Spring naar bijdragen

GPS hondsdol en afwijking bij de Cache locatie


boschebollen

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik weet niet of jou gps dat heeft maar de batterijspaarstand en waas uitzetten. De laatste paar meters langzaam lopen en kijken in welke richting de pijl je stuurt en het nog aantal te lopen meters. Dan de gps in de zak doen en met je ogen en goed verstand verder kijken. Waar zou ik hem verstoppen helpt ook. Het lukt toch niet vanwege een bepaalde onnaukeurigheid tot wel 10 meter om met de gps precies op de cache te landen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds kort aan het cachen.

Wanneerwe in debuurt van de cacheplek komen slaat de gps(etrex) op hol :offtopic: en stuurt ons alle kanten op met een verschil van 60 meter!! Hoe gaan we daarmee om??

Daarom worden de top modellen van iedere serie ook eitgerust met een elektronisch kompas.

Echter 60 m is wel erg veel, dan moet het bladerdak wel erg nat geweest zijn.

Troost je in de herfst vallen de bladeren en wordt de onvangst in het loofbomenbos beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en zeker niet boven de gps blijfen kijken hoe deze verspringt.

 

En helemaal niet met een waterhoofd. :offtopic:

Sorry hoor was een inkoppertje, moest het even kwijt.

 

Gewoon doen wat hierboven ook allemaal beschreven is.

Neem je tijd.

Kijk goed rond en denk logisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

La la la weten we toch eigenlijk allemaal wel en niemand zegt het ....

Op zo'n moment ben je op ht waypoint aangekomen, rond zo'n exacte lokatie gaat de GPS altijd wel wat afwijken.

Nog een leuke oorzaak is dat men bij het zoeken naar de cache ( denk er maar aan de je de laatste paar meter loopt te zoeken en dus langzamer loopt.... nog 10, 9,8,7,6 m enz enz) onder de minimale snelheid komt waarbij het GPS signaal zeker bij de oudere ontvangers nog een accurate verplaatsing / positionering weer kan geven en ja dan gaat ie tollen.

Hij refereert namelijk je richting aan het laatst exate punt en denkt dan dat je virtueel daar naar toe aan het lopen bent.

Neem daar nog een nat bladeren of zo ie zo een bladeren dek bij, liefst van die fijne naaldbomen en de GPS snapt het helemaal niet meer.

Oplossing: koop een 60 CSx :offtopic: ( ja ok beetje duur en de oplossingen hiervoor genoemd werken ook prima )

bewerkt door Crow & Éowyn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat voor eTrex je hebt. Als het een Vista is, heb je een elektronisch kompas. Dat moet elke keer dat je nieuwe batterijen hebt, gekalibreerd worden. Hiermee krijg je een stabielere aanwijzer. Maar ook dan geldt: als je dichterbij komt dan de nauwkeurigheid toelaat, gaat hij alle kanten op. De bovengenoemde tips helpen dan... Rustig doel benaderen!

 

Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

meter loopt te zoeken en dus langzamer loopt.... nog 10, 9,8,7,6 m enz enz) onder de minimale snelheid komt waarbij het GPS signaal zeker bij de oudere ontvangers nog een accurate verplaatsing / positionering weer kan geven en ja dan gaat ie tollen.

Hij refereert namelijk je richting aan het laatst exate punt en denkt dan dat je virtueel daar naar toe aan het lopen bent.

 

Is dat met de nieuwe legend bv over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik herken het probleem wel. Laatst een cache gevonden met een afwijking van 30 meter. Ik was er al eens geweest, maar ik kon deze alleen vinden door in de logs te kijken naar de foto's en natuurlijk met behulp van de hint.

 

Blijft toch vreemd dat deze grote afwijkingen mogelijk zijn.

 

Als ik nu een cache verstop en de afwijking is al 30 meter? Hoe moet dit dan met de mensen die hem moeten gaan zoeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...