Spring naar bijdragen

Dubbele punten voor Multi-Caches


mett

Aanbevolen berichten

Ik lees zojuist op de site van Groundspeak.com dat vanaf vandaag voor Multi-Caches dubbele punten worden gegeven mbt de ranking. Is dit wel eerlijk. Een multi bestaat in principe toch uit 1 cache met meerdere tussen punten. Is het dan niet eerlijker om het aantal tussen punten te tellen en dit als aantal punten toe te kennen?

bewerkt door mett
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Laten ze het dan rigoreus doorvoeren en de waarde van de caches toekennen als punten, dus aantal sterren (terrein en moeilijkheidsgraad) bij elkaar opgeteld is het aantal punten.

Dan moeten de liefhebbers van rapers heel wat doen om te scoren :lol1::eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees zojuist op de site van Groundspeak.com dat vanaf vandaag voor Multi-Caches dubbele punten worden gegeven mbt de ranking. Is dit wel eerlijk. Een multi bestaat in principe toch uit 1 cache met meerdere tussen punten. Is het dan niet eerlijker om het aantal tussen punten te tellen en dit als aantal punten toe te kennen?

 

Het is NOOIT eerlijk. Een multi waarbij je telkens 2 meter verder moet zijn, zou dan toch maar 1 punt moeten krijgen, en een multi waarbij je telkens 2 km verder moet zijn, zou dan toch echt 10 punten moeten hebben.

 

Het is op zich wel eerlijk dat de oppikkers een beetje worden tegen gehouden. Bijna elke gek gooit een fotorolletje in zijn tuin of achter een verkeersbord. En nog veel meer gekken komen er opaf om een hoge score te kunnen krijgen. Ikzelf vind het wel eerlijk dat mensen nu wat meer tijd gaan besteden in mooie multi's.

 

Maar ook hier zit weer een bijsmaak aan. Want er zijn ook heel mooie traditionals, waar meer van je verlangt wordt dan bij een multi van 2 punten binnen 100 meter.

 

En het allerbelangrijkste is nog de datum van releasen. Als dat vandaag zou zijn, zou ik de puzzel niet eens gaan proberen :lol1: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och, wij zijn over het algemeen niet zo 1 aprillerig en ik was dan waarschijnlijk ook te snel met mijn reactie. Ik had niet eens doorgeklikt naar de link. Het postje deed me teveel denken aan de stunt die Reintje een paar jaar terug ook verkondigde. Ik dacht eerst nog dat er een oud topic gelezen was. :lol1:

bewerkt door Pentagram
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De fun was nog mooier geweest als er geschreven zou zijn dat er geen enkele punt meer bijgehouden zou worden :yes: Wil je weten hoeveel caches je gevonden hebt? Zelf bijhouden :) Want wees eerlijk, wie anders dan jezelf interesseert het hoeveel je gevonden hebt?

 

 

 

En het allerbelangrijkste is nog de datum van releasen. Als dat vandaag zou zijn, zou ik de puzzel niet eens gaan proberen :ph34r: .

Hmm dus alle caches die vandaag gepubliceerd zijn, zouden dan neppers kunnen zijn? Ga maar cachen dan, er is geen enkele nepper bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knip

Hmm dus alle caches die vandaag gepubliceerd zijn, zouden dan neppers kunnen zijn? Ga maar cachen dan, er is geen enkele nepper bij.

 

Denkt men daar in België anders over?

klikkerdeklik voor Beleman's test cache

ik zou het niet weten of men er in België anders over denkt. Ik weet wat er in Nederland online is gekomen :ph34r:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De fun was nog mooier geweest als er geschreven zou zijn dat er geen enkele punt meer bijgehouden zou worden :ph34r: Wil je weten hoeveel caches je gevonden hebt? Zelf bijhouden :yes: Want wees eerlijk, wie anders dan jezelf interesseert het hoeveel je gevonden hebt?

Veel goede ideeën beginnen als grap. Kunnen we de statistieken vandaag nog afschaffen? Of aanpassen, zodat ze, zoals Kiddooz voorstelt, niet het aantal founds maar geleverde prestaties weergeven? Vanaf dat moment is het spel een stuk minder interessant voor puntenjagers, die gaan voor het snelle en gemakkelijke werk. Zij zullen elders andere manieren gaan zoeken om hun ego te kietelen en hun oppikkers meenemen. Binnen een jaar zijn de echte geocachers weer onder elkaar, met de helft minder cachers en caches, maar is dat erg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehe, eindelijk! en voor mysteries naar gelang het aantal sterren punten. Ik hoorde trouwens dat het aantal sterren naar de 10 gaan. Mooi, ik heb er wel een paar in gedachten.

Goed voor de ranglijst zo ik zo zeggen :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hehe, eindelijk! en voor mysteries naar gelang het aantal sterren punten. Ik hoorde trouwens dat het aantal sterren naar de 10 gaan. Mooi, ik heb er wel een paar in gedachten.

Goed voor de ranglijst zo ik zo zeggen :ph34r:

Ik hoorde juist weer dat het aantal punten van de ster gaat tellen.

 

En dan ook nog punten voor de logs. 1 per 10 woorden.

Oei wat zullen er een groot aantal onderuit kelderen. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...