Spring naar bijdragen

Herdenk Reintje de Vos


Team WilP

Aanbevolen berichten

Het lijkt me een prima idee om Coen te herdenken, bv een minuut stilte om 12.30 uur. Of nog beter, een dag geen onzinnige berichten op dit Forum plaatsen, die volstaan met smilies.

En misschien nog beter, door morgen in grote getallen afscheid van hem te nemen.

 

En verder moet iedereen Coen herdenken op zijn eigen manier, das het belangrijkst. Als een man die altijd voor de geocache gemeenschap klaarstond. Laten we dus morgen voor hem en zijn naasten klaarstaan.

 

Marja

 

het stukje dat ik NIET kwoot is een beschamende opmerking, niet op het juiste moment op de juiste plaats.

Gelukkig kan iedereen op zijn eigen wijze afscheid nemen van Reintje en zijn naasten ondersteunen.

Het stukje dat je niet hebt gequote was cynisch bedoeld en zeer zeker niet bedoeld om te kwetsen.

 

Immers, als het kwetsend was bedoeld, was het al door mij verwijderd geweest.

 

Er wordt bedoeld dat je afscheid moet (of mag) nemen, op de manier zoals je dat zelf wilt. Maar dat het wel afscheid nemen is van Coen met de gepaste piëteit en dat het geen event moet worden.

 

Het is KWF Koningin Wilhelmina Fonds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dinsdag 12 december word er door ons beslist niet gelogd.

 

Dinsdag 12 december om 12.30 uur gaat er hier een kaarsje aan naast de laptop, waarop de site van gc.nl met zijn foto, om de man die voor ons veel mogelijk maakte te herdenken.

 

Onze manier om de familie en ieder die hem lief was te steunen.

bewerkt door keesenanita
Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Zonder iemand te quoten)

 

De afgelopen dagen heb ik mij met regelmaat verbaasd over het feit dat er door niemand "gequoted / gereageerd" is op de diverse condoleances in het betreffende draadje. Dit is iets dat haast wel een geocacher onwaardig lijkt te zijn geworden (Helaas). Het lijkt immers wel voor een groot aantal (aktieve) forumleden een dagtaak om een andermans mening in twijfel te trekken cq. te bekritiseren. Anders is helaas dit draadje. Ook hier weer in sommige reakties een mening over iemand anders zijn / haar mening. (BAH!). (Of doe ik zelf nu hetzelfde?) Hoe dan ook. Ik heb Reintje nooit persoonlijk ontmoet (Net als veel anderen), ik kan mij echter niet herinneren dat ik ooit een reaktie van Reintje op iemand's reaktie hier op het forum heb gezien wat ook maar enigzins verwijtend of anderszins negatief was. Waarvoor HULDE en DIEP RESPECT. Hoe GC.nl Reintje ook gaat herdenken, ik doe het op mijn manier. Ongeacht een andermans mening. Ik kan helaas niet aanwezig zijn, maar ga er niet ongemerkt aan voorbij.

 

Verder:

 

-Een Coin lijkt mij een grandioos idee, waar ik zeker aan mee zal doen.

 

-Zoals Freek de Jonge ooit zei: Cynisme is liefdeloze onthechting. (En dus in geval van een sterfgeval m.i. niet op z'n plaats)

 

-Ik hoop (wellicht tegen beter weten in) dat mijn reaktie maar een klein beetje bereikt dat wij als aktieve Forumleden iets meer respect voor elkaar op gaan brengen en dat Reintje's overlijden, hoe triest en verdrietig ook voor al zijn naasten, deze hoop positief beinvloed.

 

 

@ Reintje: Ik denk aan je....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen ga ik juist doen waarvoor ik op dit forum zit, en waarvoor Reintje zich zoveel heeft ingezet: cachen. Mét uitdraai van die prachtige GM-toepassing. Dat doe ik hoofdzakelijk omdat ik een vrije dag heb, en omdat ik graag cache. Het schijnt ook nog eens redelijk weer te worden!

Natuurlijk sta ik stil bij het overlijden van deze bekende onbekende. De afgelopen dagen schiet de slechte tijding me regelmatig door het hoofd, dus dat zal morgen ook wel het geval zijn. Dat ik stil zal zijn om half 1 zal waarschijnlijk wel, ik ben immers alleen op pad. Tenzij Knight of Ni me nog belt dat hij morgen ook vrij is...

Een grote gemeenschap kun je wel gemeenschappelijk laten rouwen, maar niet allemaal op dezelfde manier. Dat krijg je in een enkel huishouden al niet voor elkaar...

 

Nobele ideëen, caches op non-actief, munten slaan, thuis op de bank gaan zitten tijdens de begrafenis. Voor mij doet het niet zoveel, ik ben liever weg... Wat betreft die munt: Ik hoop dat het één mooi ontwerp wordt, in plaats van -tig initiatiefjes van iedereen. Dat de familie daarbij betrokken wordt is prachtig, ik wacht de ontwerpen met spanning af.

 

Rolf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar..........

 

Zitten alle cachers ook op het forum? Bekijkt iedereen elke dag het forum? Ik vind het iedee hartstikke goed, maar ik denk dat niet iedereen zich er aan kan houden omdat niet iedereen (dagelijks) ook het forum leest. Temporary Not Available, als iedereen zich daar weer aan houd :thumbup: ?

 

Ik denk dat alle forumleden voor zich zelf moeten nagaan of het "gepast" is om te cachen/loggen op dinsdag 12-12-2006.

EDIT:

Het voorstel van Team Eppie vind ik geheel in stijl bij een herdenking.

 

ben bang van niet ik zie af en toe berichten en dan kijk ik naar het profiel en dan is het het 4de of 5de berichtje.. .dan denk je: die is nieuw. maar heeft dan wel 800 caches geloged......

 

Ik kreeg het verzoek via een PM om een cache te maken ter herinnering aan Coen. Ik heb het daar met Kruimel over gehad en besloten om dat (voorlopig) en zonder overleg met de familie niet te doen. Het verzoek werd aan mij gedaan omdat ik in de buurt woon bij de begraafplaats.

 

Nou kreeg ik net toen ik hier over een Coin zat te lezen die gemaakt gaat worden wel een ander idee waar mischien iets voor te vinden is. Uiteraard moet ook dit helemaal in overleg met de familie maar wellicht is het een mooi idee om een gedeelte van de opbrengt van de coin te gebruiken om Coens naam in het koningin wilhelminabos op een glasplaat te laten graveren. cache

Er is dan een plaats waar je kunt cachen EN waar je coen kunt herdenken als je dat zou willen. Bovendien ligt het midden in de natuur en dat is iets wat ik begrepen heb iets wat coen en familie na aan het hart ligt...

bewerkt door gpscaching.nl
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt in dit topic geopperd om een coin ter nagedachtenis aan Reintje de Vos te maken. Zoals Kruimeldief al zegt, wordt daar al aan gewerkt.

De bedoeling is om dat te presenteren als het allemaal concreter is.

Het ontwerp traject gaat in overleg met de familie (waar ik ook de vriendin van Coen onder reken) en het bestuur van de Stiching Geocaching Nederland.

De bedoeling is om bovenop de kostprijs voor de coin een niet te groot bedrag te zetten dat aan een goed doel wordt geschonken. Dat goede doel heeft de familie al bepaald en wordt de stichting Natuur Monumenten.

Ik hoop dat jullie geduld hebben. We willen namelijk iedereen ook de tijd gunnen om het verlies van Coen te verwerken.

 

Volgens mij is dit het duidelijkste berichtje tot nu toe. Er is al overleg geweest en er is al nagedacht en besloten tot......heel goed. Een herdenkingsmunt past goed bij de gedachte achter de geocoins (reizen, plaatsen en mensen ontmoeten of verzamelen) zeker met een kleine toeslag voor een natuurinstantie die dat zeker zal waarderen.

 

Voor de rest vond ik de opmerking te vroeg voor dit draadje (Pyne) ook wel gepast. Aan de andere kant zijn de plannen voor een geocoin ook al redelijk gevorderd. Goed dat er initiatieven zijn. Iedereen doet dat op eigen wijze.

 

Wij wensen iedereen die direct of indirect betrokken zijn bij het overlijden van Coen morgen nogmaals veel sterkte en kracht! In gedachte zullen wij bij jullie zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt in dit topic geopperd om een coin ter nagedachtenis aan Reintje de Vos te maken. Zoals Kruimeldief al zegt, wordt daar al aan gewerkt.

De bedoeling is om dat te presenteren als het allemaal concreter is.

Het ontwerp traject gaat in overleg met de familie (waar ik ook de vriendin van Coen onder reken) en het bestuur van de Stiching Geocaching Nederland.

De bedoeling is om bovenop de kostprijs voor de coin een niet te groot bedrag te zetten dat aan een goed doel wordt geschonken. Dat goede doel heeft de familie al bepaald en wordt de stichting Natuur Monumenten.

Ik hoop dat jullie geduld hebben. We willen namelijk iedereen ook de tijd gunnen om het verlies van Coen te verwerken.

 

Voor de rest vond ik de opmerking te vroeg voor dit draadje (Pyne) ook wel gepast. Aan de andere kant zijn de plannen voor een geocoin ook al redelijk gevorderd. Goed dat er initiatieven zijn. Iedereen doet dat op eigen wijze.

 

Wij wensen iedereen die direct of indirect betrokken zijn bij het overlijden van Coen morgen nogmaals veel sterkte en kracht! In gedachte zullen wij bij jullie zijn.

 

of het te vroeg is of niet is iets wat voor ieder mens anders is. Elk mens verwerkt op zijn eigen manier de dood van iemand. Voor de een is het in stilte treuren voor de ander juist niet. Sommige mensen willen graag iets tastbaars om het te verwerken (zie idee van coin en verzoeken om een herdenkingscache)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als starter van dit draadje mag hij van mij dicht het gaat al lang niet meer waar het over begon.

Dat was, kunnen we voor morgen iets gezamenlijks doen of uitdragen.

 

Die Coin die er posthuum gaat komen is een geweldig idee.

 

Iedereen veel sterkte voor morgen en in de toekomst

 

groet Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

In tijden van grote emotionele gebeurtenissen wil in mijn ogen ook wel eens doorslaan. Ik kende Reintje niet persoonlijk. Wat ik wel weet is dat een van de dingen die mij bij is gebleven van o.m. het forum en de forumleden is dat het vrijheid en blijheid is voor alle cachers, binnen bepaalde regels. Onder dit motto valt geen actie a la op unavailable zetten van caches. Dit lijkt me juist niet passend om Reintje te herdenken. Als cachers de behoefte hebben om hem te herdenken, doe dat dan op een meer passender wijze. Het voorstel van een coin vind ik prima m.n. vanuit de gedachte vrijheid blijheid. Ook de foto op de GC.nl vond/vind ik een prima initiatief.

 

Persoonlijk vind ik ook, en hier haal ik me denk ik heel veel op de hals, dat we niet moeten doorslaan in allerlei ongetwijfeld goedbedoelde acties. Het is erg genoeg dat Reintje op deze jonge leeftijd is overleden. Maar kunnen we ons beperken tot dit trieste gegeven zonder gelijk allerlei acties uit te halen? Ik kan het verdriet van mensen niet op mezelf van toepassing laten zijn, aangezien ik geen emotionele binding met Reintje heb of heb gehad. Wel vind ik -nogmaals- het erg dat mensen op een dergelijk jonge leeftijd komen te overlijden. Laat ieder zijn eigen persoonlijk moment hebben om Reintje te gedenken cq herdenken als hij dat wil, maar verlang dat niet in alle gevallen van een ander.

 

Je weet wat ze zeggen : life is a bitch..... How truly right those words are.

 

Fire5

 

NB Dit bericht is niet bedoeld om mensen te kwetsen op wat voor manier dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is veel te vroeg voor een draadje als dit.

 

 

Het is veel te vroeg voor een draadje als dit.

 

Hallo all,

 

Ik sluit me hier helemaal bij aan.

 

 

Pyne heeft gelijk

Ik denk dat Coen hetzelfde gezegd zou hebben.

 

Maar als je hem dan graag wil herdenken, weet ik zeker dat hij het geweldig vind als je morgen of het Hoogtepunt doet, of Dleeblegeips. Dat was voor hem de kern van waar het om draait: GEOCACHEN!

 

Maar ieder beslist voor zichzelf...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat een ieder gewoon voor zich moet weten hoe te ge- of herdenken.

Kern is dat we hem niet zullen vergeten en of je morgen nou juist wel gaat cachen of nu juist niet is geheel aan jezelf.

Mijn Avatar staat sinds Donderdag op zwart en alle frutsels van de handtekening zijn verwijderd.

Ook dat is een vorm van respect en herdenken.

 

Ger@ld.

 

Voor evt anderen die dit misschien ook willen doen, hier is de link: http://members.home.nl/gderoode/zwart.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...