Spring naar bijdragen

Wat voor caches?


Dieckske

Aanbevolen berichten

 

Het idee voor Stip op de kaart is ontstaan tijdens het oplossen van de mystery De eeuwige strijd http://coord.info/GC130W0

 

Iedereen kon en kan zelf bepalen hoe ze invulling geven aan de cache. Er is nergens iets voorgeschreven over de uitvoering.

Dat het overigens zo'n vlucht zou nemen had ik nooit verwacht.

 

 

Mensen zijn trots op hun eigen stad of dorp. En zij vinden het derhalve leuk om die trots met buitenstaanders te delen. Wat is er makkelijker dan de Fa. Google te laten bepalen waar de cache geplaatst moet worden? Die combinatie van trots en het gemak van internet zal zeker hebben bijgedragen aan het succes. (denk ik). Helaas moeten we wél vaststellen, dat de uitvoering van het idee niet altijd heel fantasievol is. Wij fietsen er echter niet aan voorbij als ze op de route liggen en soms zitten er caches tussen, waar de CO echt wel moeite voor gedaan heeft. Maar dat geldt voor alle caches....

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat zeggen de overige forumdeelnemers nou ook altijd.... Eindelijk zitten we op één lijn!!!! We hebben consensus..... Er komt witte rook uit de schoorsteen.... Nou is er nog maar één ding om over te zeuren @Vlinder.... Hoe komen we van dat kerkezakkie af..... ???? :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Witte rook? Met betrekking tot Vlindertje?

Allereerst de negeer van Vlindertje maar eens uitschakelen, want er is een nieuwe ontwikkeling.

 

Zijn boodschap was allang duidelijk en wij streven ook naar kwaliteit. Het is een proces.

Vlindertje heeft in ieder geval wel het geduld om langdurig zijn boodschap te verkondigen.

De kerken lopen leeg, maar aan Vlindertje zou je een goede pastoor hebben gehad. Wel in de lijn van Gijssen, strak in de leer.

Dan krijg je opstandigheid. Mensen accepteren geen dictaten meer.

 

De nieuwe paus gaat het dialoog aan en is razend populair bij jongeren. De tijd van de lineaal van de meester en de zegelring om de oren van de pastoor is allang voorbij.

 

Gelukkig maar. Elkaar inspireren is de manier om te verbeteren.

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt nu alsof Vlinder de ignoreknop stevig heeft ingedrukt.

 

Sorry Vlinder, ik zie op jouw profiel dat je druk bent: "Stompzinnig knalwerk buiten. Even een regendansje uitvoeren ..." Dat heeft gewerkt, mijn tuin lag er bij als een droogkloterij, maar is nu weer fris en fruitig. En de Acherontia atropos vliegt vrolijk rond tussen nachtschade en wolfskruid. De natuur is vandaag weer mooi dankzij een nat uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben twee weken naar Frankrijk geweest. Daar wat T4 caches gedaan. Bergwandelingen gemaakt... Het echte cachen dus volgens Vlindertje Maar ja, die wandeling had ik zonder cache waarschijnlijk ook gemaakt.... Dat doen we namelijk al jaren tijdens vakanties.

En dan op de top uitrusten en genieten van het uitzicht.

 

Nu genoten we regelmatig van het uitzicht, rusten we wat uit en vonden hier en daar een vochtig doosje met wat prullaria erin.

 

De mooiste caches waren die in het centrum van de stad van Epinal. Verrassende en leuke verstoptechnieken op prachtige plekken...

 

Dus wat voor cache het is, het is toch echt het totale plaatje wat een mooie cache een mooie cache maakt. De omgeving, het kunstwerkje, de techniek. Ergens moet een uitschieter zitten om het tot een favoriet te laten worden. Ik kies dan vaak toch voor de combinatie van de creatieve cache op een leuke plek.

bewerkt door @Wilbertoord
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik toch on topic bezig ben, vanmiddag op de kofferbakverkoop in Apeldoorn gezocht naar munitiekistjes. Een rommelmarkt met, zoals de naam al zegt, voornamelijk rommel, maar dat inspireert mij wel. Je vindt er allerlei attributen die bruikbaar zijn voor een cache en het kost bijna niets. En er waren munitiekistjes en er was een hoosbui. De kistjes bleven inwendig droog. Vijf euro per stuk.

 

Volgende week sta ik er ook als handelaar. Mijn garage puilt uit van boeken en mijn vrouw maakt zich zorgen over mijn bewaarneurose. Dus Ludlum, Wolkers en andere grootheden worden verkocht voor bijna niets. Er valt niet te onderhandelen over de prijs, want in ben geen handelaar. Maar ook LP´s moeten mijn huis verlaten. Beatles, Bach en Bozzelli. En munitiekistjes, zeven euro per stuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even terug naar het verleden waar deuren breder waren dan de deuropening, omdat de man met de kettingzaag zijn werk niet had afgemaakt. Hij was inmiddels druk bezig met het perfectioneren van zijn bitterballenkanon. Dat was het geocafé.

 

Daar moet ik even aan terugdenken wanneer ik hier kan posten zonder dat ik reacties krijg. Dan neemt mijn fantasie een loopje met mij en maak ik er een wanmensjo van. Niemand neemt mij meer serieus en dat is maar goed ook. Ik ben heel serieus en daar kun je weer twee kanten mee uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over munitiekistjes gesproken.

Wij hebben al diverse malen munitiekisten en - kistjes gezien die bijzonder vies waren. Na bepaalde tijd gaat de sluiting kapot en is de cache niet meer waterdicht.

En als er dan kelderzeugen en slakken zitten is het helemaal niet leuk meer.

 

Wij geven de voorkeur aan goed afsluitbare kunststof bakjes, die ook nog eens voordeliger zijn.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...