Spring naar bijdragen

Wat voor caches?


Dieckske

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik zat me zo eens af te vragen wat de meeste cache-hunters nu precies in een cache zoeken.

 

Hiermee bedoel ik; wat is voor jou nu precies de uitdaging (of criterium), dat voor jouw de doorslag geeft om die cache te gaan zoeken.

 

Wil je bijvoorbeeld lange wandelingen maken en genieten van de omgeving voordat je de cache vind, of wil je juist dat de cache makkelijk is te vinden, zodat je er een aantal kunt doen op een dag.

Of heb je liever dat je onderweg naar de cache een paar opdrachten moet vervullen, alvorens je de cache kunt vinden? etc.

 

Kortom, wat maakt voor jou de cache nou een leuke cache?

 

Ik zelf houd bijvoorbeeld van multi caches en van caches waar je eerst de raadsels/sommen moet oplossen, alvorens je naar de cache op zoek gaat.

 

Ik zou zeggen, deel je ervaring(en) :rolleyes:

 

Groetjes Dieckske!

 

PS: als al een keer zoiets geweest is, gaarne even een meeltje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi, Dieckske!

 

Persoonlijk vind ik het juist leuk als er van allerlei caches zijn, zodat ik kan kiezen. Want soms heb ik al een lekkere ingewikkelde puzzel-multicache gedaan en heb ik nog wat tijd over en dan is het lekker als er een gemakkelijke in de buurt of op de weg terug ligt. En soms wil ik eigenlijk gewoon een lekker stuk wandelen en is het prettig en leuk als er onderweg een cache te vinden is. Vaak ga ik met onervaren geocachers op pad en dan moet de moeilijkheidsgraad niet te hoog zijn, want dan komen ze er zonder mijn hulp niet uit en denken ze dat het een ingewikkelde hobby is. :rolleyes:

 

Dus: van alles wat graag! En hoe meer hoe liever en als het kan ook bij mij in Brabant wat meer!

 

Groetjes, Mijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eejs, dus gij kom ok uit Broabaant? Respect :huh: !!!

 

Het aanbod in Brabant is inderdaad wat aan de lage kant.

Ik wil dus een cache gaan plaatsen in een prachtig mooi natuurgebied (zij die de topic SBB en Natuurmonumenten volgen: Deze zal komen te liggen in een openlijk betreedbaar gebied :D !)

 

Maar ik ben het nog niet helemaal eens met de invulling ervan. Vandaar mijn vraag wat de meeste hunters nu zo'n beetje beweegt, zodat ik voor iedereen wat wils kan verzinnen, het gebied leent zich er uitsteekbaar voor!

 

Bedankt voor je reactie!

 

Groetjes Dieckske!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ons gaat het om diverse dingen:

 

* lekker in de natuur wandelen (dus een multi die je langs mooie punten voert is dan prima, of een normal waar je zelf bepaalt hoe je de juiste paden vindt tot je doel),

* het technisch bezig zijn -met de GPS dus: hoe buit ik de mogelijkheden uit om m'n weg goed te vinden-

* het puzzelen is soms leuk (soms niet, dus dan is een normal prettig om te doen)

* het vinden van die @#verrekte^%$ cachedoos, dus in de gedachten kruipen van de verstopper en dan gaan zoeken.

 

Je ziet het: waar onze pet naar staat die dag. Diversiteit qua caches is dus ons motto. Zowel op gebied van type, als op gebied van moeilijkheidsgraad. Een simpele kan soms net zo leuk zijn om te doen als een lastige (vooral als het die dag niet echt wilde lukken en je er toch per se één wilt vinden :huh: ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het aanbod in Brabant is inderdaad wat aan de lage kant.

Ik wil dus een cache gaan plaatsen in een prachtig mooi natuurgebied.

Kik! Deh's nou een goej idee! Ik wit ok nog wel een mooi plekske... in de burt van Uden ofzo. Doar is echt nog een groat gat op de koart!

Dus ik witnie of deggè doar in de burt wont? Aenders is misschien wel wèh!

Houwd-oe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ons gaat het om diverse dingen:

 

* lekker in de natuur wandelen (dus een multi die je langs mooie punten voert is dan prima, of een normal waar je zelf bepaalt hoe je de juiste paden vindt tot je doel),

* het technisch bezig zijn -met de GPS dus: hoe buit ik de mogelijkheden uit om m'n weg goed te vinden-

* het puzzelen is soms leuk (soms niet, dus dan is een normal prettig om te doen)

* het vinden van die @#verrekte^%$ cachedoos, dus in de gedachten kruipen van de verstopper en dan gaan zoeken.

 

Je ziet het: waar onze pet naar staat die dag. Diversiteit qua caches is dus ons motto. Zowel op gebied van type, als op gebied van moeilijkheidsgraad. Een simpele kan soms net zo leuk zijn om te doen als een lastige (vooral als het die dag niet echt wilde lukken en je er toch per se één wilt vinden  :huh: ).

Zit zeker wat in! Thanx! :D

Hoewel ik me voor kan stellen dat er mensen zijn die totaal niet zitten te wachten op een suffe rondleiding door het natuurgebied, die dus liever recht op hun doel afgaan.

 

In ieder geval bedankt voor je reactie!

 

Groetjes Dieckske!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het aanbod in Brabant is inderdaad wat aan de lage kant.

Ik wil dus een cache gaan plaatsen in een prachtig mooi natuurgebied.

Kik! Deh's nou een goej idee! Ik wit ok nog wel een mooi plekske... in de burt van Uden ofzo. Doar is echt nog een groat gat op de koart!

Dus ik witnie of deggè doar in de burt wont? Aenders is misschien wel wèh!

Houwd-oe!

Nou, 'k won doar nie in de buurt, moarre 'k zal ut in me gedaachtuh houwe!

 

Houdoe en dagge bedaankt zeit, da witte eej kul :huh: !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor moi:

 

[*] Multi

 

[*] Lang

 

[*] Puzzel

 

[*] Omgeving die ik het liefste niet / niet goed ken

 

of

 

 

[*] Virtual

 

[*] Puzzel

 

[*] Moeilijk te loggen (hoge eisen)

 

 

dat is mijn stuivertje voor vandaag...

Groeten

Hawkeyes

 

:huh::D:blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ons gaat het om diverse dingen:

 

* lekker in de natuur wandelen (dus een multi die je langs mooie punten voert is dan prima, of een normal waar je zelf bepaalt hoe je de juiste paden vindt tot je doel),

* het technisch bezig zijn -met de GPS dus: hoe buit ik de mogelijkheden uit om m'n weg goed te vinden-

* het puzzelen is soms leuk (soms niet, dus dan is een normal prettig om te doen)

* het vinden van die @#verrekte^%$ cachedoos, dus in de gedachten kruipen van de verstopper en dan gaan zoeken.

Hier kan ik me dus helemaal bij aansluiten, met alleen als kanttekening dat wij liever geen lange wandeltochten doen. Puur vanwege de kinderen (5+2), die dat niet trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben, net als Elsinga, niet echt een natuurliefhebber van nature uit.

Middels deze hobby kom ik echter tegenwoordig op plekjes waar ik anders nooit kom.

Op welke manier ik daar moet komen, maakt me totaal niet.

 

Of ik thuis moet rekenen :huh: ( welke cache zou ik bedoelen!!!!!),

er in 1 keer naar toe kan lopen , onderweg allerlei coordinaten opsporen.......

het is mij allemaal om 't even.

 

Het gaat mij puur om de ontspanning/tijdsverdrijf en natuurlijk het euforische gevoel als je de cache ook daadwerkelijk vindt.

 

Groeten

Mad Blakeness

 

p.s. ben een echt stadsmens, en ben bezig met tocht van +/- 2 uur door de stad van Rotterdam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jaja,...

Dus als ik het goed begrijp, is het voor de meesten dus een combinatie van tijd en zin hebben :D .

 

Maar wat is nu voor een ieder nou precies de favoriete cache?

 

Ik bedoel, als ik een cache wil gaan zoeken, dan heb ik het liefste dat er een uitdaging aan zit, in de vorm van bijvoorbeeld een dikke rekensom, of bijvoorbeeld het oplossen van raadsels (met alle frustraties van dien :huh: ). Ook multi-caches vormen een uitdaging. Het is niet per defenitie beter of wat ook, maar het geeft wel een soort meerwaarde aan een cache en dat is juist, vind ik, het leuke ervan.

Ik pak natuurlijk ook wel eens traditionele caches mee. Meestal als ik niet al teveel tijd heb, of als ik er een paar wil doen op een dag, of gewoon voor de ontspanning/lol.

 

Kortom wat ik dus zou willen weten is: Wat is nu je favo soort cache?

 

Groetjes Dieckske!

 

BTW: Iedereen die gereageerd heeft: thanx :blink::blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en als het kan ook bij mij in Brabant wat meer!

Gutgut wat zijn we zielig, :blink: ik woon in een gebied waar de dichtstbijzijnde cache op 15km ligt. Ik hoop al zolang dat er bij mij een cache wordt geplaatst maar ik heb nu dus maar besloten om het heft in eigen hand te nemen

 

Mijn favo-caches: multi, lange route (10 km+), niet moeilijk en DUIDELIJK. Dat laatste vind ik het belangrijkst en dat is helaas niet altijd het geval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik woon in een gebied waar de dichtstbijzijnde cache op 15km ligt. Ik hoop al zolang dat er bij mij een cache wordt geplaatst maar ik heb nu dus maar besloten om het heft in eigen hand te nemen

 

 

die was zeker makkelijk te vinden??? of niet??? :blink:

 

 

Groeten

Mad Blakeness

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en als het kan ook bij mij in Brabant wat meer!

Gutgut wat zijn we zielig, :blink: ik woon in een gebied waar de dichtstbijzijnde cache op 15km ligt.

 

Ach gossie :blink: !

Kom je er wel overheen denk je? Ik heb nog wel ergens het nummer van stichting correlatie liggen?! :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...