Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goededag, ik zou best wel eens een cache willen maken, maar vraag me altijd af hoe bedenk je nou zoiets.

Als ik kijk naar een aantal caches die Geo D'ors hebben gewonnen, dan ben ik beniewd hoe dit bedacht wordt.

Sommige met hele verhalen, zoals 'mystery van de 3 zusjes' en 'Scheinheiligen'. Hoe verzin je nou bv ook al die puzzels en verhalen....helpppp :beerchug:

Geplaatst
Goededag, ik zou best wel eens een cache willen maken, maar vraag me altijd af hoe bedenk je nou zoiets.

Als ik kijk naar een aantal caches die Geo D'ors hebben gewonnen, dan ben ik beniewd hoe dit bedacht wordt.

Sommige met hele verhalen, zoals 'mystery van de 3 zusjes' en 'Scheinheiligen'. Hoe verzin je nou bv ook al die puzzels en verhalen....helpppp ;)

Wees creatief en kijk of er in de buurt waar je wat neer wilt leggen iets bijzonders is. Internet is geduldig ;) En maak er wat leuks van. :beerchug:

Geplaatst

Sommige met hele verhalen, zoals 'mystery van de 3 zusjes' en 'Scheinheiligen'. Hoe verzin je nou bv ook al die puzzels en verhalen....helpppp :beerchug:

Begin hier eens: Een schat aan ideeen.

Deze link komt van de index pagina van geocaching.nl

Succes, Powk

Geplaatst

Doe eerst eens een flink aantal caches. Dat inspireert ;)

Wat vind je nu zelf leuk? Een puzzel, een multi, een traditional? Wat ligt je het beste?

Voor multi's met een verhaal: Lees eens een boek ;) of kijk naar fantasievolle films.

Voor puzzels, tja die inspiratie vind je overal om je heen.

Ga dan zelf nadenken maar probeer niet te kopieren. Probeer ook om de cache niet alleen te verzinnen. In een team werpt iemand een wazig balletje op en fantaseert de volgende vrolijk verder. Dan kun je elkaar aanvullen en kritisch blijven of het wel origineel is. Ook wel zo gezellig. :beerchug:

Geplaatst

Onze cache, De prins op het witte paard is een afgietsel van een scetch die heer Flet ooit op een pronkzitting in Brabant heeft gedaan. Het verhaalt een beetje hoe wij, heer en vrouw Flet, elkaar hebben leren kennen.

Dit staat ook kort beschreven op onze Fletsite. Nadat we het verhaal hadden uitgewerkt naar een zeer kort sprookje moesten er waypoints met aanwijzingen bij bedacht worden. Wij gaan hier verder niet op in om onze cache niet te verraden maar we zijn bij het vormen van de waypoints in de fantasie wereld blijven hangen. En in die wereld is heel veel mogelijk. ;)

Eerst een idee: Traditional of multi of mistery enz. enz. Dan een onderwerp waar de cache over moet gaan.

Hier mag je de fantasie de vrije loop laten. Dan ga je denken over de uitvoering (bestaande objecten of eigen waypoints maken).

Bij dit alles moet je natuurlijk eerst een omgeving hebben waarin je de cache wilt plaatsen. de uitvoering hangt oa daar van af.

Staar je niet te blind op de hoeveelheid Geo d'Ors. Er zijn cacheroute's die er bijna geen krijgen en toch heel goed zijn. ;)

Smaken verschillen.

Refereer aan Solletjes: Doe er inderdaad eerst eens een aantal. De inspiratie komt dan vaak vanzelf.

Succes! :beerchug:

Geplaatst

Flet,

ja zie dat ik er in verhouding van jullie niet zoveel gedaan heb nog qua caches, maar het lijkt ons wel een kick geven om ook is zelf iets te maken. maar ja we willen dan ook wel een goede/mooie. En nee een geo d'or hoeft ook niet, maar sommige zijn zo mooi en uitgebreid alleen qua cache alleen al, dat je denkt hoe verzin je zoiets. ook qua puzzels en waypoint berekeningen.

wij vinden het erg knap en willen dat tuurlijk ook :rolleyes:

tja heten iet voor niets Forward_observer :thumbup:

we gaan met jullie tips is om de tafel zitten met een goed glas bier denk :dribble: en dan verzinnen en weg dromen en misschien na een aantal glazen komen we op een cache.

ideeen blijven welkom. vooral over hoe je nou het makkelijkst de waypoints kunt instellen.

Geplaatst (bewerkt)
ideeen blijven welkom. vooral over hoe je nou het makkelijkst de waypoints kunt instellen.

Ik denk op je GPS. :lol1::lol1::rolleyes::dribble::thumbup:

bewerkt door Team Krabbegat
Geplaatst

voor een mistery kun je bv op google bij puzzels kijken en deze puzzel gebruiken om je coordinaat in te verwerken.

voor een normale hid en run kun je een leuke verstop plek maken iets wat op gaat in de natuur.

Voor een multy zoek een mooie wandel route bij jullie in de buurt neem van een paar diverse opjekten het coordinaat stel een paar vragen onderweg en ga rekenen met de antwoorden.

Je kunt het zo moeilijk of makkelijk maken als je wilt. :thumbup::dribble:

Groweten tuitje

voor een mistery kun je bv op google bij puzzels kijken en deze puzzel gebruiken om je coordinaat in te verwerken.

voor een normale hid en run kun je een leuke verstop plek maken iets wat op gaat in de natuur.

Voor een multy zoek een mooie wandel route bij jullie in de buurt neem van een paar diverse opjekten het coordinaat stel een paar vragen onderweg en ga rekenen met de antwoorden.

Je kunt het zo moeilijk of makkelijk maken als je wilt. :lol1::rolleyes:

Groeten tuitje

Geplaatst

Bedenk eerst goed wat je wil.

Ik ben zelf heel tevreden met "gewone" kwaliteitscaches die goed in elkaar steken, dus een mooie route en/of een leuke cacheplek. En waarbij alles oke is, van logisch geplaatste waypoints tot kloppende opdrachten en van een legale cacheplek tot een goede cache container en inhoud. Daar was volgens mij ook een checklist voor maar ik weet niet meer waar die te vinden is.

Maar wil je iets extra's dan een gewone kwaliteitscache... ik ga je niet tegenhouden of dat afraden hoor. Er zit dan wat meer werk in maar dan oogst je wel meer positieve logjes en Geo d'Ors.

Geplaatst

Bedenken .. idd lastig

1 e was zo gemaakt toen hier op het forum iets over moelijkheid kwam te staan. en zie daar "7 sterren was ontstaan"

2, 3 en 4 nog in de pen ... nouw ja hij het idee is er, één zal een soort foto cach kunnen worden maar dan net ff anders dan ik nu heb gezien. En de ander een onderwerp waar je niet snel aan denkt maar toch iedereen kent .. iets met brandweer. De laaste zal een soort puzel worden van het lastige soort.

Nu alleen de laaste stap nog, Hier bij alleen een beter gps dan ik nu heb om het een en ander in te meten.

Geplaatst (bewerkt)
Bedenken .. idd lastig

1 e was zo gemaakt toen hier op het forum iets over moelijkheid kwam te staan. en zie daar "7 sterren was ontstaan"

2, 3 en 4 nog in de pen ... nouw ja hij het idee is er, één zal een soort foto cach kunnen worden maar dan net ff anders dan ik nu heb gezien. En de ander een onderwerp waar je niet snel aan denkt maar toch iedereen kent .. iets met brandweer. De laaste zal een soort puzel worden van het lastige soort.

Nu alleen de laaste stap nog, Hier bij alleen een beter gps dan ik nu heb om het een en ander in te meten.

Effe Tornado inhuren voor het inmeten, voor jou beschikbaar . . . .

bewerkt door Tornado Bram
Geplaatst

Sommige met hele verhalen, zoals 'mystery van de 3 zusjes' en 'Scheinheiligen'. Hoe verzin je nou bv ook al die puzzels en verhalen....helpppp :dribble:

Sorry, ik ben wat minder vriendelijk.

Met al die 13 caches die je hebt gedaan heb je nog geen enkel idee wat er mogelijk cq. onmogelijk is. Dat ademt je hele vraagstelling ook uit.

Als je nu eerst eens begint met veel meer dan 13 caches te hebben gevonden, dan krijg je inzicht en van daaruit ook inspiratie en hoef je dit soort overbodige vragen niet te stellen. Hoe het bij deze of gene gegaan is , daar wordt je niet veel wijzer van.

Ieder doet het op zijn manier. De inspiratie komt vanzelf, of hij komt nooit. Over het algemeen in ieder geval niet door te gaan zitten denken wat je nu eens voor origineels gaat doen. Het komt gewoon bijv. als je op het toilet zit, of tijdens boodschappen doen, of op weg naar je werk. Wat dan ook. Die eerste flits is de basis. Meestal moet je daar een ondergrond voor hebben.

Er is echt maar 1 goede manier: veel caches gedaan en ondervonden hebben !

Geduld dus ! Als je die inspiratie krijgt, ben je er klaar voor.

Geopatra.

Geplaatst

Sommige met hele verhalen, zoals 'mystery van de 3 zusjes' en 'Scheinheiligen'. Hoe verzin je nou bv ook al die puzzels en verhalen....helpppp :rolleyes:

Sorry, ik ben wat minder vriendelijk.

Met al die 13 caches die je hebt gedaan heb je nog geen enkel idee wat er mogelijk cq. onmogelijk is. Dat ademt je hele vraagstelling ook uit.

Als je nu eerst eens begint met veel meer dan 13 caches te hebben gevonden, dan krijg je inzicht en van daaruit ook inspiratie en hoef je dit soort overbodige vragen niet te stellen. Hoe het bij deze of gene gegaan is , daar wordt je niet veel wijzer van.

Ieder doet het op zijn manier. De inspiratie komt vanzelf, of hij komt nooit. Over het algemeen in ieder geval niet door te gaan zitten denken wat je nu eens voor origineels gaat doen. Het komt gewoon bijv. als je op het toilet zit, of tijdens boodschappen doen, of op weg naar je werk. Wat dan ook. Die eerste flits is de basis. Meestal moet je daar een ondergrond voor hebben.

Er is echt maar 1 goede manier: veel caches gedaan en ondervonden hebben !

Geduld dus ! Als je die inspiratie krijgt, ben je er klaar voor.

Geopatra.

Klinkt hard, maar daar kan ik me helemaal in vinden. :dribble:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...