Spring naar bijdragen

gebruik van hulplijntjes


giantsteps

Aanbevolen berichten

Ik heb b.v. jouw cache in Amsterdam helemaal gelopen (fictie), maar kan de doos niet vinden. Het eerste wat ik doe is de noodlijst raadplegen of de legger daar in staat.

 

Volgens mij is de "noodlijst" niet bedoeld om als "hulplijnlijst" te fungeren.

Voor mij een reden om mezelf niet op die lijst te plaatsen.

 

 

Wat mij betreft mag iedereen elkaar bellen, hints mailen, en spoiler foto's plaatsen als ze daar gelukkiger van worden om onze caches te vinden. Ik lig er niet zo wakker van. Je mist dan wel die heerlijke spanning waar je zo lekker nerveus van kunt worden of die adrenalineshot van krijgt, maarja, daar heb je dan ook voor gekozen. :-)

 

Wat betreft FTF jagers, daar hebben wij geen boodschap aan. De eerste drie zullen toch echt hun eigen boontjes moeten doppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Tsja, hulplijntjes...

 

Als nou iedere cache tot op enkele meters nauwkeurig uitgepeild was of er anders een subtiel hintje was toegevoegd om 'm te vinden, dan zou ik de hulplijntjeshaters zeker gelijk geven. Maar ja, dat is dus niet zo en tegenwoordig zie je steeds vaker afwijkingen waar je niet blij van wordt :)

 

Persoonlijk heb ik de noodlijst afgezworen, maar maak ik in het uiterste geval gebruik van een netwerkje van drie of vier bevriende cachers. Diezelfde drie of vier bellen mij ook wel eens. Niks mis mee volgens mij. Nog afgezien daarvan bel ik ook regelmatig helemaal niet en log een not found. Komt wel een keer denk ik dan, of niet, dat kan me niet schelen.

 

In andere gevallen liggen caches op plaatsen waar je binnen de kortste keren in de gaten loopt als je er lang gaat zoeken, doorgaans in de stad. In dat geval bel ik wel eens om het zoekgebied wat te verkleinen zodat ik een betere taktiek kan verzinnen om de cache ongezien te loggen.

 

Over mijn eigen caches mag door derden worden gecorrespondeerd. Als ze zo eerlijk zijn die correspondentie in hun log te vermelden heb ik daar zelfs ook waardering voor. Een enkele keer leidt dat tot een ernstige vorm van leedvermaak ;)

 

Ik vind wel dat er eerst zelf iets gedaan moet zijn om de juiste gegevens te achterhalen. Volledige coördinaten geef ik zonder meer niet weg, niet van multi's, niet van mysteries. Niet van mijn eigen en al helemaal niet van anderen. Hooguit een cryptisch hintje als het uitkomt. Zelf stop ik mijn oren dicht wanneer iemand mij iets vertelt wat ik helemaal niet wil weten.

 

En verder vind ik het een fijn spelletje wat me al heel wat leuke plekken heeft laten zien. En dat is gewoon het allerbelangrijkste :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk ook dat het zo'n onderwerp is (waar er zoveel al van zijn) waar we toch niet met zijn alle uit kunnen komen, er zijn nou eenmaal verschillende meningen.

 

Leven en laten leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hoeven er toch ook niet uit te komen? Prima dat iedereen zijn mening ventileert. En als iedereen elkaar in zijn waarde laat, blijf ik dit ook een heel interessant draadje vinden. Zo weet ik wat mensen over dit onderwerp denken. Zoveel mensen, zoveel meningen. Er is niet slechts 1 antwoord goed. En dat is prima zo. Happy hunting! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was afgelopen vakantie in luxemburg en heb daar een aantal multy`s gelopen daaronder een multy met ontbrekende wp en hinds.

De kokertjes met info waren weg.

Tot mijn verbazing het een en ander opgelost en de cache toch gevonden.

Nu 2 weken later word ik gebeld door wie dat is niet belangrijk het belletje kwam uit luxemburg.

Nederlanders die ook deze cache aan het lopen waren.

Zij konden op een gegeven moment de cache niet vinden(er was iets met de hind)

Dus dit team een hindje gegeven en ja hoor gevonden.

Als je iemand met een kleine hind kunt helpen is dat toch supper.

Gr tuitje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja... ik vind het ook ideaal.....

Ik heb soms mysteries die ik superlastig vindt. Dan maak ik soms ook gebruik van een hulplijntje om even in de goede richting te komen.

Als ik lang met een puzzel ben bezig geweest, vind ik het ook leuk om er achter te komen waar ik deze fout maak en hoe ik de puzzel kan oplossen...!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vervolg op mijn eerdere bijdrage in dit interessante draadje.

Daar schreef ik intussen 213x een hulplijntje te hebben geraadpleegd.

Daar tegenover staat het aantal van 157x dat ik de cache niet vond en geen hulplijntje nodig achtte.

Iets minder vaak dus.

 

Wanneer bel ik wel en wanneer bel ik niet?

Eigenlijk op gevoel, maar als ik het analyseer van mezelf, bel ik NIET als ik:

 

- zeker denk te weten dat de cache er ligt/hangt/staat én

- het een interessant gebied vind én

- zeker weet hier terug te gaan komen én

- me uitgedaagd voel.

 

Overigens neem ik in de herkansing wel eens een cacher mee om mijn frustie van de kaart te vegen.

Niks ergers dan dat zo iemand achteloos in no time de cache triomfantelijk voor je neus houdt...

 

 

En voor je eigen caches is geen hulplijn meer nodig he Willi?

Ze moeten gewoon de Geokletspagina in de gaten houden..... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan dat liedje van Wilxlii in de hitparade komen? :P

 

Zelf probeer ik zo min mogelijk van hulplijntjes gebruik te maken.

Maar wanneer een cacher op zijn eigen cachepagina aangeeft dat ie gebeld mag worden gaat het telefoonnummer wel mee.

Bij de vuilnisbelt in Emmen hadden we eerst wel zo'n 3 tot 4 keer gezocht naar de schat van Kruimel en Fee ( de oude cache, hij is inmiddels veranderd) en daarna maar eens het hulplijntje geprobeerd.

Maar nogmaals, voor ons is de voldoening het grootst om de cache zonder al te veel hulp zelf te vinden.

bewerkt door kipchen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De enige aan wie naar mijn mening je hulp mag/kan vragen als je een cache niet kan vinden, is de cache eigenaar, verder aan niemand.

 

Ik zou zo zeggen, mensen die hulplijntjes gebruiken zouden of beter moeten leren zoeken, of ze zouden misschien moeten leren inzien dat er ook caches zijn de voor hen te moeilijk zijn verborgen.

 

Speel het spelletje zuiver. Doe niet mee aan die hulplijntjes.

 

Zilvervloot.

Zo zo, nu snap ik waarom je ondanks mijn aanknopingspunt (hintje) voor GCVNYG, deze nog steeds niet hebt kunnen loggen.... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het zo knap dat velen de eigenaar bellen, ik heb niet alle telefoonnummers en in de noodlijst staan er ook maar enkele. Moet ook lang zoeken voor ik zelfs maar een nummer heb van iemand die hem heeft gevonden.

 

Of mailen jullie bij elke cache vooraf de eigenaar, om om zijn nummer te vragen?

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het aller- aller- allerergste vind ik trouwens eindcoordinaten aan elkaar geven. Dat slaat echt helemaal nergens op. Ja ik weet het, dat is al vaak genoeg aan de orde geweest. Maar ik vind het zo erg, dat ik het lekker nog een keer wou noemen. Dan gaat het ECHT alleen maar om de puntjes. WAARDELOOS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hahaha, zoals alle discussies over de manier van cachen komt ook deze weer tot dezelfde conclusie. Neem 10 cachers en je hebt meestal 10 manieren om te cachen.

 

Iedereen speelt het spelletje op zijn eigen manier. Sommige vinden dat een ander 'valsspeelt' anderen vinden het weer saai als je dat niet doet.

 

Dat is net 1 van de charmes van geocachen, dat je niet zoveel regels hebt en het kunt doen op de manier die je zelf leuk vind. Micro's of Geen micro's, hulplijntjes of geen hulplijntjes.........

 

Wat de een leuk vind, ergert zich iemand anders aan (blijkbaar).

 

En wellicht vinden sommige het leuk om zich daar weer druk over te maken. B)

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...