Spring naar bijdragen

Herdenk Reintje de Vos


Team WilP

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik vind dat iedereen alles op eigen manier verwerken moet. Caches unavailable zetten etc.. dat gaat beetje ver. Er zijn genoeg cachers die nooit een blik op het forum werpen.. en mocht iemand morgen gaan cachen, dan zal die vreemd staan te kijken als die ineens alle caches op unavailable ziet staan.

 

Ik vind het een vreemde opmerking, een bepaald verwijt naar geocaching nederland toe, dat, als je niet verschijnt op de herdenkingsdienst morgen, dit zou komen omdat je geen event zou kunnen loggen. Jammer dat dit gezegd wordt.

 

Meer dan 300 teams hebben inmiddels een laatste groet aan Coen gebracht via een condoleance op deze site. Ik vind dat veelzeggend.. zeker als je leest dat het overgrote deel Coen nooit in het echt heeft mogen ontmoeten.

 

Laat iedereen doen wat die wilt doen.. naar de herdenkingsdienst gaan, een kaartje sturen, een moment stilte voor zichzelf hebben. Ik denk nl niet dat het mogelijk is om meteen heel cachend nederland stil te leggen voor 1 dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben in ieder geval benieuwd hoeveel cachers er morgen zullen zijn, het is geen Event en je kan het niet loggen. Dus waarschijnlijk valt de opkomst erg tegen.

Maar ik ben nu eenmaal erg sceptisch. Iedereen roept ach en wee en post ondertussen vrolijk verder in wie er jarig is en wat er op de deurmat lag. Waarbij de smilies je om de oren vliegen.

 

ieder die niet aan wezig is morgen heeft natuurlijk een reden, voor ons zelf geldt zoals ik ook eerder beschreef wij hebben onze oma afgelopen donderdag begraven en ik persoonlijk trek het niet om weer op een begraaf plaats te staan.

ik hoop wel dat Coen een begrafenis krijgt wat hij verdiend dus met heel veel mede cachers.

 

 

maybe..... kunnen we een herdenkingsmunt laten slaan, deze trackable maken en de opbrengst aan een goed doel schenken.

Hiermee blijft Cor onderdeel van onze hobby.

 

het is maar een idee

hier heb ik ook aan zitten denken, om het voor te stellen te minsten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ook wij vinden dit een goed idee en dan idd schenken aan een goed doel !

 

De coin een vast bedrag geven en dan het restant storten op het WKF !

 

Bestel er maar vast een paar voor me!

 

Inkesa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle intitiatieven zijn allemaal heel lief, leuk en aardig.

 

Lang niet alle geocachers in Nederland zijn actief op het forum. Aangezien we ruim 9000 forumleden hebben en er ruim 300 een groet hebben geplaatst op het forum, bewijst dat niet iedereen online is geweest. Wat niets afdoet aan de 300, dat is geweldig en eigenlijk overweldigend.

 

Daarbij wordt hier maar zo even vergeten dat de caches in de database staan van geocaching.com. Geocaching.com is geen geocaching.nl. Wij verzorgen een leuke site en een forum. De caches hebben we niets mee te maken en geen enkele vat op.

 

Natuurlijk zijn er toevallig 2 teamleden hier die voor geocaching.com caches reviewen, maar dat doen ze buiten geocaching.nl om. Als ik morgen hier mijn werk neer zou leggen en niets meer met geocaching.nl te maken zou willen hebben, dan nog ben ik reviewer van geocaches voor geocaching.com. Zie het als 2 verschillende werkgevers die toevallig voor wat werk bij elkaar in de buurt liggen.

 

Ook al zou iedereen hier op het forum melden dat alle caches in Nederland morgen disabled zouden moeten staan, dan vraag ik me af hoe je voor morgen al de eigenaren van de caches weet te bereiken en weet uit te leggen waarom hun cache een dag offline zou moeten.

 

Ik mag toch hopen dat er niet van mij verwacht wordt dat ik, zonder in overleg te gaan met de cache-eigenaren, zonder in overleg te gaan met geocaching.com, ik alle ruim 3000 actieve caches allemaal stuk voor stuk handmatig ga disabelen? Om ze na moregen alle ruim 3000 zelf weer stuk voor stuk handmatig enabelen?

 

Hoe goed bedoeld ook, het disablen van NL caches is niet uitvoerbaar.

 

Ik denk persoonlijk dat ieder maar moet doen wat hij wil. Wil je niet cachen, ga je niet cachen. Wil je juist wel cachen, het vooral niet laten.

 

Ik denk dat de lange, overweldigende lijst van afscheidsberichten in de topic over Coen al heel veel is. Verder kan, welke cacher dan ook, morgen afscheid van hem nemen in Leusden.

En zij die onmogelijk aanwezig kunnen zijn of gewoon niet aanwezig willen zijn, kunnen op hun manier afscheid nemen, hoe ze ook willen, voor mijn part zoals voorgesteld even een minuut stilte.

En zij die er niets mee hebben, even goede vrienden natuurlijk.

 

Voor wat een eventuele herdenkingsmunt betreft, die is volgens mij al aardig ver in de maak. Ik heb namelijk op de dag van overlijden er al verschillende berichten over gehad.

 

Of de site, DHZ en het forum morgen op zwart zou moeten gaan, is niet iets wat ik beslis. De een vind het prima, de ander onzin.

Misschien is er wel een categorie dat juist ten tijde van de uitvaart, uit piëtieit, juist wel online wil zijn.

 

Groet

 

Kruimeldief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan elke gezamelijke actie ter nagedachtenis aan Coen doen wij mee.

 

Wij kunnen morgen helaas niet persoonlijk aanwezig zijn, dus hebben bloemen laten bezorgen.

 

Zullen morgen ongeacht wat Geocaching.nl doet, er toch zelf bij stil staan, en ik denk velen met ons.

 

Geovlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote verwijderd ( mooie spiegel werd me voorgehouden)

 

Niemand maar ook niemand zou moeten worden aangekeken of hij/zij er wel of niet was, dat zou nl ook niet echt respectvol zijn tegenover de overledene.

Ik heb afgelopen week meerder mensen gesproken die het bezoek aan de uitvaart eenvoudigweg niet met hun werk kunnen overeenstemmen.

Bovendien kan niet iedereen zoiets aan, ikzelf zou het een jaar geleden ook niet gekund hebben, Ik heb mijn vader twee jaar geleden verloren ook aan deze ziekte, en nauwelijks twee jaar daarvoor mijn moeder ook op zo‘n verschrikkelijke manier. Ik kan me goed voorstellen dat als iemand zoiets vers verwerkt heeft een uitvaart erg confronterend kan zijn. Ook nu zal ik behalve Reintje voor mijzelf ook stil staan bij mijn verliezen, zeker omdat de crematie op dezelfde plek plaats vind.

 

Nu jaren later is het juist dat wat ik mee maakte een extra drijfveer om te gaan, behalve respect aan Reintje weet ik dat het zijn naaste toch ook veel steun zal geven als er een aantal “onbekende bekenden” zullen staan en dat hij niet in stilte vergeten zal worden.

 

Laat dus ieder zelf bepalen hoe hij Reintje wil herdenken, ook alleen een berichtje op het forum is stilstaan bij.

 

Met degene uit ons geocache wereldje die er wel kunnen en willen zijn zullen we namens dat geocache wereldje Coen een laatste groet brengen. en ik twijfel er niet aan dat ik daar zeker niet alleen zal staan.

 

En na die uitvaart... ga ik en cache doen... alleen .... met mijn eigen gedachtes om tot rust te komen, en die ga ik nu uitzoeken op Reintje's zijn kaarten. En daar is niets onrespectvols aan!

 

D.L.

bewerkt door dutch-locutus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ook wij vinden dit een goed idee en dan idd schenken aan een goed doel !

 

De coin een vast bedrag geven en dan het restant storten op het WKF !

 

Bestel er maar vast een paar voor me!

 

Inkesa

 

Het is volgens mij KWF, maar het lijkt ons ook een goed idee. Wij zullen meedoen.

 

Dit on combinatie van een andere hoofd pagina van .nl voor een dag lijkt me mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me een prima idee om Coen te herdenken, bv een minuut stilte om 12.30 uur. Of nog beter, een dag geen onzinnige berichten op dit Forum plaatsen, die volstaan met smilies.

En misschien nog beter, door morgen in grote getallen afscheid van hem te nemen.

 

En verder moet iedereen Coen herdenken op zijn eigen manier, das het belangrijkst. Als een man die altijd voor de geocache gemeenschap klaarstond. Laten we dus morgen voor hem en zijn naasten klaarstaan.

 

Marja

 

het stukje dat ik NIET kwoot is een beschamende opmerking, niet op het juiste moment op de juiste plaats.

Gelukkig kan iedereen op zijn eigen wijze afscheid nemen van Reintje en zijn naasten ondersteunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt in dit topic geopperd om een coin ter nagedachtenis aan Reintje de Vos te maken. Zoals Kruimeldief al zegt, wordt daar al aan gewerkt.

De bedoeling is om dat te presenteren als het allemaal concreter is.

Het ontwerp traject gaat in overleg met de familie (waar ik ook de vriendin van Coen onder reken) en het bestuur van de Stiching Geocaching Nederland.

De bedoeling is om bovenop de kostprijs voor de coin een niet te groot bedrag te zetten dat aan een goed doel wordt geschonken. Dat goede doel heeft de familie al bepaald en wordt de stichting Natuur Monumenten.

Ik hoop dat jullie geduld hebben. We willen namelijk iedereen ook de tijd gunnen om het verlies van Coen te verwerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Getzie family is het helemaal eens met Kruimeldief op zo een korte termijn lukt er niet zo veel meer ,maar een herdenkings coin met daar aanvast een goed doel lijkt me een prima plan.

Moet het goede doel WKF niet zijn het KWF ??????.

Ik lees het wel.

Mensen sterkte morgen. Greoten DE GETZIE FAMILY.

 

 

Ik lees net dat de herdenkings coin er al komt.

 

 

GREOTEN DE GETZIE FAMILY

bewerkt door getzie familie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Intentie van mijn initiatief is, dat we er even bij stil staan.

 

Op welke manier dat gebeurt is eigenlijk niet zo belangrijk, het zou alleen, denk ik, erg passend zijn om dit met een grote groep mensen op een zelfde wijze te doen.

 

gr.Wil

 

Ik had niet verwacht dat e.e.a. zoveel zou losmaken ik herhaal dit bericht daarom nog maar een keer.

 

Praktisch gezien kan ik me vinden in andere zaken die wel geregeld kunnen worden.

 

Een herdenkingscoin is een heel goed idee waar ik zeker ook aan mee zal doen

 

Gr.Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...