Kruimeldief Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 kruimel, Ik weet dat je niet mag klagen over de grootte van de cache. Toch doen ze het. Ik weet het Vinnie, het is niet goed of het deugt niet Geklaagd wordt er altijd.Maar het is net als Keesenanita schrijven tegen Maju: Ga je niet verdedigen voor je keuze, het is al triest genoeg dat die keus door het rippen gemaakt moet worden.
TinkerTeam Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 Persoonlijk word ik na een multi ook het liefst 'beloond' met een mooie kist. Maar ik begrijp best, dat je bij het rippen toch overstapt op een micro. Wat belangrijk is, is dat het duidelijk is wat het formaat is. Ik heb zelf weleens gezocht op het einde van een multi, en toen bleek ipv de cache, er een micro te liggen met de 'echte' eindcoordinaten. Daar hebben we dus wel even naar gezocht. Je zoekt anders naar een regular dan naar een micro. Dus op zich begrijpelijk, maar zorg dan dat de verstopplek er ook naar is, een beetje markant punt, en dat de hint ook iets duidelijker is dan bijv. 'bij de sloot'. Na een paar uur lopen heb je de cache gewoon verdiend, vind ik, en moet je niet eindeloos hoeven zoeken.
invictus Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 Na een paar tochten te hebben gelopen moet ik inzien dat het vinden van een kist met daarin een aantal versjouwbaren (TB/GC) toch wel leuk is. Met een handvol finds op de teller ben ik nu al mijn queries aan het bijstellen om de micro's apart te hebben; ik vind het nou eenmaal leuker om bij het vinden van de cache ook meteen wat trackables uit te wisselen, voor mij is dat (op het moment) een integraal onderdeel van het spelletje. Misschien moeten moet er een check-list komen om rippen te voorkomen. Ik neem aan dat er genoeg succesvolle caches al maanden/jaren liggen op drukke plekken, misschien is het verschil tussen een geripte of nietgeripte cache één meter of een berg twijgen ipv een steen. Ik heb nog geen cache gelegd maar voor mijn gevoel is het leuker om een cache goed te verstoppen in een high-risk gebied dan een oranje koelkast te verstouwen in de middle van nowhere. Ik vind het geweldig om een doos boven de grond te halen waar ik al tig keer onwetend langs ben gelopen. Natuurlijk hoort de risk-assessment voor de lokatie doorslaggevend te zijn maar misschien is het handig om te inventariseren wat voor alternatieve verstop methoden op de lokatie beoefend kunnen worden. In een zwerfafval-rijk gebied kan een berg gebruikte luiers beschermen tegen hang-jeugd.
Team MenM Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 In een zwerfafval-rijk gebied kan een berg gebruikte luiers beschermen tegen hang-jeugd. Kan er iemand een berg gebruikte luiers dumpen bij de eindcache van Kelsdonk?? Al zijn we nog niet zeker of de cache geript is door hangjongeren.... We gaan ons in ieder gevan zo snel mogelijk beraden op een oplossing. We laten onze hobby niet verzieken door een paar trieste figuren!
Gast Team_Maju Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 Na een paar tochten te hebben gelopen moet ik inzien dat het vinden van een kist met daarin een aantal versjouwbaren (TB/GC) toch wel leuk is. Met een handvol finds op de teller ben ik nu al mijn queries aan het bijstellen om de micro's apart te hebben; ik vind het nou eenmaal leuker om bij het vinden van de cache ook meteen wat trackables uit te wisselen, voor mij is dat (op het moment) een integraal onderdeel van het spelletje. Misschien moeten moet er een check-list komen om rippen te voorkomen. Ik neem aan dat er genoeg succesvolle caches al maanden/jaren liggen op drukke plekken, misschien is het verschil tussen een geripte of nietgeripte cache één meter of een berg twijgen ipv een steen. Ik heb nog geen cache gelegd maar voor mijn gevoel is het leuker om een cache goed te verstoppen in een high-risk gebied dan een oranje koelkast te verstouwen in de middle van nowhere. Ik vind het geweldig om een doos boven de grond te halen waar ik al tig keer onwetend langs ben gelopen. Natuurlijk hoort de risk-assessment voor de lokatie doorslaggevend te zijn maar misschien is het handig om te inventariseren wat voor alternatieve verstop methoden op de lokatie beoefend kunnen worden. In een zwerfafval-rijk gebied kan een berg gebruikte luiers beschermen tegen hang-jeugd. Onze caches zijn goed verstopt. Hier hebben we bepaalde technieken voor. Je zult onze caches ook niet snel per ongeluk aantreffen. Voor het oog van een niet cacher weet je ook niet dat op bepaalde plekken een cache ligt en er over struikelen zoals gebeurd in gebieden waar ineens een stapel brandhout bij een boom ligt.. dat kan dus niet gebeuren. Dus daar ligt het zeker niet aan.
t-bones Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 De teneur lijkt me dat een langere cacheroute met een grotere cache meer waardering oproept, en dat een korte met een micro geen probleem is. Is ook wel mijn eigen beleving. In december werd onze cache 'Bukken' geript; munitiebox weg, en de inhoud ook niet in de omgeving weer te vinden. Er stonden veel sporen van crossfietsen in het stukje, dus.... Maar we stonden er niet bij en dan blijft het gissen wie het ding heeft gegapt. In theorie kun je zelfs aangifte van diefstal doen, want dat begrip is juridisch ruim genoeg. Veel uithalen zal dat niet. Voor 'Bukken' hebben we gekozen om de cache op een andere plek onder te brengen, heel dicht bij de oude maar op een wat minder logische plek. Wat me opvalt is dat er niet zelden logs verschijnen met de melding dat cachers de cache 'maar wat beter verstopt hebben, omdat-ie al van een afstandje te zien was'. We moeten dus ook zelf er op letten dat we bij het vinden van de caches het terug-leg-werk serieus nemen. 'Bukken' heb ik ook eens aangetroffen -kort na een log- terwijl hij vrijwel in het zicht lag. Dus ook de hand in eigen boezem?
Kliermier Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 Ik 'beloon' de volgende zoeker naar een multi cache, zeker eentje die wat lastiger is, graag door een TB of coin achter te laten. De laatste tijd hebben wij steeds vaker een TB te lang in bezit omdat we hem doodgewoon niet meer kwijt raken. Alleen daarom al zie ik liever een wat grotere box. Er komen steeds meer TB's in omloop. Verder vind ik dat kinderen die een echte wandeling maken al is die maar 2 km best aan het eind iets leuks mogen vinden, wat is er immers spannender dan punten zoeken en dan een beloning. Ik probeer bij kisten van korte multi's die nog maar slecht gevuld zijn ook altijd iets aardigs voor een kind achter te laten, al is het maar een potje bellenblaas. Micro's op de carpoolplaats zijn m.i. vooral geschikt voor volwassenen. Vandaag hebben we Een Pelgrim in Waterland gedaan en waren blij dat we een wat grotere TB achter konden laten in het legergroene verbandtrommeltje dat als stash was gebruikt. GOTCHA Yvonne
Team WilP Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 (bewerkt) Aan het eind kunnen loggen is denk ik het criterium. Soms kun je niet anders dan een micro plaatsen op een andere plek heb je wel de mogenlijkheid om een cachedoos of munitiekist te plaatsen. Voor kinderen is het natuurlijk leuker om iets te kunnen ruilen maar in de cache omschrijving staat altijd het formaat van en cache dus je kunt het al weten voordat je er al aan begint. Wil je dat niet dan doe je hem toch niet, vrijheid blijheid. 21 januari 2007 bewerkt door wilp
flet Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 (bewerkt) Voor mij gaat het er om dat iemand een leuke/ mooie route uitlzet en die wil delen met anderen. De manier waarop dan vastgelegd wordt of iemand een route heeft uitgelopen is dan van ondergeschikt belang. Dus kom op met die mooie routes en als de cache geript wordt maak er dan een micro of een plaatje met een code die je moet doormailen van. Groetjes uit Zuid-Limburg Hier ben ik (male Flet) het dus roerend mee eens. Het gaat vaak om de route en/of de omgeving en/of de originaliteit van de waypoints die een cacheroute aantrekkelijk maken. Als wij een lange route gelopen hebben willen we graag kunnen loggen. Of dat in een micro of in een groot boek gebeurt vind ik niet relevant. Als we ons bezoek maar kunnen vermelden. De log met de waardering plaatsen we het liefst op de site zodat anderen die ook kunnen lezen. Onze ervaring met onze eigen vijf multi routes is dat het kistje vrij snel leeg is en er alleen maar rommel achterblijft. Wij zijn nu een nieuwe route aan het voorbereiden. Of daar een gevuld kistje op het eind zal liggen is maar de vraag. Wij willen het accent leggen op de route en haar waypoints en niet op het eindpunt. Als je dan leest dat een cache steeds geript wordt zeg ik: Leg er inderdaad een klein doosje neer zonder goodies. Dan wordt het rippen wellicht minder interressant. Persoonlijk vind ik het meestal frustrerend om aan het eind van een multi te worden geconfronteerd met een kokertje. Niet om het kokertje maar vanwege het feit dat je je vaak ongans zoekt naar zo'n klein !#@$&-ding. Een kistje vind je nou eenmaal makkelijker. Advies: zorg dat het wel vindbaar blijft met een geoefend geo-oog. Ik had het er boven ook bij kunnen vermelden maar ik wil deze quote zeker onderstrepen. Als je een multi loopt wil je iets groters vinden dan een filmkokertje. Het hoeft echter geen gevulde kist te zijn. Maar een filmkokertje is vaak zeer lastig om te vinden en regelmatig is de inhoud nat wat het schrijven lastig maakt. Daarbij is er bij een klein doosje ruimte voor enkele TB's want die horen er echt bij. Zolang je het erbij vermeldt, gewoon plaatsen. 21 januari 2007 bewerkt door flet
Axel-F Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 Een cache die word geript is altijd vreselijk voor de maker , en natuurlijk een extreem zielige actie van een hoogstwaarschijnlijk erg eenzaam individu, die op zoek is naar een vorm van aandacht. Ik vind het altijd leuker een ammobox oid te vinden, ongeacht het soort cache. Niet in de laatste plaats omdat deze ook vaak gemakkelijker te vinden is. Als je met kinderen een cache vind is een kist met goodies ook leuker omdat er dan vaak iets te ruilen valt. Op sommige plekken is een object groter dan een micro niet mogelijk of onverantwoord. Een micro verstoppen is dus vaak gewoon eenvoudiger. Na een wandeling van 3 uur vind ik een micro vinden minder bevredigend dan een ammobox. Zelf zou ik indien mogelijk eerder de verstopplek aanpassen. Succes met de besluitvorming.
Ruud4d Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 Dus kom op met die mooie routes en als de cache geript wordt maak er dan [edit] een plaatje met een code die je moet doormailen van. Helaas is dit geen optie. Daarmee creëer je een virtuele cache. Dat is tegen de regels. Zou ik ook niet leuk vinden om te vinden. (Kromme zin hoor)
Ruud4d Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 We hebben trouwens het idee dat het een gerichte actie naar ons was. Er zijn sowieso 3 van onze caches verdwenen. Eerder is in deze contreien ook al een cacheripper actief geweest. Erg zielig allemaal.
smeule Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 Aan het einde van een Multi is het leuker om een Regular te vinden dan een Micro. In een Regular passen beter de TB'n/ Coins en de Goodies. Nu hebben de Goodies niet zo zeer mijn belangstelling maar wel die van de kinderen . Als we willen cachen moet het ook aantrekkelijk zijn voor de jongere kinderen. Vandaag hebben we de Wezepse Heide http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC106YJ gelopen en de kinderen vinden het leuk om na een tocht van 5 km over de heide een schat te zoeken. Als ik de gezichten zie als ze de schat te voorschijn toveren ben ik zeer te vreden . De micro's zijn prima om met mijn oudste zoon te doen, loggen en wegwezen of eerst een mystery thuis oplossen en dan de bonus middels een micro op te halen. Conclusie, aan het einde van een multi verwachten wij een regular.
Bunbury Junior Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 Als je een grotere cache niet goed kwijt kunt dan mag er best een micro geplaatst worden, MAAR zorg er voor dat op de cachepagina duidelijk staat aangegeven dat het een micro is. Dit voorkomt veel teleurstelling! Zeker nu je wellicht de grootte gaat aanpassen. Wij zouden er een leuke multi zeker niet om laten.
Gast Team_Maju Geplaatst 21 januari 2007 Geplaatst 21 januari 2007 Ik heb in elk geval 1 cache nu veranderd van doosje naar micro. Ik snap best dat een leuke gevulde box altijd welkom is... maar op gegeven moment is genoeg genoeg. 1 box is vervangbaar.. nu zijn er 3 tegenlijkertijd weg... en dat is niet voor de eerste keer. Als je gaat cachen voor de inhoud van een box... dan zijn mijn caches vanaf heden niet meer geschikt .. ga je echter cachen om leuke plaatsen te ontdekken waar je normaal niet zo snel zou kome,. dan maakt het microrolletje aan het eind niet uit en zijn onze caches een aanrader.
Aanbevolen berichten