelend, maar het is niet één, twee, drie weggewerkt. Het geheel is in principe gebouwd om op een dedicated server te werken en niet op een laptopje en dat moet dus ook anders. Dat logs ook wel eens verdwijnen, tja, dat gebeurde voor dat het geheel stil kwam te liggen ook wel eens. Dat is dus niet nieuw.

 

Ik kan het op dit moment niet anders voor jullie maken, zeker als modje niet. De opmerking: er schijnt aan gewerkt te worden door vrijwilligers? Ja, het gaat niet vloeiend, maar er wordt degelijk werk door Fra-Ha en Kalkendotters verzet. Veel werk, maar helaas voor jullie niet zichtbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joh: de logs worden ingelezen! De computer staat dag en nacht te draaien. De achterstand die moet worden ingelopen is in een aantal maanden opgebouwd. Heel vervelend, maar het is niet één, twee, drie weggewerkt. Het geheel is in principe gebouwd om op een dedicated server te werken en niet op een laptopje en dat moet dus ook anders. Dat logs ook wel eens verdwijnen, tja, dat gebeurde voor dat het geheel stil kwam te liggen ook wel eens. Dat is dus niet nieuw.

 

Ik kan het op dit moment niet anders voor jullie maken, zeker als modje niet. De opmerking: er schijnt aan gewerkt te worden door vrijwilligers? Ja, het gaat niet vloeiend, maar er wordt degelijk werk door Fra-Ha en Kalkendotters verzet. Veel werk, maar helaas voor jullie niet zichtbaar.

 

 

Ik krijg juist de indruk dat de achterstand vrijwel geheel weg is, maar dat het inlezen van nieuwe logs niet altijd goed gebeurt en ook op een manier die wat ondoorzichtig is, bijvoorbeeld als er oude logs plots verdwijnen. Dat geeft niet, zolang dat maar duidelijk is.

 

Ik waardeer het werk door vrijwilligers zeer, maar merk ook op dat enige zichtbaarheid belangrijk wordt gevonden op dit forum. Het voelt een beetje als de NS: het is niet erg dat de trein wat later vertrekt zolang de informatievoorziening daarover maar goed is. De boodschap over de lengte van de wachtrij maakt e.e.a. voor mij niet duidelijker. Wat nu wel duidelijk is, is dat er (ook) een hardware probleem moet worden opgelost. Dat wist ik nog niet, en deze informatie helpt mij bij het begrip voor de vertraging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

... wordt degelijk werk door Fra-Ha en Kalkendotters verzet...

 

Waarom maar 2 teams als er veel meer aanmeldingen zijn met gemotiveerde mensen? :eek::blink:

 

Ik kan mij je vraag wel voorstellen, zeker gezien je aanbod van een tijd terug. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh: er zijn meer mensen geweest, die zich aangemeld hebben en toegezet hebben wat te doen en vervolgens....Tja, eh... Niets van zich liet horen. daar zit voor een groot deel ook mede de vertraging in. Ten tijde van de nieuwsbrief is er een keuze uit het aanbod geïntresseerden gedaan en ja; er zijn ook mensen afgevallen. Maar als je je geroepen voelt: of maak een ticket aan of stuur Hawkeyes (die overigens aan het verhuizen is) een mailtje dat je nog interesse hebt. Het zou mooi zijn ;)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het mogelijk te omschrijven wat voor vaardigheden er nodig zijn? Moet je kunnen programmeren, of heb je bijvoorbeeld ook behoefte aan designers, systeemarchitecten, beheerders, testers, enz. ?

 

Na aanleiding van je vraag: ik heb even wat navraag gedaan. Enige programmeerervaring (het liefst PHP) en TIJD zijn voornaamste vereisten. Daarnaast zou iemand die grafisch goed is ook een aanwinst zijn. Verstrekking van het programmeerteam handig: belangstellenden zou ik adviseren een ticket aan te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...