Spring naar bijdragen

geocachen in second life


daanvindtze

Aanbevolen berichten

Door alle media aandacht nieuwsgierig geworden ook maar eens een bezoek gebracht aan de virtuele wereld genaamd Second Life.

Zelfs

reuters heeft een filiaal geopend in Second Life in het kort ook wel SL genoemd.

Een leuke video van een geocacher die bij IBM werkt toont de mogelijkheden van secondlife.

Een gratis account was snel aangemaakt. En toen maar op ontdekkingstocht in deze ontsnappingswereld.

 

Natuurlijk na binnenkomst direct op zoek naar de SL variant van geocachen.

De besturing heb je je vrij snel eigen gemaakt maar waar begin je te zoeken in deze giga virtuele 3D ruimte.

De lokale zoekmachine scoorde gelukkig vrij snel op het woord geocachers.

De groep "geocachers of SL" bleek open te staan voor iedereen die lid wil worden.

Maar toen werd het stil. Dus toen zelf maar een geocache gedropped op het grondstuk van de group owner en dit bij de group via een poll bekend gemaakt.

(Je bouwt zo een virtuele cache met een box, wat textures en als inhoud een logbook en een readme.)

.

Resultaat: 1. Ik werd gecontact door een actief lid van de SL Geocachers met de tip naar het HQ te gaan.

De SL Geochachers was de andere groep met geocachers (whats in a name) en deze is wel actief.

gcsl.jpg

 

(Een box op andermans grond droppen zonder toestemming bleek trouwens niet te gaan. Die zat de volgende ochtend weer vrolijk in mijn eigen inventaris.)

 

Op zoek dus naar het HQ.

Dat is me zonder hulp in eerste instantie niet gelukt. Uiteindelijk maar wat groupsleden geIMd met de vraag waar het HQ was.

 

BadAndy bleek bereid me een landmark te sturen. (Een bookmark van een plaats in SL)

En daar stond ik op een eiland met ook maar iets wat op een HQ leek en het ook bleek te zijn.

Al snel werd ik door de eigenaar van een landstuk 30 seconden bevroren en gebanned omdat ik iets te neuzig was.

(Naar later bleek lag hier vlakbij toch een geocache met daarin de aanwijzing naar het werkelijke HQ.)

 

Dus maar weer wat breder op zoek. Uiteindelijk stond ik hier

gchq.jpg

en ging de SL geocache wereld - waar ook omhoog een bruikbare dimensie is - voor mij open.

 

Mocht je op zoek gaan geocaches in Second Life schrik dan niet van de andere kant van deze virtuele wereld.

 

En je kunt het zonder virtueel geld maar bij sommige caches heb je net zoals in RL (Real Life) hulpmiddelen nodig die ook in deze virtuele wereld geld kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Lijkt me niks. Meteen al approvalproblemen en niet zo zuinig ook.

Het schijnt dat geocaching.nl ook met een SL-project bezig is. Daar leid je dan een tweede leven voor, om straks met dezelfde cachingcoterie te worden geconfronteerd. Zucht, is er ook een TL?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geocache toch liever in real life. Daar is het ook om begonnen om (echt) buiten te zijn! De wind, regen en of sneeuw te voelen!!!

 

Ik hou het bij wind in mijn (weinige) haar en zon op mijn gezicht voelen De geur van het bos of land snuiven. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, geef mij maar geocaching in "this life".

De buitenlucht en een mooie omgeving is toch een belangrijk element van geocaching, en bij sommige caches ook het uitvoeren van bijzondere opdrachten.

Maar het belangrijkste is het openmaken van een kistje, bakje, fotokokertje, o.i.d. en daarin een logje mogen zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eerste gedachte: leuk voor de koude en natte winterdagen. Maar ja, we hebben het klimaat zo veranderd dat het in 'first life' altijd geocache-weer is. Maar toch lijkt het me wel interessant. Ooit, als ik veel tijd heb, ga ik er nog wel eens rondneuzen en uitzoeken hoe het zit. In ieder geval bedankt voor de tip. Van second life had ik wel eens gehoord, maar dat je er ook kunt geocachen, dat wist ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als systeem beheerder is geocaching voor mij een DE manier om aan het computer geneuzel te ontsnappen,

lekker de bossen in of een weiland doorkruisen en vieze handden van t wroeten krijgen dat is voor mij het mooiste aan de sport.

 

veel plezier in het tweede leven , ik houd het bij de eerste

 

Danosi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...