Spring naar bijdragen

Advies aanschaf GPS gevraagd


A'Tuin

Aanbevolen berichten

Onze eerste ervaringen met geocaching hebben we gedaan met een gehuurde GPS. (Garmin 60)

We willen er nu zelf één aanschaffen, maar zien door de bomen (internet info) het bos niet meer. Wat we wel weten: een goede ontvangst is het belangrijkste. Ik ben een redelijke analfabeet als het gaat om het omgaan met apparatuur. Het moet dus simpel te bedienen zijn. Wat is dan een goede keus? A'Tuin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zou dan de Etrex H voorstellen. Dat is het basismodel in de Etrexserie, met een vernieuwde chipset voor beter ontvangst. Het is in feite de tegenhanger van de GPS 60 (en ook geel!) maar dan dus in de Etrex serie. Die H staat dan voor hoog sensitief, dus een verbeterde signaalontvangst.

 

Naar ik weet zijn deze nog niet in Nederland verkrijgbaar, maar dat zal niet zo lang meer duren. Een prima basismodel.

 

Succes en veel plezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou dan de Etrex H voorstellen. Dat is het basismodel in de Etrexserie, met een vernieuwde chipset voor beter ontvangst. Het is in feite de tegenhanger van de GPS 60 (en ook geel!) maar dan dus in de Etrex serie. Die H staat dan voor hoog sensitief, dus een verbeterde signaalontvangst.

 

Naar ik weet zijn deze nog niet in Nederland verkrijgbaar, maar dat zal niet zo lang meer duren. Een prima basismodel.

 

Succes en veel plezier!

Dat zou mijn advies ook zijn: de nieuwe Etrex H. Zou volgens de geruchten binnen enkele weken uit gaan komen in Nederland. Prijs waarschijnlijk rond de € 140 - € 150.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou dan de Etrex H voorstellen.

Dat zou mijn advies ook zijn: de nieuwe Etrex H.

Ik zal het bos wat groter maken :thumbup: .

 

Hangt van je budget af. Bij een wat ruimer budget kan je ook een model kiezen waarbij je kaarten kan gebruiken. Dat is niks voor de hardcore GC'ers die alleen maar een pijltje willen zien, maar ik vind het heel erg handig. Met de eTrex Legend HCx of de eTrex Vista HCx heb je dan ook nog de mogelijkheid het geheugen uit te breiden. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als een goede ontvangst, dus ook tussen bomen en bebouwing, erg belangrijk is, denk dan aan een GPS met een Sirfstar III chipset deze chipset zorgt voor de bestmogelijke ontvangst en accepteerd al een heel zwak GPS-signaal. Deze chipset is verkrijgbaar in meerdere modellen, dus er valt nog steeds wat te kiezen.

 

Team The Cache Hunters

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou dan de Etrex H voorstellen.

Dat zou mijn advies ook zijn: de nieuwe Etrex H.

Ik zal het bos wat groter maken :thumbup: .

 

Hangt van je budget af. Bij een wat ruimer budget kan je ook een model kiezen waarbij je kaarten kan gebruiken. Dat is niks voor de hardcore GC'ers die alleen maar een pijltje willen zien, maar ik vind het heel erg handig. Met de eTrex Legend HCx of de eTrex Vista HCx heb je dan ook nog de mogelijkheid het geheugen uit te breiden. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Daar sluit ik me geheel bij aan. Ik vind het maar wat makkelijk om topokaarten te kunnen gebruiken als ik uit wandelen ben.

Scheelt een hoop takjes in je haar e.d. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar sluit ik me geheel bij aan. Ik vind het maar wat makkelijk om topokaarten te kunnen gebruiken als ik uit wandelen ben.

Scheelt een hoop takjes in je haar e.d. :thumbup:

En cacher blijft toch op de paden.... en als er geen pad is in een rechte lijn dan moet je dus omlopen. zo simpel is het. Dus dat van de takjes snap ik niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar sluit ik me geheel bij aan. Ik vind het maar wat makkelijk om topokaarten te kunnen gebruiken als ik uit wandelen ben.

Scheelt een hoop takjes in je haar e.d. :yes:

En cacher blijft toch op de paden.... en als er geen pad is in een rechte lijn dan moet je dus omlopen. zo simpel is het. Dus dat van de takjes snap ik niet

 

Tja, dan heb je nog niet vaak genoeg gecached :thumbup:

 

Niet alle paden zijn verhard of uitgesleten, of worden netjes bijgehouden. Zeker niet in het buitenland. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar sluit ik me geheel bij aan. Ik vind het maar wat makkelijk om topokaarten te kunnen gebruiken als ik uit wandelen ben.

Scheelt een hoop takjes in je haar e.d. :thumbup:

En cacher blijft toch op de paden.... en als er geen pad is in een rechte lijn dan moet je dus omlopen. zo simpel is het. Dus dat van de takjes snap ik niet

 

Het blijft leuk dat je continu en later thuis precies kan zien waar je geweest bent: Track Watergeest

Dat lukt bij alle GPS'sen (Sportrak Pro, Map 60 ©(S)(x) enzovoorts) waarin je kaarten kunt stoppen en later de tracks kan downloaden.

Volgens mijn informatie kan je bij de Etrex geen kaarten uploaden?

Niet echt nodig maar wel errug leuk en met moderne apparaten niet eens erg moeilijk. Bij problemen is er altijd nog dit forum.

bewerkt door Sigmasailor
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben sinds kort de Garmin 60Csx aangeschaft voor het wandelen en mountainbiken, het cachen is een zeer leuke aanvulling die we erbij hebben gevonden. Ook hebben we topo kaarten op het apparaat wat zeer informatief is. maar bij het cachen eigenlijk nog maar 1 of 2 keer gebruik gemaakt van de topo kaart op onze eerste 60 gevonden caches. En dat was eingelijk puur om te kijken of we aan de goeie kant van het water langs gingen anders zou het een verlenging van de wandeling met een kilometer of 5 worden :thumbup:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje, wat een hoop reacties al. Dat is snel. We hebben even gekeken naar specificaties van de eTrexH.

De eTrexVenture HC lijkt wel een heel gunstige verhouding te hebben tussen prijs en mogelijkheden. We gaan daar maar eens naar kijken. Volgens internet is hij al wel ergens te krijgen. Bedankt al vast voor de reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje, wat een hoop reacties al. Dat is snel. We hebben even gekeken naar specificaties van de eTrexH.

De eTrexVenture HC lijkt wel een heel gunstige verhouding te hebben tussen prijs en mogelijkheden. We gaan daar maar eens naar kijken. Volgens internet is hij al wel ergens te krijgen. Bedankt al vast voor de reacties.

 

Kijk ook eens bij de 'te koop' sectie op dit forum. Daar staan ook een paar leuke aanbiedingen. Ik heb je ook een PB gestuurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...