Spring naar bijdragen

Nieuwe Topokaart


delta123

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik wist al een tijdje dat deze kaart op komst is. Eerder hebben ze al de routeerbare fietskaart van Nederland uitgebracht. Die heb ik ook, maar aangezien daar nog best veel aan mankeert weet ik nog steeds niet of ik de wandelkaart moet aanschaffen.

De aanbieding bij voorinschrijving is inderdaad niet verkeerd. Verder is de kaart volledig gebaseerd op de 1:10.000 Topkaart en daarmee dus veel gedetailleerder dan de huidige digitale Topkaart (die deels gebaseerd is op 1:50.000). Zelfs (sommige) wildsporen zullen op de nieuwe kaart terug te vinden zijn! Daarnaast wordt de kaart routeerbaar.

Aan de andere kant worden de gratis Open Street Maps ook steeds gedetailleerder en routeerbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarnaast wordt de kaart routeerbaar.

 

Ik ben er eigenlijk nog niet uit wat ze nu precies met 'routeerbaar' bedoelen!

 

Heeft dat alleen te maken met de roze lijn die nu niet meer rechtstreeks naar het volgende waypoint wordt getrokken, maar netjes over alle te volgen paden gaat?

 

Of werkt het net als bij bij CN met piepjes bij het afslaan bij een volgend pad?

 

Ik vermoed het eerste, maar hoop op het tweede ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarnaast wordt de kaart routeerbaar.

 

Ik ben er eigenlijk nog niet uit wat ze nu precies met 'routeerbaar' bedoelen!

 

Heeft dat alleen te maken met de roze lijn die nu niet meer rechtstreeks naar het volgende waypoint wordt getrokken, maar netjes over alle te volgen paden gaat?

 

Of werkt het net als bij bij CN met piepjes bij het afslaan bij een volgend pad?

 

Ik vermoed het eerste, maar hoop op het tweede ;)

Het tweede (en dus ook het eerste). Althans zo werkt ook de fietskaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk zit ik te denken de (topo)kaart uit mijn gps te gooien om het weer wat spannender te maken, maar het lijkt me een leuke toevoeging.

 

(ik ben benieuwd, loop je door het bos, hoor je aan het piepje achter de bomen dat de andere wandelaars afgeslagen zijn ;) )

bewerkt door Orange Lion
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik twijfel nog even of ik deze kaart zal gaan aanschaffen. Het lijkt mij wel heel handig voor het uitzetten van hikes en andere tochten. Maar ben er nog niet helemaal over uit of deze kaart nu echt zo veel meerwaarde heeft... Misschien iemand nog enig advies?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook getwijfeld en de belangrijkste overweging voor mij om hem te kopen zijn dat hij actueler is en dat ik toch nog wat verjaardagsgeld had liggen en anders verdwijnt het in de huishoudpot.

De meerwaarde van de bestaande topo lijkt me vrij gering en zoals de poster hiervoor oppperde, verdwijnt er weer een stukje padvindergevoel. In het veld kan je natuurlijk ook blijven navigeren met een pijl, of een topo met een rechte lijn naar het volgende waypoint.

De navigatie zal ik ook thuis gebruiken met het voorbereiden van caches als de lengte niet duidelijk staat aangegeven. Dit kan uiteraard alleen als de waypoints gegeven zijn. Als we met het gezin gaan vind ik het best belangrijk om te weten of de route 5 of 7 km is.

 

Het is jammer voor je dat ik pas echt kan oordelen of het meerwaarde heeft als de aanbieding weer is afgelopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...