Spring naar bijdragen

Wat voor caches?


Dieckske

Aanbevolen berichten

Mijn favo-caches: multi, lange route (10 km+), niet moeilijk en DUIDELIJK. Dat laatste vind ik het belangrijkst en dat is helaas niet altijd het geval

Je gaat me toch zeker niet vertellen dat alles 'voorgekauwd' (vergeef me de uitdrukking) moet zijn? Dan is de lol er toch ook van af?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijn favo-caches: multi, lange route (10 km+), niet moeilijk en DUIDELIJK. Dat laatste vind ik het belangrijkst en dat is helaas niet altijd het geval

Je gaat me toch zeker niet vertellen dat alles 'voorgekauwd' (vergeef me de uitdrukking) moet zijn? Dan is de lol er toch ook van af?

Nee natuurlijk niet, ik bedoel dat er geen twijfel mag bestaan over waar je naar op zoek bent en dat vragen niet op verschillende wijzen kunnen worden uitgelegd. Uiteraard mag er best wat fantasie, inlevingsvermogen en intelligentie van de cacher verwacht worden. Ingewikkelde rekensommen geen probleem, lang zoeken naar tussencaches ook geen probleem, maar wat ik wel vervelend is als je bijvoorbeeld midden in een bos staat en er staat in de tekst iets over een grote boom of als je een lantaarnpaal zoekt en je staat tussen twee lantaarnpalen in, dat bedoel ik met niet duidelijk.

En trouwens: bij mij is duidelijk zeker niet hetzelfde als voorgekauwd, anders had ik wel voorgekauwd geschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn favo-caches: multi, lange route (10 km+), niet moeilijk en DUIDELIJK. Dat laatste vind ik het belangrijkst en dat is helaas niet altijd het geval

Je gaat me toch zeker niet vertellen dat alles 'voorgekauwd' (vergeef me de uitdrukking) moet zijn? Dan is de lol er toch ook van af?

Nee natuurlijk niet, ik bedoel dat er geen twijfel mag bestaan over waar je naar op zoek bent en dat vragen niet op verschillende wijzen kunnen worden uitgelegd. Uiteraard mag er best wat fantasie, inlevingsvermogen en intelligentie van de cacher verwacht worden. Ingewikkelde rekensommen geen probleem, lang zoeken naar tussencaches ook geen probleem, maar wat ik wel vervelend is als je bijvoorbeeld midden in een bos staat en er staat in de tekst iets over een grote boom of als je een lantaarnpaal zoekt en je staat tussen twee lantaarnpalen in, dat bedoel ik met niet duidelijk.

En trouwens: bij mij is duidelijk zeker niet hetzelfde als voorgekauwd, anders had ik wel voorgekauwd geschreven.

Sorry! :P

Ik bedoelde het niet negatief, maar je zei:

 

niet moeilijk en DUIDELIJK

 

Vandaar mijn vraag.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat een ieder het recht heeft om de caches te doen die hij/zij het leukst vind (ook al zijn het 'voorgekauwde'), lijkt me niet meer dan logisch. Mijn excuses als ik je op de een of andere manier beledigd heb :blink: .

Maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb vandaag het Eindhovens kwartet (Noord-West) gedaan. Zoals je kunt zien op de cache page, wordt er om een letter D gevraagd :blink: . Toen ik eenmaal daar terplekke was, was het voor mij niet duidelijk hoe ik in godesnaam aan de gevraagde D moest komen :blink: . Had voor mij ook wel wat duidelijker mogen zijn. Of ik heb iets over het hoofd gezien. Ik heb al wel gezien dat er meerdere waren die er last van hadden.

 

Anyway: bedankt voor je reactie!

 

Groetjes Dieckske! ;)

bewerkt door Dieckske
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry!  :P

Ik bedoelde het niet negatief, maar je zei:

 

niet moeilijk en DUIDELIJK

 

Mijn excuses als ik je op de een of andere manier beledigd heb :blink: .

Maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb vandaag het Eindhovens kwartet (Noord-West) gedaan. Zoals je kunt zien op de cache page, wordt er om een letter D gevraagd :blink: . Toen ik eenmaal daar terplekke was, was het voor mij niet duidelijk hoe ik in godesnaam aan de gevraagde D moest komen :blink: . Had voor mij ook wel wat duidelijker mogen zijn. Of ik heb iets over het hoofd gezien. Ik heb al wel gezien dat er meerdere waren die er last van hadden.

 

Hey Dieckske, no hard feelings, ik ben natuurlijk niet boos of beledigd. ;) .

En inderdaad dat voorbeeld wat je aanhaalt lijkt behoorlijk op wat ik bedoel. :( , het is toch balen als je ergens staat en geen idee hebt wat je aan het zoeken bent. Dat vind ik wel het minste vereiste. Oke, als je het niet kunt vinden als je maar weet wat je niet kunt vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik super ingewikkelde caches met rekensommen die niet meer in verhouding staan met de zo vaak broodnodige ontspanning gewoonweg niet aantrekkelijk. Vaak kloppen ze niet helemaal en moet je dus creatief denken om tot de oplossing te komen. Het is echter afhankelijk van je doelgroep. Voor een stel intelectuelen zal het misschien best aantrekkelijk zijn, maar een burgerlijke Mumzle met kids hebben daar eigenlijk andere ideeën over.

 

Het belangrijkste bij de samenstelling van een cache is dat het klopt !!!!

Dat laatste laat nog al eens wat te wensen over, helaas.

 

Een lange wandeling is niet erg (althans dat vinden wij), maar de te zoeken punten moeten niet verder dan 500 meter uit elkaar liggen.

Wil je dat geocachers met kinderen tot je doelgroep laten behoren, dan doe je er verstandig aan om de zoekopdrachten onderweg te combineren met foto's van b.v. de omgeving waarin iets gezocht wordt (zie sporen uit de prehistorie, want daar hebben ze het nog steeds over; TOP!).

Kinderen hebben een extra hulpje nodig, want ze hebben niet allemaal een GPS in de hand. Dus een klein hintje is voor hen welkom en dat hebben ze zéér snel door, waardoor het betreffende punt gevonden kan worden. Maar het is maar net welke doelgroep je voor je cache wilt winnen.

 

Ik vind in ieder geval belangrijk dat de kinderen het leuk vinden.

Een cache waarbij ook wij ons afvragen waar we moeten gaan zoeken en we dus de tussenpunten al niet kunnen vinden is voor ons al een slecht voorteken. Het moet "lopen" zal ik maar zeggen.

Immers, als het alleen om de raadsels gaat dan koop ik wel een één of ander puzzelboekje.

Het gaat om het lekker bezig zijn buiten in de natuur met gebruikmaking van de GPS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gutgut wat zijn we zielig, ;)  ik woon in een gebied waar de dichtstbijzijnde cache op 15km ligt.

 

Ach gossie :D !

Kom je er wel overheen denk je? Ik heb nog wel ergens het nummer van stichting correlatie liggen?!  :blink:

Hi,

 

Zelf zeker ook al een keer (of wat) nodig gehad? :P

 

SY Etienne :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik super ingewikkelde caches met rekensommen die niet meer in verhouding staan met de zo vaak broodnodige ontspanning gewoonweg niet aantrekkelijk. Vaak kloppen ze niet helemaal en moet je dus creatief denken om tot de oplossing te komen. Het is echter afhankelijk van je doelgroep. Voor een stel intelectuelen zal het misschien best aantrekkelijk zijn, maar een burgerlijke Mumzle met kids hebben daar eigenlijk andere ideeën over.

 

Het belangrijkste bij de samenstelling van een cache is dat het klopt !!!!

Dat laatste laat nog al eens wat te wensen over, helaas.

 

Een lange wandeling is niet erg (althans dat vinden wij), maar de te zoeken punten moeten niet verder dan 500 meter uit elkaar liggen.

Wil je dat geocachers met kinderen tot je doelgroep laten behoren, dan doe je er verstandig aan om de zoekopdrachten onderweg te combineren met foto's van b.v. de omgeving waarin iets gezocht wordt (zie sporen uit de prehistorie, want daar hebben ze het nog steeds over; TOP!).

Kinderen hebben een extra hulpje nodig, want ze hebben niet allemaal een GPS in de hand. Dus een klein hintje is voor hen welkom en dat hebben ze zéér snel door, waardoor het betreffende punt gevonden kan worden. Maar het is maar net welke doelgroep je voor je cache wilt winnen.

 

Ik vind in ieder geval belangrijk dat de kinderen het leuk vinden.

Een cache waarbij ook wij ons afvragen waar we moeten gaan zoeken en we dus de tussenpunten al niet kunnen vinden is voor ons al een slecht voorteken. Het moet "lopen" zal ik maar zeggen.

Immers, als het alleen om de raadsels gaat dan koop ik wel een één of ander puzzelboekje.

Het gaat om het lekker bezig zijn buiten in de natuur met gebruikmaking van de GPS.

Zo had ik het nog niet bekeken, maar ja,... ik heb zelf dan ook geen kinderen. Ik zal het zeker in m'n gedachte houden.

 

Thanx for the tip :unsure:

 

Vriendelijke groeten van Dieckske!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gutgut wat zijn we zielig, ;)  ik woon in een gebied waar de dichtstbijzijnde cache op 15km ligt.

 

Ach gossie :D !

Kom je er wel overheen denk je? Ik heb nog wel ergens het nummer van stichting correlatie liggen?!  :blink:

Hi,

 

Zelf zeker ook al een keer (of wat) nodig gehad? :P

 

SY Etienne :unsure:

Je bent nog steeds kwaad he? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Contactgegevens Korrelatie

 

Korrelatie

Postbus 9484

3506 GL Utrecht

 

Willem Dreeslaan 18

3515 GB Utrecht

 

E-Mail kantoor: kantoor@korrelatie.nl

Telefoon kantoor: 030 - 271 01 00

Fax kantoor: 030 - 272 44 77

 

Voor vragen over gezondheid, zorg en welzijn:

 

0900 - 1450 (10 eurocent. p/m)

 

Teksttelefoon voor doven en slechthorenden:

030 - 276 30 30

E-Mail: vraag@korrelatie.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn concept homepage, als je nog ideeën hebt, email me dan, binnenkort wordt het afgebouwd.

 

Hulde GeoGerard, eindelijk eens iemand die 'afgebouwd' correct gebruikt.

Tegenwoordig bedoelt men meestal het tegenovergestelde van wat men opschrijft.

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gutgut wat zijn we zielig, :P  ik woon in een gebied waar de dichtstbijzijnde cache op 15km ligt.

 

Ach gossie :P !

Kom je er wel overheen denk je? Ik heb nog wel ergens het nummer van stichting correlatie liggen?!  :D

Hi,

 

Zelf zeker ook al een keer (of wat) nodig gehad? :P

 

SY Etienne :blink:

Je bent nog steeds kwaad he? ;)

Ik ben nooit kwaad :unsure: en dus ook niet op jou. Ik vind het alleen zo jammer dat er bij mij in de buurt, en dan bedoel ik binnen 5 km, niks ligt ;) .

En daarom roep ik iedereen op om de omgeving Woerden (en de kleine plaatsjes erom) vol te stoppen met caches! Ik ga ze in ieder geval zoeken!!!!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nooit kwaad :unsure:  en dus ook niet op jou. Ik vind het alleen zo jammer dat er bij mij in de buurt, en dan bedoel ik binnen 5 km, niks ligt ;) .

En daarom roep ik iedereen op om de omgeving Woerden (en de kleine plaatsjes erom) vol te stoppen met caches! Ik ga ze in ieder geval zoeken!!!!!

nee joh, je hebt me, denk ik, verkeerd begrepen. Deze reactie was bedoeld voor et1961. We hebben bij een ander topic, De ultieme GeoCaching prikstok?, Wie weet wat dit is?, een soort van meningsverschilletje gehad, vandaar. Zoals je kunt zien heb ik me een beetje stug gedragen tegenover et1961, en heb niet echt sorry gezegd, dus Etienne,.... bij deze :blink: !

Zoals je al eerder hebt gemeld, was je niet boos. Ik was blij dat te lezen :D . Het laatste wat ik wil, is mijn mede geocachers het harnas in jagen. Het enige wat ik met dit topic wil bereiken, is uitvinden wat voor soort cache er over het algemeen het leukst gevonden wordt. that's all!

 

Ik hoop trouwens dat ze aan je verzoek veel gehoor zullen geven!

 

Groetjes Dieckske :P !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het belangrijkste wat ik zoek in een cache is : verrassing. Een cache moet je aangenaam verrassen en dat kan op vele manieren. Bijvoorbeeld omdat de tocht je naar een prachtig plekje brengt, waar je anders nooit van je leven terecht zou zijn gekomen. Of een cache verrast je omdat ie zo mooi is opgezet en er veel tijd en moeite in gestoken is. Of een cache verrast je omdat de makers allerlei leuke creatieve puzzels hebben verzonnen om je een mooie uitdaging te geven. En zo kan ik nog wel even door gaan....

 

Als je een cache gaat maken vind ik het wel erg belangrijk dat je goed nadenkt of de cache duidelijk is. Net zoals je over je eigen fouten heen leest (bij het schrijven van een brief), zo kijk je denk ik ook vaak over je eigen fouten heen bij het maken van een cache. Uit ervaring: dingen die zo simpel lijken zijn voor anderen complete raadsels en andersom. Laat dus altijd je cache door één of meerdere mensen nalopen/testlopen en loop er zelf een paar meter achter om te observeren hoe men je cache uitvoert. Duidelijkheid is wat mij betreft 'the keyword'. Onduidelijkheid leidt tot frustratie en frustratie leidt tot niks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat dus altijd je cache door één of meerdere mensen nalopen/testlopen en loop er zelf een paar meter achter om te observeren hoe men je cache uitvoert.

Ondanks het feit dat ik geen "ontmaagder van caches" ben, zoals bijvoorbeeld GR1, moet me wel van het hart bij deze te vermelden dat het niet netjes staat degene die als test loopt, hem gelijk ook als 1e te laten loggen. Het moet een test blijven! Althans, dat is mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...