Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
...

gekkigheid om het hele verhaal te quoten, maar dat bedoel ik hiermee wel

...

'

Kruimel, uit mijn hart gegrepen. Al jaren niet meer in Nederland aktief als geocacher (wel in een ander land onder een andere naam) maar nog steeds een geregeld bezoeker van het NL forum, al blijf ik nagenoeg altijd stil en lees alleen maar. Soms met plezier, al te vaak met verbazing.

Ouwecarambalen praat misschien, maar in mijn herinnering was het vroeger veel leuker. Leuke echte caches (bijna geen micro's, nano's ,pico's, femto's en whatever), geen krampachtig gejaag achter -alleen maar- puntjes aan, leuke sfeer op het forum (meestal dan... de vlam sloeg wel eens in de pan). Misschien omdat het allemaal zo massaal is geworden, zo druk. Ongetwijfeld zijn er nog steeds een hoop geocachers die er gewoon een hoop lol aan beleven, maar die hoor je volgens mij eigenlijk nauwelijks meer onder al dat andere gedoe over muntjes, puntjes en andere fratsen.

Nou ja, voor mij is en blijft het een hobby, waar ik nog steeds een hoop plezier aan beleef. En da's voor mij goed genoeg.

Geplaatst

Kruimeldief, inderdaad het is zoals je al aangaf een hele lap tekst, maar nadat ik het dan ook helemaal gelezen heb kan ik alleen maar zeggen, dat ik je gelijk moet geven.

Voor sommige is het aantal caches belangrijker dan het lekker een dagje met het gezin er op uit. Ook ik houd wel een stats bij, maar dat doe ik voor mezelf zodat ik precies weet welke caches ik wanneer gevonden heb. En omdat ik GSAK ook heb maakt dit het alleen wat makkelijker.

Wij vinden het leuk om er lekker op uit te gaan, als we een dag vrij zijn of op vakantie en dan daar in de buurt te gaan cachen. Op die manier zijn we op plekken gekomen (en we zijn pas een beginner, gezien het aantal founds), waar we anders echt NOOIT zouden komen. Dat is nou juist het mooie van geocachen vinden wij.

Het bijhouden van de punten is alleen voor je zelf handig, maar heeft verder geen enkele waarden wat ons betreft.

Ik teken hierbij wel aan dat ook wij 1 keer een cache niet hebben kunnen vinden, terwijl we 100% zeker wisten dat we goed zaten. De exacte antwoorden en exacte coordinaat van de cache aan de eigenaar doorgegeven en deze bleken allemaal te kloppen. Eigenaar gaf toen aan dat we wel een found mochten maken. Bleek dat we wel goed zaten maar de cache geript was. Ja als je volgens de regels gaat werken was dit misschien niet terecht, maar ja als je een dag gepuzzeld heb wil je toch wel je eigen beloning vinden.

In ieder geval is dit hele simpele vraagstuk ingewikkeld genoeg, gezien alle reacties

Van een beginnende geocaching familie die nog langggggg geen kilo logger zal zijn. B)

Geplaatst

Ik doe nu ongeveer anderhalf jaar aan geocachen.

Met veel plezier trek ik zeer regelmatig met mijn GPS en printje de bossen, de velden, de dorpen of de stad in op of door zoek naar een cache.

En nog steeds geeft elke keer weer een 'kick' als ik mijn stickertje kan plakken op een logrol of in een logboekje.

TB's en coins probeer ik zo snel mogelijk te verplaatsen en als het even kan voldoe ik aan de 'opdracht' van de eigenaar.

Als ik mijn fototoestel bij me heb maak en plaats ik regelmatig wat foto's.

Het geocache-plezier houdt echter niet op als ik na een succesvolle tocht in mijn autootje weer naar huis terug rijd.

De diverse rangen en standen op www.geocaching.nl geven me 's avonds ook nog weer eens veel genoegen.

Ja, ik ben dus iemand, die graag in de gaten houdt of ik misschien een plaatsje gestegen ben op de ranglijst.

Ja, ik ben dus zo iemand, die als er een nieuwe cache online komt probeert om daar goud, zilver of brons te scoren.

Ja, ik ben ook zo iemand, die wel eens een dagje gaat speedcachen om te proberen zoveel mogelijk 'founds' te kunnen loggen aan het eind van de dag.

En ik schaam me er niet voor.

Ik heb nu eenmaal een statistiek-tick; ben gek op cijfertjes, getallen, statistiekjes en standen.

Houd van alle door mij gevonden mysteries en multi's de antwoorden, afstanden en coordinaten bij.

Probeer van elke log iets leuks te maken.

Het gaat mij bij het geocachen niet alleen om de cacheroute, niet alleen om de punten. Het gaat me om de combinatie van beiden.

Fun tijdens de tocht overdag en fun tijdens het loggen 's avonds met alles wat daar bij komt aan ranglijsten, FTF's e.d.

Ben ik het dan helemaal oneens met Kruimeldief?

Nee, een cache niet gevonden is een 'not found'; dat is makkelijk zat!

Wat ik altijd doe in zo'n geval is een mailtje naar de cachelegger sturen met de vraag of:

1) ik een fout gemaakt heb in de berekening/opgave.

2) ik niet goed gezocht heb.

3) de cache misschien echt verdwenen is.

Bijna altijd krijg ik antwoord terug en dan ga ik (als de cache in de buurt ligt) terug om alsnog een found te kunnen noteren.

Tot nu toe is het me één keertje overkomen dat bleek dat de cache inderdaad verdwenen was (GCZHD6 Oude Eemskanaal in Delfzijl).

Naar aanleiding van mijn mailtje kreeg ik (van in dit geval SN@G) bericht dat ik alsnog een found mocht noteren.

Iedereen, die een 'not found' toch als 'found' logt houdt alleen zich zelf voor de gek.

Ik kan me daar niet druk over maken en dat zouden anderen ook niet moeten doen.

m.vr.gr.

RvU

Geplaatst

Zelf ben ik van de mooie wandelingen en de leuke plekjes ontdekken. Maar het leuke van Geocachen is dat iedereen het spelletje op z'n eigen manier kan spelen. Laat dat vooral zo blijven.

Volgens mij zijn er niet minder 'echte' geocachers zoals Kruimel het noemt. Er zijn er juist meer bij gekomen, zoals ik. Alleen is het aantal puntjespakkers veel sneller toegenomen. Ik denk ook dat deze mensen sneller op het spelletje zijn uitgekeken en dat vind ik als 'echte' geocacher niet erg. Mij gaat het erom dat er nog genoeg mensen overblijven die voor mij een mooie wandeling uitzetten. En daar ben ik niet bang voor, die blijven er toch wel. Op dit soort caches worden bijna alleen maar mooie logjes geschreven, en dat geeft ook de uitzetter voldoende voldoening om de cache te blijven onderhouden.

Ik hoop dat ik Kruimel nu weer een beetje heb gerust gesteld B)

Geplaatst

Wij zijn ook nog redelijk nieuw maar hebben wel een paar caches gelogd die niet gevonden zijn.

Dit waren altijd caches die voor ons ver weg liggen, waar we niet zo snel weer heen zouden gaan rijden.

Wel gebeurde dit altijd in overleg met de eigenaar.

Ik vindt inderdaad dat de essentie van het cachen ligt bij een mooie al dan niet lange of korte wandeling. Ik hoop zo ook onze kleine (4) een stuk respect voor de natuur bij te brengen.

Geplaatst (bewerkt)

In het begin wilde ik nog wel eens (en dat is een keer of 3-4 voorgekomen denk ik) een verdwenen cache als found loggen na toestemming van de eigenaar.

MAAR

Dit zullen jullie misschien niet geloven, maar JUIST sinds ik meer "puntjes ben gaan jagen" speel ik het spelletje eerlijk. Een foundje mag alleen als er een logje van mij in een logboekje of op een rolletje staat, of in het ergste geval een vage krabbel of iets op een los papiertje omdat het logrolletje onbeschrijfbaar is.

Het kan mij daarbij niet schelen of ik de cache helemaal zelf heb gedaan, of lekker meewandelend op een mini-event. Dat is weer iets heel anders. Maar het logje moet er zijn, dan komt er een found, en dan krijg ik een puntje erbij.

Het loggen van iets waar geen cache is, hoort een not found te zijn, of een note, of een needs maintenance, of voor mijn part alleen maar een add to bookmark list om te zien wanneer de cache er weer ligt, maar geen found. Ik hoop dat andere "echte" cachers het daar mee eens zijn, puntjesjagers of niet. En dat het loggen van iets wat eigenlijk geen found is niets te maken hoort te hebben met de jacht op zoveel mogelijk founds. Want je hebt dan geen found!

P.S. dit geldt natuurlijk alleen voor de fysieke caches.

bewerkt door Goedweerloper
Geplaatst

Absoluut eens met Goedweerloper en anderen. Geen fysieke log - geen found.

Wel stel je natuurlijk de cachelegger op de hoogte middels ofwel een not found of, als je zeker weet dat de cache er had moeten liggen, maar weg is (bijvoorbeeld het vaak genoemde gat in de grond) met een needs maintenance. Of desnoods een mail naar de eigenaar.

Overigens, HELE GROTE gaten in de grond zijn vaak Earthcaches B) . Die kan je niet fysiek loggen....

Aan de andere kant als de cachelegger toestemming geeft om een found te loggen dan is dat een afspraak tussen hem en de "vinder".... en de stelling dat de cachelegger altijd gelijk heeft volgende, is het dan ook weer niet aan ons hier commentaar op te geven.

Maar persoonlijk houden wij ons aan de regel dat we 'n cache pas hebben gevonden als we 'm in de handjes hebben gehad.

Geplaatst

Jammer dat zoveel cache-eigenaren het gewoon prima vinden dat men een leeg gat als gevonden mag loggen. Dit scheelt weer een cache onderhoud, men kan met de luie reet in de stoel blijven zitten.

Ik voel me hier aangesproken. :beerchug: Maar niet omdat ik met mijn luie reet in de stoel wil blijven zitten, maar omdat ik het niet prettig vindt dat cachers (die soms een lange reis hebben gemaakt om bij de cache te komen) met lege handen naar huis gaan terwijl ze wel alle vraagstukjes goed hebben opgelost. Maar dat moeten ze dan wel kunnen aantonen.

Ik beloon liever een dergelijke 'not found' met een found, dan dat ik geen melding krijg dat ie weg is. Want in dat laatste geval kom ik in zéker niet met mijn luie reet uit de stoel ... B)

Ik heb hier dus geen problemen mee. Maar als de betrokken cacher dat wel heeft, dat logt ie hem toch gewoon niet?

sluit ik mij helemaal bij aan! Het is een beetje een vooroordeel om te denken dat mensen geen zin hebben in onderhoud. Inderdaad als iemand 80km gereden heeft voor jou cache, de puzzel heeft opgelost of de tocht heeft gelopen en de cache is er niet dan kunnen ze hem gewoon loggen. Het is fatsoelijker om even te overleggen dan te loggen zonder wat te zeggen..

TL

Het lijkt er haast wel op sommigen denken dat als je maar 80 km - waarom toch altijd 80?? - rijd voor een cache , je meer rechten hebt op dat puntje dan als je van dichtbij komt.

Ik meen toch te weten dat iedereen die op pad gaat voor een cache - komt bijna niet meer voor => caches - weet dat het mogelijk is dat je een not found hebt. Dat is altijd zo, ondanks de telefooncachers die in recordtijd aan de telefoon hangen en om 1 of andere reden altijd makkelijk iemand weten te vinden die hun een antwoord kan geven.( ook al een dergelijk item). Nog steeds zou het adagium moeten zijn: " niet iedereen hoeft iedere cache te kunnen vinden".

Maar goed, je kiest er zelf voor om verder weg te gaan en dan mag een not found niet voorkomen. Oftewel om even in voetbaltermen te spreken: wie uit speelt heeft meer rechten om te winnen.

Zo klinkt het belachelijk, maar met geocachen is het niet belachelijk, schijnbaar.

Overigens: als een cacher - waar die ook vandaan komt - mij kan bewijzen dat hij op de juiste plaats was en dat de cache dus echt weg is, mag hij van mij meestal wel loggen. Maar ik ben niet gauw onder de indruk van not found logs. Er zullen er meerdere moeten zijn. Ik ben al te vaak voor niets op pad gegaan om te herstellen.

Verder herken ik Kruimels gevoelens zeker wel!

Geopatra.

Geplaatst

Daar gaan we weer....

Ik doe het het zo en jij doet het zo....

Laat iedereen het spelletje zo spelen als hij zelf wil. Wil je een gat loggen, prima toch. Log je hem niet omdat je hem niet kan vinden, hulde. Het begint hiet steeds meer te lijken op een bejaardensoos. Nogmaals laat iedereen in z'n waarde en laat het hem het op zijn manier doen.

Zoals al eerder vermeld er zijn geen regels voor het cachen. Maar laten we niet vergeten waar het omgaat. Plezier aan je hobby beleven. En laat iedereen dat nou op zijn manier doen. Heb respect voor de cachelegger zorg ervoor dat je de cache achterlaat zoals je hem gevonden hebt en probeer ongezien te loggen volgens mij zijn dit de 2 belangrijkste en enige regels.

pfff dat lucht op B)

POLMske

Geplaatst
Maar een van de werkelijke oorzaken waarom men een vermoedelijke cacheplek toch wil loggen, ondanks dat er niets ligt, is dat deze geocachers geen geocachers zijn, maar puntjeverzamelaars.

Voor deze neppers is het geocachen niet nummer één maar het verzamelen van het aantal puntjes. Deze gasten weten meestal niet eens meer of ze die en die cache wel ooit gedaan hebben, weten niest meer te herinneren van de route of de omgeving, omdat dit voor hun niet belangrijk is. Zo snel mogelijk verder, zo snel mogelijk loggen, zo snel mogelijk stijgen op zogenaamde ranglijsten van wie het meest gevonden heeft in welke regio dan ook.

De cache is niet belangrijk, hoe aan de eindcoördinaten te komen is vaak al niet meer belangrijk, de omgeving is niet belangrijk. als er maar een puntje gescoord wordt.

Dit naar mijn persoonlijke mening gesterkt door allerlei fratsen die laten lijken dat punten scoren belangrijker is dan een leuke dag cachen. Fratsen als de statsbar te vinden in de vele handtekeningen, fratsen als topics die doen vemoeden dat je heel wat bent als je een kilocacher bent, felicitaties daarin, zelfs al bij je 25e, 100e, 250e, 500e found. Fratsen als FTF, STF, TTF, allerlei andere statst die allemaal aantonen dat je niet de slechtste bent. alsof iemand die er 10 gevonden heeft een slechtere cacher is dan iemand die er 100, 1000 of 1000den heeft gevonden. Heeft niets met goe dof slecht te maken maar met de hoeveelheid tijd (en tegenwoordig benzine) die je er in kunt of wilt stoppen.

En voor wie zijn eigenlijk die stats van belang? Voor wie zijn het aantal caches dat je gevonden hebt van belang? Niemand, hooguit voor jezelf. Er zit geen prijs aan verbonden, er is geen wedstrijdverband, niets van dit alles.

Ok, blijf dan maar lekker langs de snelweg razen van vuilnisemmer naar vuilnisemmer, van stratlantaarn naar straatlantaarn, van de ene hoop hondestront naar de andere en scoren maar. En vergeet vooral niet van die plekken waar je geen fluit hebt gevonden een foto te maken als bewijs om nog meer te scoren.

Geregeld komt, al dan niet op een iets andere manier, dit onderwerp aan de orde. Al jaren "schreeuw" ik in een lap tekst als reactie dat dit gedrag het einde van geocaching gaat worden. En mijn schreeuw wordt door de jaren heen alleen maar versterkt en zo lang we niet met elkaar, ook als cache-eigenaar, daar tegen in opstand komen, blijf ik pessimistisch.

Ik wil niet iedereen over een kam schren, maar gezien de kwaliteit van vele caches, gezien de kwaliteit van vele logjes, gezien de mentaliteit van vele cachers, denk ik echt dat ik gelijk ga krijgen.

Verrek, Pietje heeft meer caches gevonden dan ik, hij is beter dan ik, even zoeken naar gearchiveerde caches die niet door Kruimel gelocked zijn...... Zo, vanuit de luies toel weer 10 found its erbij... Ik stijg in de stats als gerenomeerde cachevinder... Wie vern**kt nou wie?

Ook mij zijn de woorden van Kruimeldief uit het hart gegrepen. Maar nog niet zo lang geleden kon je van het forum worden verbannen als je beweerde dat puntjesverzamelaars geen geocachers zijn. Als je het had over "Neppers, die langs de snelweg razen van vuilnisemmer naar vuilnisemmer, van straatlantaarn naar straatlantaarn, van de ene hoop hondestront naar de andere, om maar zo snel mogelijk te stijgen op zogenaamde ranglijsten", werd je bericht gekuist omdat het aan zou zetten tot flamen. Blijkbaar mag het nu allemaal gezegd worden, want "De schreeuw wordt door de jaren heen alleen maar versterkt." Maar waar is het respect voor andermans mening? Voor de nobele gedachte van "voor elk wat wils"?

Natuurlijk heeft Kruimeldief volkomen gelijk en zal hij, wat het einde van geocaching betreft, nog veel meer gelijk krijgen. Maar wat heeft tekeer gaan tegen'neppers' voor zin, behalve dat het oplucht? Geocachers, die vooral voor de puntjes gaan, zien zichzelf helemaal niet als 'neppers'. Vooral veel nieuwkomers geloven oprecht dat geocaching een wedstrijd is en dat alles draait om scoren. Daarom wordt dat scoren ook steeds gemakkelijker gemaakt. Een fanatieke nieuwkomer kan tegenwoordig binnen één maand de felbegeerde status van Kilocacher verwerven. Wat is die status dan nog waard? Er komen steeds meer oppikkers en die trekken steeds meer puntenjagers aan. Het effect versterkt zichzelf. Maar strooien met snelle caches is hetzelfde als het ongelimiteerd bijdrukken van geld: er is toch nooit genoeg en het wordt steeds minder waard.

Geocaching gaat niet ten gronde door de mentaliteit van geocachers, maar door de kwaliteit van de caches. Als die verbetert, verbetert ook de kwaliteit van de logjes. Verdwijnen de oppikkers, dan is het spel voor de puntjesverzamelaars niet langer interessant en zullen zij een andere hobby gaan zoeken. De 'echte' geocachers met de juiste mentaliteit blijven over.

Maar de oppikkers zullen niet verdwijnen zolang de richtlijnen bepalen dat elk kokertje met een papiertje als een geocache kan worden aangemerkt. Kruimeldief heeft de meest ondankbare baan in geoland. Elke dag opnieuw moet hij vele uren besteden aan het publiceren van flutcaches. Kruimeldief, je schreef in een ander draadje dat in jouw ogen maar een klein deel van de caches die worden aangeboden de moeite waard is. Ik weet dat andere reviewers daar net zo over denken. Richtlijnen zijn flexibel en in het verleden al vaker aangepast aan de situatie in Nederland. Daarom mijn vraag: hebben de Nederlandse reviewers ooit in Amerika geïnformeerd hoe ver zij mogen gaan bij het afkeuren van caches? Dat iets is toegestaan is niet automatisch een vrijbrief om het te laten gebeuren. Eindeloos gedogen kan ook negatieve effecten hebben. Hebben jullie ooit gevraagd in hoeverre het jullie is toegestaan om flutcaches, waar duidelijk geen enkele zorg aan is besteed en die puur en alleen worden geplaatst om puntjesverzamelaars (neppers) te plezieren, af te keuren?

Geplaatst (bewerkt)
Daar gaan we weer....

Ik doe het het zo en jij doet het zo....

Laat iedereen het spelletje zo spelen als hij zelf wil. Wil je een gat loggen, prima toch. Log je hem niet omdat je hem niet kan vinden, hulde. Het begint hiet steeds meer te lijken op een bejaardensoos. Nogmaals laat iedereen in z'n waarde en laat het hem het op zijn manier doen.

Zoals al eerder vermeld er zijn geen regels voor het cachen. Maar laten we niet vergeten waar het omgaat. Plezier aan je hobby beleven. En laat iedereen dat nou op zijn manier doen. Heb respect voor de cachelegger zorg ervoor dat je de cache achterlaat zoals je hem gevonden hebt en probeer ongezien te loggen volgens mij zijn dit de 2 belangrijkste en enige regels.

pfff dat lucht op B)

POLMske

Neen Polmske, niks geen slechts 2 regeltjes.

Het is juist die houding van" laat ieder het op zijn manier doen", die leidt tot dit soort rubrieken. En uitingen van ongenoegen.

Het ergert nu een maal veel mensen dat er altijd weer lui zijn die onder dat motto menen een scheve schaats te kunnen rijden en de uitgangspunten van het spelletje aan hun laars lappen, omdat dat makkelijker is voor hen.

Ieder spel heeft altijd regels en 1 van de basisregels van geocachen is en blijft dat je gelogd moet hebben om te kunnen loggen. Punt uit.

De twee die jij noemt zijn ongeschreven regels en vallen daardoor vaak onder - zeg maar - fatsoensnormen. Maar als je tegelijk de beschreven regels aan je laars lapt heb je ook geen fatsoen m.i. (ps.:niet persoonlijk bedoeld, hoor!)

Groet,

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Geplaatst (bewerkt)

Ach......

Je lognaam moet in een boekje staan. Wat doe je dan als het boekje te nat is om te loggen en je geen boekje bij je hebt. Denk je dan ook ik kom nog wel een keer terug.

En nogmaals laat iedereen het op zijn manier doen, en voel je vooral niet aangevallen als cachelegger. Als iemand een hele mooie multi heeft gelopen en de cache blijkt weg te zijn (en stond niet op het net) wie ben jij dan om te zeggen dat iemand dan maar moet terugkomen om zijn naam in een nieuw boekje te zetten (ook niet persoonlijk bedoeld B) ).

bewerkt door Polmske
Geplaatst (bewerkt)

FF opgezocht wat we nu voor regels hebben voor een "find". Bron: GC.com

What are the rules in Geocaching?

Geocaching is a relatively new phenomenon. Therefore, the rules are very simple:

1. Take something from the cache

2. Leave something in the cache

3. Write about it in the logbook

Where you place a cache is up to you.

Dus verder weinig voor wat betreft gedoe over finds op Internet.

m.a.w. doe wat je niet laten kunt.

Verder graag alleen iets officieels laten zien, en niet de zoveelste mening van iemand, want dat eindigt altijd in wellus-nietus-ping-pong.

Ben je niet eens met hoe iemand finds bij zijn cache behandeld, dan zoek je contact met de legger.

Dat is de enige manier waarop je ooit zult weten waarom iemand iets doet.

bewerkt door dmace
Geplaatst

Ik heb deze gelogd als found om de plaatser eens uit te lokken om wat onderhoud te gaan doen aan zijn cache

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...7b-b27609af78ab

na diverse mailtjes als found gelogt , maar we zijn nu al een hele tijd (en mailtjes) verder maar er gebeurt niets.

Het laatste mailtje van de plaatser was " geduld is een schone zaak"

Zodra er weer een eind ache is , rij ik er wel langs om een krabbel in het logboekje te zetten

en log opnieuw en verwijder de oude log van de pagina.

Geplaatst (bewerkt)
Het gaat mij bij het geocachen niet alleen om de cacheroute, niet alleen om de punten. Het gaat me om de combinatie van beiden.

Fun tijdens de tocht overdag en fun tijdens het loggen 's avonds met alles wat daar bij komt aan ranglijsten, FTF's e.d.

100% mee eens! Je schrijft precies hoe wij er ook over denken. Wij doen thuis het voorwerk met het uitzoeken welke caches we wel en niet gaan doen. Zo staan er rond om ons huis niet veel meer, maar nog wel een paar die wij 'niet leuk' vinden.

Als het mij om de punten ging dan hadden we die misschien al lang uitgezocht.

Maar sommige caches lokken een cache-stormloop ook uit. Neem bijvoorbeeld rondje Bernheeze, sja dat zijn er zo veel, dat is leuk om in een dag te doen en dan 's avonds alles te loggen en op je statsbar te kijken. (nee wij hebben ze nog niet allemaal gedaan omdat de verveling erin sloeg en het al donker werd)

Wij gaan vaak voor de regular box, vanwege onze kinderen. Zij vinden het moeilijk te moeten wandelen terwijl thuis de computer en de TV lokt. Zo'n box waarin wat prullaria zit, brengt dan toch een lach op die smoeltjes. Daar doen we het ook voor, bovendien moesten we wat meer bewegen, meer buiten komen en dit was gewoon ideaal. Nooit meer 'zomaar' doelloos in de bossen wandelen. Juist het vinden van de stash is de trofee. Genieten van de omgeving, buiten zijn ipv binnen zitten. Op plekjes komen waarvan je niet eens wist dat ze er waren, waar je anders nooit zou komen of vanwaar je denkt, wat doe ik hier???

Vaak caches die zijn weggelegd om de geocachers te laten zien hoe mooi en leuk hun omgeving is waarin zij wonen.

Beloond worden met weghuppelende reeen, buizerds op een paal, wandelen door een oude vesting, wat te weten komen over de geschiedenis, niets is toch mooier?

Wij zijn eruit in de mooie natuur dat is voor ons belangrijk!!!

Natuurlijk nemen we ook wel eens caches mee als we ergens naar onderweg zijn, die niets met natuur te maken hebben, als car-poole caches oid, maar daar zit soms wel weer eens een leuke opdracht aan vast, of bestaat uit een reeks.

Wij hebben ook wel eens een cache mogen loggen van de eigenaar die geript was voor onze neus. Dat zijn dan de caches waar je waarschijnlijk niet gauw meer zult komen en dan is dat jammer ja. Heb je zoveel moeite gedaan met dat gesjouw met je kids en dan geen ammo-box, pot, kist... niets.

Dan troosten wij ons thuis nog maar met een goedkeuringsmailtje.

Ook is het al eens voorgekomen dat we na 8 km erachter kwamen dat we geen pen bij ons hadden. Dan hebben we wel eens in de log duidelijk gemaakt dat wij die gele ronde vlek hebben veroorzaakt op de logrol en dat met een plantstengel gedaan hebben... :beerchug:

Wij vinden geocachen iig erg leuk en gaan er zeker nog mee door.

@ Kruimeldief: Bijna iedereen heeft wel een stats bar, is gek op FTF caches en vind het leuk als ie een mijlpaal heeft bereikt! Zeg jij dan nooit trots hoeveel caches jij al gerevieuwed hebt? Geocachen is fun en zie het zo, als alle puntjesjagers geocachen zijn vergeten blijft alleen de ware geocachekern achter.

Zelf ben ik van de mooie wandelingen en de leuke plekjes ontdekken. Maar het leuke van Geocachen is dat... - ...heb gerust gesteld

Bedankt voor het gek maken van onze geest en te vullen met geocache gedachten Rik.

en eh... wat ben je hier positief, ben ik niet van je gewend :P doe je dat ook eens op het andere forum B):blink: hahaha

bewerkt door glennenmaik
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...