Spring naar bijdragen

artikel over Geocaching in Computer totaal


Aanbevolen berichten

In het blad Computer Totaal van augustus is een leuk artikel geschreven over geocaching!

Heb het net gelezen. Het enige wat mij verbaasde, was dat met de kreet NINU bedoeld werd dat er niets geruild wordt omdat de cache eigenlijk niet de moeite waard is...

(sorry, wij gebruiken hem ook omdat we stomweg niet altijd ruilspulletjes bij ons hebben, dus het is voor ons GEEN diskwalificatie van de cache in kwestie!)

Verder was het een leuk artikel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In het blad Computer Totaal van augustus is een leuk artikel geschreven over geocaching!

Heb het net gelezen. Het enige wat mij verbaasde, was dat met de kreet NINU bedoeld werd dat er niets geruild wordt omdat de cache eigenlijk niet de moeite waard is...

(sorry, wij gebruiken hem ook omdat we stomweg niet altijd ruilspulletjes bij ons hebben, dus het is voor ons GEEN diskwalificatie van de cache in kwestie!)

Verder was het een leuk artikel.

Je had en hebt gelijk: ninu betekent niets anders dan dat je niks geruild hebt (niks in/niks uit). Het heeft inderdaad niets met de kwaliteit van de cache te maken. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige wat mij verbaasde, was dat met de kreet NINU bedoeld werd dat er niets geruild wordt omdat de cache eigenlijk niet de moeite waard is...

(sorry, wij gebruiken hem ook omdat we stomweg niet altijd ruilspulletjes bij ons hebben, dus het is voor ons GEEN diskwalificatie van de cache in kwestie!)

Wat een PRUTSERS. Als ze nu gewoon hier hadden gekeken! :o

Dat noemt zichzelf "Computer Totaal", ze kunnen niet eens googelen.... :):):D

bewerkt door gpsgek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben lid van de HCC en dus automatisch abonnee van Computer Totaal! Heb vanavond pas het betreffende artikel gelezen. Het is op zich niet slecht maar wat me tegen staat is de negatieve toon over de VW Cache (mijn eerste found) en de verkeerde info over NINU. Ook de negatieve toon over "X marks the spot" zegt volgens mij meer over William Hartman dan over de kwaliteit van de cache. Ook lijkt het alsof het allemaal geocaching.nl is. Slechts zijdelings wordt geocaching.com genoemd.

Of het komt door de nogal onervaren geocacher, waar het interview mee gemaakt is, of door de interpretatie van de journalist weet ik niet.

 

Het is zeker geen negatief artikel en redelijk compleet voor een leek.

 

Bij gelegenheid wil ik het wel eens scannen als er voldoende belangstelling voor is. Het zijn maar liefst 6 pagina's dus dat duurt ff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verhaal doet de ronde dat TomTom je positie altijd op de dichtstbijzijnde weg zet als je je "in het bos" bevindt.

Dit schijnt slechts een halve waarheid te zijn. Als er een route via wegen wordt berekend is dat wel zo, maar zonder route niet.

 

Het is me bijvoorbeeld onduidelijk of je een richtingspijl met afstand tot je doel kunt krijgen, of dat je gewoon op de kaart naar het waypoint toe moet bewegen.

 

Het is dus wel mogelijk te cachen, al werkt het niet handig. Misschien dat een ervaringsdeskundige hier eens zijn licht over kan laten schijnen?

bewerkt door Lex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste multy's heb ik gedaan met de TomTom, zeker lastig en je doet er dubbel zo lang over als met een 'normale' gps. De TomTom wilt je idd naar de weg hebben, maar je kan wel het pijltje volgen die op de kaart staat. Alleen staan er natuurlijk geen kleine paden in het bos in de TomTom, dus je hebt geen flauw idee waar je zit.

 

a7943751-7894-4ff7-9641-b6830109a962.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nu maar hopen dat er een grote horde nieuwe cachers aan komt.... :)

Een traditional eenvoudig te vinden? Ik ken er waar mensen tig keer naar toe moeten met allerlei apparatuur om ze te vinden....denk maar aan First Dutch...toch " gewoon" een traditional.... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is dus inderdaad mogelijk om met een TomTom een cache te vinden.

Er is zelfs een pijltje. Het is me echter nog niet duidelijk of het pijltje altijd rechtstreeks naar de cache wijst, of dat hij eerst nog via wegen wijst.

M.a.w. kun je net als bij Garmin een opdracht geven voor een directe route, dus niet via wegen, of een rechtstreekse GOTO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...