Spring naar bijdragen

GPS hondsdol en afwijking bij de Cache locatie


boschebollen

Aanbevolen berichten

Hoe moet dit dan met de mensen die hem moeten gaan zoeken?

Die moeten jouw GPSR lenen :D .

 

Alle gekheid op een stokje, er zijn natuurlijk verschillende factoren die meespelen.

- hoe was je ontvangst (weer, bomen etc.)

- kun je uit de logs halen dat anderen ook een afwijking van zo'n 30 meter hebben?

 

Neem anders eens contact op met de cahce-owner.

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Om die reden hebben wij er een simpele ouderwetse vloeistofgevulde kompas bijgenomen. Helpt goed.

 

Die oplossing gebruik ik ook. Leg je gps ergens neer en laat hem tot rust komen. Kijk vervolgens waar het kistje volgens de gps zou moeten liggen (aantal meters in een bepaalde richting) en gebruik vervolgens het meegebrachte kompas om de juiste richting te bepalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Kijk, dit is dus heel herkenbaar. Afgelopen weekend in het bos getracht te cachen, maar totaal mislukt wegens (bijna) geen ontvangst (Garmin 60C). Is de oplossing zo 'simpel', gewoon een kompas meenemen als hulpmiddel ? Bij ons was het zo, dat, telkens als we een fix hadden, we op een afstand van ca. 500 meter waren, best nog wel ver dus, maar dan zou het toch mogelijk moeten zijn met een kompas de cache stukje bij beetje te benaderen ? Vooropgesteld natuurlijk, dat er zo nu en dan een fix verkregen kan worden ...... Wij hebben het opgegeven na 1 uur rondjes gelopen te hebben, en denken er nu aan een duurdere GPS te kopen. Maar, het geld ligt hier niet voor het oprapen LOL, dus andere opties om met de soms zeer slechte ontvangst om te gaan zijn meer dan welkom ! Wat ik hier op dit forum lees is dat er toch zeer succesvol gezocht en gevonden wordt, en lang niet altijd met de meest geavanceerde apparaten ;-) Heel veel geld uitgeven is de weg van de minste weerstand, dus wie er tips heeft, graag !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je wel ontvangst had zou ik eerst eens gaan kijken of de instellingen wel goed staan want een verkeerde notatie of kaartdatum kan dan al aardig wat afwijking geven. In principe als ik ontvangst heb dan wordt alleen de epe groter, dat is de afwijking maar dat betkent nog steeds dat ik een zuiver zoekgebied krijg waar ik kan zoeken. Dus check de instellingen eens of ga eens met een ervaren cacher op pad om de zaken te checken en te zien hoe hij/zij werkt.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De instellingen zijn goed, we hebben die zelfde dag, heel het weekend trouwens, andere caches wel probleemloos gevonden. Het probleem zit in de superslechte ontvangst in het bos, en een zoekgebied, ja, dat hadden we wel, maar 500-700 vierkante meter vinden wij dan toch best veel ;-) Op pad met een ervaren cacher staat al in de agenda, is inderdaad een goeie tip, al was het ook maar om onze GPS eens te checken. Dank voor je reactie !

 

Als je wel ontvangst had zou ik eerst eens gaan kijken of de instellingen wel goed staan want een verkeerde notatie of kaartdatum kan dan al aardig wat afwijking geven. In principe als ik ontvangst heb dan wordt alleen de epe groter, dat is de afwijking maar dat betkent nog steeds dat ik een zuiver zoekgebied krijg waar ik kan zoeken. Dus check de instellingen eens of ga eens met een ervaren cacher op pad om de zaken te checken en te zien hoe hij/zij werkt.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...