Spring naar bijdragen

EK pool cache 2008. Wie doet mee?


8BG

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het is maar goed dat de organisatie ergens een grote partij punten heeft ingeslagen, want er is goed gescoord gisteren. We hebben 87 keer een goed antwoord voorbij zien komen.

De laatste groepswedstrijd van Nederland maakt dat deel 1 van de pool kan worden afgesloten. Twee personen/teams hebben 150 punten gehaald bij dit onderdeel, het maximaal haalbare. Ze staan dus ook bovenaan de scorelijst.

 

Wie kan hier nog iets tegen in brengen?

 

Overigens is er nog één cacher in de pool die zonder punten zit. Maar ja, die heeft zelf al 5.000 punten gehaald via het geocachen. En die tellen in de pool niet mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is maar goed dat de organisatie ergens een grote partij punten heeft ingeslagen, want er is goed gescoord gisteren. We hebben 87 keer een goed antwoord voorbij zien komen.

De laatste groepswedstrijd van Nederland maakt dat deel 1 van de pool kan worden afgesloten. Twee personen/teams hebben 150 punten gehaald bij dit onderdeel, het maximaal haalbare. Ze staan dus ook bovenaan de scorelijst.

 

Wie kan hier nog iets tegen in brengen?

 

Overigens is er nog één cacher in de pool die zonder punten zit. Maar ja, die heeft zelf al 5.000 punten gehaald via het geocachen. En die tellen in de pool niet mee.

Waar kan ik de tussenstand zien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste kwart-finalist is bekend. (Ik zal geen namen noemen...)

 

Nu zul je denken, dat is weer goed scoren.

 

Fout gedacht. Om de spanning wat te verhogen zal ik pas punten aan het tweede onderdeel toekennen op het moment dat alle halve-finalisten bekend zijn. Ondertussen zal de tussenstand wel elke dag wijzigen door de voorspelling van het aantal doelpunten. Er is in de competitie veel gescoord wat tot gevolg heeft dat sommige deelnemende cachers nu hun totaal aantal punten zien dalen. Het wordt nu echt interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste kwart-finalist is bekend. (Ik zal geen namen noemen...)

 

Nu zul je denken, dat is weer goed scoren.

 

Fout gedacht. Om de spanning wat te verhogen zal ik pas punten aan het tweede onderdeel toekennen op het moment dat alle halve-finalisten bekend zijn. Ondertussen zal de tussenstand wel elke dag wijzigen door de voorspelling van het aantal doelpunten. Er is in de competitie veel gescoord wat tot gevolg heeft dat sommige deelnemende cachers nu hun totaal aantal punten zien dalen. Het wordt nu echt interessant.

 

Dat is fraai! :thumbdown:

 

Krijg ik eindelijk flink wat puntjes na de hele tijd op 0 te hebben gestaan, en dan komt het niet in de openbaarheid... :yes:

 

Maar mijn tijd komt blijkbaar nog!

Hup Spanje!! Hup Italië!! Hup Zwitserland!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hup Spanje!! Hup Italië!!

 

Wel heel sportief van je dat je in een van de kwartfinales Spanje-Italië) voor beide teams bent :thumbdown:

 

@8BG: ik had je op de eerste speeldag nog 1 voorspelling die ik over het hoofd had gezien doorgemaild. Niet gezien of kon die niet meer verwerkt worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En vandaag zijn er weer een hoop punten vergeven. Die vier laatste landen zijn allemaal tenminste eenmaal (Turkije) en maximaal 101 maal (Duitsland) goed voorspeld. Verder gaan door Spanje (45x) en Rusland (25x).

Twee cachers/teams hebben maar liefst 3 landen goed voorspeld.

Dit alles betekent natuurlijk dat de tussenstand flink veranderd is. De koploper, pa7fl, staat echter nog steeds bovenaan, en ziet zijn voorsprong vandaag fiks oplopen. Wat brengt de finale nog voor verrassingen te weeg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voetbal zit erop. Spanje is de nieuwe kampioen.

Wat doet dit met de eindstand voor de pool? Werkelijks iets heel verrassends.

In post 52 in dit draadje vroeg ik wie de 391 ging evenaren. En laat de winnaar van editie 2008 nou precies 391 punten hebben gehaald.

 

Hartelijk gefeliciteerd

 

:DDe Bosjesmannen :blush:

 

Kijk op de officiële site voor de complete uitslag.

 

Bij deze wil ik alle deelnemers bedanken, en in het bijzonder TuuronTuur, Bitte ein Bit, WijDrie, Kladdegat en Belbor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bosjesmannen gefeliciteerd, maar het is wel raar dat PA7FL in punten naar beneden is gegaan :eek: na de vierde kwartfinale

 

Er zijn er veel meer in punten naar beneden gegaan

bewerkt door ET4FR & CO
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie net dat ons rupsje op een 9e plaats in geëindigd en dat terwijl ze bij het vastellen van de winnaars pas 14 maanden was. :eek:

 

Misschien een succesvolle toekomst in gokken weggelegd?

 

Niets beredeneren, niet kijken naar eerder behaalde resultaten maar gewoon kaartjes trekken.

We hadden namelijk kaartjes gemaakt met daarop de deelnemende landen waar ze er steeds één van mocht trekken en zo heeft ze ook het winnen/ verliezen/ gelijkspel en het aantal doelpunten geschat.

 

Bosjesmannen gefeliciteerd met het winnen van de EK-Pool!

bewerkt door de vlinders
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bosjesmannen gefeliciteerd, maar het is wel raar dat PA7FL in punten naar beneden is gegaan :eek: na de vierde kwartfinale

 

Er zijn er veel meer in punten naar beneden gegaan

Dat heeft te maken met het voorspelde aantal doelpunten.

Neem nu pa7fl. Hij heeft voorspeld dat er in totaal 82 keer de bal in het netje zou liggen. In werkelijkheid werden het ietsje meer.

Op het moment dat er 82 doelpunten zijn gemaakt haalt hij het maximale aantal punten van 100. Echter op elk moment dat hierna weer een doelpunt valt raakt hij een puntje kwijt.

Ofwel in formulevorm: 100 -/- verschil voorspeld en werkelijk gescoord aantal doelpunten. Het verschil is in dit geval 6 (namelijk 88x gescoord -/- 82 voorspeld), dus houdt hij 94 punten over op dit onderdeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...