Spring naar bijdragen

Advies aanschaf GPS gevraagd


A'Tuin

Aanbevolen berichten

Volgens mijn informatie kan je bij de Etrex geen kaarten uploaden?

Dat klopt. Maar je kunt er wel tracks mee samenstellen, die je later bv. in Google Earth kunt bekijken.

 

Welwel... dat is dan toch wel heel erg outdated info! Althands, het hangt er van af over welke Etrex je het hebt. Op m'n Etrex Legend Cx kan ik wel degelijk kaarten uploaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens mijn informatie kan je bij de Etrex geen kaarten uploaden?

Dat klopt. Maar je kunt er wel tracks mee samenstellen, die je later bv. in Google Earth kunt bekijken.

 

Welwel... dat is dan toch wel heel erg outdated info! Althands, het hangt er van af over welke Etrex je het hebt. Op m'n Etrex Legend Cx kan ik wel degelijk kaarten uploaden.

Het gaat hier over het gele basismodel: de Etrex. :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het begint hier zo langzamerhand wel een beetje erg veel op Marktplaats te lijken. Daar is dit forum m.i. niet voor.

De vraag was 'wat voor GPS moet ik aanschaffen'.

 

De antwoorden waren nogal divers. Er was één punt waarover iedereen het over eens is: goede ontvangst.

En hoe je het ook wend of keert, goede ontvangst met ouwe meuk zit er niet in.

 

Voor een goede ontvangst zal je je tot de nieuwere modellen moeten wenden. De nieuwe H lijn van Garmin is dan geen slechte keus. Dan hangt het verder alleen van je wensen en je budget af welk type het wordt.

 

Is het budget erg klein, hou dan bij een occasie rekening met de prijzen van vandaag de dag, en niet met de prijzen die er ooit vroeger voor betaald zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me wel vinden in enkele opmerkingen van Blauwvinger (Post 19 aug. 2007, 20:09). De verwerking van de ontvangen GPS-signalen is het belangrijkst, hoe nauwkeurig kan die GPS daarmee jouw positie uitrekenen? Lees deze regel goed, er staat veel in!

 

Een kanttekening, de Etrex H-serie is nieuw en eigenlijk weet nog niemand hoe veel beter die is ten opzichte van de 'oude' serie en bijvoorbeeld de 60 Cx/CSx serie. Ik verwacht dat de H-serie daar niet veel voor onder zal doen, of in ieder geval een verbetering zal zijn ten opzichte van de oude serie.

 

Neem eens een kijkje op de website van Garmin, daar kan je ze mooi vergelijken.

 

Echter ga je voor een (relatief) lage prijs en koop je een tweede hands GPS, bedenk dan dat dat zeer waarschijnlijk geen hoog-sensitieve GPS zal zijn, dus met een mindere ontvangst. En als dat het belangrijkst is, dan ben je beter af met een nieuwe.

 

En toch, vroeger (2005.... :thumbup: ) kon ik met mijn hele basale simpele Geko 201 toch ook heel wat caches vinden. Nooit heb ik een cache niet kunnen vinden omdat mijn GPS dienst weigerde. Alleen dat prutten en klungelen met kaartmateriaal is zo leuk, dat zou ik niet meer willen missen. Daarom heb ik inmiddels mijn zinnen gezet op zo'n nieuwe Etrex Legend HCx. Nu nog financieren :cry: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik nog steeds met veel plezier en met redelijke tevredenheid de Garmin Quest.

 

Voordeel is dat ik hem kan gebruiken voor (gesproken) autonavigatie en tegelijkertijd voor geocaching.

 

Ik heb de TOPO-NL kaart op de quest, dus kan vrij gedetailleerd zien waar ik ben. :thumbup:

 

Daarnaast is de interne accu doorgaans de gehele dag (tot 20 uur max) te gebruiken. Tot nu toe altijd genoeg aan gehad. :crybaby:

 

Soms valt de ontvangst weg onder dicht bladerdek, maar dan zoek je een open plek en heb je snel weer een fix.

 

Ik gebruik hem in de auto, op de fiets (met fietssteun), om te wandelen + geocaching en zelfs op het water als we gaan kanovaren. :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze eerste ervaringen met geocaching hebben we gedaan met een gehuurde GPS. (Garmin 60)

We willen er nu zelf één aanschaffen, maar zien door de bomen (internet info) het bos niet meer. Wat we wel weten: een goede ontvangst is het belangrijkste. Ik ben een redelijke analfabeet als het gaat om het omgaan met apparatuur. Het moet dus simpel te bedienen zijn. Wat is dan een goede keus? A'Tuin

 

En het is geworden:

Uit de nieuwe eTrex H serie van Garmin de Ventura HC. We popelen om op pad te gaan. Iedereen bedankt voor tips en ervaringen. Het is nuttig geweest om tot deze keus te komen. Groeten,

A'Tuin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het is geworden:

Uit de nieuwe eTrex H serie van Garmin de Ventura HC. We popelen om op pad te gaan. Iedereen bedankt voor tips en ervaringen. Het is nuttig geweest om tot deze keus te komen. Groeten,

A'Tuin.

Dit lijkt mij een prima apparaat om mee te geocachen. Laat binnenkort eens weten wat je ervaringen zijn! :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het is geworden:

Uit de nieuwe eTrex H serie van Garmin de Ventura HC. We popelen om op pad te gaan. Iedereen bedankt voor tips en ervaringen. Het is nuttig geweest om tot deze keus te komen. Groeten,

A'Tuin.

Dit lijkt mij een prima apparaat om mee te geocachen. Laat binnenkort eens weten wat je ervaringen zijn! :rolleyes:

 

De eTrex Venture hc is een prima apparaat(samen met de topo kaarten) wbt het ontvangst. Heb hem een dikke week geleden aangeschaft en moet zeggen dat ie tot gisteren erg goed beviel. Perfect ontvangst onder een dik bladeren dek, in de auto etc. Helaas wijgerde het apparaat gisteren dienst. Terug naar Bever zwerfsport en apparaat werd direct omgeruild voor een nieuw exemplaar.

Te samen met de topo kaarten heb ik mn eerste 8 caches probleemloos gevonden. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze eerste ervaringen met geocaching hebben we gedaan met een gehuurde GPS. (Garmin 60)

We willen er nu zelf één aanschaffen, maar zien door de bomen (internet info) het bos niet meer. Wat we wel weten: een goede ontvangst is het belangrijkste. Ik ben een redelijke analfabeet als het gaat om het omgaan met apparatuur. Het moet dus simpel te bedienen zijn. Wat is dan een goede keus? A'Tuin

 

En het is geworden:

Uit de nieuwe eTrex H serie van Garmin de Ventura HC. We popelen om op pad te gaan. Iedereen bedankt voor tips en ervaringen. Het is nuttig geweest om tot deze keus te komen. Groeten,

A'Tuin.

 

Grappig, ik stond op het punt om eveneens een Venture HC aan te schaffen, maar op de valreep kwam ik er achter dat de Franse Topo kaarten routerend zijn. Bovendien komt binnenkort Waypoint met de autorouterende fietskaart voor de Benelux. Daarvoor heb je wel een (Garmin) GPS nodig met routing capability, hetgeen de Venture HC niet heeft. Het wordt de Legend HCx. Deze is hier nauwelijks duurder dan de Venture HC in NL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Jeetje, wat een hoop reacties al. Dat is snel. We hebben even gekeken naar specificaties van de eTrexH.

De eTrexVenture HC lijkt wel een heel gunstige verhouding te hebben tussen prijs en mogelijkheden. We gaan daar maar eens naar kijken. Volgens internet is hij al wel ergens te krijgen. Bedankt al vast voor de reacties.

 

De Venture HC heb ik ook sinds een paar weken, en ik kan je vertellen dat hij een veel betere ontvangst heeft dan GPS 60 die ik voor een weekend gehuurd had en onder een bladerdak nogal eens de weg kwijt was. De Venture HC behoudt zelfs binnenshuis de verbinding. Aangeschaft bij Bever Steenwijk. Er wordt zelfs een beginnerscursus bij gegeven.

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...