Spring naar bijdragen

EK pool cache 2008. Wie doet mee?


8BG

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Vanavond om klokslag negen uur is onze ammo-kist uit de Betuuwse klei getrokken. De cache is nu gearchiveerd. In het totaal 25 voorspellingen heb ik in onze EK-Pool cache gevonden. Helemaal niet slecht.

 

En laat de bal nu maar rollen.

 

tot cache,

team Wij Drie :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om 10:00pm heb ik de laatste voorspellingen opgehaald.

Totaal heb ik 30 formulieren ontvangen in EK pool cache Westland. :P

Bedankt voor invullen van de pooltjes.

 

Deze cache wordt hernoemd naar Bb's benenstrekker #1.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet nog de laatste twee weken van West-Brabant ontvangen, maar inmiddelszitten we al op 109 deelnemers. Volgens mij ook 109 verschillende teams/personen.

 

Op basis van de huidige voorspellingen lijkt met grote zekerheid te zeggen dat de winnaar van het voetbal zich in groep C bevindt.

 

Vanavond de eerste scorelijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

 

De eerste wedstrijd van belang is gespeeld. Nederland wint, iets dat slechts door 22 deelnemers is voorspeld. En daar doet de organisatie dan weer niet moeilijk, we geven gewoon 22 keer 50 punten weg. Gratis en voor niets.

En dat heeft ook gevolgen voor de tussenstand. Die kan je hier op je gemak eens nazien.

 

De eerste serie van 50 punten is dus bij deze vergeven. Hoe komt het dat er dan toch mensen meer dan 50 punten hebben?

Da's een goede vraag. Het heeft namelijk alles te maken met het voorspelde aantal doelpunten. Heb je dat precies goed, ontvang je ook weer van de gulle organisatie 100 punten. Zit je er een doelpunt naast levert dat nog 99 punten op. Twee doelpunten ernaast en je hebt 98 punten. En zo voorts, en zo voorts.

Dus mensen die nu veel punten hebben, hebben ingezet op een klein aantal doelpunten. Bij elk gescoord goal zal de tussenstand dus wijzigen.

 

Overigens had Pyne 2 jaar geleden een eindscore van 391, terwijl er in totaal 550 punten zijn te behalen. Wie evenaart dit jaar de 391?

bewerkt door 8BG
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

De eerste wedstrijd van belang is gespeeld. Nederland wint, iets dat slechts door 22 deelnemers is v

En dat heeft ook gevolgen voor de tussenstand. Die kan je hier op je gemak eens nazien.

 

Overigens alleen te zien in IE en niet in FF.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

De eerste wedstrijd van belang is gespeeld. Nederland wint, iets dat slechts door 22 deelnemers is v

En dat heeft ook gevolgen voor de tussenstand. Die kan je hier op je gemak eens nazien.

 

Overigens alleen te zien in IE en niet in FF.

FF wil wel, bij mij thuis tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MRmcb 3 0 1 Duitsland Frankrijk Duitsland Portugal Portugal 111 Westland

?????????????????

2x Duitsland in de voorspelling?

Kan 8bg dit misschien ff aanpassen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MRmcb 3 0 1 Duitsland Frankrijk Duitsland Portugal Portugal 111 Westland

?????????????????

2x Duitsland in de voorspelling?

Kan 8bg dit misschien ff aanpassen?

Check:

Winst verlies gelijk

Duitsland Frankrijk Rusland Portugal

Portugal

111

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duitsland, Rusland....

Lijkt ook te veel op elkaar.

 

Gelukkig zijn er scherpe ogen op dit forum. Bedankt voor de melding, ik zal het vanavond aanpassen.

Dit heeft nog geen invloed op het scoreverloop gehad.

 

Sommige mensen hebben 'Overige' tussen hun landen staan. Op een enkele uitzondering na, dachten al deze personen dat België wel hoog zou eindigen dit jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De voorspelling is aangepast. Tevens de twee wedstrijden van deze avond op de website toegevoegd, inclusief de niet zo dramatische gevolgen.

 

Nog even een leuk weetje.

Na het invullen van 71 voorspellingen bleek het voorspelde aantal doelpunten op precies 91 te liggen. Dus exact, niet afgerond, tot op dertig decimalen gecontroleerd, precies 91.

Vraag aan de statistici onder ons: hoe groot is de kans dat 71 verschillende mensen een min of meer willekeurig getal noemen en die dan gemiddeld op een geheel (natuurlijk) getal uitkomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Nog even een leuk weetje.

Na het invullen van 71 voorspellingen bleek het voorspelde aantal doelpunten op precies 91 te liggen. Dus exact, niet afgerond, tot op dertig decimalen gecontroleerd, precies 91.

Vraag aan de statistici onder ons: hoe groot is de kans dat 71 verschillende mensen een min of meer willekeurig getal noemen en die dan gemiddeld op een geheel (natuurlijk) getal uitkomen?

 

Die kans is 1:71. (1,4084507042253521126760563380282%)

 

Het gaat namelijk om de kans of een willekeurig getal (want dat is de som van die 71 voorspellingen) deelbaar is door 71. Als je alle getallen netjes op een rij zet van klein naar groot, is eerst 71 deelbaar door 71, daarna 142, daarna 213, etc. Precies 1 op de 71 dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...