Spring naar bijdragen

Batterijen testen


ds-polleke

Aanbevolen berichten

We hebben per elektrisch gadget wat batterijen nodig heeft een dubbel setje batterijen. Als een setje leeg is, dan haal je ze eruit, en zet er een nieuw setje in. De oude dan in de lader als het uitkomt

 

Dit is het eenvoudigst, je hebt verder niets nodig :dribble:

 

En zoals al eerder gezegd, zowel onze GPS als onze digitale camera hebben batterij indicatie :thumbup:

 

het enige probleem met de batterijen indicator van zowel de camera als de gps is dat ze gegevens verliezen als de batterijen er uitgaan (camera) of dat als jij bijna lege batterijen in de gps doet de .upt files corrupt raken bij een "harde" reboot door gebrek aan spanning..

 

Het geopatra apparaatje lijkt me handig om batterijen in conditie te houden en het kruidvat dingetje lijkt me handig voor onderweg (dan sta je niet voor verassingen)

 

Ik ben te chaotisch voor een wissel structuur... ik had wel een bakje met " vol" en " leeg" maar dat is meestal van korte duur.. want dan laad ik alles op en neem alles mee (vooral als we twee camera's en onze gps meenemen dan hebben we 8 batterijen nodig)

 

dus als geopatra nog meeleest... zie vraag van hierboven

 

Conrad art. nr. 512304 : Voltcraft IPC-1L.

Deze is geen hele snelle lader. Hoeft ook niet van mij.

In dat hoofdstuk staan er nog meer vernoemd. Ook de IPC-1, die mogelijk sneller is, maar geleverd werd met 4 batterijen. Ik heb er zat, want had net 4 2700mAh gekocht, omdat ik er een stel had weggedaan, maar die functioneren nu weer prima de luxe !!

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Naar aanleiding van alle berichten hierover vandaag naar Kruidvat geweest en naar de genoemde tester gezocht... Maar niets gevonden.

Daarna bij de plaatselijke Hema voor 3.95 een heel handig metertje gekocht. Direct mijn voorraad 'lege' penlights getest, en hem inmiddels terugverdiend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar aanleiding van alle berichten hierover vandaag naar Kruidvat geweest en naar de genoemde tester gezocht... Maar niets gevonden.

Daarna bij de plaatselijke Hema voor 3.95 een heel handig metertje gekocht. Direct mijn voorraad 'lege' penlights getest, en hem inmiddels terugverdiend!

 

was dit een handzaam meeneem creditcard achtig ding of een multimeter achtig ding of een lader met bijzindere functie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft ongeveer de grootte van een stopwatch, met een knijpertje eraan. Hier kun je de batterij tussen klemmen. Dan kun je op een soort van 'potmetertje' zien hoe vol de batterij nog is. Iets groter dan creditcard formaat, maar het past nog steeds makkelijk in een borstzakje.

 

Cool.. ik ga de vrouw op weg sturen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft ongeveer de grootte van een stopwatch, met een knijpertje eraan. Hier kun je de batterij tussen klemmen. Dan kun je op een soort van 'potmetertje' zien hoe vol de batterij nog is. Iets groter dan creditcard formaat, maar het past nog steeds makkelijk in een borstzakje.

 

Cool.. ik ga de vrouw op weg sturen....

 

vandaag maar wezen winkelen... hoewel ik wilde gaan kwijlen bij katmandu voor de aller aller nieuwste gps-en bleven we te dicht bij de dom.. maar daar is een hema..

 

bedankt helmpies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb sinds 2 jaar batterijen (2400 mA) en een oplader van de Hema. Deden het tot nu toe prima, maar sinds kort zijn de batterijen binnen een half uur leeg. :) Ligt dat nou aan de batterijen of de oplader ? De trafo van de oplader was kapot. Die heb ik vervangen door een andere 12volts trafo, maar sindsdien zijn de batterijen dus belachelijk snel leeg.

De lader en/of de batterijen gaan de chemokar in... Heeft iemand een tip voor een goede oplader en/of goede batterijen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sinds 2 jaar batterijen (2400 mA) en een oplader van de Hema. Deden het tot nu toe prima, maar sinds kort zijn de batterijen binnen een half uur leeg. :) Ligt dat nou aan de batterijen of de oplader ? De trafo van de oplader was kapot. Die heb ik vervangen door een andere 12volts trafo, maar sindsdien zijn de batterijen dus belachelijk snel leeg.

De lader en/of de batterijen gaan de chemokar in... Heeft iemand een tip voor een goede oplader en/of goede batterijen ?

 

Ik kan je de Eneloop batterij aanraden. Ik heb ze ruim drie maanden geleden opgeladen, maar ze zijn nu nog steeds op spanning. Als ik de net opgeladen 2500 GP batterij meet, krijg ik dezelfde getallen. De eneloop schijnt inderdaad niet of weinig leeg te lopen als je hem niet gebruikt.

bewerkt door andemo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb sinds 2 jaar batterijen (2400 mA) en een oplader van de Hema. Deden het tot nu toe prima, maar sinds kort zijn de batterijen binnen een half uur leeg. :) Ligt dat nou aan de batterijen of de oplader ? De trafo van de oplader was kapot. Die heb ik vervangen door een andere 12volts trafo, maar sindsdien zijn de batterijen dus belachelijk snel leeg.

De lader en/of de batterijen gaan de chemokar in... Heeft iemand een tip voor een goede oplader en/of goede batterijen ?

 

Hey, nog wel actief ?!

 

Volgens mij hoef je je batterijen echt niet weg te doen. Er zij goede opladers in de handel die iedere batterij individueel kunnen testen en kunnen laten zien dat hij niet goed meer oplaadt.

Daarnaast kan die oplader dan een batterij die niet goed meer oplaadt herstellen door meerdere malen te ontladen en dan weer op te laden etc. Op die wijze heb ik diverse batterijen die ik al opzij had gelegd weer vooledig op kunnen laden.

 

Ik kocht bijv. de Voltcraft IPC-1L. Je hoeft dan ook batterijen niet meer in paren op te laden. Gekocht bij Conrad €34,95. Maar dan heb je ook wat.

Er zijn trouwens nog andere types die dat kunnen.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kocht bijv. de Voltcraft IPC-1L. Je hoeft dan ook batterijen niet meer in paren op te laden. Gekocht bij Conrad €34,95. Maar dan heb je ook wat.

Er zijn trouwens nog andere types die dat kunnen.

 

Geopatra.

 

Naar aanleiding van Geopatra's eerdere post hierover heb ik diezelfde besteld, en net vanochtend heb ik de eerste vier opgefriste batterijen er uit gehaald en weer in gebruik genomen. Daar heeft ie anderhalve dag over gedaan, maar haast heb ik daarmee gelukkig niet :) Nu zitten er vier in die ik gistermiddag uit de chemobox heb teruggehaald, inderdaad een paar maand geleden wegens beroerde prestaties afgedankt. Als ie die ook weer opwaardeert is het terugverdienen begonnen. Dank voor deze goede tip, Geopatra!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

Ook hier word ik langzaam chagarijnig omdat mijn zogenaamd opgeladen batterijen dus vrijwel direct leeg zijn of niet eens meer prik afgeven. Erg handig als je onderweg bent (nietwaar Martijn?). Nu weet ik dat oplaadbare batterijen en vooral de sloebermerken er ineens mee op kunnen houden, maar kan ik ook de oplader doormeten met een multimeter. En hoe moet dat dan (welke stand en welke staafjes waar tegenaanhouden?). Ik heb het vermoeden dat de lader wel groen licht geeft, maar niets heeft geladen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...