Spring naar bijdragen

Wat voor caches?


Dieckske

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

En inderdaad, zoals Mumzle zegt, dat die testlopers als eerste loggen vind ik ook iedere keer weer vreemd

Ben ik het ook volledig mee eens. Dat je de cache controleert of hij wel aan de regels,gaan we weer :D , voldoet, vind ik terecht.

Maar aangezien de cache eerst wordt gecontroleerd en pas daarna op de site wordt gezet, hebben de overige geocachers geen gelijke kansen om de eerste te zijn.

kortom....verpest het niet voor de rest :huh: !!! (de approvers dan he :) )

 

Groetjes Dieckske!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even over het eerst inloggen van testlopers: als zij de cache volbrengen "volgens de regels" vind ik dat geen probleem.

Ik heb inmiddels zelf ervaren dat testlopers wel nuttig zijn: bij mijn eerste caches bleek ik toch een fout gemaakt te hebben, die ik pas na een week doorhad. Dat is natuurlijk carambalig.

 

Wat ik in een cache zoek: een uitdaging sowieso. Dus met opdrachten, gps- en -wat mij betreft- kompastechniek. Gps en kompas moet je allebei beheersen om optimaal te kunnen gebruiken. Geen electronies kompas, maar een goed richtkompas. Daarnaast mooie natuur en hopelijk weinig mensen en dus rust. Kindvriendelijk is voor mij eerder een reden om het niet tedoen, dan wel.

En de omschrijving mag best wat kryptisch zijn: de grijze massa mag aan het werk blijven.

Waar ik niet zo van houd is dat carambalige geprik in de grond. Inventief graag!

GRoet, Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels zelf ervaren dat testlopers wel nuttig zijn: bij mijn eerste caches bleek ik toch een fout gemaakt te hebben, die ik pas na een week doorhad.

Ze zijn absoluut zeer nuttig. Alleen het 'oneerlijke' is, zoals Dieckske al schreef, dat de cache pas op de site komt nadat hij getest is. Zo hebben cachers die er een sport van maken om hem als eerste te vinden inderdaad geen eerlijke kans meer (ik behoor overigens zelf niet tot die groep)

 

Garoeten Alexander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(ik behoor overigens zelf niet tot die groep)

Ik behoor wel tot deze groep. :D

Als ik ook maar zie dat er een bij mij in de buurt bijgekomen is en het werk kan het hebben ga ik op pad.

Dan neem ik voor lief dat er een paar schoonheidsfoutjes inzitten, maar dan is het meteen de sport om hem toch te ontmaagden :huh:

Maar ik meel gelijk naar de maker wat mijn bevindingen zijn en de eventuele foutjes.

Dus als je een cache wilt ontmaagden weet je van te voren niet wat voor een problemen je tegenkomt en wil je echt save moet je caches gaan doen die al door andere gelopen zijn. :)

Barny :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onze testlopers zijn meestal geen geocachers. Dan hem je ook geen probleem met de logjes :huh:.

Onze laatste cache 12steden 13 ongemakken Nijmegen is gelopen door mijn ouders. Pas nadat we de opgevallen probleempjes hadden verholpen hebben we hem aangemeld. Zodoende worden onze caches dus niet door de testlopers gelogt.

Misschien is dit een idee voor andere mensen. Er zijn denk ik genoeg mensen in onze kennis/familie of vriendenkring die ook eens willen geocachen, nou dat kunnen ze op deze manier. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij maakt het niet zo veel uit welke caches er in de buurt zijn.

Maar ik vind de gene met een hoge moeilijksheids graad wel leuk om eerst te doen.

 

Djvdb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik alleen op pad ga dan vind ik de enkele cache's het leukste (ik ben nou eenmaal geen spelletjes-man). :D

Daarentegen als we met een groepje weggaan ( 3 personen of meer) dan vind ik het gezelliger :D om een multi-cache te doen of een ingewikkelde.

Ben je lekker met z'n alle op weg en je kan wat ouwe......(praten).

 

Groeten van Team Blokhut :D ,

Bob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diverse caches van mij zijn heel dicht met de auto te benaderen en dan inderdaad binnen 3 minuten ben je ter plaatse van de cache. Maar ik heb ook tegelijk een alternatief aangegeven om een wandeling te maken vanaf een verder verwijderd punt waar de auto ook gezet kan worden. En wat blijkt nu: maar zelden neemt men de wandeling erbij; de meeste rijden de auto tot vlakbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Een lange wandeling is niet erg (althans dat vinden wij), maar de te zoeken punten moeten niet verder dan 500 meter uit elkaar liggen.

Ik vind het juist leuk als de punten wel wat verder uit elkaar liggen. Dan is het des te meer een verrassing wat je tegen gaat komen en hoe je er moet komen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf net 1 cache gemaakt en vond het leukste om hem zo te maken dat het er een wordt zoals je hem het liefst zou tegenkomen.

:D Dus in een mooi gebied, orginele puzzels naar het volgende waypoint en een goede waterdichte cache-container.

 

Succes met het maken van je cache !

 

Lex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het soort cache maakt mij persoonlijk weinig uit (al ben ik geen fan van caches waar je uren voor kwijt bent) zolang de cache maar klopt. Een */* cache kan net zo leuk zijn als een ***/***, het ligt helemaal aan hoe de cache in elkaar zit en waar die ligt.

Belangrijk is ook DAT de cache er nog ligt. Mijn 'X Marks The Spot' (GCFB4D) is vorige week voor de 2e keer binnen een maand gejat. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...