Spring naar bijdragen

Batterijen testen


ds-polleke

Aanbevolen berichten

Is er een beetje handzame batterijentester in omloop? Ik zit te vaak te klooien met (oplaadbare) batterijen die leeg zijn of half leeg...

 

Ik kom bij Conrad alleen maar een batterijentester (a € 8,50) tegen met krokodillenklemmen (en volgens mij moet ik dat dan dus ook gewoon met mijn multimeter kunnen testen.. alleen weet ik ff niet hoe)

 

Iemand suggesties?

 

Mannesmann heeft wel iets handzamers maar daar moet je gelijk voor 20 euro alkalines bij kopen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb mijn oplaadbare batterijen bij de Hema gekocht met een lader.

Met deze lader kun je batterijen ook "ontladen". Dan trekt hij ze eerst helemaal leeg en begint dan pas te laden. Ook een eenvoudige batterijentester heb ik daar gekocht. Je ziet een streepje op een schaal die van rood naar geel naar groen loopt. De kosten vielen erg mee en de batterijen gebruik is zeker al 3 jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben misschien simpel, maar als ik mijn batterijen wil testen, stop ik ze in mijn GPS.

 

Ik heb een Magellan eXplorer XL en zie dan in mijn info-scherm onderin een batterij op bijna ware grootte.

In die batterij zie ik dan middels een groen vlak hoe vol ze zijn. (de batterij-indicator)

 

Veel simpeler kan het voor mij niet. :P

 

Overigens vraag ik me af waarom ik mijn batterijen zou moeten testen. Ik heb nooit problemen.

Ik heb 3 sets batterijen, waarvan 1 set in de GPS, een volle set in een doosje in mijn tas of zak als ik ga cachen en 1 set in de druppellader in mijn auto.

 

Als mijn batterijen opraken gaan de volle uit het doosje in de GPS, de lege in de druppellader en die uit de lader in het doosje.

 

Perfect roulatiesysteem en nooit lege batterijen.

 

Na veelvuldig gebruik (dus veel opladen) zie ik wel (op diezelfde indicator) dat de capaciteit van de batterijen afneemt. De batterijen worden dan niet meer "vol". Bij mijn eerste set van 2200 mAh was dat na ca 1,5 jaar.

Die heb ik toen vervangen voor 3 setjes van 2800 mAh en na weer ongeveer 1,5 jaar heb ik deze, nu enkele maanden geleden, vervangen voor 3 setjes van 3200 mAh.

Met 1 setje volle batterijen kan ik ca 9 uur cachen. Bij lagere temperaturen minder (rond het vriespunt amper 4 uur)

Maar dat ligt ook aan de GPS, het scherm van die XL is 2x zo groot als van een standaard GPS en zeker met backlight on, vreet dat stroom.

 

Iets meer info dan je vroeg wellicht, maar och.....het is gratis. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben misschien simpel, maar als ik mijn batterijen wil testen, stop ik ze in mijn GPS.

 

Ik heb een Magellan eXplorer XL en zie dan in mijn info-scherm onderin een batterij op bijna ware grootte.

In die batterij zie ik dan middels een groen vlak hoe vol ze zijn. (de batterij-indicator)

 

Veel simpeler kan het voor mij niet. :P

 

Overigens vraag ik me af waarom ik mijn batterijen zou moeten testen. Ik heb nooit problemen.

Ik heb 3 sets batterijen, waarvan 1 set in de GPS, een volle set in een doosje in mijn tas of zak als ik ga cachen en 1 set in de druppellader in mijn auto.

 

Als mijn batterijen opraken gaan de volle uit het doosje in de GPS, de lege in de druppellader en die uit de lader in het doosje.

 

Perfect roulatiesysteem en nooit lege batterijen.

 

Na veelvuldig gebruik (dus veel opladen) zie ik wel (op diezelfde indicator) dat de capaciteit van de batterijen afneemt. De batterijen worden dan niet meer "vol". Bij mijn eerste set van 2200 mAh was dat na ca 1,5 jaar.

Die heb ik toen vervangen voor 3 setjes van 2800 mAh en na weer ongeveer 1,5 jaar heb ik deze, nu enkele maanden geleden, vervangen voor 3 setjes van 3200 mAh.

Met 1 setje volle batterijen kan ik ca 9 uur cachen. Bij lagere temperaturen minder (rond het vriespunt amper 4 uur)

Maar dat ligt ook aan de GPS, het scherm van die XL is 2x zo groot als van een standaard GPS en zeker met backlight on, vreet dat stroom.

 

Iets meer info dan je vroeg wellicht, maar och.....het is gratis. :P

 

wel leuk roulatiesysteem maar ik gebruik mijn opladbare batterijen ook voor mijn digitale camera (en die van mijn vrouw) en zo raak je nog wel eens in de war enzo...

 

maar bedankt voor de info...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De batterijen voor mijn gps heb ik per paar gemerkt, zodat ik steeds hetzelfde setje gebruik en niet een volle en lege erin stop. In mijn GPS zitten 2 batterijen trouwens.

 

Voor mijn camera heb ik andere setjes (van 4), die ik apart bewaar.

 

Alleen als ik in het veld een noodgeval (lege batterijen) heb wil ik e.e.a. wel eens door elkaar gooien. Gelukkig komt dat eigenlijk niet voor.

 

En zorg voor een goede lader die niet op tijd laad, maar op laadstroom (heb je ook geen ontlader nodig). Ook NiMh batterijen kunnen niet goed tegen overladen. Af en toe volledig op gebruiken schijnt de levensduur ten goede te komen.....

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De batterijen voor mijn gps heb ik per paar gemerkt, zodat ik steeds hetzelfde setje gebruik en niet een volle en lege erin stop. In mijn GPS zitten 2 batterijen trouwens.

 

Voor mijn camera heb ik andere setjes (van 4), die ik apart bewaar.

 

Alleen als ik in het veld een noodgeval (lege batterijen) heb wil ik e.e.a. wel eens door elkaar gooien. Gelukkig komt dat eigenlijk niet voor.

 

En zorg voor een goede lader die niet op tijd laad, maar op laadstroom (heb je ook geen ontlader nodig). Ook NiMh batterijen kunnen niet goed tegen overladen. Af en toe volledig op gebruiken schijnt de levensduur ten goede te komen.....

 

Jan

 

Ik kocht onlangs bij Conrad een lader die iedere batterij apart oplaadt, die kan ontladen, testen en zwakke batterijen kan herstellen door meerdere malen ontladen <-> opladen achter elkaar door. Tevens kun je kijken op mA, mAh, V en tijd.

Een aantal van mijn batterijen werd duidelijk slechter, maar na herstellen zijn ze weer helemaal pico bello. Zo heb ik een aantal batterijen die ik eigenlijk had weggedaan weer goed gekregen.

 

Kost wat , maar dan heb je ook wat!

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De batterijen voor mijn gps heb ik per paar gemerkt, zodat ik steeds hetzelfde setje gebruik en niet een volle en lege erin stop. In mijn GPS zitten 2 batterijen trouwens.

 

Voor mijn camera heb ik andere setjes (van 4), die ik apart bewaar.

 

Alleen als ik in het veld een noodgeval (lege batterijen) heb wil ik e.e.a. wel eens door elkaar gooien. Gelukkig komt dat eigenlijk niet voor.

 

En zorg voor een goede lader die niet op tijd laad, maar op laadstroom (heb je ook geen ontlader nodig). Ook NiMh batterijen kunnen niet goed tegen overladen. Af en toe volledig op gebruiken schijnt de levensduur ten goede te komen.....

 

Jan

 

Ik kocht onlangs bij Conrad een lader die iedere batterij apart oplaadt, die kan ontladen, testen en zwakke batterijen kan herstellen door meerdere malen ontladen <-> opladen achter elkaar door. Tevens kun je kijken op mA, mAh, V en tijd.

Een aantal van mijn batterijen werd duidelijk slechter, maar na herstellen zijn ze weer helemaal pico bello. Zo heb ik een aantal batterijen die ik eigenlijk had weggedaan weer goed gekregen.

 

Kost wat , maar dan heb je ook wat!

 

Geopatra.

 

heb je een Conrad product nummer? oid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben per elektrisch gadget wat batterijen nodig heeft een dubbel setje batterijen. Als een setje leeg is, dan haal je ze eruit, en zet er een nieuw setje in. De oude dan in de lader als het uitkomt

 

Dit is het eenvoudigst, je hebt verder niets nodig :rolleyes:

 

En zoals al eerder gezegd, zowel onze GPS als onze digitale camera hebben batterij indicatie :yes:

bewerkt door De Armadillo's
Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben per elektrisch gadget wat batterijen nodig heeft een dubbel setje batterijen. Als een setje leeg is, dan haal je ze eruit, en zet er een nieuw setje in. De oude dan in de lader als het uitkomt

 

Dit is het eenvoudigst, je hebt verder niets nodig :rolleyes:

 

En zoals al eerder gezegd, zowel onze GPS als onze digitale camera hebben batterij indicatie :yes:

 

Leuk maar die batterij indicatie geeft dan aan dat ze niet vol zijn als je ze hebt opgeladen. Wat dan?

 

Als je zo'n goede opplader hebt wordt iedere batterij apart opgeladen, je kunt er ook 1 opladen of 3 of 4 en - zoals ik al schreef: je kunt zien wat erin gepompt werd, wat erin zit, dat ie slechter wordt - en dat gebeurt op de duur - en weer herstellen.En testen.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben per elektrisch gadget wat batterijen nodig heeft een dubbel setje batterijen. Als een setje leeg is, dan haal je ze eruit, en zet er een nieuw setje in. De oude dan in de lader als het uitkomt

 

Dit is het eenvoudigst, je hebt verder niets nodig :rolleyes:

 

En zoals al eerder gezegd, zowel onze GPS als onze digitale camera hebben batterij indicatie :yes:

 

het enige probleem met de batterijen indicator van zowel de camera als de gps is dat ze gegevens verliezen als de batterijen er uitgaan (camera) of dat als jij bijna lege batterijen in de gps doet de .upt files corrupt raken bij een "harde" reboot door gebrek aan spanning..

 

Het geopatra apparaatje lijkt me handig om batterijen in conditie te houden en het kruidvat dingetje lijkt me handig voor onderweg (dan sta je niet voor verassingen)

 

Ik ben te chaotisch voor een wissel structuur... ik had wel een bakje met " vol" en " leeg" maar dat is meestal van korte duur.. want dan laad ik alles op en neem alles mee (vooral als we twee camera's en onze gps meenemen dan hebben we 8 batterijen nodig)

 

dus als geopatra nog meeleest... zie vraag van hierboven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben misschien simpel, maar als ik mijn batterijen wil testen, stop ik ze in mijn GPS.

 

Ik ben ook zo simpel, 2 sets batterijen (foto camera heeft z'n eigen platte geval) 1 setje altijd opgeladen 2de setje in gebruik! Gaat super kost niks! Mmmm behalve nuon dan :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...