Spring naar bijdragen

Loggen als je gelijk met een ander team de cache vindt?


kuipjeboter

Aanbevolen berichten

Gisteren ging ik op zoek naar de cache Puzzelreeks 2 Beeldzoeker (GC15NTH). Toen ik er aankwam waren er al twee andere teams aan het zoeken. We zijn gezamenlijk verder gegaan met de zoektocht. Uiteindelijk werd de cache (een micro) gevonden door een van de andere teams. Mijn vraag is nu of het volgens de ethiek van het geocachen geoorloofd is om in zo'n geval te loggen. Ik heb het in dit geval overigens wél gedaan.

 

Vandaag zijn er al enkele logs geweest van teams die de cache niet hebben gevonden. Het had dus best zo kunnen zijn dat ikzelf de cache óók niet had kunnen vinden. Het lijkt er dus op dat ik geluk heb gehad dat ik de andere teams heb aangetroffen.

 

Ik had ervoor kunnen kiezen om een Not Found te loggen, maar dat zou toch ook niet helemaal reëel zijn geweest. Of ik had meteen rechtsomkeer kunnen maken toen ik de andere teams aantrof. (Maar ik vond het eigenlijk ook wel weer leuk om samen met andere teams op zoek te zijn.)

 

Hoe gaan anderen hiermee om?

 

Ewout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

dit maakt toch niet uit.

als wij met het hele gezin gaan cachen dan gebeurd het ook wel dat een van kinderen hem vind en de rest daar niet zou gaan zoeken.

voor mij geen probleem, je zoekt met meerdere en één van iemand vind dan de cache.

gewoon loggen

bewerkt door Caveman!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ieder speelt dit spel op zijn manier. een toevallige ontmoeting op een cacheplek en dan samen zoeken hoort voor mij bij de charme van het spel. het maakt dan echt niet uit wie hem vindt, iedereen logt. je kunt dan meestal ook nog wel een TB of coin ruilen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat meegemaakt in Bernheze.Daar stonden we ze op het laatst door te geven omdat er 2 of 3 teams voor je stonden.?En ook als je met een ander team op pad gaat kan er maar 1 zijn die m het eerste vind.Totaal geen probleem vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je naam in het logboek/op het logrolletje staat, dan gewoon ook loggen op internet. Hoe je die cache vindt, doet er niet toe -- ook al struikel je er over, of je krijgt 'em door iemand anders gewoon aangereikt.

Wat telt, is dat je je naam op hebt kunnen schrijven, zodat je kan bewijzen dat je er geweest bent. Dat is de enige voorwaarde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad gewoon loggen.

Er worden immers ook geodates gehouden.

Dan gaan er meerdere teams op pad tegelijkertijd.

Tja dan heb je ook meer kans dat je de cache vind.

We zijn niet allemaal Einstein.

Het gaat uiteindelijk om de beleving van het cachen zelf.

Maar als je je bezwaard voelt, doe je het niet en doe je hem een andere keer.

We vervelend als dat zeg maar 100 km ver weg is.

Ik hoop dat het verder gezellig is.

Tot nu toe ervaar ik Geocache gezelschap als hoogwaardig gezelschap.

:lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om ook een duit in het zakje te doen: natuurlijk mag je hem dan ook loggen. Ik ga vaak met bevriende cachers op pad die allemaal onder hun eigen naam loggen. En met zo'n groep kan de cache natuurlijk maar één keer gevonden worden. Stel dat alleen diegene de cache zou mogen loggen, dan wilde er nooit meer iemand met me cachen :crybaby: (Nu een raam open zetten, want het stinkt hier, eigen roem he... :thumbup: ).

 

Alle gekheid op een stokje, ik vind het samen zoeken naar een cache veel leuker om te doen en het loggen hoort er gewoon bij, vind ik trouwens ook wel leuk om te doen. En wie dan precies de cache vindt, dat doet er niet toe. Niet zoveel althans...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...

Ik ga vaak met bevriende cachers op pad die allemaal onder hun eigen naam loggen. En met zo'n groep kan de cache natuurlijk maar één keer gevonden worden.

...

 

Dat hoeft niet waar te zijn!

Tijdens enkele zoektochten met meerdere cachers heb ik ervaren dat er een dimensie aan het geocachen kan worden toegevoegd. Het heeft zelfs een naam: Buskruit-truc.

Hoe werkt het?

Probeer niet te laten merken aan de anderen dat je de cache hebt gevonden. Log stiekem en probeer ongezien de cache terug te plaatsen. Daarna ga je gewoon weer quasi-actief heel erg je best doen om de cache te vinden. Als iemand daarna met veel bombarie de cache als "eerste" vindt, vraag je zo langs je neus weg of ie even wil voorlezen wie de vorige vinder was. Succes verzekerd! :crybaby:

 

Voor de volledigheid, ik ben zelf meermalen zowel initiator als slachtoffer van deze grap geweest. :no::thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle reacties. Ik zal voortaan zonder scrupules mijn naam op de logrol of in het logboekje schrijven :crybaby:.

 

Nog even in reactie op de opmerking van Caveman:

als wij met het hele gezin gaan cachen dan gebeurd het ook wel dat een van kinderen hem vind en de rest daar niet zou gaan zoeken.
Het ging mij om de vraag wat je doet als een ander team de cache vindt. Als iemand anders van mijn eigen team de vinder is, dan vind ik dat alleen maar hartstikke leuk! Die andere teamleden variëren in leeftijd van 3 tot 8 jaar, en dan is het natuurlijk juist prachtig als zij de cache vinden. (De jongste zei laatst een beetje sip 'Ik vind nooit een schat' :thumbup: .)

 

Ewout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle reacties. Ik zal voortaan zonder scrupules mijn naam op de logrol of in het logboekje schrijven :no:.

 

Nog even in reactie op de opmerking van Caveman:

als wij met het hele gezin gaan cachen dan gebeurd het ook wel dat een van kinderen hem vind en de rest daar niet zou gaan zoeken.
Het ging mij om de vraag wat je doet als een ander team de cache vindt. Als iemand anders van mijn eigen team de vinder is, dan vind ik dat alleen maar hartstikke leuk! Die andere teamleden variëren in leeftijd van 3 tot 8 jaar, en dan is het natuurlijk juist prachtig als zij de cache vinden. (De jongste zei laatst een beetje sip 'Ik vind nooit een schat' :thumbup: .)

 

Ewout

Onze kinderen hebben ook een eigen gebruikersnaam. :crybaby::no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...