Twinlife Geplaatst 17 augustus 2006 Geplaatst 17 augustus 2006 Zonder toestemming van terreinbeheerder????? Dat kan ook ter plaatse toch! Gr Twinlife
8BG Geplaatst 17 augustus 2006 Geplaatst 17 augustus 2006 Toevalligerwijze heb ik gisteren per ongeluk een cache gevonden. Dat wil zeggen ik wist dat er ergens een cache zou liggen, maar was er niet actief naar op zoek. Oftewel, op deze plek drukkend lees je het complete verslag. En een keer eerder was ik wel op zoek naar een cache, maar vond een ander. Dus een score van twee tot nog toe. Beide keren zat er geen briefje in wat te doen bij het per ongeluk vinden. En over het briefje gesproken, zou het geen idee zijn om de tekst wat aan te passen? Iets in de geest van: 'dit doosje ligt hier even in verband met de achtste verjaardag van mijn neefje die met een aantal vriendjes een speurtocht loopt'. Wie haalt het dan nog in zijn hoofd om de achtste verjaardag van mijn neefje te verpesten? Zomaar een idee op de donderdagavond...
Heirbaut Hunters Geplaatst 17 augustus 2006 Geplaatst 17 augustus 2006 Zonder toestemming van terreinbeheerder????? Groeten Haak Twinlife en toestemming???? Water en vuur! Hij zuipt bij mij ook het bier op en vraagt geen toestemming 'k wist wel dat twinnie en ik overeenkomsten hadden...
JandeBeHanger Geplaatst 17 augustus 2006 Geplaatst 17 augustus 2006 Zonder toestemming van terreinbeheerder?????Twinlife en toestemming???? Water en vuur! Hij zuipt bij mij ook het bier op en vraagt geen toestemming 'k wist wel dat twinnie en ik overeenkomsten hadden... en dat heeft vast met bier te maken.................
Goedweerloper Geplaatst 18 augustus 2006 Geplaatst 18 augustus 2006 Hierbij de links naar de stash notes, met dank aan bjorri. Stashnote klein Nederlands Stashnote klein Engels
flet Geplaatst 18 augustus 2006 Geplaatst 18 augustus 2006 (bewerkt) En over het briefje gesproken, zou het geen idee zijn om de tekst wat aan te passen? Iets in de geest van: 'dit doosje ligt hier even in verband met de achtste verjaardag van mijn neefje die met een aantal vriendjes een speurtocht loopt'. Wie haalt het dan nog in zijn hoofd om de achtste verjaardag van mijn neefje te verpesten? Zomaar een idee op de donderdagavond... Wat let je om zelf een stashnote te maken. Die in onze caches liggen zijn door ons aangepast. We hebben als leidraad wel de oorspronkelijke genomen. En "Wie haalt het dan nog in zijn hoofd om de achtste verjaardag van mijn neefje te verpesten"? Zolang er nog kinderen mishandeld worden, zit hier dan maar niet over in. Een verjaardag verpesten is voor bepaalde lieden geen probleem. Zo'n briefje zal dus voor die lieden niet werken. 18 augustus 2006 bewerkt door flet
hesselannema Geplaatst 18 augustus 2006 Geplaatst 18 augustus 2006 Maar nu eens een andere vraag. Heeft iemand wel eens per ongeluk een cache geplaatst? En dan bedoel ik niet het achterlaten van afval, maar ergens een cache neergelegd zonder dat hij/zij dat vooraf op die plek van plan was? Volgens mij is er ooit zo iets het geval geweest. Weet allen niet meer welke cache het was. Persoon in kwestie had een leuke cache bedacht en geplaats. Nog voor deze ooit gelogd kon worden was deze verdwenen en nooit her geplaatst. Nu wil het toeval dat een jaar later een andere cacher in de zelfde regio een cache plaats zocht. Hij ontdekte tot zijn verbazing tussen het riet een maagdelijke cache. Meer info moet hier ergens op het forum zijn te vinden. Tevens is het vermelden waard. Dat de vermiste cache door een hoog water was weg gedreven.
HUIJGERS Geplaatst 21 februari 2007 Geplaatst 21 februari 2007 In vrijwel alle caches zit een melding voor mensen die de cache per ongeluk aantreffen. Omdat ik zelf ook een cache wil gaan plaatsen zoek ik hier een voorbeeld van. Ik kan me herinneren er ooit eens een op een internet site gezien te hebben maar kan die niet meer vinden. Wie heeft de "gouden" tip? Er zijn inderdaad diverse stashnotes beschikbaar maar allen vermelden dat je contact op moet nemen met http://www.geocaching.com of http://www.geocaching.nl. Ik heb eens even gekeken hoe makkelijk/moeilijk dat is. Dit is zo moeilijk dat een "niet-geocacher" dit zeker niet gaat doen. Ga zelf maar eens naar http://www.geocaching.com en klik op [Contact Us]. Hier komt een gemiddelde boswandelaar niet uit. Is er een algemeen email adres zoals info@geocaching.nl waar men een email, o.v.v. de cache name, naar toe kan sturen zonder allerlei subscription, login, ticket aanmaken o.i.d.? Iets simpels als een optie "Per ongeluk een cache gevonden? Meldt dit dan hier..." zou voor goedwillende mensen de mogelijkheid geven om iets snel te kunnen melden. (Deze tekst is ook nog niet je-van-het maar goed, het gaat om het idee). PS Zou ook handig zijn om een dergelijk email adres, indien mogelijk, op of in de cache-box te plaatsen.
Team WilP Geplaatst 21 februari 2007 Geplaatst 21 februari 2007 Ik heb in mijn caches, muv de micro's, naast de stashnote, mijn e-mailadres vermeld met het verzoek eventueel daar te reageren. team-wilp@home.nl
Team Aragorn Geplaatst 21 februari 2007 Geplaatst 21 februari 2007 Waarom je eigen e-mail adres er niet bij? De stashnote is geen standaardkaart die je kant-en-klaar koopt, je moet 'm toch zelf uitprinten. En eventueel je 06-nummer.
Knight of Ni Geplaatst 21 februari 2007 Geplaatst 21 februari 2007 Ik heb eens even gekeken hoe makkelijk/moeilijk dat is. Dit is zo moeilijk dat een "niet-geocacher" dit zeker niet gaat doen. Ga zelf maar eens naar http://www.geocaching.com en klik op [Contact Us]. Hier komt een gemiddelde boswandelaar niet uit. Is er een algemeen email adres zoals info@geocaching.nl waar men een email, o.v.v. de cache name, naar toe kan sturen zonder allerlei subscription, login, ticket aanmaken o.i.d.? Iets simpels als een optie "Per ongeluk een cache gevonden? Meldt dit dan hier..." zou voor goedwillende mensen de mogelijkheid geven om iets snel te kunnen melden. (Deze tekst is ook nog niet je-van-het maar goed, het gaat om het idee). Wat mij het makkelijkste lijkt en wat bij mij in de praktijk ook al heeft geholpen is gewoon het vermelden van je eigen e-mailadres op je logrol/stashnote. Diezelfde gemiddelde boswandelaar zou al met geluk naar gc.nl mailen.... "ik heb de cache van jullie gevonden in het bos bij Breda" Tja probeer er dan maar eens achter te komen welke cache en van welke eigenaar hij is... Tegen die tijd dat de eigenaar opgespoord is en de toevallige boswandelaar met hem in contact is gekomen ligt die vieze tupperware doos of dat vieze mossige minutiekistje al lang en breed in de kliko. Zelf heb ik ooit een mailtje gehad van een natuurvereniging die de polder aan het opruimen was, en die per ongeluk mijn cache hadden meegenomen. Keurig mailtje, keurig op gereageerd en uiteindelijk hebben ze de cache netjes teruggelegd waar hij hoorde te liggen!
HUIJGERS Geplaatst 21 februari 2007 Geplaatst 21 februari 2007 Waarom je eigen e-mail adres er niet bij? De stashnote is geen standaardkaart die je kant-en-klaar koopt, je moet 'm toch zelf uitprinten. En eventueel je 06-nummer. Natuurlijk... je kunt alles op die stash note zetten wat je maar wil. Maar niet iedereen wil zijn e-mail adres en/of 06-nummer vrijgeven en dan zou zoiets algemeens een oplossing bieden. Zelf heb ik deze gegevens maar heel sporadisch in/op een cache gevonden maar ja, ik kom dan ook pas gekeken (73 founds). Als er niets eenvoudig en algemeen is dan zat ik er zelf aan te denken om een nieuw e-mail adres aan te maken, speciaal voor geocaching. Maar van de andere kant, ik heb al twee e-mail adressen en dan nog eentje er bij... Dilemma, dilemma....
Team Aragorn Geplaatst 21 februari 2007 Geplaatst 21 februari 2007 Nou, een extra e-mail adres hoeft niet zoveel werk op te leveren, als je maar zorgt dat de post die daar binnen komt, automatisch naar je gebruikelijke adres gaat. Ik vind wel dat het vertrouwenwekkender staat, een cachedoos met iemands eigen gegevens erop. Dan is het allemaal wat minder anoniem.
Tornado Bram Geplaatst 21 februari 2007 Geplaatst 21 februari 2007 (bewerkt) Plaats ook de stashnote met een kleine aanpassing. In het logboekje laat ik mijn gsm nummer en emailadres achter overigens op de note ook. Dacht dat dit gebruikelijk was om die standaard stashnotes te gebruiken. 21 februari 2007 bewerkt door Tornado Stiens
HUIJGERS Geplaatst 21 februari 2007 Geplaatst 21 februari 2007 Nou, een extra e-mail adres hoeft niet zoveel werk op te leveren, als je maar zorgt dat de post die daar binnen komt, automatisch naar je gebruikelijke adres gaat.Ik vind wel dat het vertrouwenwekkender staat, een cachedoos met iemands eigen gegevens erop. Dan is het allemaal wat minder anoniem. Heb je eigenlijk wel gelijk in. Neemt niet weg dat die standaard stashnotes zonder aanpassing niet erg nuttig zijn. (Goede tip trouwens van die auto-forward)
Aanbevolen berichten