Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Ik zie hier weer een troosteloos voorbeeld, en onbegrijpelijk dat hij door de ballotage commissie is gekomen.

Almere Centrum NS

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Hey, aan de positieve kant (ja ik probeer steeds positief te zijn). Heeeeeeeeeel erg kleine kans dat iemand hier dwars door een bos(je) zal lopen :(

Geplaatst

Waar meutes ontstaan onstaan problemen in de gedrag sfeer. Daar ontkomen we niet aan en ik geloof niet in hype- cachers. Verder verwijs ik naar en recent topic -ik meen- 'cachen op begraafplaatsen' waar het niet alleen over de verantwoordelijkheid van de cacher ging, maar ook die van de cache legger. En naar nog een ander topic -wat ik zelf startte- over de levensduur van een cache: moet je een cache altijd laten liggen? Gezond verstand bij de cache-leggers is minstens zo belangrijk als bij de zoekers. Overgens hebben we beide niet in de hand...

T-Bones!

Geplaatst

Er zijn meer landeigenaren die het niet meer willen.

Bij Rhenen heb je een oude zandafgraving, "Kwintelooyen" genaamd.

Dat is intussen een schitterend natuurgebied geworden.

Onbegrijpelijk dat daar nog geen cache ligt dacht ik al een tijdje...

Daar onlangs voor mijn werk een kaartleesoefening uitgezet. Toevallig kwamen we een boswachter tegen.

Hem direct de vraag gesteld aangaande geocachen.

Zijn betoog was helder en duidelijk; het is ooit toegestaan maar nu niet meer en zal ook niet meer terugkomen volgens hem.

Cachers dwars door het bos en ook na zonsondergang.

Hij was in die jaren dat het toegestaan was verschillende malen een hert of ander dier tegen gekomen dat het bos was 'uitgejaagd' door mensen en op een drukke weg op een auto was gestuit.

Nu kan ik me best voorstellen wat een boswachter over geocaching gaat denken als hij regelmatig een dood hert of ander dier aantreft...

Dus ik denk persoonlijk dat we het voortbestaan van deze hobby volledig in eigen hand hebben...

Geplaatst
Ik zie hier weer een troosteloos voorbeeld, en onbegrijpelijk dat hij door de ballotage commissie is gekomen.

Almere Centrum NS

Vergeet ook niet Oostvaarders NS. Nix te zien behalve de kebabzaak. (die wel goed is als je de tijd hebt want snel issie niet) Verder afval, urine, auto's, fietsen en een trein. Nou wat een lol.

Dus ik denk persoonlijk dat we het voortbestaan van deze hobby volledig in eigen hand hebben...

Ik ben bang dat degene die op het forum komen het voortbestaan niet in de hand hebben. Het zijn inderdaad de mensen die met de hype mee gaan die het voor de "zich-wel-aan-de-regels-houdenden" de boel verpesten.

Misschien is het wel een goed idee om de fotokokertjes af te schaffen ofzo.

Geplaatst

Maar het is en blijft natuurlijk simpelweg dom en kortzichtig van dit soort groepen (natuurorganisaties). gewoon schoppen tegen een groep omdat het toevallig een groep is waar je tegen kán schoppen. Alleen maar omdat dat aan te duiden is als een groep. Belachelijk.

De honderden mensen die hier op de veluwezoom komen waarvan er (op mooie dagen) tientallen dwars over de stukken lopen waar je niet mag lopen staan totaal niet in vergelijking met de enkeling die hier komt om een cache te zoeken en de compleet zeldzame enkeling die het een keer in zijn hoofd haalt om tijdens het cachen dwars door het bos te lopen.

Misschien zijn deze organisaties vergeten waar ze hun geld vandaan halen. Als organisaties geocachers gaan bannen/verbieden, misschien is het dan een goed idee om als geocachers die organisaties dan maar te gaan bannen. Ik zag in een ander draadje dat er best wel een boel mensen lid zijn van NM of vergelijkbare organisaties. Massaal lidmaatschap opzeggen met de mededeling geen caches-geen lidmaatschap.

Geplaatst
Toch fijn dat veel supercachers (met meer dan 500-5000) founds even vergeten zijn hoe zij zijn begonnen.

Blijkbaar doet ruime ervaring met vinden en verstoppen het geheugen verminderen. Zoekbaars

Grapjas, je vergeet dat het type caches ook veranderd is in die periode. Vroeger waren er geen micro's, en niet zoveel puzzels, maar leuke wandeltochten en uitdagingen als "wie durft" . Wat er nu is, is van een heel ander slag. Ik kan me dat nog verdomd goed herinneren ondanks het aantal founds :(

Overigens bedenk ik me dat straks als wherigo wat meer gemeengoed is, niemand je kan verbieden dat je loopt in natuurgebied. Met mobiel, met PDA, wat maakt het uit. Hoeft er ook niet meer geapproved te worden, want er zijn geen waypoints meer fysiek in het bos.

Overigens niet alle natuurclubs zijn over 1 lijn te scheren. Zo wil SBB in Zoetermeer juist graag samenwerken.

Geplaatst

@Barny, ja je kunt er op deze manier nog wel 1000 caches gaan noemen. De bewuste caches zijn online gekomen omdat ze voldoen aan de voorwaarden. Niets meer en niets minder. Of het "wat" is, is punt 2. Ik kan ze niet verbieden.

@Blazez, ik denk dat het kortzichtige wel meevalt. Het zijn beheerders die wel al toestemming hebben verleend en hun ervaring met de bezoekende geocacher zal van dien aard zijn geweest dat ze dit besluit hebben genomen. Door de jaren heen dat geocaching bestaat zijn er, ook hier op het forum, altijd discussies geweest over "zij die niet geocachen en ook altijd in dezelfde gebieden hun eigen crativiteit zoeken" als we het weer eens hadden over het "moeilijk doen" van deze eigenaren/beheerders. Dan hebbenw e het altijd over de gewone bezoekers met hun kinderen en hun afval, de fietscrossers, de motorcrossers enz enz. Die problemen zijn natuurlijk bekend bij dezelfde beheerders. Maar de groep geocachers is er nu ook een geddelte van. De anderen worden ook wel aangepakt als het in de mogelijkheid ligt, maar daar krijgen we weinig van mee. Als men weet dat de geocacher de plaatselijke regels aan zijn laars lapt, dan zijn we gewoon de bok.

@Lex, een wherigocache is een geocache en wordt op dezelfde manier als een geocache gereviewed. Een wherigo is geen virtuele cache. Ook de tussenpunten moeten gemeld en gereviewed worden, ook de werkelijke fysieke eindcache wordt gelijk behandeld als bij iedere cachetype. Het is gewoon een cache met die verschil dat de cartridge voor de wherigo ook nog eens van tevoren gepubliceerd moet zijn.

Geplaatst (bewerkt)

Mijns inziens is het simpel.

Er bestaan geen "goede"of "slechte" caches.

De een vindt een ingewikkelde mysterie of multi met kilometers lopen geweldig, maar een ander vindt een traditionele cache geweldig. Ieder is zo op zijn/haar eigen manier bezig met cachen.

Eerlijk gezegd beleef ik net zoveel plezier aan een traditionele als aan een mysterie of een multi.

Ieder het zijne, en natuurlijk is er de negeerknop voor hen die zich onvoorstelbaar ergeren aan de traditionele caches of de multi's of de mysterie's of de... of de... of de....

Feit is, zoals kruimeldief al treffend heeft gezegd, dat een cache die aan de voorwaarden voldoet, bestaansrecht heeft.

bewerkt door GrijsBaard
Geplaatst

Ik ben gek op sudoku's, maar Delft is me toch een tikkie te ver om te doen.

Afstandscaches ( kijk, weer een woord voor de lijst :beerchug: ) doe ik alleen als ik toch in de buurt moet zijn.

Geplaatst
@Barny, ja je kunt er op deze manier nog wel 1000 caches gaan noemen. De bewuste caches zijn online gekomen omdat ze voldoen aan de voorwaarden. Niets meer en niets minder. Of het "wat" is, is punt 2. Ik kan ze niet verbieden.

Is het dan niet de hoogste tijd dat die voorwaarden worden aangepast zodat jij de bewuste caches kunt verbieden? Jawel, Amerika bepaalt de regels, maar heb je daar al eens geïnformeerd hoe ver jouw bevoegheden als reviewer reiken? Je schetst op dit forum met grote regelmaat doemscenarios over hoe shitcaches en nepcachers geocaching naar de kl**** helpen, maar heb je die overtuiging, die je kunt onderbouwen met reacties van natuurbeheerders, ooit voorgelegd aan Jeremy? Het is ook in zijn belang dat geocaching in Nederland overeind blijft en de kans is groot dat hij iemand, die als geen ander weet hoe zorgelijk de situatie hier is, de vrije hand geeft om orde op zaken te stellen.

Als je het probleem nog niet in Amerika hebt aangekaart dan is mijn vraag: KUN je het niet, WIL je het niet of DURF je het niet?

Geplaatst

Is het dan niet de hoogste tijd dat die voorwaarden worden aangepast zodat jij de bewuste caches kunt verbieden? Jawel, Amerika bepaalt de regels, maar heb je daar al eens geïnformeerd hoe ver jouw bevoegheden als reviewer reiken? Je schetst op dit forum met grote regelmaat doemscenarios over hoe shitcaches en nepcachers geocaching naar de kl**** helpen, maar heb je die overtuiging, die je kunt onderbouwen met reacties van natuurbeheerders, ooit voorgelegd aan Jeremy? Het is ook in zijn belang dat geocaching in Nederland overeind blijft en de kans is groot dat hij iemand, die als geen ander weet hoe zorgelijk de situatie hier is, de vrije hand geeft om orde op zaken te stellen.

Als je het probleem nog niet in Amerika hebt aangekaart dan is mijn vraag: KUN je het niet, WIL je het niet of DURF je het niet?

Het klinkt allemaal aardig en vriendelijk, maar is het niet zo dat als een cache waardeloos en een flutcache ect. (jullie weten het beter te benoemen dan ik) dat je hem gewoon niet moet doen en als iedereen (probleem smaken verschillen) dat zou doen de cache gewoon doodbloed. Ik zie deze discussie nu al dagen aan en ik mis het respect naar elkaar, iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening dus waarom niet op zijn of haar eigen cache tenslotte zijn we niet allemaal even perfect.

En dan onze Kruimel als ik af en toe zie wat hij wel niet naar zijn hoofd krijgt, kritiek ok maar opbouwend en niet denigrerend. En vergeet niet wat kruimel allemaal voor werk verzet. Daarmee verdient hij zeker enig respect. Stel hij stopt er mee door alle gezeur ....... wat dan ? Zijn er meerdere geocachers met voldoende ervaring en relaties die dit zondermeer over kunnen nemen ? Beseft men niet hoeveel werk hij verzet en dat voor noppes. Dus Als er iemand respect verdiend is het Kruimeldief !!! En natuurlijk maakt hij ook wel eens een foutje, das niet meer dan menselijk en dan kan daar natuurlijk op een normale toon over gepraat worden.

Geplaatst (bewerkt)
Het klinkt allemaal aardig en vriendelijk, maar is het niet zo dat als een cache waardeloos en een flutcache ect. (jullie weten het beter te benoemen dan ik) dat je hem gewoon niet moet doen en als iedereen (probleem smaken verschillen) dat zou doen de cache gewoon doodbloed. Ik zie deze discussie nu al dagen aan en ik mis het respect naar elkaar, iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening dus waarom niet op zijn of haar eigen cache tenslotte zijn we niet allemaal even perfect.

En dan onze Kruimel als ik af en toe zie wat hij wel niet naar zijn hoofd krijgt, kritiek ok maar opbouwend en niet denigrerend. En vergeet niet wat kruimel allemaal voor werk verzet. Daarmee verdient hij zeker enig respect. Stel hij stopt er mee door alle gezeur ....... wat dan ? Zijn er meerdere geocachers met voldoende ervaring en relaties die dit zondermeer over kunnen nemen ? Beseft men niet hoeveel werk hij verzet en dat voor noppes. Dus Als er iemand respect verdiend is het Kruimeldief !!! En natuurlijk maakt hij ook wel eens een foutje, das niet meer dan menselijk en dan kan daar natuurlijk op een normale toon over gepraat worden.

Mooi verwoord. Sluit ik me helemaal bij aan.

bewerkt door blazez
Geplaatst

Het is net als met muziek. Daar heb je ook flinke bagger tussen. Maar toch zijn er mensen die die muziek helemaal geweldig vinden.

Het is net als met caches. Daar heb je ook flinke bagger tussen. Maar toch zijn er mensen die die caches helemaal geweldig vinden.

Smaken verschillen. Zonder die verschillende smaken geen artiesten als Frans Bauer of die gecomputeriseerde herrie. En zonder die verschillende smaken ook geen verschillende caches.

Heb je een probleem met een cache, vervelend voor je....een ander vind die cache wel leuk om te doen. Een cache te simpel voor je, vervelend voor je....een beginner is er blij mee.

My two bits.

Geplaatst
....een beginner is er blij mee.

Nu kan je ook de vraag stellen: is een beginner blij als hij tussen de junks en/of een ander vies hoekje en koker wil graaien omdat het een makkelijke cache is?

hier hebben we het al eerder over gehad, als de nieuwe cacher dan toch nog besluit om door te gaan en nog meer van die dingen vind heeft hij voor dat je het weet in 4 maanden een stuk of 40 gevonden en heeft hij er al bijna 10 van die dingen zelf liggen.

Helaas bijna allemaal kopieën van hetgene wat de nieuwe hunter zelf in zijn hele carrière heeft gevonden.

De volgende nieuwe cacher vind hetgene wat er al lag en diegene wat er door de eerste is bijgeplaatst dus in 3 maanden al snel een stuk of 35 gevonden waarbij er natuurlijk ook een stuk of 5 van het zelfde bijgeplaatst moest worden.

De volgende nieuwe hunter ( ach, dat mag je voor je zelf invullen)

zo kunnen er hele hordes hunters bijkomen die bij gebrek aan goede voorbeelden prullen door blijven gaan leggen.

Gelukkig is dit maar een verzonnen verhaaltje, maar ik ben wel bang dat het op een gegevenmoment bewaarheid word als er niet iets verzonnen word om deze zorgwekkende ontwikkeling te vertragen.

Eeehh mijn voutje ik dacht gelezen te hebben dat de cache verborgen was op het perron.

Vandaar mijn vraag over goedkeuring

Gelukkig heb ik nooit geen last van verkeert lezen onder het cachen, Ahum……

Dit schrijfsel is hetzelfde als cachen, als het je niet aanstaat LEES je hem toch niet!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...