Twin Peaks Geplaatst 19 maart 2008 Geplaatst 19 maart 2008 wat een normale schrijfwijze pleegde te zijn. Overig placht "pleegde" ook niet de normale schrijfwijze te zijn. Overigens schrijft men "overigens" nog steeds als overigens
Bitte ein Bit Geplaatst 19 maart 2008 Geplaatst 19 maart 2008 Daarnaast kan je (zij het niet zo frequent) ook ** tegenkomen. Hiermee wordt machtsverheffen bedoeld. Dus A**B met A=3 en B=4 betekent : A*A*A*A oftewel 3*3*3*3= 81 Vreemd, want voer je de ** in in Excel dan klopt in ieder geval het antwoord niet, bv 3**4 geeft 30000. Aangezien veel mensen excel gebruiken lijkt mij deze notatie niet zinvol.
kalkendotters Geplaatst 20 maart 2008 Geplaatst 20 maart 2008 Daarnaast kan je (zij het niet zo frequent) ook ** tegenkomen. Hiermee wordt machtsverheffen bedoeld. Dus A**B met A=3 en B=4 betekent : A*A*A*A oftewel 3*3*3*3= 81 Vreemd, want voer je de ** in in Excel dan klopt in ieder geval het antwoord niet, bv 3**4 geeft 30000. Aangezien veel mensen excel gebruiken lijkt mij deze notatie niet zinvol. Vreemd dat je ervanuit gaat dat de interpretaties van Excel doorslaggevend zijn. Excel interpreteert 3**4 dus als 3E4, oftewel 3*10^4 (oftewel weer een leuk extra gebruik van de letter E ... )
Bitte ein Bit Geplaatst 20 maart 2008 Geplaatst 20 maart 2008 (bewerkt) Daarnaast kan je (zij het niet zo frequent) ook ** tegenkomen. Hiermee wordt machtsverheffen bedoeld. Dus A**B met A=3 en B=4 betekent : A*A*A*A oftewel 3*3*3*3= 81 Vreemd, want voer je de ** in in Excel dan klopt in ieder geval het antwoord niet, bv 3**4 geeft 30000. Aangezien veel mensen excel gebruiken lijkt mij deze notatie niet zinvol. Vreemd dat je ervanuit gaat dat de interpretaties van Excel doorslaggevend zijn. Excel interpreteert 3**4 dus als 3E4, oftewel 3*10^4 (oftewel weer een leuk extra gebruik van de letter E ... ) Nee ik beschouw Excel niet als doorslaggevend, maar ik gebruik het wel omdat sommige cacheleggers het zo nodig vinden om de meest onmogelijke formules te moeten toepassen. 20 maart 2008 bewerkt door Bitte ein Bit
emiledk Geplaatst 20 maart 2008 Geplaatst 20 maart 2008 Bij een cache van mijzelf gebruik ik -/- in de formule. Ik kwam er door reacties achter (maar had me dat niet eerder gerealiseerd) dat die schrijfwijze ook niet algemeen bekend blijkt te zijn. Ik bedoel hier - mee (minus, aftrekken). Om verwarring te vermijden heb ik dat vervolgens maar in de hint toegelicht. Bij sommige dingen krijg je een soort bedrijfsblindheid.
RMBS Geplaatst 20 maart 2008 Auteur Geplaatst 20 maart 2008 Daarnaast kan je (zij het niet zo frequent) ook ** tegenkomen. Hiermee wordt machtsverheffen bedoeld. Dus A**B met A=3 en B=4 betekent : A*A*A*A oftewel 3*3*3*3= 81 Volgens mij wordt hoer ook wel eens het ^ voor gebruikt... En als je nu eens gewoon 3³ schrijft als je 3³ bedoelt. Of 3ª waarbij je aan a dus alle waardes kunt toekennen. Ik blijf vinden dat die verrekte computertaal alles begint te overheersen en wegdrukt wat een normale schrijfwijze pleegde te zijn. A**B zou IK nooit begrepen hebben en ik zal het ook nooit hanteren. Hij blijft opstandig die Geopatra. Als ik het goed begrijp is het dus gewoon computertaal. En niet iets wat je vroeger op school had moeten leren, het is gewoon van de laatste jaren. N 52'D(A-1).C+62 E 005'B/D -1.D*C+C-2 In dit geval gebruiken ze de + en de - wel gewoon, is het dan niet handiger om ook de : en x te gebruiken i.p.v. /en de * Maar aan de andere kant ben je natuurlijk nooit te oud om te leren en dat hebben we nu weer gedaan.
BBosman Geplaatst 20 maart 2008 Geplaatst 20 maart 2008 Als ik het goed begrijp is het dus gewoon computertaal.En niet iets wat je vroeger op school had moeten leren, het is gewoon van de laatste jaren. N 52'D(A-1).C+62 E 005'B/D -1.D*C+C-2 In dit geval gebruiken ze de + en de - wel gewoon, is het dan niet handiger om ook de : en x te gebruiken i.p.v. /en de * Volgens Wikipedia: Op de basisschool leert men meestal om de vermenigvuldiging met een Andreaskruis te noteren (bijvoorbeeld 3 x 2 = 6). Op een hoger niveau gebruikt men in Europa vaak een punt (bijvoorbeeld 3 . 2 = 6) of een sterretje (bijvoorbeeld 3 * 2 = 6). Dit laatste om verwarring met de Amerikaanse notatie, waar een punt gebruikt wordt om de decimalen aan te geven, te voorkomen. Wanneer men met lettervormen werkt, wordt er vaak zelfs geen teken gebruikt (bijvoorbeeld ab = a * b). Het is dus wel degelijk iets wat je op school geleerd zou moeten hebben. Ik heb het 20 jaar geleden in ieder geval zo geleerd.
giga Geplaatst 20 maart 2008 Geplaatst 20 maart 2008 Ik vind een * en / vaak wel duidelijker dan : of x. Met name de x kan verwarrend zijn, aangezien die ook als letter (variabele dus) gebruikt wordt. De ** notatie zou ik ook niet begrepen hebben, waar komt die vandaan?? Ik vind sowieso dat machtsverheffen wel wat overdreven is om een eindlocatie uit te rekenen. Je moet dit toch even in het veld kunnen doen?
RMBS Geplaatst 20 maart 2008 Auteur Geplaatst 20 maart 2008 Als ik het goed begrijp is het dus gewoon computertaal. En niet iets wat je vroeger op school had moeten leren, het is gewoon van de laatste jaren. N 52'D(A-1).C+62 E 005'B/D -1.D*C+C-2 In dit geval gebruiken ze de + en de - wel gewoon, is het dan niet handiger om ook de : en x te gebruiken i.p.v. /en de * Volgens Wikipedia: Op de basisschool leert men meestal om de vermenigvuldiging met een Andreaskruis te noteren (bijvoorbeeld 3 x 2 = 6). Op een hoger niveau gebruikt men in Europa vaak een punt (bijvoorbeeld 3 . 2 = 6) of een sterretje (bijvoorbeeld 3 * 2 = 6). Dit laatste om verwarring met de Amerikaanse notatie, waar een punt gebruikt wordt om de decimalen aan te geven, te voorkomen. Wanneer men met lettervormen werkt, wordt er vaak zelfs geen teken gebruikt (bijvoorbeeld ab = a * b). Het is dus wel degelijk iets wat je op school geleerd zou moeten hebben. Ik heb het 20 jaar geleden in ieder geval zo geleerd. Zoals ik al eerder schreef is wiskunde niet echt mijn ding. Echter ben ik wel blij dat ik nu via dit draadje op de hoogte ben van deze reken tekens.
Wilxlii Carrotte Geplaatst 20 maart 2008 Geplaatst 20 maart 2008 ...Overig placht "pleegde" ook niet de normale schrijfwijze te zijn. Ploeg het niet "overigens" te zijn?
Malyenki Geplaatst 20 maart 2008 Geplaatst 20 maart 2008 Ook ik heb nog nooit van A**B gehoord. Ook niet tijdens de lerarenopleiding wisunde Bij een cache van mijzelf gebruik ik -/- in de formule. Ik kwam er door reacties achter (maar had me dat niet eerder gerealiseerd) dat die schrijfwijze ook niet algemeen bekend blijkt te zijn. Ik bedoel hier - mee (minus, aftrekken). Om verwarring te vermijden heb ik dat vervolgens maar in de hint toegelicht. Bij sommige dingen krijg je een soort bedrijfsblindheid. Waarom schrijf je -/- als je gewoon - bedoelt?? Is gewoon - schrijven niet veel makkelijker dan in een hint uitleggen wat -/- betekent?
Kruimeldief Geplaatst 20 maart 2008 Geplaatst 20 maart 2008 Een . (Punt) mag je ook gebruiken als vermenigvuldigen. Overigens mag je "ab" ook zien als a*b. En dat zou ik in ieder geval al weer niet met coördinaten doen. Om verwarring te voorkomen, immers de punten staan, als het goed is, al sowieso in een coördinaat. Nu moet men nog leren er een gradenteken in te plaatsen ° En dan heeft het niemand oveer de () haakjes die waarschijnlijk dan ook niet begrepen worden. Tussen haakjes eerst En dan weer die dubbele haken (((12*3)-(6/3)*(6+1)-25= Kan bovenstaande? ik ben nu zelf de tel kwijt. Tja, het is ook al weer ruim 30 jaar geleden
Pfotzsche Geplaatst 20 maart 2008 Geplaatst 20 maart 2008 (bewerkt) Ook ik heb nog nooit van A**B gehoord. Ook niet tijdens de lerarenopleiding wisunde Komt wellicht omdat dit hogerige wisunde betreft 20 maart 2008 bewerkt door Pfotzsche
Kruimeldief Geplaatst 20 maart 2008 Geplaatst 20 maart 2008 Ook ik heb nog nooit van A**B gehoord. Ook niet tijdens de lerarenopleiding wisunde Hmmm wasda? Wisunde? Pfotzsche en ik kwamen tegeijk over de streep
Pfotzsche Geplaatst 20 maart 2008 Geplaatst 20 maart 2008 En dan weer die dubbele haken (((12*3)-(6/3)*(6+1)-25= Kan bovenstaande? ik ben nu zelf de tel kwijt. Tja, het is ook al weer ruim 30 jaar geleden Bovenstaande kan niet. Het aantal haken ( en ) moeten gelijk zijn. Tenzij het hogere wiskunde is dan kan het weer wel geloof ik
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden