Spring naar bijdragen

Geocaching handboek


GeoAlmere

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben bezig met het maken van een eBook voor geocachers die nét zijn begonnen of nog moeten beginnen met het vinden van een cache. Dit moet een compleet boek zijn waar (nog) meer in moet komen te staan dan wat er al was.

 

Ik zoek echter wat cachers aan wie ik soms een vraag mag stellen bijvoorbeeld: 'Log jij alle NF's?'. Ik hoop dat iemand zich hier voor wilt opgeven. Je mag me een PM'etje sturen met je emailadres, dan stuur ik soms even een korte vraag voor in het boek.

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

GeoAlmere

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik denk dat het "steeds weer opnieuw uitvinden van het wiel" een beetje zonde van de tijd is.

 

Als je ideeen hebt die een aanvulling / wijziging op de reeds bestaande handleiding zijn, kun je het beste in overleg met de auteurs van eerdere handleidingen samen tot een geheel proberen te komen.

 

Hoewel ik persoonlijk eigenlijk niet goed zou weten, waar de bestaande handleidingen nu tekort schieten.

m.u.v. een duidelijke Nederlandse uitleg van het fenomeen "Earthcaches" maar daar wordt reeds aan gewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als er één boek met pastarecepten bestaat, is dat toch geen reden om geen boek meer over pastarecepten te schrijven?!

 

kortom: ik ben benieuwd naar de inzichten van deze schrijver :thumbup:

Inderdaad, ik ben ook benieuwd. Ik heb de handleiding van kapt. Haak gelezen, maar ik wil best

nog andere lezen, zodat er wat te vergelijken is en misschien om andere ideeen op te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als er één boek met pastarecepten bestaat, is dat toch geen reden om geen boek meer over pastarecepten te schrijven?!

 

kortom: ik ben benieuwd naar de inzichten van deze schrijver :thumbup:

Inderdaad, ik ben ook benieuwd. Ik heb de handleiding van kapt. Haak gelezen, maar ik wil best

nog andere lezen, zodat er wat te vergelijken is en misschien om andere ideeen op te doen.

 

Tja ideeën opdoen........... En toch zou ik het niet prettig vinden als van een aantal waypoints van onze caches een beschrijving komt in zo'n naslagwerk. Dat betekent dan een beetje het "geheime" recept prijsgeven. Ideeën doe je meer op als je caches doet. Dán valt het kwartje of wordt je eigen creativiteit bevordert. En het handboek van Kap. Haak laat het spel en de regels goed lezen. En die veranderen niet.

 

Over de ervaringen m.b.t. cachen dus alsjeblieft wat terughoudend en vaag in zo'n boekwerkje. Verder succes hoor, ieder zijn hobby met respect voor de geheime recepten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn begin augustus gestart met geocaching (en nu al verslaafd). Het handboek van kapitein Haak voldoet prima. Eigenlijk ben ik het hartgrondig met Scorpios eens: Niet te veel informatie prijsgeven. Al doende leer je en het hoort er gewoon bij dat je af en toe helemaal misgraait. Met al mijn vragen kan ik uitstekend op het forum terecht. Liever samenwerken dan allemaal je eigen boekje uitgeven. (Met dan misschien ook weer tegenstrijdige informatie).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat hier twee dingen door elkaar gehaald wordt. Namelijk een handleiding en een receptenboek.

 

Als een handleiding eenmaal geschreven is, en nog up to date is, dan hoeft denk ik die handleiding niet nog eens geschreven worden. Dat heeft niets met recepten en andere ideeën te maken.

Een handleiding is een spoorboekje dat je van A tot Z de werking vertelt.

Vandaar ook dat de handleiding niet helemaal up to date is voor wat earthcaches betreft, maar persoonlijk zie ik zo'n update liever ook niet omdat een earthcache geen echte geocache is en de meeste earthcaches in Nederland niet de titel earthcache zouden mogen hebben omdat ze het niet zijn :)

 

Informatie over bepaalde caches prijsgeven heeft niets met welke handleiding dan ook te maken en zal in de regel alleen maar tot kwaad bloed zetten bij de eigenaren van de vermelde caches/prijsgegeven info.

 

De handleiding van Haak en ook handleiding van Ruud4d zijn in samenwerking met/nagekeken door, de reviewers, tot stand gekomen. Daarbij staat natuurlijk genoeg info op deze site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat hier twee dingen door elkaar gehaald wordt. Namelijk een handleiding en een receptenboek.

 

Als een handleiding eenmaal geschreven is, en nog up to date is, dan hoeft denk ik die handleiding niet nog eens geschreven worden. Dat heeft niets met recepten en andere ideeën te maken.

-knip-

De handleiding van Haak en ook handleiding van Ruud4d zijn in samenwerking met/nagekeken door, de reviewers, tot stand gekomen. Daarbij staat natuurlijk genoeg info op deze site.

Een handleiding is een spoorboekje dat je van A tot Z de werking vertelt.

Je bent me voor Kruimel, maar je slaat wat mij betreft de spijker op z'n kop! :)

Vandaar ook dat de handleiding niet helemaal up to date is voor wat earthcaches betreft, maar persoonlijk zie ik zo'n update liever ook niet omdat een earthcache geen echte geocache is en de meeste earthcaches in Nederland niet de titel earthcache zouden mogen hebben omdat ze het niet zijn :blink:

Terechte opmerking, maar het feit blijft dat Groundspeak ze als "caches" heeft omarmd en de GSA daarin fasciliteert; wij ze dus als caches krijgen voorgeschoteld en Geocachers ze ook als cache gaan aanbieden.

 

Het feit dat een aantal van deze caches in Nederland (maar ook daarbuiten) niet aan de gestelde eisen voldoet, is in mijn optiek, reden te meer om daarvoor juist wel een handleiding te schrijven.

Dat voorkomt een hoop "wildgroei" wat gepaard gaat met mogelijk kwaliteitsverlies, waarmee we op dit moment op de site toch worden geconfronteerd.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...