Spring naar bijdragen

gebruik van hulplijntjes


giantsteps

Aanbevolen berichten

Al geruime tijd lees ik met regelmaat in logjes dat cachers hulplijntjes uitgooien om een cache te vinden. Nu zal een ieder daar wel z'n reden voor hebben maar is het zo erg om eens een keertje een not found te moeten loggen? Juist dat het af en toe niet lukt maakt de voldoening van het wel vinden groter. Dat is nu toch juist de sport of begrijp ik het niet helemaal? Ik zie de functie van die hulplijntjes niet zo, lekker doorzoeken en puzzelen zou ik zeggen en als het niet lukt, jammer dan, een andere keer beter. Ik wil wel eens de mening van anderen hierover weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je een eind hebt gereisd voor een cache en je kan de cache niet vinden is er de mogelijkheid om een bevriende cacher te bellen die deze al gedaan heeft om een hint te vragen. Ik doe dat niet maar anderen wel. :thumbdown: .

 

 

 

Er zijn mensen die het principieel niet doen maar die kan je denk ik op een hand tellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al geruime tijd lees ik met regelmaat in logjes dat cachers hulplijntjes uitgooien om een cache te vinden. Nu zal een ieder daar wel z'n reden voor hebben maar is het zo erg om eens een keertje een not found te moeten loggen? Juist dat het af en toe niet lukt maakt de voldoening van het wel vinden groter. Dat is nu toch juist de sport of begrijp ik het niet helemaal? Ik zie de functie van die hulplijntjes niet zo, lekker doorzoeken en puzzelen zou ik zeggen en als het niet lukt, jammer dan, een andere keer beter. Ik wil wel eens de mening van anderen hierover weten.

 

Dat is op zich ook niet zo erg, maar als je behoorlijk stuk hebt gereden en je weet dat je daar voorlopig niet weer komt dan heb ik er niet zo veel moeite mee om een hulplijntje uit te gooien. Zeker niet als het halverwege een lange multi is (wp ontbreekt/gigarekenfout/nieuw verboden toegangsbord), of als je heel lang hebt lopen puzzelen dan wil je dat ook wel eens beloond zien. Ik ben wel met je eens dat je niet voor ieder wisse wasje een dergelijk lijntje uit te gooien, maar dan nog. De een is wel bereid 7 keer terug te rijden voor een ander kan het een vermogen zijn om er weer een tank bezine tegen aan te gooien. Het moet leuk blijven en dat is voor iedereen weer anders. En stel je voor: je gaat met geo-groentjes een keer lopen om te laten zien hoe leuk je hobby is, dan wil je aan het eind van de route ook de bewuste ammo-box te voorschijn (laten) toveren. Redenen genoeg om (af en toe) een hulplijntje te gebruiken.

 

Tukkerboertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al geruime tijd lees ik met regelmaat in logjes dat cachers hulplijntjes uitgooien om een cache te vinden. Nu zal een ieder daar wel z'n reden voor hebben maar is het zo erg om eens een keertje een not found te moeten loggen? Juist dat het af en toe niet lukt maakt de voldoening van het wel vinden groter. Dat is nu toch juist de sport of begrijp ik het niet helemaal? Ik zie de functie van die hulplijntjes niet zo, lekker doorzoeken en puzzelen zou ik zeggen en als het niet lukt, jammer dan, een andere keer beter. Ik wil wel eens de mening van anderen hierover weten.

 

hier zijn we het helemaal mee eens!

:thumbdown:

gewoon lekker op eigen kracht, levert je veel meer plezier op! (hoe hard je jezelf ook voor je kop kunt slaan, als je er bovenop blijkt te hebben gestaan)

 

hulplijntje is net als de antwoorden opzoeken achterin het puzzelboekje.

 

maar ach, af en toe voelt dat wel lekker omdat je weet dat 'het stout is'. Al erger ik me wel aan mensen die ik weet niet hoe vaak en bij iedere cache een hulplijntje nodig hebben, en dat dan ook nog vol trots vermelden in de logjes. Dat snap ik dan niet he. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk weer zo een draadje waar men de mening van andere wil weten,

Oké dan hier mijn mening.

Zelf een fervent gebruiker van hulplijntjes en dat om eventjes bijeengegraaide redenen.

A. gewoon om de gezelligheid en een goede reden om weer eens een goeden Vriend of Vriendin te spreken

B. gewoon omdat ik het vertik om de plek waar ik aan het zoeken ben onnodig te belasten (zoals bijna altijd duidelijk zichtbaar mijn voorgangers op die plek wel hebben gedaan) met mijn gewroet en gezoek naar het gene wat ik zoek.

C. Als ik hevige twijfels heb of er uberhout nog wel iets ligt waar ik naar op zoek ben.

D. Als ik al meerdere cache’s van de legger heb gevonden en die bijna allemaal zeer oninteressante plekken gedumpt zijn en ik net deze niet heb kunnen vinden.

E. Omdat het gewoon gezellig is om een goede Vriend of Vriendin te spreken

 

Zo maar enkele redenen waarom ik wel zo af en toe een hulplijntje inschakel.

Maar met het zelfde gemak maak ik een Not found log die geheel en uitgebreid mijn mening weergeeft over hetgeen wat ik daar aantrof, en dat ook al menigmaal niet in dank werd aangenomen door de cache eigenaar.

 

Daarom laat iedereen het spelletje spelen zoals hij / zij het goeddunkt en oordeel niet over andere.

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het begin hebben wij ook alles zelf gedaan en zijn we soms wel drie keer terug geweest naar een cache waar we drie keer op gestaan hebben. Maar na een behoorlijk aantal ga je daar toch anders/soepeler mee om. Als je dan ver van huis bent en je hebt al een tijdje staan zoeken, en je bent reeds in bezit van een heel scala telefoonnummers, ja hoor, zonder schaamte bellen wij een kennis. Is niks mis mee, om af en toe om hulp te vragen.

 

en dat dan ook nog vol trots vermelden in de logjes. Dat snap ik dan niet he. :thumbdown:

 

Die opmerking kan ik niet plaatsen. Dat is geen trots, dat is een soort van bedankje naar de hulpverlener. Ik zelf heb veel meer moeite met personen die wel om hulp vragen, die ook krijgen en dan in hun log net doen of ze alles zelf gedaan hebben. Dat is pas triest.

 

Spirit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heerlijk weer zo een draadje waar men de mening van andere wil weten,

Oké dan hier mijn mening.

Zelf een fervent gebruiker van hulplijntjes en dat om eventjes bijeengegraaide redenen.

A. gewoon om de gezelligheid en een goede reden om weer eens een goeden Vriend of Vriendin te spreken

B. gewoon omdat ik het vertik om de plek waar ik aan het zoeken ben onnodig te belasten (zoals bijna altijd duidelijk zichtbaar mijn voorgangers op die plek wel hebben gedaan) met mijn gewroet en gezoek naar het gene wat ik zoek.

C. Als ik hevige twijfels heb of er uberhout nog wel iets ligt waar ik naar op zoek ben.

D. Als ik al meerdere cache’s van de legger heb gevonden en die bijna allemaal zeer oninteressante plekken gedumpt zijn en ik net deze niet heb kunnen vinden.

E. Omdat het gewoon gezellig is om een goede Vriend of Vriendin te spreken

 

Zo maar enkele redenen waarom ik wel zo af en toe een hulplijntje inschakel.

Maar met het zelfde gemak maak ik een Not found log die geheel en uitgebreid mijn mening weergeeft over hetgeen wat ik daar aantrof, en dat ook al menigmaal niet in dank werd aangenomen door de cache eigenaar.

 

Daarom laat iedereen het spelletje spelen zoals hij / zij het goeddunkt en oordeel niet over andere.

 

Barny

 

Ride on! speel het spelletje zoals je het zelf wil!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

Met een hulplijntje is ook niets mis.

 

Ik bel liever iemand om te vragen hoe verder, dan dat ik het betreffende stukje bos achterlaat alsof de wilde zwijnen me voor zijn geweest omdat ik met alle geweld die cache bovenwater wil toveren. Zeker als ik er een stuk voor heb moeten rijden en de kans gering is dat ik op korte termijn weer aanwezig zal zijn op die plek.

 

Het heeft niets te maken met het een probleem vinden een Not Found te loggen, dat boeit me nl. niet echt, maar als ik sterk twijfel of ik wel op goeie plek bezig ben, twijfel heb of cache nog wel aanwezig is.. dan raadpleeg ik zonder problemen mijn telefoontje. Het zal niet voor het eerst zijn, dat op deze manier een ingeslopen foutje uit een cache gehaald kan worden.. iedereen blij dus, zowel de cachelegger die de cache kan corrigeren.. als ik omdat ik uiteindelijk mijn naam in het boekje kan zetten.

 

Ik meld het ook in mijn logjes.. als bedankje naar diegene die me geholpen heeft. Waarom zou ik dat niet doen, zonder diegene zou ik de cache niet gevonden hebben..

 

Dus hulplijntjes.. prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het gebruik van een hulplijn een klap in het gezicht van de cachelegger.

 

Een cachelegger wil natuurlijk graag dat zijn cache wordt gevonden. Maar hij/zij wil echter niet dat dat zomaar gebeurt. Hij/zij heeft het meer-of-minder moeilijk gemaakt. Wat doe je nu als je een hulplijntje belt? Je gaat dan heel gemakzuchtig voorbij aan alle leuke/moeilijke intenties van de legger. Dat is m.i. niet de bedoeling van ons leuke geocache spelletje. Want zo kan een moeilijk 5-sterren raadsel, of een ingenieus verborgen cache tot een simpele opraper verworden. En dat vind ik een klap in het gezicht voor de cachelegger.

 

Er zijn cacheleggers geweest die hun cache hebben gearchiveerd doordat ze ontdekten dat bezoekers van hun cache door hulplijn-nitwits werd gedegradeerd tot een opraper. Alle lol die ze er aan hadden werd zo compleet vergald.

 

De enige aan wie naar mijn mening je hulp mag/kan vragen als je een cache niet kan vinden, is de cache eigenaar, verder aan niemand.

 

Ik zou zo zeggen, mensen die hulplijntjes gebruiken zouden of beter moeten leren zoeken, of ze zouden misschien moeten leren inzien dat er ook caches zijn de voor hen te moeilijk zijn verborgen.

 

Speel het spelletje zuiver. Doe niet mee aan die hulplijntjes.

 

Zilvervloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hulplijntjes zijn onderdeel van het SOCIALE gebeuren wat cachen heet. Niet zelden mond zo'n belletje uit in een gezellige conversatie over de cache, andere caches, andere cachers en al het andere. Soms levert het zelfs een nieuwe afspraak om samen te lopen op. Zo doen vrienden dat, je helpt elkaar. Overigens doen wij dit alleen bij caches die de moeite waard zijn. Prutcaches loggen wij liever als niet gevonden.

 

En uiteraard worden die hulplijntjes in het logje bedankt. Niet bedanken zou pas zielig zijn.

 

tot cache,

team Wij Drie :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De enige aan wie naar mijn mening je hulp mag/kan vragen als je een cache niet kan vinden, is de cache eigenaar, verder aan niemand.

In principe klopt dit.

Ik heb b.v. jouw cache in Amsterdam helemaal gelopen (fictie), maar kan de doos niet vinden. Het eerste wat ik doe is de noodlijst raadplegen of de legger daar in staat. In jouw geval helaas geen vermelding. Dus moet ik wel een hulplijntje inschakelen. Aangezien ik zo'n 80 km gereden heb, wacht ik echt niet tot ik thuis ben om het via de mail te doen.

 

A. Als je zo prat gaat op je stelling, zal je je op de noodlijst moeten plaatsen.

B. Ik heb plezier gehad aan de wandeling, dus gun mij ook het plezier van het loggen.

C. Lukt dit allemaal niet dan komt er een not-found.

 

Wat betreft traditionals, ook hier hetzelfde principe.

bewerkt door Bitte ein Bit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het gebruik van een hulplijn een klap in het gezicht van de cachelegger.

 

Mij vragen terwijl ik in de auto zit of je goed zit??? Is dat dan geen hulplijntje???? :thumbdown:

 

Ik steek het niet onder stoelen of banken. Als ik er niet meer uitkom, bel ik ook en vraag ik of ik het tot op heden goed heb gedaan, in de hoop dat men mij op een foutje wijst. Is het geen fout van mij maar zie ik het niet en ik krijg een hint, dan ben ik daar blij mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...