flet Geplaatst 17 april 2007 Geplaatst 17 april 2007 Hallo allen, Wij, Flet, zijn van plan om een cacheroute uit te zetten die per fiets moet worden afgelegd. Een fietscache dus. Wij weten zo niet of die er al zijn. Mochten die er nog niet zijn, is het een idee om zoiets te doen? De route die wij willen uitzetten (eerlijk gezegd zijn we er al aan begonnen) kan ook gewandeld worden maar is in de eerste instantie voor fietsers bedoelt. Het wordt een volledige route met waypoint opdrachten en een eindcache en loopt vrijwel geheel door twee prachtige natuurgebieden heen. We willen eigenlijk 4 route's plaatsen maar, laten we eerst maar eens met 1 route beginnen. Benieuwd naar jullie, hopenlijk positieve, reacties. Rini
The Scorpios Geplaatst 17 april 2007 Geplaatst 17 april 2007 (bewerkt) Hallo allen, Wij, Flet, zijn van plan om een cacheroute uit te zetten die per fiets moet worden afgelegd. Een fietscache dus. Wij weten zo niet of die er al zijn. Mochten die er nog niet zijn, is het een idee om zoiets te doen? De route die wij willen uitzetten (eerlijk gezegd zijn we er al aan begonnen) kan ook gewandeld worden maar is in de eerste instantie voor fietsers bedoelt. Het wordt een volledige route met waypoint opdrachten en een eindcache en loopt vrijwel geheel door twee prachtige natuurgebieden heen. We willen eigenlijk 4 route's plaatsen maar, laten we eerst maar eens met 1 route beginnen. Benieuwd naar jullie, hopenlijk positieve, reacties. Rini ik nodig je uit om de logs te lezen van onze fietscache kaartlezen die dus ook gelopen wordt en zie ook deze link 17 april 2007 bewerkt door The Scorpios
smeule Geplaatst 17 april 2007 Geplaatst 17 april 2007 (bewerkt) De eerste ben je niet, kijk hier maar. http://gpsgek.nl/index.php?page=2_8 Maar zeker doen een fiets cache. 17 april 2007 bewerkt door smeule
flet Geplaatst 17 april 2007 Auteur Geplaatst 17 april 2007 ik nodig je uit om de logs te lezen van onze fietscache kaartlezen die dus ook gelopen wordt en zie ook deze link Eigenlijk had ik eerst wat meer speurwerk moeten doen. Er zijn er inderdaad al diverse. De eerste ben je niet, kijk hier maar. http://gpsgek.nl/index.php?page=2_8 Maar zeker doen een fiets cache. Het was niet de intentie om de eerste of uniek te zijn maar, zoals ik hierboven reageer, ik had eerst wat meer researchwerk moeten doen. Ik had dan kunnen weten dat er al veel fietscaches zijn. Bedankt voor de positieve reacties. We gaan er zeker mee door. Binnenkort hopelijk actief.
Geopatra Geplaatst 17 april 2007 Geplaatst 17 april 2007 Hallo allen, Wij, Flet, zijn van plan om een cacheroute uit te zetten die per fiets moet worden afgelegd. Een fietscache dus. Wij weten zo niet of die er al zijn. Mochten die er nog niet zijn, is het een idee om zoiets te doen? De route die wij willen uitzetten (eerlijk gezegd zijn we er al aan begonnen) kan ook gewandeld worden maar is in de eerste instantie voor fietsers bedoelt. Het wordt een volledige route met waypoint opdrachten en een eindcache en loopt vrijwel geheel door twee prachtige natuurgebieden heen. We willen eigenlijk 4 route's plaatsen maar, laten we eerst maar eens met 1 route beginnen. Benieuwd naar jullie, hopenlijk positieve, reacties. Rini Altijd doen ! Verheug me er op! Geopatra.
pa3dgg Geplaatst 17 april 2007 Geplaatst 17 april 2007 Deze fietscache, GC100AZ is inmiddels al een paar keer gelogd, maar er is nog niemand, die de toch op de fiets of wandelend heeft gedaan ;-) gr. Arie
fub Geplaatst 17 april 2007 Geplaatst 17 april 2007 Deze fietscache, GC100AZ is inmiddels al een paar keer gelogd, maar er is nog niemand, die de toch op de fiets of wandelend heeft gedaan ;-) Je kan je dan afvragen of het dan wel de moeite loont om een fietsroute uit te zetten... Het is natuurlijk lastiger om met een fiets aan het startpunt te verschijnen dan de auto ergens te kunnen parkeren en te kunnen gaan lopen. Volgens mij worden daarom wandelcaches vaker gelopen dan fietscaches gefietst. Als cache-legger kan je je dan afvragen waar je liever je tijd in steekt. (En dat is dan een beslissing die je als cache-legger zelf moet nemen, natuurlijk!) 't Is toch een beetje een dilemma als je een route wilt uitzetten waarbij grotere afstanden moeten worden overbrugd.
gpsgek Geplaatst 18 april 2007 Geplaatst 18 april 2007 Deze fietscache, GC100AZ is inmiddels al een paar keer gelogd, maar er is nog niemand, die de toch op de fiets of wandelend heeft gedaan ;-) gr. Arie Haha, het wordt toch tijd dat dat dan een keer gaat gebeuren. Ik zal hem onthouden, een Fiets-First-to-Find (FFTF) vind ik wel leuk om te behalen... Deze fietscache, GC100AZ is inmiddels al een paar keer gelogd, maar er is nog niemand, die de toch op de fiets of wandelend heeft gedaan ;-) Je kan je dan afvragen of het dan wel de moeite loont om een fietsroute uit te zetten... Het is natuurlijk lastiger om met een fiets aan het startpunt te verschijnen dan de auto ergens te kunnen parkeren en te kunnen gaan lopen. Volgens mij worden daarom wandelcaches vaker gelopen dan fietscaches gefietst. Als cache-legger kan je je dan afvragen waar je liever je tijd in steekt. (En dat is dan een beslissing die je als cache-legger zelf moet nemen, natuurlijk!) 't Is toch een beetje een dilemma als je een route wilt uitzetten waarbij grotere afstanden moeten worden overbrugd. Helemaal mee eens. Maargoed, net als dat een fiets-cache met de auto kan worden gedaan, zijn er ook zat wandel-multi's die met Google Earth kunnen worden uitgevogeld. Aan de éne kant is dat natuurlijk niet erg, blijkbaar heeft de cacher er meer plezier in om op die manier de cache te vinden dan te fietsen/wandelen. Aan de andere kant wil je als cache-legger vaak een mooie omgeving laten zien. Eigenlijk is er dan dus maar één oplossing te bedenken waarmee je cachers kunt dwingen het veld in te gaan: een route kiezen die met de auto niet te doen is en tegelijkertijd "Google Earth"-proof is. Momenteel ben ik bezig met twee van dergelijke multi's. Beiden op de fiets of te voet te doen. Gisteravond kreeg ik van de proefloper (die de omgeving als zijn broekzak kent) van één van de routes een prachtig bericht: tot dusver niet met Google Earth oplosbaar. De route is trouwens wel met de auto te doen, maar gezien de omgeving lijkt me dat praktisch onmogelijk. Een fietscache maken of niet? Ik denk: gewoon doen. Wil je persé dat de route niet ge"Google-earth" wordt, of met de auto wordt gedaan? Dan moet je als cache-legger iets meer werk in de route steken, om de zogenaamde "Google-earth"- en autocachers te slim af te zijn! Gezien de kwaliteit van de eerdere Flet-caches die ik gelogd heb, juig ik het initiatief van een Flet-Fiets-Cache (FFC) van harte toe en beloof ik plechtig de route te fietsen, als hij er komt...
fytske Geplaatst 18 april 2007 Geplaatst 18 april 2007 Fytske vind dat natuurlijk helemaal geen probleem .
Team Aragorn Geplaatst 18 april 2007 Geplaatst 18 april 2007 Met fietscaches, o.a. die van Geopatra, hebben wij goede ervaringen. Maar toch ... de eerste voorkeur gaat uit naar wandelingen. Die mogen overigens gerust iets langer zijn. De reden? Wandelend gaat het landschap trager aan je voorbij en kun je op je gemak genieten van de natuur. Flet, succes! Groetjes, Fangorn
Goonies Oosterhout Geplaatst 18 april 2007 Geplaatst 18 april 2007 Wanneer je een cache plaatsen wil, die voornamelijk door fietsers bezocht wordt, dan zul je 'm zo moeten opzetten dat andere manieren van vinden onmogelijk worden. Zo kun je bijvoorbeeld tussenpunten zo kiezen dat ze te ver uit elkaar liggen om te lopen. De tussenpunten moeten dan natuurlijk liggen op plaatsen die niet met de auto bereikbaar zijn (ook niet met een stukje lopen vanaf een weg waar auto's kunnen komen), en dus ook niet virtueel te bezoeken zijn. De meest logische manier om dat te doen is door op de tussenpunten fysiek coördinaten te verstoppen. Vragen kunnen immers met voorkennis of logisch denken i.c.m. GE worden beantwoord. Als het je helemaal niet uitmaakt of mensen je fietscache lopen of met de auto bezoeken, maak dan gewoon een mooie route die je zelf graag fietsen zou.
TuuronTour Geplaatst 18 april 2007 Geplaatst 18 april 2007 Het is natuurlijk lastiger om met een fiets aan het startpunt te verschijnen dan de auto ergens te kunnen parkeren en te kunnen gaan lopen. Er zijn cachers die daar een vouwfiets voor gebruiken, die kan je makkelijk in de kofferbak van de auto meenemen.
flet Geplaatst 18 april 2007 Auteur Geplaatst 18 april 2007 Wanneer je een cache plaatsen wil, die voornamelijk door fietsers bezocht wordt, dan zul je 'm zo moeten opzetten dat andere manieren van vinden onmogelijk worden. Zo kun je bijvoorbeeld tussenpunten zo kiezen dat ze te ver uit elkaar liggen om te lopen. De tussenpunten moeten dan natuurlijk liggen op plaatsen die niet met de auto bereikbaar zijn (ook niet met een stukje lopen vanaf een weg waar auto's kunnen komen), en dus ook niet virtueel te bezoeken zijn. De meest logische manier om dat te doen is door op de tussenpunten fysiek coördinaten te verstoppen. Vragen kunnen immers met voorkennis of logisch denken i.c.m. GE worden beantwoord. Zoals eerder aangegeven zijn we er al mee begonnen. Dat wil zeggen, de route is al voor 90 % bepaald. Over de opzet van de waypoints zijn we nog aan het nadenken. Daar zal een beetje vertraging in gaan zitten. Het is onmogelijk om op een (legale) manier deze cache per auto of welk gemotoriseerd voertuig dan ook te doen. De route loopt voor een belangrijk deel door een begrazingsgebied en voor een deel door dicht begroeid bosgebied. Hij kan echter ook gelopen worden. De tocht word ongeveer 25 km lang. Er zijn cachers die daar een vouwfiets voor gebruiken, die kan je makkelijk in de kofferbak van de auto meenemen. Wij hebben de auto thuis laten staan maar hebben de totale route wel op vouwfietsjes afgelegd. In de route zitten twee openbare (gratis) parkeerplaatsen. Welke we kiezen hangt van de cachelocatie af. Hiervoor moeten we nog toestemming vragen. Een troost, via Google earth is hij niet op te lossen. Wij zijn wel goed, maar niet gek. We doen ons best en dankzij jullie reacties groeit onze enthousiasme om deze route te realiseren. Tegelijkertijd zijn we nog met een aantal andere caches bezig. Welke het eerst online komen weten we nog niet.
BigFurryMonster Geplaatst 18 april 2007 Geplaatst 18 april 2007 Deze fietscache, GC100AZ is inmiddels al een paar keer gelogd, maar er is nog niemand, die de toch op de fiets of wandelend heeft gedaan ;-) Toegevoegd aan de Bookmark List. Misschien helpt het!
Aanbevolen berichten