Spring naar bijdragen

Het kiezen van een GPS


RMBS

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Staar je nou niet al te blind op die BaseMap. Het is leuk maar in de praktijk onwerkbaar.

Ja je hebt misschien een idee bij welke grote plaats je in de buurt zit maar dat wist je waarschijnlijk zelf ook al.

Zo'n BaseMap ziet er ongeveer uit als zo'n oude wandkaart op school.

Alleen de wat grotere plaatsen en de hoofdwegen staan er op.

Zodra je de hoofdweg verlaat loop/rij je in een leeg stuk en laat de BaseMap je letterlijk in het ongewisse.

In de praktijk zul je dus gewoon het pijltje gebruiken en dat hebben alle GPS ontvangers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je geen behoefte hebt aan extra functies is het een mooie en betaalbare gps. De punten moet je wel handmatig invoeren, maar persoonlijk vind ik het geen ramp om dat al lopend te doen. Ook zit er geen kaart op, dus als je dat wel wilt zal je op zoek moeten naar iets anders.
Maar eh, kun je wel wp's met de computer in een explorist 100 laden?

Ik geloof dat het wel mogelijk is om zelf een kabeltje te maken of ergens in rusland ofzo te bestellen. Maar in principe kan je hem niet aansluiten op de pc. Ik vind dat zelf echt geen gebrek, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. We cachen nu al ruim een jaar en missen het nog steeds niet. We hebben wel overwogen of we daar het dubbele voor zouden willen betalen, maar wij vinden het voordeel niet opwegen tegen de prijs.

Maar misschien denken we daar wel anders over als we een tijdje de punten niet handmatig in hoeven typen (we gaan het maar niet uitproberen, zonde van het geld)

bewerkt door fiorinda
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke dat is duidelijk uitgelegd, dank je.

Misschien dat ik dan maar voor de Gps60 ga.

Ik zal er nog even over nadenken.

Bedankt

Of ga eens naar een event, daar is vaak meer gps aparatuur in werking te zien dan bij een leverancier.
Als je geen behoefte hebt aan extra functies is het een mooie en betaalbare gps. De punten moet je wel handmatig invoeren, maar persoonlijk vind ik het geen ramp om dat al lopend te doen. Ook zit er geen kaart op, dus als je dat wel wilt zal je op zoek moeten naar iets anders.
Maar eh, kun je wel wp's met de computer in een explorist 100 laden?

Ik geloof dat het wel mogelijk is om zelf een kabeltje te maken of ergens in rusland ofzo te bestellen. Maar in principe kan je hem niet aansluiten op de pc. Ik vind dat zelf echt geen gebrek, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. We cachen nu al ruim een jaar en missen het nog steeds niet. We hebben wel overwogen of we daar het dubbele voor zouden willen betalen, maar wij vinden het voordeel niet opwegen tegen de prijs.

Maar misschien denken we daar wel anders over als we een tijdje de punten niet handmatig in hoeven typen (we gaan het maar niet uitproberen, zonde van het geld)

Zolang je programma's zoals mapsource of Ozie niet gebruikt, is het geen probleem.

Echter zodra je een keer meer dan 30 caches op een dag gaat doen, dan ga je er heel anders over denken.

Of als je thuis eens wilt kijken of je ook werkelijk geweest bent waar je dacht dat je was.

Bovendien is een gpsr zonder computer aansluiting 2e hands slecht te verkopen.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke dat is duidelijk uitgelegd, dank je.

Misschien dat ik dan maar voor de Gps60 ga.

Ik zal er nog even over nadenken.

Bedankt

 

Gr Monica

 

Ik weet niet waar je woont maar ga anders eens voor advies naar een winkel.

Kijk eens op www.gps.nl. Dat is een site van een winkel in Notter (OV). Daar kan je wel wat advies krijgen.

Deze zijn wel voornamelijk op Garmin georienteerd maar hebben ook Magelan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had ooit hetzelfde probleem, wat moet ik nou kopen....

Ik ben toen voor de Garmin Etrex Vista gegaan, toen zeker niet de goedkoopste keuze, maar inmiddels meer dan 1000 caches mee gevonden!

Absoluut geen spijt van gehad, al wil ik nu wel overstappen op de 60 csx (met de vista achter de hand als reserve).

Het beste is toch om een keer eentje uit te proberen, als het kan, en als je het geld er voor hebt, en verslaafd raakt, is denk ik de 60 toch een goeie keus......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij gebruiken de C60 en is voor ons ook prima gereedschap.

Deze hebben wij op marktplaats gekocht, omdat wij ook niet te veel wilden uitgeven aan een gps, zonder dat we ervaring hadden.

Dit apparaat bevalt ons erg goed en is zeker voor een beginner een prettige gps(gebruiksvriendelijk).

Ik denk dat het 't beste is om eerst goed te bedenken wat je er mee wilt.

Gebruik je hem alleen voor het vinden van caches of moet hij ook navigeren.

Het is nl erg leuk al die mogelijkheden op de uitgevreide apparaten, maar als je het niet nodig hebt of niet gebruikt is het zonde van het geld.

Maar de opmerking, kom eens naar een event is zeker niet verkeerd.

Daar kun je misschien met verschillende teams meelopen en op deze manier de verschillen ontdekken.

Veel suc6!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doorslaggevend voor mij was een bericht door Futurumshop dat Magellan iets beter is in de bossen dan Garmin. Zonder olie op het vuur te willen gooien inzake de "stammenstrijd" tussen Garmin en Magellan, heb ik vandaag tijdens het MZL Event 2007 mijn GPS-r (Magellan eXplorist 210) kunnen vergelijken met een Garmin eTrex. Ze gaven beiden precies dezelfde afstand aan tot het volgende waypoint. Maar wat opviel was dat de accuraatheid van de eTrex rond 10m was en die van de Magellan rond 3m. Dit was in open terrein, halfbewolkt. Mijn type Magellan is wel duurder dan de eTrex en heeft een monochrome basismap waarop je jezelf ziet bewegen (gebruik ik echter zelden). Maar Magellan schijnt dezelfde ontvanger te gebruiken voor goedkopere types. Heb er nieuw 200 euro voor betaald.

bewerkt door Stokstaartje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebuik de Garmin Vista Cx, deze heb ik verschillende keren kunnen vergelijken met de 60 Csx.

De veschillen die ik gezien heb waren op die monenten minimaal, maar dat wil niets zeggen.

Tot op heden heb ik met deze Vista Cx alles kunnen vinden wat ik wilden vinden, dus heb ik geen klagen.

Echter met het verschil in prijs tuusen de Vista Cx en de 60 CSx heb ik wel wat geld in mijn zak kunnen steken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doorslaggevend voor mij was een bericht door Futurumshop dat Magellan iets beter is in de bossen dan Garmin.
Dit is of oude informatie of onvolledig.

 

Er is namelijk een groot verschil tussen Garmins met een PhaseTrac12 en een SiRF-III ontvanger.

De laatste heeft onder een bladerdak en in nauwe straten een veel betere ontvangst.

 

De voor geocaching geschikte toestellen met SiRF-III zijn de 60Cx en 60CSx.

 

Voor later dit jaar zijn nieuwe eTrexen (H) aangekondigd, die een andere hoogggevoelige ontvanger zullen hebben. Goedkoper, maar ook goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je iemand in de states kent, of weet dat iemand daar een vakantie naartoe plant zou je kunnen overwegen om een Garmin gpsmap 60 CSx mee te laten nemen. Heb ik ook gedaan en dan heb je voor 240 euri een top apparaat. Voor een euro of 20 koop je hier een micro SD kaartje van 2 GB en je hebt volgens mij voor jaren plezier in huis :thumbup:

 

Succes met het nemen van een beslissing!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij cachen nu drie jaar. Begonnen met de Garmin Etrex Vista. Prima toestel, maar liet het steeds onder een bladerdak afweten. Vervolgens een 60CX met SirfIII chip gekocht. Perfecte ontvangst, zeer degelijk, maar belachelijk duur (€ 600,=). Alle extra fucnties gebruikten wij niet... Vervolgens een half jaar door privé omstandigheden niet gecached en de 60CX verkocht. Maar... deze geweldige hobby vergeet je niet zomaar, dus een maand geleden de Geko van familie geleend. Werkt ook, maar iets gebruiks on-vriendelijker dan de twee voorgaande Garmins (logisch; het ding is een stuk goedkoper). Toen zagen we de aanbieding van de Futurumshop van de Magellan Explorist 100 (€ 119,=). Dat apparaat gekocht en van ons hoeft Garmin niet echt meer! Niet dat Garmin slecht is, in tegendeel, maar wij zien geen verschil in prestaties. Sterker nog, wij vinden de Magellan gebruiksvriendelijker en prettiger dan de Garmin! Erg precies ook (3 m). Inmiddels 40 caches met de Magellan gevonden met veel gemak en veel plezier. Als wij hogere eisen zouden gaan stellen in de toekomst (Topo Nl ofzo erop, of aansluiting op de pc), dan zouden wij absoluut gaan voor een zwaardere Magellan en niet voor de Garmin. Nogmaals, dit is niet 'zomaar' een mening gebaserd op vermoedens, maar wij hebben dus ervaring met 3 Garmins en 1 Magallan. Garmin heeft de naam en is absoluut een goed product, maar Magellan doet zeer zeker qua gebruiksvriendelijkheid, precizie en vooral prijs niet onder voor de Garmin! Als ik het budget zou hebben voor een 60CX, dan ging ik voor een goedkopere Magellan met kaartmogelijkheden en kocht er Topo Nl bij. Voor ons (er zijn ongetwijfeld andere meningen op dit forum, as usual) zou dit de ideale gps zijn....

 

Suc6! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle reacties, maar als ik dus zou moeten kiezen tussen de Magallan 210 of de Garmin GPS60

( de gele). Wat is dan de verstandigste keuze. Qua prijs zijn ze ongeveer het zelfde maar qua prestaties?

 

Een Event, ja dat is de oplossing maar de eerst volgende die bij ons in de buurt is is pas eind Augustus.

Dat is nog ver weg.

Maar ik onthoud hem wel

 

Gr Monica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...