Ringeling Geplaatst 28 januari 2007 Geplaatst 28 januari 2007 (bewerkt) Een mooie wandelcache in de maak; mooi zo! Mits het door een mooi gebied is heb ik ze heel graag tussen de 10 - 20 km. We wachten vol spanning op wat er gaat komen. 28 januari 2007 bewerkt door Ringeling
draculix Geplaatst 28 januari 2007 Geplaatst 28 januari 2007 5km is voor ons meestal wel een beetje de max. we zijn geen lange afstand wandelaars maar willen wel meer dan alleen een cache naast de auto. een korte wandeling door een leuk stuk natuur heeft vaak de voorkeur. wij vinden het dan ook fijn als er op de cache pagina staat hoe lang een route is zodat we van te voren weten waar we aan toe zijn.
pa3dgg Geplaatst 28 januari 2007 Geplaatst 28 januari 2007 Ik vind het in elk geval wel prettig om te weten hoever het is en of dat inclusief de terug weg is.
mlvdburg Geplaatst 28 januari 2007 Geplaatst 28 januari 2007 Of ik pak de ATB of ga lopen, met scouting ben ik de afstanden wel gewend, alleen vind ik wel een vereiste dat de cache op het eind zich wel laat vinden, niet dat je bijvoorbeeld 20 km hebt gelopen of gefietst en dan niets kan vinden.
@rend Geplaatst 28 januari 2007 Geplaatst 28 januari 2007 Die 38 km bij stevig stappen vond ik net iets teveel . Maar 35 km moet kunnen . Maar wel iets bieden .
BigFurryMonster Geplaatst 28 januari 2007 Geplaatst 28 januari 2007 Goed initiatief! Zorg voor een boeiende wandeling; vermeld in elk geval duidelijk vooraf hoe ver het is. Tot 20 km geen bezwaar. Daarboven meestal ook niet
Team Aragorn Geplaatst 28 januari 2007 Geplaatst 28 januari 2007 Prima, als je van wat verder weg komt, wil je ook graag het idee hebben dat dat autorijden ergens goed voor is geweest. Tot 20-25 km doen we zo, langer (Stevig Stappen!) is meer iets voor de maanden dat de dagen langer zijn.
GeoVlinder Geplaatst 28 januari 2007 Geplaatst 28 januari 2007 Gewoon doen wat je zelf wil, er zijn altijd mensen die het wel en mensen die het niet leuk vinden. Wat je ook doet. Ik loop bijv. max. 5 km., maar mijn man loopt zo 40 km. En dat binnen 1 team! Hij ligt voor ons te ver weg, maar anders zou hij hem wel en ik hem niet lopen. Kort of lang, is dus altijd goed, als het maar een leuke route is! Dus ik wens je veel succes met de uitwerking! groetjes MamaVlinder
Crankyhenkie Geplaatst 28 januari 2007 Geplaatst 28 januari 2007 Mij is het niet gauw te ver, 20+ is heel mooi! Wel er voor zorgen dat bij een dergelijke afstand de opdrachten niet te talrijk en bewerkelijk zijn. Vooral met slecht weer is het belangrijk dat je een beetje door kunt lopen om warm te blijven. Veel succes!
Goedweerloper Geplaatst 28 januari 2007 Geplaatst 28 januari 2007 (bewerkt) 15 tot 25 km voor een cache vind ik prima, maar dan moet het wel een hele mooie wandeling zijn. Dus ik zal misschien niet dat stuk gaan wandelen als het rechttoe-rechtaan door de polder heen gaat. Ik ben meer iemand van de bossen en de heide. Maar liefhebbers van het hollands polderlandschap zullen die route misschien prachtig vinden. Dus ik wil zeggen: gewoon doen! 28 januari 2007 bewerkt door Goedweerloper
Geopatra Geplaatst 28 januari 2007 Geplaatst 28 januari 2007 Als je de reacties op dit onderwerp leest zou je haast denken dat de voorkeur voor alle geocachers uitgaat naar lange wandelcaches. Haast! De realiteit zal echter zijn dat je bij een forse lengte ongeveer evenveel logs per jaar gaat krijgen als er nu postings/reacties zijn. Dit is niet om af te zeiken, maar doodgewoon een realiteit. Kortom: houdt er rekening mee dat een lange cacheroute per definitie weinig logs oplevert. Als je dat een probleem vind moet je er niet aan beginnen !! Tenslotte: een polderroute is over het algemeen moeilijk echt interessant te maken. Vergeet dat niet. Mij zal het niet weer houden, maar als je veel reacties wilt: bezint eer gij begint ! Geopatra.
Biertjuh Geplaatst 28 januari 2007 Geplaatst 28 januari 2007 Helaas, ik moet weer reageren. Wat een geouwehoer!!! Als je een lange afstands cache wil neer leggen moet je het vooral doen!! Waarom vragen wat er van gevonden wordt? Pleur neer dat ding en als ie regelmatig gevonden wordt heb je het goed gedaan. Wordt hij daarentegen niet gevonden of gelogd heb je het verkeerd gedaan.
johanvc Geplaatst 28 januari 2007 Geplaatst 28 januari 2007 voor zover mijn mening ertoe doet...... ik vind lange afstanden alleen maar leuk als ik die gezamelijk met meerdere cacher's kan lopen. om alleen een tocht van pakweg 15 tot 25 kilometer te gaan wandelen lijkt me erg saai......dan kies ik dus eerder voor een kortere tocht tot max. 5 kilometer... maar dat is dus mijn bescheiden mening..... laat het maken van een cache in welke vorm dan ook nooit afhangen van de meningen van anderen...doe wat je denkt dat goed is......(zeuren doen we toch ) succes met de route...... johanvc
GeoDutch Geplaatst 28 januari 2007 Auteur Geplaatst 28 januari 2007 aangezien het "de anderen" zijn die 'm moeten gaan zoeken hou ik wel degelijk rekening met de mening van anderen... Ik leg zo'n cache niet voor mezelf neer (nah ja, niet direct ) en het zou zonde zijn als ik veel moeite steek in iets wat niet gewaardeerd wordt, vandaar. Ik ga vandeweek op m'n gemak de beoogde route lopen om te kijken of het de moeite waard is (ben nu voor een deel alleen op kaart bezig). Allemaal bedankt voor de reacties tot zover!
Crow & Éowyn Geplaatst 28 januari 2007 Geplaatst 28 januari 2007 Dan even mijn 5 cent. Afstand geen bezwaar, als de hond mee kan en het liefst nog los kan rennen prima. Echter vind ik het een regelrechte afknapper als je na 11 km lopen er achter moet komen dat een puzzel te moeilijk is of een punt weg is kortom je de tocht niet af kan maken. Nou is het nooit helemaal te voorkomen natuurlijk maar als je bijvoorbeeld om de 2 Km een fotokokertje neerlegt als tussenpunt ben je verzekerd van ellende. Oh en 12 Km heen en 12 Km terug is ook geen pretje natuurlijk. Zorg dan wel dat de cache in een rondje loopt of er op het iendpunt een pendeldienst klaar staat.
Aanbevolen berichten