ET4FR & CO Geplaatst 20 november 2006 Geplaatst 20 november 2006 Vandaag heb ik weer goede kontakten gehad met iemand van SBB. Nadat ik vorige week per mail om kaarten heb gevraagd van het gebied van SBB in ZO Friesland het ik keurig 3 kaarten gekregen waarop hun gebied staat. Ik heb ook de namen gekregen van de boswachters in dat gebied en het leggen van cache's moet geen probleem zijn als ik van te voren aangeef waar deze liggen. We gaan dan gezamelijk de plek bekijken en aangezien ik bij mijn andere 4 cache's in SBB gebied ook toestemming heb gekregen zal dit ook geen problemen opleveren. In één woord klasse Hebben andere ook deze ervaring of zijn ze alleen in ZO Friesland zo gemakkelijk
thex Geplaatst 21 november 2006 Geplaatst 21 november 2006 (bewerkt) In Zoetermeer zijn ze ook heel behulpzaam. Willen wel weten waar de cache en tussenpunten liggen, omdat zij kennis hebben van nestsituaties welke wij zouden kunnen missen. Terrecht dat dat meegenomen wordt. 21 november 2006 bewerkt door thex
Peetee Geplaatst 21 november 2006 Geplaatst 21 november 2006 Ook in de ZW-hoek van Friesland heb ik alleen maar goede ervaringen.
t-bones Geplaatst 21 november 2006 Geplaatst 21 november 2006 Zowel voor 'Feico's Land' als voor de cache 'Bukken' contact gehad met Natuurmonumenten / SBB. Geen enkel probleem. Uit het gesprek bleek wel, dat ze een hekel hebben aan halve afspraken, of het vanzelfsprekend vinden (door cache-leggers) van caches op een bepaalde plek. Zij zijn beheerder. Open overleg werkt. Feico werkt met way-point bordjes. Eén ervan zat op een paal die door de beheerder weggehaald werd vanwege een herinrichting van het terrein. Het bordje zat -zo bleek mij bij een cachecontrole- keurig op een naburige paal geschroefd. Er was meegedacht. Ik laat een uitdraai van de cachepagina achter met mijn gegevens. En vertel ze -voor zover ze dat niet weten- waar ze de cachepagina en de logs kunnen vinden.
gerrit en lenie Geplaatst 21 november 2006 Geplaatst 21 november 2006 Ook in de Hoekse Waard goede ervaringen met SBB. De Boswachter heeft destijds met ons het rondje gelopen en adviseerde zelfs om geen kokertjes op de tussen punten neer te leggen want die kunnen makkelijk kwijt raken! Groetjes van, Lenie.
Vinnie1 Geplaatst 21 november 2006 Geplaatst 21 november 2006 Hey, De Kempen en Peel hebben ook super boswachters. Ze geven je niet altijd toestemming maar geven altijd keurig aan waarom ze de route afkeuren. Ook hier is de ervaring dat "open overleg" gewaardeerd wordt. En je staat soms versteld waar je allemaal toestemming voor krijgt. Als je de bedevaartcache gelopen hebt, begrijp je wat ik bedoel.
Team Aragorn Geplaatst 21 november 2006 Geplaatst 21 november 2006 Ook in Brabant en nooit problemen: beheerseenheid Leende. Met dank voor de tip voor een bijzondere locatie in het Leenderbos!
BigFurryMonster Geplaatst 22 november 2006 Geplaatst 22 november 2006 Super-ervaring. Omdat ik zelf contact had gezocht met de boswachter Regio-West (R'dam / Den Haag / Zoetermeer / Katwijk) was hij heel erg enthousiast om toestemming te verlenen. We zijn zelfs in zijn jeep het Haagse Bos gaan verkennen. En dan kom je met de auto op plekken waar alleen Bea van O. en hij met de auto mogen rijden Eenmaal vond een muggle de cache. Omdat de boswachter toevallig langskwam is de cache niet verdwenen, maar netjes herplaatst. Klasse! Het is dezelfde als waar Thex het over heeft. Inmiddels hebben geocachers al twee open dagen van SBB en de gemeente Zoetermeer mede-verzorgd met een "GPS-speurtocht". Binnenkort ga ik contact opnemen met SBB in de provincie Utrecht. Iemand al ervaring daar? Mijn instelling: goede communicatie maakt het verschil.
BigFurryMonster Geplaatst 14 januari 2007 Geplaatst 14 januari 2007 ...heb inmiddels een eerste contact gelegd en (onder voorbehoud van aanlevering van informatie) toestemming gekregen.
@rend Geplaatst 14 januari 2007 Geplaatst 14 januari 2007 Ook ik heb nog geen slechte ervaringen met SBB. Open overleg is mijns inziens altijd de juiste weg. En als het een keer nee is dan ook accepteren.
Team Guppie Geplaatst 14 januari 2007 Geplaatst 14 januari 2007 ook hier geen slechte ervaaring met SBB in Lopikerwaard en omstreken. meneer van de boswachter staat je vriendelijk te woord en geeft zelfs adviezen. petje af voor SBB
Track_leader Geplaatst 14 januari 2007 Geplaatst 14 januari 2007 ik heb ook goede contacten hier in de provincie utrecht, als je maar uitlegt hoe en wat dan is er geen probleem!
gpsgek Geplaatst 14 januari 2007 Geplaatst 14 januari 2007 Hier een gevalletje Natuurmonumenten en zeer goed contact...
fub Geplaatst 14 januari 2007 Geplaatst 14 januari 2007 Toevallig heb ik vandaag mijn contributie voor Natuurmonumenten van dit jaar overgemaakt. Ik heb er wat bovenop gedaan, en ze via hun site laten weten dat dat komt omdat ze meewerken met geocachend Nederland. Uiteindelijk wint iedereen er door: zij krijgen meer mensen in hun gebieden, en wij worden beloond met schitterende cache-plekken. Ik hoop dat meer mensen hen zo gaan 'belonen' voor hun medewerking, zodat dat in de toekomst ook zeker zal blijven.
Fire5 Geplaatst 6 juni 2007 Geplaatst 6 juni 2007 Ik heb voor een earthcache ook contact met Natuurmonumenten. Prima gevoel bij. Groeten, Henk
Aanbevolen berichten