Spring naar bijdragen

Cachen in de Efteling


TeamNathalie&Walter

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Er is een bos onder de Efteling?!

 

Is een gewone uitdrukking om de positie op de kaart aan te geven ("..Bij Nieuwegein, even onder Utrecht.."), ken je die niet?

 

Helaas wel ja :angry: Gelukkig heeft het GroenFront voorlopig kunnen voorkomen dat er nog meer bos verdwijnt onder het "natuurpark"...

 

Er staat nog een heus sprookjesbos op het terrein van de Efteling :lol: . De Efteling heeft veel meer groen dan andere pretparken die ik heb gezien. Maar ik denk dat het wel een goede zaak is dat ze niet zomaar mogen uitbreiden. Tenslotte kunnen ze nog overwegen afgeschreven attracties te vervangen door nieuwe, en bovendien konden ze blijkbaar wel een plek vinden voor de Vliegende Hollander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat nog een heus sprookjesbos op het terrein van de Efteling :angry: . De Efteling heeft veel meer groen dan andere pretparken die ik heb gezien. Maar ik denk dat het wel een goede zaak is dat ze niet zomaar mogen uitbreiden. Tenslotte kunnen ze nog overwegen afgeschreven attracties te vervangen door nieuwe, en bovendien konden ze blijkbaar wel een plek vinden voor de Vliegende Hollander.

 

Ja, ten koste van de kanovijver. De plek waar ik vroeger als kleine Goonie mijn hart verloren heb aan het kajakvaren... Maar goed, De Biesbosch peddelt leuker dan die karper- en afvalput... En de Puffin zit comfortabeler dan die polyestervezel-in-je-armen-wrijvende kano's die daar ronddreven. (sorry, erg off-topic).

 

De Efteling lijkt me ook niet echt een aangename plek om caches te zoeken. Al dat volk dat langs slentert terwijl jij in de bosjes loopt te wroeten! Krijg je weer van die terrorisme-meldingen, want de reclame op tv zegt dat iedereen iets tegen terrorisme kan doen. Nu weer een orderpicker die in het spotje een paar jerrycans mist. Iedereen kan een held zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is natuurlijk wel een soort van Webcam cache te maken daar.

De wildwaterbaan heeft bijv. zo'n fototoestel die foto's van je maakt tijdens de 'vrije val".

Foto's waar ik overigens nooit lachend op sta. :angry:

 

Foto (met GPS in de hand :lol: ) bij log plaatsten geldt dan als geldige log.

 

Wie neemt mijn idee ter hand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Sorry, maar dit draadje moet ik toch echt even omhoog halen! Disneyland Paris telt wel 3 caches, een teken dat het toch wel kan! Okee, twee ervan zijn virtuals, maar er ligt toch ook een traditional :blink: Aangezien ik toch wel een redelij frequente pretparkbezoeker ben juig ik dit soort caches alleen maar toe, maar ik snap ook wel dat voor sommigen de drempel om te betalen erg hoog is.

 

Toch vind ik dat je dan hier maar moet denken net zoals bij alle andere caches: Als het (om welke reden dan ook) niets voor je is, dan doe je het toch niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, maar dit draadje moet ik toch echt even omhoog halen! Disneyland Paris telt wel 3 caches, een teken dat het toch wel kan! Okee, twee ervan zijn virtuals, maar er ligt toch ook een traditional :blink: Aangezien ik toch wel een redelij frequente pretparkbezoeker ben juig ik dit soort caches alleen maar toe, maar ik snap ook wel dat voor sommigen de drempel om te betalen erg hoog is.

 

Toch vind ik dat je dan hier maar moet denken net zoals bij alle andere caches: Als het (om welke reden dan ook) niets voor je is, dan doe je het toch niet?

 

eeehhhh, je hebt hem nog niet gevonden die in Disneyland.....(ik lekker wel :eek: )

Het moet op zich wel kunnen, maar ik denk wel dat je weinig bezoekers krijgt als je hem in een park met entree legt....

bewerkt door Kiddooz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, maar dit draadje moet ik toch echt even omhoog halen! Disneyland Paris telt wel 3 caches, een teken dat het toch wel kan! Okee, twee ervan zijn virtuals, maar er ligt toch ook een traditional :blink: Aangezien ik toch wel een redelij frequente pretparkbezoeker ben juig ik dit soort caches alleen maar toe, maar ik snap ook wel dat voor sommigen de drempel om te betalen erg hoog is.

 

Toch vind ik dat je dan hier maar moet denken net zoals bij alle andere caches: Als het (om welke reden dan ook) niets voor je is, dan doe je het toch niet?

Sorry, je hebt op zich gelijk, maar je haalt juist het draadje naar beneden. De ene kant is duidelijk, aan de andere kant schept het juist een precedent voor meer caches welke op het randje balanceren van wat zou kunnen en wat niet. Oprekken van die grens is iets wat juist voorkomen moet worden. Geocachen is een sport (althans zou het moeten zijn, staat ergens op de pagina's), geen raapspelletje waar de enige bariere het vele geld is wat je voor Disney oid moet neertellen. Het is dan ook geen uitdaging, en dan moet je hem gewoonweg niet gaan leggen.

Stel dat mijn hobby swientjetik is, ga ik toch ook geen micro aan de staart van een varken welke in een modderbad staat hangen ? Omdat jij van pretparken houd (en ik overigens ook) mag dat geen reden zijn om juist daar een te leggen, maar bekijk het meer vanuit het algemene interrese van de modale geocacher, en bedenk juist iets wat anderen nooit in het veld van je zouden verwachten.

 

VEEEL LEUKER.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is een bos onder de Efteling?!

 

Er is veel bos onder en naast de Efteling.

 

Veel mooie caches te doen daar!!!

 

Tip! Willen de kinderen niet cachen? Zet ze af bij de Efteling en ga vervolgens lekker aan de gang met onderstaand lijstje. Dat krijg je niet afgewerkt in een dag. :blink:

 

Sprookjesbos

 

TB Depot "van MAST tot MAST"

 

KLM

 

Venloon

 

kastelencache, het witte kasteel

 

MBG2006001

 

Huis ter Heide (Midden-Brabant) renewed

 

Moleneind

 

Loonse en Drunense Duinen a.k.a. Dutch Sahara

 

zand, zand en nog eens zand - versie 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Disneyland Paris telt wel 3 caches, een teken dat het toch wel kan! Okee, twee ervan zijn virtuals, maar er ligt toch ook een traditional :thumbup:

Nee, je zit fout te redeneren. Je reageert in een topic van 2006 en haalt nu caches aan die in 2003 zijn goedgekeurd. Dus is het geen teken dat jet wel kan, maar een teken dat het ooit wel KON. Is maar een letter verschil maar wel essentieel.

Caches in pretparken enz worden niet goedgekeurd. Alhoewel er verleden jaar eentje in een Dierenpark goedgekeurd is. Maar eenmalig goedkeuren wil dus niet zeggen dat dit voor iedereen geldt. Zie het als een soort proef :huh:

 

Ik heb net de ene Traditional uit Disneyland erbij gehaald en even in het archief gekeken hoe de communicatie vooraf is geweest tussen de reviewer en de eigenaar. De cache was in eerste instantie afgekeurd door de enige reviewer die er voor alle landen ter wereld was buiten de VS, namelijk Erik.

 

Aangezien de cache-eigenaar toen een duidelijke bewijs van toestemming had van de park-eigenaar, en aangezien er al enkele caches in Disneyland in de VS liggen, heeft toen een van de bobo's van gc.com doorslag gegeven en de cache goedgekeurd.

Nu, jaren later is men daarin duidelijk genoeg naar de reviewers toe. Geen caches (meer) goedkeuren in pretparken ivm commercie.

 

De virtuelen stammen ook nog uit de tijd dat deze op geocaching.com gepubliceerd werden. Dat is nu ook al een paar jaar verleden tijd, of je moet je aanmelden bij waymarking.com

 

Toch vind ik dat je dan hier maar moet denken net zoals bij alle andere caches: Als het (om welke reden dan ook) niets voor je is, dan doe je het toch niet?
Dat mag je vinden ;) Ik vind dat ook, maar de opdracht aan de reviewer is anders.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah! Bedankt voor de dit duidelijke verhaal! Aangezien wij geen zicht hebben op hoe en waarom caches wel of niet goedgekeurd worden was dit voor mij dus ook een vrij wazig gebied. Door deze uitleg is de gang van zaken tenminste te begrijpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...