walibi Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 Helaas, Double Dutch, de oudste multi van Nederland is vandaag geript. Ik kreeg net een telefoontje van de boswachter. Hij had de cache in stukken gevonden. De goodies lagen verspreid bij de eindlocatie en de trommel lag er in stukken bij. Op de buitenkant van de trommel had ik een geocachesticker geplakt met mijn 06 nummer, zo had hij mij kunnen bellen. Het logboekje heeft hij gelukkig ook nog gevonden en ligt bij hem. Volgens de boswachter is de cache door plaatselijke jeugd geript die een filmpje over deze cache op youtube hebben zien staan.
BigFurryMonster Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 Volgens de boswachter is de cache door plaatselijke jeugd geript die een filmpje over deze cache op youtube hebben zien staan. Hoe weet die boswachter dat eigenlijk?
walibi Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 Hoe weet die boswachter dat eigenlijk? Hij vertelde mij dit na contact te hebben gehad met "rondhangende jongeren". Of het klopt weet ik niet, maar als je het filmpje ziet en als je ter plaatse bekend bent kan je hem inderdaad aan de hand van het filmpje vinden.
Team Professor X Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 Dus.................geen filmpjes meer! Deze cache hebben we nog net op tijd gedaan om onze Ballooncoin te laten starten. Jammer hoor, en erg l*llig van die nietsnutjongeren. YouTube maker natuurlijk ook bedankt !
TuuronTour Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 (bewerkt) Hoe weet die boswachter dat eigenlijk? Hij vertelde mij dit na contact te hebben gehad met "rondhangende jongeren". Of het klopt weet ik niet, maar als je het filmpje ziet en als je ter plaatse bekend bent kan je hem inderdaad aan de hand van het filmpje vinden. Even gezocht op 'geocaching', het gaat volgens mij om deze film. Nou gr niet gaan afbranden hoor, hij zal zich verkeken hebben op de populariteit van youtube en niet hebben verwacht dat vandalen misbruik zouden maken van het filmpje. De les is dus dat als je een leuke reportage wilt maken over een cache die op een publieke site gezet wordt, er voor de zekerheid helemaal geen spoilers in moeten staan. 12 mei 2007 bewerkt door TuuronTour
walibi Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 (bewerkt) Even gezocht op 'geocaching', het gaat volgens mij om deze film. Nou gr niet gaan afbranden hoor, hij zal zich verkeken hebben op de populariteit van youtube en niet hebben verwacht dat vandalen misbruik zouden maken van het filmpje. De les is dus dat als je een leuke reportage wilt maken over een cache die op een publieke site gezet wordt, er voor de zekerheid helemaal geen spoilers in moeten staan. Yep, de boswachter vertelde mij zoek op bunnik in youtube en dan de tweede pagina, dezelfde dus. En dan moet het nog maar kloppen dat het inderdaad door dat filmpje komt, maar daar kom je nooit achter. Had hem ook al eerder gezien bij de log, maar dacht (dom?) dat hij op de site van gr stond. Op youtube vind ik eigenlijk iets minder 12 mei 2007 bewerkt door walibi
gr2 Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 (bewerkt) Raar verhaal. Ik kom bijna dagelijks op Rhijnauwen en zie in de wijde omtrek van de cache nooit hangjongeren. De boswachter komt ze wel tegen en ontfutselt direct de belastende informatie over de rip. Maar hoe dan ook, het filmpje gaat van YouTube af en ik ben bereid de cache snel te vervangen - als de huidige cachebeheerder daarmee akkoord is - in de hoop dat het dan een tijdje goed gaat. 12 mei 2007 bewerkt door gr2
walibi Geplaatst 12 mei 2007 Geplaatst 12 mei 2007 Raar verhaal. Ik kom bijna dagelijks op Rhijnauwen en zie in de wijde omtrek van de cache nooit hangjongeren. De boswachter komt ze wel tegen en ontfutselt direct de belastende informatie over de rip.Maar hoe dan ook, het filmpje gaat van YouTube af en ik ben bereid de cache snel te vervangen - als de huidige cachebeheerder daarmee akkoord is - in de hoop dat het dan een tijdje goed gaat. Gr, ik neem je niets kwalijk. Vervangen hoef je dus ook echt niet te doen, in overleg met de boswachter gaat de cache ongeveer 2 maanden op disabled en wordt dan weer herplaatst. In elk geval bedankt voor je aanbod.
FRLK Geplaatst 2 juni 2007 Geplaatst 2 juni 2007 Helaas voor de 2e keer onze cache geript.Eerst op 15 april nu vandaag alweer. Had nu een plaatsje uit zicht van alles en iedereen, dus hier vermoed ik ook het werk van nep "GeoCacher". Alles compleet meegenomen en de plek achter gelaten zo als die was, dus geen baldadige jeugd. Ga nu serieus overwegen de cache op te heffen helaas als het nogmaals gebeurd. Zal nog 1x gaan herplaatsen. Vandaag kreeg ik via de mail 2 found logs binnen van mijn cache. Niets vreemds zou je zo zeggen, echter waren er ook een aantal TB's gewisseld. Dit was wel vreemd want er passen helemaal geen goodies in het bakje wat nu ter plekkie ligt. Dus maar even gaan kijken hoe dit mogelijk is. Op de lokatie aangekomen ligt het kleine bakje er nog steeds leeg bij, maar wat ziet mijn oog op nog geen meter afstand liggen? Het cachebakje dat als 2e was geript. Hij is er dus weer! De inhoud klopte nog precies met de datum van de rip. Deze is dus door iemand terug gebracht. Of misschien wel niet eens weg geweest. Hopelijk duikt het 1e geplaatste bakje dan ook nog eens ergens op. Gelukkig is er nu weer een bakje waarin goodies kunnen worden geruild.
Team jemar Geplaatst 20 juni 2007 Geplaatst 20 juni 2007 Ik denk dat wij (als cachers: natuurlijk niet allemaal) soms ook wat debet zijn aan het feit, dat caches verdwijnen. Bij cache-controle van mijn caches was in een aantal gevallen niet eens de moeite genomen om de cache te verstoppen ...Oké, het weer kan ook wat materiaal (zand of takken) van de cache verwijderen, maar het valt mij ook wel eens op bij caches van anderen, dat er door de vorige vinder(s) weinig moeite is gedaan om de cache te verstoppen ....
de Roode Lantaarn Geplaatst 20 juni 2007 Geplaatst 20 juni 2007 Dat een cache geript wordt is nog tot daar aan toe (leuk is het niet) maar om de cache mee te nemen inclusief het voorwerp waar het aan vast zat is diep treurig. Hier stonden ooit 2 bankjes.
blazez Geplaatst 20 juni 2007 Geplaatst 20 juni 2007 Ik denk dat wij (als cachers: natuurlijk niet allemaal) soms ook wat debet zijn aan het feit, dat caches verdwijnen. Bij cache-controle van mijn caches was in een aantal gevallen niet eens de moeite genomen om de cache te verstoppen ...Oké, het weer kan ook wat materiaal (zand of takken) van de cache verwijderen, maar het valt mij ook wel eens op bij caches van anderen, dat er door de vorige vinder(s) weinig moeite is gedaan om de cache te verstoppen .... Hier kan ik me wel bij aansluiten. Ik kwam gisteren even bij onze eigen cache en ik kon hem vanuit de verte al zien liggen. Hij was niet afgedenk en stond gewoon rechtop in volle zicht. Ik heb hem dus maar weer netjes toegedekt en ingestopt.
ET4FR & CO Geplaatst 20 juni 2007 Geplaatst 20 juni 2007 Dat een cache geript wordt is nog tot daar aan toe (leuk is het niet) maar om de cache mee te nemen inclusief het voorwerp waar het aan vast zat is diep treurig. Hier stonden ooit 2 bankjes. Hebben ze niet het kokertje onder het tweede bankje verstopt
de Roode Lantaarn Geplaatst 20 juni 2007 Geplaatst 20 juni 2007 Dat een cache geript wordt is nog tot daar aan toe (leuk is het niet) maar om de cache mee te nemen inclusief het voorwerp waar het aan vast zat is diep treurig. Hier stonden ooit 2 bankjes. Hebben ze niet het kokertje onder het tweede bankje verstopt Sterker nog. Een week na de 'rip' ben ik terug gegaan om het kokertje onder het tweede bankje te plaatsen. Wat denk je....... Het tweede bankje was bij voorbaat al weggehaald. Hier voeren ze een heel strak beleid tegen hangouderen.
Ilonka1980 Geplaatst 20 juni 2007 Geplaatst 20 juni 2007 Misschien prettig om te melden: Het filmpje is verwijderd van Youtube. Hoe weet die boswachter dat eigenlijk? Hij vertelde mij dit na contact te hebben gehad met "rondhangende jongeren". Of het klopt weet ik niet, maar als je het filmpje ziet en als je ter plaatse bekend bent kan je hem inderdaad aan de hand van het filmpje vinden. Even gezocht op 'geocaching', het gaat volgens mij om deze film. Nou gr niet gaan afbranden hoor, hij zal zich verkeken hebben op de populariteit van youtube en niet hebben verwacht dat vandalen misbruik zouden maken van het filmpje. De les is dus dat als je een leuke reportage wilt maken over een cache die op een publieke site gezet wordt, er voor de zekerheid helemaal geen spoilers in moeten staan.
Aanbevolen berichten