Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
wat een normale schrijfwijze pleegde te zijn. :thumbup:
Overig placht "pleegde" ook niet de normale schrijfwijze te zijn. :(

 

Overigens schrijft men "overigens" nog steeds als overigens ;)

ReizenReizen

Geplaatst
Daarnaast kan je (zij het niet zo frequent) ook ** tegenkomen. Hiermee wordt machtsverheffen bedoeld.

 

Dus A**B met A=3 en B=4 betekent : A*A*A*A oftewel 3*3*3*3= 81

Vreemd, want voer je de ** in in Excel dan klopt in ieder geval het antwoord niet, bv 3**4 geeft 30000. Aangezien veel mensen excel gebruiken lijkt mij deze notatie niet zinvol.

Geplaatst

Daarnaast kan je (zij het niet zo frequent) ook ** tegenkomen. Hiermee wordt machtsverheffen bedoeld.

 

Dus A**B met A=3 en B=4 betekent : A*A*A*A oftewel 3*3*3*3= 81

Vreemd, want voer je de ** in in Excel dan klopt in ieder geval het antwoord niet, bv 3**4 geeft 30000. Aangezien veel mensen excel gebruiken lijkt mij deze notatie niet zinvol.

Vreemd dat je ervanuit gaat dat de interpretaties van Excel doorslaggevend zijn.

Excel interpreteert 3**4 dus als 3E4, oftewel 3*10^4 (oftewel weer een leuk extra gebruik van de letter E ... :thumbup: )

Geplaatst (bewerkt)

Daarnaast kan je (zij het niet zo frequent) ook ** tegenkomen. Hiermee wordt machtsverheffen bedoeld.

 

Dus A**B met A=3 en B=4 betekent : A*A*A*A oftewel 3*3*3*3= 81

Vreemd, want voer je de ** in in Excel dan klopt in ieder geval het antwoord niet, bv 3**4 geeft 30000. Aangezien veel mensen excel gebruiken lijkt mij deze notatie niet zinvol.

Vreemd dat je ervanuit gaat dat de interpretaties van Excel doorslaggevend zijn.

Excel interpreteert 3**4 dus als 3E4, oftewel 3*10^4 (oftewel weer een leuk extra gebruik van de letter E ... :thumbup: )

Nee ik beschouw Excel niet als doorslaggevend, maar ik gebruik het wel omdat sommige cacheleggers het zo nodig vinden om de meest onmogelijke formules te moeten toepassen.

bewerkt door Bitte ein Bit
Geplaatst

Bij een cache van mijzelf gebruik ik -/- in de formule.

Ik kwam er door reacties achter (maar had me dat niet eerder gerealiseerd) dat die schrijfwijze ook niet algemeen bekend blijkt te zijn. Ik bedoel hier - mee (minus, aftrekken). Om verwarring te vermijden heb ik dat vervolgens maar in de hint toegelicht.

Bij sommige dingen krijg je een soort bedrijfsblindheid.

Geplaatst

Daarnaast kan je (zij het niet zo frequent) ook ** tegenkomen. Hiermee wordt machtsverheffen bedoeld.

 

Dus A**B met A=3 en B=4 betekent : A*A*A*A oftewel 3*3*3*3= 81

 

Volgens mij wordt hoer ook wel eens het ^ voor gebruikt...

 

En als je nu eens gewoon 3³ schrijft als je 3³ bedoelt.

Of 3ª waarbij je aan a dus alle waardes kunt toekennen.

 

Ik blijf vinden dat die verrekte computertaal alles begint te overheersen en wegdrukt wat een normale schrijfwijze pleegde te zijn. :(

A**B zou IK nooit begrepen hebben en ik zal het ook nooit hanteren. :thumbup:

 

Hij blijft opstandig die

 

Geopatra. ;)

 

Als ik het goed begrijp is het dus gewoon computertaal.

En niet iets wat je vroeger op school had moeten leren, het is gewoon van de laatste jaren.

 

N 52'D(A-1).C+62

E 005'B/D -1.D*C+C-2

 

In dit geval gebruiken ze de + en de - wel gewoon, is het dan niet handiger om ook de : en x te gebruiken i.p.v. /en de *

 

Maar aan de andere kant ben je natuurlijk nooit te oud om te leren en dat hebben we nu weer gedaan.

Geplaatst
Als ik het goed begrijp is het dus gewoon computertaal.

En niet iets wat je vroeger op school had moeten leren, het is gewoon van de laatste jaren.

 

N 52'D(A-1).C+62

E 005'B/D -1.D*C+C-2

 

In dit geval gebruiken ze de + en de - wel gewoon, is het dan niet handiger om ook de : en x te gebruiken i.p.v. /en de *

Volgens Wikipedia:

Op de basisschool leert men meestal om de vermenigvuldiging met een Andreaskruis te noteren (bijvoorbeeld 3 x 2 = 6). Op een hoger niveau gebruikt men in Europa vaak een punt (bijvoorbeeld 3 . 2 = 6) of een sterretje (bijvoorbeeld 3 * 2 = 6). Dit laatste om verwarring met de Amerikaanse notatie, waar een punt gebruikt wordt om de decimalen aan te geven, te voorkomen. Wanneer men met lettervormen werkt, wordt er vaak zelfs geen teken gebruikt (bijvoorbeeld ab = a * b).

Het is dus wel degelijk iets wat je op school geleerd zou moeten hebben. Ik heb het 20 jaar geleden in ieder geval zo geleerd. :thumbup:

Geplaatst

Ik vind een * en / vaak wel duidelijker dan : of x. Met name de x kan verwarrend zijn, aangezien die ook als letter (variabele dus) gebruikt wordt. De ** notatie zou ik ook niet begrepen hebben, waar komt die vandaan?? Ik vind sowieso dat machtsverheffen wel wat overdreven is om een eindlocatie uit te rekenen. Je moet dit toch even in het veld kunnen doen?

Geplaatst

Als ik het goed begrijp is het dus gewoon computertaal.

En niet iets wat je vroeger op school had moeten leren, het is gewoon van de laatste jaren.

 

N 52'D(A-1).C+62

E 005'B/D -1.D*C+C-2

 

In dit geval gebruiken ze de + en de - wel gewoon, is het dan niet handiger om ook de : en x te gebruiken i.p.v. /en de *

Volgens Wikipedia:

Op de basisschool leert men meestal om de vermenigvuldiging met een Andreaskruis te noteren (bijvoorbeeld 3 x 2 = 6). Op een hoger niveau gebruikt men in Europa vaak een punt (bijvoorbeeld 3 . 2 = 6) of een sterretje (bijvoorbeeld 3 * 2 = 6). Dit laatste om verwarring met de Amerikaanse notatie, waar een punt gebruikt wordt om de decimalen aan te geven, te voorkomen. Wanneer men met lettervormen werkt, wordt er vaak zelfs geen teken gebruikt (bijvoorbeeld ab = a * b).

Het is dus wel degelijk iets wat je op school geleerd zou moeten hebben. Ik heb het 20 jaar geleden in ieder geval zo geleerd. :(

 

Zoals ik al eerder schreef is wiskunde niet echt mijn ding.

Echter ben ik wel blij dat ik nu via dit draadje op de hoogte ben van deze reken tekens.

:thumbup:

Geplaatst

Ook ik heb nog nooit van A**B gehoord. Ook niet tijdens de lerarenopleiding wisunde :thumbup:

 

Bij een cache van mijzelf gebruik ik -/- in de formule.

Ik kwam er door reacties achter (maar had me dat niet eerder gerealiseerd) dat die schrijfwijze ook niet algemeen bekend blijkt te zijn. Ik bedoel hier - mee (minus, aftrekken). Om verwarring te vermijden heb ik dat vervolgens maar in de hint toegelicht.

Bij sommige dingen krijg je een soort bedrijfsblindheid.

 

Waarom schrijf je -/- als je gewoon - bedoelt?? Is gewoon - schrijven niet veel makkelijker dan in een hint uitleggen wat -/- betekent?

Geplaatst
Een . (Punt) mag je ook gebruiken als vermenigvuldigen. Overigens mag je "ab" ook zien als a*b.

 

En dat zou ik in ieder geval al weer niet met coördinaten doen. Om verwarring te voorkomen, immers de punten staan, als het goed is, al sowieso in een coördinaat. :thumbup: Nu moet men nog leren er een gradenteken in te plaatsen °

 

En dan heeft het niemand oveer de () haakjes die waarschijnlijk dan ook niet begrepen worden. Tussen haakjes eerst :(

 

En dan weer die dubbele haken (((12*3)-(6/3)*(6+1)-25=

 

Kan bovenstaande? ik ben nu zelf de tel kwijt. Tja, het is ook al weer ruim 30 jaar geleden ;)

Geplaatst (bewerkt)
Ook ik heb nog nooit van A**B gehoord. Ook niet tijdens de lerarenopleiding wisunde :(

 

Komt wellicht omdat dit hogerige wisunde betreft :thumbup:

bewerkt door Pfotzsche
Geplaatst
En dan weer die dubbele haken (((12*3)-(6/3)*(6+1)-25=

 

Kan bovenstaande? ik ben nu zelf de tel kwijt. Tja, het is ook al weer ruim 30 jaar geleden :)

 

Bovenstaande kan niet. Het aantal haken ( en ) moeten gelijk zijn. :( Tenzij het hogere wiskunde is dan kan het weer wel geloof ik :thumbup:;)

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...