fub Geplaatst 31 juli 2007 Geplaatst 31 juli 2007 Misschien moeten de cachers zonder kinderen in iedere cache iets leuks achter laten. Zodat de cachers met kinderen die leuke spullen d'r uit kunnen halen zonder iets er voor in de plaats terug te doen? Sorry, ik zie even niet in waarom kinderloze/kindervrije cachers de cache-tocht van de kinderen van anderen moeten sponsoren. (Daarbij moet wel gezegd worden dat bijna al onze ruilspullen speelgoedjes zijn. Maar als we die achterlaten, dan hebben we eerst iets leuks voor onszelf uit de cache gehaald.)
Wij Drie Geplaatst 31 juli 2007 Geplaatst 31 juli 2007 Ik hoop nog steeds eens een cache tegen te komen waar zo'n mooie gele BOB sleutelhanger in zit. Die zijn ook ooit door iemand gekregen, toch is ie felbegeerd door mij! ;o) Sunnydyke... Ik heb er gisteren eentje uit onze Kuilenburg cache gevist tijdens de cachecontrolle. Moet ik hem in een envelop stoppen en opsturen? tot cache, team Wij Drie
SN@G Geplaatst 31 juli 2007 Geplaatst 31 juli 2007 Dat had ik hem ook al gevraagd via pb, maar heb geen reaktie gekregen.
Draghkar Geplaatst 31 juli 2007 Geplaatst 31 juli 2007 Ik hoop nog steeds eens een cache tegen te komen waar zo'n mooie gele BOB sleutelhanger in zit. Die zijn ook ooit door iemand gekregen, toch is ie felbegeerd door mij! ;o) Sunnydyke... Er zit er 1 in mijn Mi Casa: Perke op dit moment. Een brnadschone, nooit gebruikt splik splinter nieuw! Dus als je snel bent kan je hem nog ruilen Er zit er ook nog een in "tour around jabeek" (Rondje Jabeek)
Bappie-NL Geplaatst 31 juli 2007 Geplaatst 31 juli 2007 Ik hoop nog steeds eens een cache tegen te komen waar zo'n mooie gele BOB sleutelhanger in zit. Die zijn ook ooit door iemand gekregen, toch is ie felbegeerd door mij! ;o) Sunnydyke... Ik heb er gisteren eentje uit onze Kuilenburg cache gevist tijdens de cachecontrolle. Moet ik hem in een envelop stoppen en opsturen? tot cache, team Wij Drie Nou je geloofd het nooit! Ik had het hier net geschreven of ik trof bij de eerste de beste volgende cache die ik ging lopen (Scheelhoek4 GC60D6) een echte heuse nieuwe BOB sleutelhanger aan! Dat had ik hem ook al gevraagd via pb, maar heb geen reaktie gekregen. Oeps... Heb ik iets over het hoofd gezien? FF snel nog een check... Nee hoor, ik heb geen PB binnen... BTW... hem is haar... En om het verhaal helemaal compleet te maken, vandaag heb ik eerder WaarDaar: Vlietlanden GCNN73 gelopen en daarna Sam's puzzel5 meteen gelogd op de terug weg. En wat denk je? Ik heb er nu 1 op reserve!!! Wel geweldig dat jullie meteen met me mee kijken! Super!!! Sunny...
Team Professor X Geplaatst 31 juli 2007 Geplaatst 31 juli 2007 (bewerkt) Vanavond kreeg ik het volgende mailtje:Beste Team Floyd leden, Allereerst mijn complimenten voor de "Rottige Meenthe" cache. Fantastische route, met onderweg genoeg afleiding van kikkers, ringslangen (!) en kiekendieven. Alleen als je dan met kinderen eindelijk de cache hebt gevonden is dat voor hen toch wel een teleurstelling. Wat een rotzooi zit er in! Ik begrijp dat jullie hier niet de oorzaak van zijn, maar ik hoop ook dat jullie begrijpen dat dit voor kinderen niet leuk is. Ik probeer ze nog over te halen hun (leuke) meegebrachte goodies achter te laten om zo de inhoud weer wat op te vijzelen, maar dat is voor hen natuurlijk geen optie als je er niets leuks voor weer krijgt. Misschien dat jullie de cache een keer kunnen opschonen (of hebben jullie dat al tig keer gedaan?) om hem zo weer kindvriendelijk te maken. Ik kan ook begrijpen als jullie dit niet meer doen, omdat het tevergeefse moeite is. Uit mijn relaas kun je misschien ook al opmaken dat ik zelf nog geen cache geplaatst heb. Wil dit misschien wel doen, maar wil dan wel iets bedenken om hem kindvriendelijk te houden... (tips?). Dit was wat ik toch even kwijt wilde. Vriendelijke groeten en bedankt voor de mooie route: M. Ik heb daar als volgt op gereageerd: Hallo mede cachers, Jullie hebben helemaal gelijk. De inhoud is niet meer wat die moet zijn. Maar jullie geven tegelijkertijd ook al aan waar het probleem ligt: namelijk bij het ruilen van de goodies. Je wilt niet weten wat voor rotzooi ik in de loop van de jaren al uit mijn caches heb gehaald. Van flessendoppen tot (onderweg gevonden ?) lege aanstekers. Van oude cd's tot tampons. En een flink aantal keren heb ik de boel dan maar weer aangevuld en opgeschoond. Maar daar gaat de lol ook een keer af. Er zijn vele draadjes op het geocaching.nl forum die over dit onderwerp volgeschreven, maar op de een of andere manier wil de boodschap niet over komen. Het is jammer, en jullie hebben groot gelijk, maar het is helaas niet anders. Toch veel cache-plezier!. Groet, Piet (aka team Floyd) Aan de ene kant heb ik gereageerd op de wijze zoals ik er eerlijk tegenaan kijk, Aan de andere kant vind ik dat ik me er op de een of andere manier toch wat te gemakkelijk vanaf maak. Wat vinden jullie? Nee hoor Piet, je maakt je er zeker niet te makkelijk vanaf. Waarschijnlijk is de cacher een newbie die een echte schat verwacht. Na enkele tientallen zal men er wel achterkomen dat dat een utopie is. Het cachen gaat om een kistje met logboek, de rest is mooi meegenomen (voor sommigen dus letterlijk ). Ook ik vul eenmaal de cache met leuke dingen en verwijder daarna alleen rommel. Aanvullen met nieuwe goodies...dat doe ik niet meer. Ik vind het mailtje aan jou overigens wat aanmatigend, alsof je een kist met speelgoed moet neerleggen. Het gaat om de route, lokatie. Overigens lijkt het een Nederlands probleem. In het buitenland heb je vrijwel altijd oude broodtrommels met prullaria. In dit land worden (te) hoge eisen aan de inhoud van een cache gesteld. Het is hobby, vrijwilligerswerk en grateloos. Wat een klaagzang...... Misschien kan men de kinderen uitleggen dat het vinden van de schat de beloning is en de inhoud helaas door rovers is weggehaald. Volgende kist beter........... Ik heb ook het sterke vermoeden dat door de media aandacht de cache an sich teveel wordt opgehemeld ! 31 juli 2007 bewerkt door Team Professor X
Team Professor X Geplaatst 31 juli 2007 Geplaatst 31 juli 2007 Ik ben diegene die de mail naar Peetee gestuurd heeft. Het was mijn bedoeling op hem op de hoogte te stellen van de inhoud van zijn cache, aangezien hij aangeeft dat hij zijn caches kindvriendelijk wil houden. Met veel belangstelling heb ik dus ook alle berichten hier gelezen. Zo veel mensen zo veel meningen! Wel ben ik er inmiddels achter, wil ik het cachen ook voor mijn kinderen leuk houden, dat ik me meer moet richten op het vinden dan op de inhoud. Geocachen is voor mij/ons een nieuwe, fantastische hobby, waarbij ik elke dag weer nieuwe dingen tegenkom. We zullen ons plezier in het oplossen en vinden van een cache dan ook niet (meer) laten vergallen door de inhoud. Heb vandaag met mijn zoon van 9 een aantal micro's gedaan en hij ontdekte dat die toch ook eigenlijk best wel heel leuk om te zoeken. De 2 nano's die wij vonden vond hij eigenlijk nog het leukste. Waarom maak ik me dan nog druk om de inhoud....? Dit klinkt alweer beter . Veel suc6 met de jacht..........en de goodies
snowtiger6 Geplaatst 31 juli 2007 Geplaatst 31 juli 2007 Hallo allemaal bedacht me net dat ik ook nog een bob sleutel hanger aan me cache tas heb hangen Dus die zal ongetwijfeld ergens in een cache belanden alleen welke cache dat weet ik nog niet Leuk voor de BOB liefhebbers om te weten hihi Die opblaasbob van tv kan die ook in een cache groetjes Snowtiger6
SN@G Geplaatst 1 augustus 2007 Geplaatst 1 augustus 2007 Oeps... Heb ik iets over het hoofd gezien? FF snel nog een check... Nee hoor, ik heb geen PB binnen... BTW... hem is haar... Ow?? Geen wonder dat ik dan geen reaktie krijg.... Nou ja het is opgelost en ehhhh ik zal om 'haar' denken.
zitawalk Geplaatst 1 augustus 2007 Geplaatst 1 augustus 2007 Nou je geloofd het nooit! Ik had het hier net geschreven of ik trof bij de eerste de beste volgende cache die ik ging lopen (Scheelhoek4 GC60D6) een echte heuse nieuwe BOB sleutelhanger aan! En om het verhaal helemaal compleet te maken, vandaag heb ik eerder WaarDaar: Vlietlanden GCNN73 gelopen en daarna Sam's puzzel5 meteen gelogd op de terug weg. En wat denk je? Ik heb er nu 1 op reserve!!! Wel geweldig dat jullie meteen met me mee kijken! Super!!! Sunny... Nou, nu gaat ons geintje zondag niet door.... het cachen wel hoor!!!!
Ilonka1980 Geplaatst 1 augustus 2007 Geplaatst 1 augustus 2007 Ik heb er gisteren eentje uit onze Kuilenburg cache gevist tijdens de cachecontrolle. Moet ik hem in een envelop stoppen en opsturen? tot cache, team Wij Drie Stop hem aub snel weer in een cache in Culemborg, dan kan ik die ruilen voor iets anders
GreekDutch Alliance Geplaatst 1 augustus 2007 Geplaatst 1 augustus 2007 (bewerkt) Wij hebben ons eigenlijk nooit zo heel druk gemaakt over de cache inhoud, maar ja zijn dan ook kinderloos. Toch dit draadje vol interesse doorgelezen omdat we momenteel bezig zijn met het omzetten van een van onze caches van small naar regular. De doos is inmiddels gevuld en een reserve tas met goodies staat in de kast. Alles bij elkaar net iets meer dan 5 euro kwijt. Veel lol gehad met het uitzoeken van de goodies, maar zeker niet iets wat we elke maand gaan aanvullen. Toch hebben we wel het voornemen om de inhoud op peil te gaan houden en omdat de cache (in het geval van de goodies gelukkig) niet zo heel vaak gevonden wordt, schatten we zo in dat we elk half jaar de boel voor 3 a 4 euro moeten aanvullen. Ongeveer de kosten van 1TB. Maar ja, wij hebben maar 2 regulars waarbij dat nodig is, heb je er 5 of meer liggen of zo, dan wordt het een heel ander verhaal. De kick die wij krijgen van het cachen is het vinden van de cache en de prachtige locaties waar je vaak komt. De inhoud is voor ons niet belangrijk, hoewel een mooie inhoud ons natuurlijk wel opvalt. De reden dat we toch aandacht aan de inhoud van 2 van onze eigen caches proberen te besteden is omdat we daar zelf een goed gevoel van krijgen. Krijgen we dat niet meer dan nokken we ermee. Tot zover onze gedachtengangen, en dan nu even : Wat is een BOB sleutelhanger, of eigenlijk wat is daar zo bijzonder aan???? 1 augustus 2007 bewerkt door GreekDutch Alliance
zitawalk Geplaatst 1 augustus 2007 Geplaatst 1 augustus 2007 Wij hebben maar 1 regelar cache ( hadden er twee, maar 1 is er geript en de nieuwe schuilplaats was niet groot genoeg voor een regelar en is een carrotte-pot geworden). Wij controleren hem ongeveer eens in de drie maanden en nemen dan altijd wat extra goodies mee om aan te vullen. de eerste keer moesten we echt veel aanvullen, maar nu valt het ons op dat hij toch altijd wel goed gevuld is en hoeven dan ook niet veel extra`s bij te doen. BOB-sleutelhanger is een gele sleutelhanger met de letters BOB, die krijg je wel eens als je na een alcohol controle goed bevonden bent.
TheFamily Geplaatst 1 augustus 2007 Geplaatst 1 augustus 2007 Zodat de cachers met kinderen die leuke spullen d'r uit kunnen halen zonder iets er voor in de plaats terug te doen? Yes, we hebben eindelijk de boosdoeners te pakken. Cacheteams met kinderen zorgen ervoor dat de caches leeggeroofd worden De volgende stap is cacheteams met kinderen te verbieden, zodat er alleen nog maar goedgevulde ammoboxen zijn.
Peetee Geplaatst 1 augustus 2007 Auteur Geplaatst 1 augustus 2007 (bewerkt) Zodat de cachers met kinderen die leuke spullen d'r uit kunnen halen zonder iets er voor in de plaats terug te doen? Yes, we hebben eindelijk de boosdoeners te pakken. Cacheteams met kinderen zorgen ervoor dat de caches leeggeroofd worden De volgende stap is cacheteams met kinderen te verbieden, zodat er alleen nog maar goedgevulde ammoboxen zijn. Ik ben het met TheFamily eens dat het veel te gemakkelijk is om de cacheteams met kinderen als enige oorzaak te zien van het verloederen (qua inhoud) van caches. Immers, lang niet alle caches hebben een specifiek kind-vriendelijke inhoud. Daarnaast zie ik het niet zo snel gebeuren, dat een kind een leuke goodie ruilt voor bv. een tampon of bijna leeg zakje shag. 1 augustus 2007 bewerkt door Peetee
Aanbevolen berichten