Spring naar bijdragen

Rekenen:Tekens in de opdrachten


RMBS

Aanbevolen berichten

Hier heerst kennelijk een misverstand.

 

/ wordt gebruikt voor gedeeld door

-/- wordt in de financiële wereld gebruikt voor negatief, niet voor het aftrekteken, en ook niet voor het deelteken.

 

Het wordt gebruikt om voor een negatief getal te zetten, omdat alleen een - niet erg opvalt, terwijl het heel belangrijk is of een getal positief of negatief is.

bewerkt door Lex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nee, geen misverstand.

 

Ik heb het een enkele keer gezien in een cachebeschrijving (weet niet welke en het was niet van emiledk), waarbij de eigenaar het als "deelteken" in een som gebruikte. Althans, zo interpreteerde ik het en dat pakte in dit geval goed uit. Toen wist ik nog niet dat het ook als "min" gelezen kon worden :rolleyes:

 

Ik geloof jullie best dat dit niet de juiste schrijfwijze is, het was slechts bedoeld ter illustratie hoe het soms gedaan wordt in cache-beschrijvingen. Vermoedelijk heeft een enkeling geprobeerd dit teken ÷ te gebruiken in de tekst, en toen dat niet lukte er maar een creatieve -/- van gemaakt.

 

Zoals al eerder opgemerkt, het is maar net hoe je het zelf gewend bent te schrijven.

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ons is duizend: 1.000 (maar ver weg is dit 1)

In Amerika is duizend 1,000 (en dat is bij ons weer 1).

Handig he :) )

 

Ik weet er alles van :( Heb ooit die fout gemaakt op Ebay met een bod. In plaats van 35 dollar had ik dus een bod uitgebracht van 3500 dollar....... Nu mag je bij Ebay, tenminste in die tijd, je bod weer terugtrekken, mits je een duidelijke verklaring gaf, anders kom je maar zo in het clubje van niet te vertrouwen Ebayers terecht. Mijn uitleg is geaccepteerd, maar het was wel even heel erg schrikken toen ik het bod zag staan. Ik moest wel eerst de hele helpfunctie van Ebay napluizen om de juiste methode te vinden van het terugtrekken van een gedane bod. Heeft me even wat angstzweet gekost.

 

Maar huh, gezien alle meningen en verschillen in uitleg lijkt me dus de eerder voorgestelde "Legenda" geen overbodige luxe.

 

 

 

 

Met een -/- als deelteken in een som haak ik tenminste wel af. Dat is voor mij een min gedeeld door min (is dat weer geen plus?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar huh, gezien alle meningen en verschillen in uitleg lijkt me dus de eerder voorgestelde "Legenda" geen overbodige luxe.

 

Lijkt mij ook een heel goed plan.

 

Lijkt mij ook een goed plan, maar dan lijkt het me veel zinvoller om deze legenda als een afsprakenlijst op .nl te plaatsen.

Dan is er kans op uniformiteit. Dit lijkt mij in het veld het meest zinvol, anders krijg je allemaal verschillende ideeen en wordt het pas een echte warboel, terwijl het bedoeld is om eea. makkelijker en duidelijker te maken .

 

Indien men het mij vraagt wil ik eventueel best een opzetje maken.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaan we inmiddels niet een beetje off topic??

 

Maar om toch hier even op verder te gaan:

Ik vind een * en / vaak wel duidelijker dan : of x. Met name de x kan verwarrend zijn, aangezien die ook als letter (variabele dus) gebruikt wordt. De ** notatie zou ik ook niet begrepen hebben, waar komt die vandaan?? Ik vind sowieso dat machtsverheffen wel wat overdreven is om een eindlocatie uit te rekenen. Je moet dit toch even in het veld kunnen doen?

 

Oplossing: geen x als letter/variabele gebruiken (in je cacheberekeningen)

 

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een X voor vermenigvuldigen en : voor delen.

 

Hierbij moet ik wel zeggen dat ik die niet heb gebruikt om verwarring te voorkomen met het berekenen van de eindlokatie m'n cache

 

<knip>

Die oude Mr. Van Dale moest eens weten :(

 

Hmm, volgens Wiki**** heeft Meneer van Dale afgedaan, hij wacht niet meer op antwoord. Hooguit op de vraag "Hoe Moeten Wij Van De Onvoldoendes Afkomen?" :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...