teamnorden Geplaatst 14 augustus 2007 Geplaatst 14 augustus 2007 Hmmm, meer mensen met hetzelfde probleem zie ik. Wij hebben ook meerdere pogingen gedaan bij de gemeente Hengelo (O) en bij Landschap Overijssel om toestemming te krijgen, maar helaas wij geven het op .... dan maar geen caches gelegd door TeamNorden
Bloodwoosj Geplaatst 14 augustus 2007 Geplaatst 14 augustus 2007 Een argument waar (sommige) gemeentes wel gevoelig voor kunnen zijn: een goed geplaatste cache (zij het multi of tradi) kan positieve reclame voor de gemeente zijn. Als er dan ook nog een b.v. historisch, cultureel aspect aan de cache zit, en dit ook in de cachebeschrijving naar voren komt (eventueel nog met een link naar de gemeentesite) kan het ook uit toeristisch oogpunt wellicht plotseling wel een argument vormen voor de gemeente om het standpunt nog eens te heroverwegen. Ze kunnen er dus (zij het in beperkte groep, lees geocachersland) zonder eigen investeringen gratis reclame door krijgen. Misschien ook iets om mee te nemen bij een volgende keer. En inderdaad, zelf naar de balie of met iemand een afspraak maken. Werkt een stuk minder formeel en je kunt hun argumenten nuanceren met jouw argumenten. Zag er in het begin ook tegenop, heb het nu 2 keer gedaan en is 2 keer positief uitgepakt. Greetz, Bloodwoosj.
Team Professor X Geplaatst 14 augustus 2007 Geplaatst 14 augustus 2007 Mijn advies: bellen en vragen naar de wijkbeheerder of de groenbeheerder van een bepaald gebied. Maak eventueel een afspraak ter plaatse of bij de werkschuur. Als de beheerder geen toestemming kan/mag geven weet hij wel de juiste wegen. Geen gewichtige brieven aan de "gemeente", want dan krijg je ook gewichtige antwoorden. En vaak van de verkeerde persoon die het allemaal veel te serieus benaderd. Suc6, gewoon nog een keer bellen. Net als dat geneuzel over het aanvragen van een vergunning om een cache te mogen leggen (oja, dat was een ander draadje )
26 december Geplaatst 14 augustus 2007 Geplaatst 14 augustus 2007 de ervaring die ik met gemeentes en SBB heb is goed. maar je moet idd wel aangeven dat het een vorm van toerisme is. maak eerst een tocht en ga dan naar de gemeente. laat zien waar je langs komt, en laat de cacher iets leren over die plaats. kijk daarnaast ook naar de punten waar de gemeente de laatste jaren in heeft geinvesteerd. Laat je tocht daar langs gaan. dan zijn ze wel bereid. vorig jaar een tocht gemaakt in een gebied van SBB. daar stonden net nieuwe info borden van SBB. dat is dus een mooi iets om in je tocht op te nemen. (zo is er eindelijk iemand die die borden leest
Peetee Geplaatst 14 augustus 2007 Geplaatst 14 augustus 2007 Ook hier is het misschien handig om dit epistel van Wilxlii eens door te lezen.
gpsgek Geplaatst 15 augustus 2007 Geplaatst 15 augustus 2007 Ook hier is het misschien handig om dit epistel van Wilxlii eens door te lezen.
gr2 Geplaatst 15 augustus 2007 Geplaatst 15 augustus 2007 Gewoon doen. Ik lees in de brief dat de gemeente 'geen medewerking' verleent. En ze geeft een advies. Van een verbod is geen sprake.
Bert-Ernie Geplaatst 15 augustus 2007 Geplaatst 15 augustus 2007 Wellicht een domme vraag maar ben je altijd verplicht om de gemeente om goedkeuring te vragen. Ik zit er namelijk over te denken om, als we wat verder en meer getrained zijn zeg maar, wat micro caches neer te gaan leggen bij bijv dierenparkjes etc. Heb je dan echt die toestemming nodig?
Gast Team_Maju Geplaatst 15 augustus 2007 Geplaatst 15 augustus 2007 Overal heb je toestemming voor nodig.. Als je een micro bij een dierenparkje wilt leggen, dan kijk je wie beheerder is en vraag je het daar bij na. Zoals al vaker is gezegd.. elke cm in nederland is in bezit van iemand. Of het nu bos, parkbankje of dierenweide is..
Lepman Geplaatst 15 augustus 2007 Geplaatst 15 augustus 2007 Ik denk dat de toestemming voor een voortuincache nog het eenvoudigst te regelen is. Of haal ik nu 2 discussie's door elkaar?....
De Oliva's Geplaatst 15 augustus 2007 Geplaatst 15 augustus 2007 Ik denk dat de toestemming voor een voortuincache nog het eenvoudigst te regelen is.Of haal ik nu 2 discussie's door elkaar?.... Gemakkelijk is ook relatief: ik had er zo een willen plaatsen maar het mag niet van mijn vrouw.....
Team jemar Geplaatst 15 augustus 2007 Geplaatst 15 augustus 2007 Wellicht een domme vraag maar ben je altijd verplicht om de gemeente om goedkeuring te vragen. Ik zit er namelijk over te denken om, als we wat verder en meer getrained zijn zeg maar, wat micro caches neer te gaan leggen bij bijv dierenparkjes etc. Heb je dan echt die toestemming nodig? Zie ook deze topic, berichtnummer 11: het antwoord van onze reviewer.....Lijkt mij, duidelijk dus....Zoals Team Maju zegt: overal heb je toetsemming voor nodig!
Team Krabbegat Geplaatst 15 augustus 2007 Geplaatst 15 augustus 2007 Een argument waar (sommige) gemeentes wel gevoelig voor kunnen zijn: een goed geplaatste cache (zij het multi of tradi) kan positieve reclame voor de gemeente zijn.Als er dan ook nog een b.v. historisch, cultureel aspect aan de cache zit, en dit ook in de cachebeschrijving naar voren komt (eventueel nog met een link naar de gemeentesite) kan het ook uit toeristisch oogpunt wellicht plotseling wel een argument vormen voor de gemeente om het standpunt nog eens te heroverwegen. Ze kunnen er dus (zij het in beperkte groep, lees geocachersland) zonder eigen investeringen gratis reclame door krijgen. Dit is idd een goed argument dat ik ook heb gebruikt. Je kan er nog bij vermelden dat het ook goed is voor de plaatselijke middenstand. Zeker als de route langs een aantal terrasjes o.i.d. loopt. Maarja met een route door de polder, of een groot bos heb je daar dan niks aan [].
BigFurryMonster Geplaatst 15 augustus 2007 Geplaatst 15 augustus 2007 Ook hier is het misschien handig om dit epistel van Wilxlii eens door te lezen. Interessant. Maar dit is geen officieel standpunt van gc.com, toch?
Peetee Geplaatst 15 augustus 2007 Geplaatst 15 augustus 2007 Ook hier is het misschien handig om dit epistel van Wilxlii eens door te lezen. Interessant. Maar dit is geen officieel standpunt van gc.com, toch? Nee, het is Wilxlii's mening. Tenminste dat neem ik aan. Anders zou hij dat niet op zijn website hebben gezet. Wat het officiële standpunt van .com in dezen is weet ik eigenlijk niet. Men gaat er van uit dat als je een fysieke cache aanmeldt, dat je daar toestemming voor hebt. Voor mij betekent dat niet automatisch in alle gevallen dat je daar expliciet bij gemeente, provincie of Rijk om gevraagd hebt. Ik ga er dan ook van uit dat je in veel gevallen die toestemming al hebt als het een openbaar toegankelijk gebied betreft, zoals de wegkant of iets dergelijks. Ik neem dan ook aan dat het gros van de plaatsers van de vele micro's geen toestemming hebben gevraagd. De caches zijn desondanks wel geaccepteerd door de reviewer van .com. Ik neem aan .com hiervoor bewust gekozen heeft. Verder ben ik van mening dat toestemming vragen voor een futiliteit (wat het plaatsen van een doosje of micro toch in veel gevallen is) in een aantal gevallen ook het vragen om problemen inhoudt. Zo ben ik ervan overtuigd dat de eerder genoemde ambtenaar net zo afwijzend had gereageerd als een kleuter een aanvraag had ingediend om een stoeptekening te mogen maken. Voor sommige zaken is het onzinnig om toestemming voor te vragen. Het plaatsen van een doosje in openbaar gebied hoort m.i. dus ook in die categorie. Tenzij het daar voor overlast kan zorgen natuurlijk. Je moet in alle gevallen je verstand blijven gebruiken. De toestanden van gisteren op station Heerenveen geven dat wel aan.
Aanbevolen berichten