Spring naar bijdragen

Snap ik het niet of wat is er mis


Kapitein Haak

Aanbevolen berichten

Wat zijn we toch weer lekker bezig elkaar in een keurslijf te persen :)

 

Laat iedereen in godsnaam zijn hobby op zijn eigen manier beleven. Als de plaatser er een meesterwerk van gemaakt heeft en de vinder slechts een carambalig logje schrijft, dan zij het zo. Risico van het vak.

Als je traditionals, die je inderdaad zo als waypoints in je GPS paraat zou moeten kunnen hebben zonder beschrijving, wilt vinden zonder de mooie beschrijving van de plaatser, dan is dat aan de vinder. Mis je daarom essentiele informatie, dan is dat ook het risico voor de vinder.

 

Respect voor elkaar werkt nog altijd twee kanten op.

 

Beste HH,

 

 

Dit soort opmerkingen als "alles moet kunnen, niet zeuren ed." ken ik onderhand wel.

 

Wat je voor het gemak over het hoofd ziet of waarschijnlijk gewoon niet wilt zien(?) is dat sommige aanwijzingen en opmerkingen niet voor niets geplaatst worden. Dus niet omdat meneer Geopatra of welke cache eigenaar dan ook dat zo lekker vindt, maar omdat het gewoon nodig is en ook een tamelijk vriendelijk doch dringend verzoek van de terreineigenaar is of iets dergelijks!

 

Dan praat ik niet meer over respect moet twee kanten op zijn, maar over doodgewoon even rekening houden met een ander. Dan kun je respect verdienen. Niet andersom!

Je nergens ook maar een malle moer van aantrekken omdat je geen zin hebt een stukje tekst te lezen en/of rekening te houden met een ander onder het mom van vrijheid blijheid zou ik eerder a-sociaal willen noemen.

 

Waarbij ik niet zeg overigens dat jij HH of Sn@g of Haak aso's zijn, maar dat stellen dat je voor een traditional niet verder dan de coordinaten hoeft te kijken - en dus verdere informatie onzin zou zijn - kan en zal leiden tot en geleid heeft tot praktijken die schadelijk zijn voor diverse belangen waaronder het geocachen in het algemeen.

 

@ Haak:

ik zie voor het gemak niet keer op keer iets over het hoofd. Wat dat betreft ben ik lekker off topic aan het gaan zou je kunnen zeggen

 

@ Sn@g:

Niet gelezen , toch wat gemist? Eigen schuld.

Een zeer eenzijdige visie waar ik in mijn antwoord aan HH reeds mijn mening over gaf.

 

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als ik, zoals eerder beschreven alle Trad's in TomTom heb staan en een groot aantal daarvan in mijn GPS, daardoor een beschrijving van het gebied mis dan is dat pech.

Pech voor mij en pech voor de plaatser die het misschien zo goed bedoeld had.

Die info mis ik dan inderdaad rijdens het zoeken.

Dat neemt niet weg dat ik over hekken klim of over privé terrein ga lopen.

Dat is gewoon een kwestie van je boeren verstand gebruiken.

 

En wat die cache pagina betreft. Die lees ik bij thuis komst voordat ik ga loggen.

Dan weet ik waar ik geweest ben, waarom ik daar geweest ben en misschien ook wat ik gemist heb.

Het leuke van het achteraf lezen vind ik persoonlijk de 'herkenbaarheid'. Ik lees ook vaak de logs van teams die mij voor waren maar ook die na mij kwamen. Founds staan bij mij ook vaak een maand in de watchlist.

Dus het feit van het niet lezen van de cachepagina omdat ik alle coordinaten al in mijn GPS heb staan gaat niet helemaal op.

Ik lees ze naderhand dus en dat geeft net zoveel, zo niet meer voldoening.

Voor mij en voor de plaatser.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat neemt niet weg dat ik over hekken klim of over privé terrein ga lopen.

 

 

Ik neem aan dat je bedoelt: "Dat neemt niet weg dat ik NIET over hekken klim of over privé terrein ga lopen." ? (Komt een beetje muggezifterig over, maar is wel een substantieel verschil)

 

 

Ik lees ze naderhand dus en dat geeft net zoveel, zo niet meer voldoening.

 

Waarmee je soms duidelijk voorkomt dat de verstopplek je al bekend is voordat je ter plaatse bent en nog moet gaan zoeken......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat je bedoelt: "Dat neemt niet weg dat ik NIET over hekken klim of over privé terrein ga lopen." ? (Komt een beetje muggezifterig over, maar is wel een substantieel verschil)

Muggezifters heb je altijd. :D

Maar je snapt in iedergeval de strekking van mijn bericht.

 

Waarmee je soms duidelijk voorkomt dat de verstopplek je al bekend is voordat je ter plaatse bent en nog moet gaan zoeken......

Juist. Iets vinden zonder voorkennis en zonder (per ongeluk gelezen) hint is veel leuker.

Bovendien is het naderhand lezen ook leuk omdat er herkenbare dingen in voorkomen maar even zo vaak dingen waarvan je denkt. "Oh, dat heb ik niet gezien of ik dacht dat het een ......... was".

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Muggezifters ...

Het is muggeNzifters. :thumbup:

 

Dit soort opmerkingen als "alles moet kunnen, niet zeuren ed." ken ik onderhand wel.

Dat zeg ik toch helemaal niet :D ?!

 

Ik zeg alleen dat iedereen zijn hobby op zijn eigen manier moet beleven; dat geld voor jou en dat geld voor mij (en Haak, en en en ...). Probeer een ander niet jouw manier van cachen af te dwingen. Ik heb namelijk het gevoel dat jij dat probeert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Muggezifters ...

Het is muggeNzifters. :thumbup:

 

Dit soort opmerkingen als "alles moet kunnen, niet zeuren ed." ken ik onderhand wel.

Dat zeg ik toch helemaal niet :D ?!

 

Ik zeg alleen dat iedereen zijn hobby op zijn eigen manier moet beleven; dat geld voor jou en dat geld voor mij (en Haak, en en en ...). Probeer een ander niet jouw manier van cachen af te dwingen. Ik heb namelijk het gevoel dat jij dat probeert.

 

 

 

Laat maar, joh.

Ik heb mijn dingetje gezegd : voor dovemansoren.

 

Jammer.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dovemansoren of niet, ik blijf erbij dat Haak in principe wel gelijk heeft. Als je een waypoint van een traditional invoert, dient deze per definitie naar een cache te voeren. Dat je dan geen beschrijving hebt, geen aanwijzing, geen hint, is dat het probleem voor de zoeker/vinder en deel van het spelletje. Als je op die manier een cache wilt zoeken hoef je niet per definitie een aso te zijn. Als je je houdt aan de regels die ter plaatse gelden, is er niets aan de hand.

Het is dan, terecht, frustrerend als een traditional ineens een multi blijkt. Maar hoe frustrerend ook, ook dat is dan deel van het spelletje. Had je maar op de beschrijving moeten kijken...

 

Hoe je het spelletje ook speelt, zolang de regels van geocaching worden nageleefd, kan iedereen op zijn eigen manier plezier beleven aan zijn hobby. Het keurslijf van geocaching.com kan soms al strak genoeg zitten; laten we elkaar niet nog meer regels opleggen en ongeschreven verwachtingen van elkaar hebben. Dat wou ik er over kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Sn@g:

Niet gelezen , toch wat gemist? Eigen schuld.

Een zeer eenzijdige visie waar ik in mijn antwoord aan HH reeds mijn mening over gaf.

 

 

Geopatra.

 

Bullshit. Mijn mening. Als iemand te beroerd is te lezen en vervolgens door niet te lezen de cache niet vind is dat zijn eigen schuld. Niet meer niet minder.

Niet eenzijdig. Man wat maak je je druk. Nogmaals Ik zelf heb ook een aantal plekken waarover wat te vertellen is en dat lees ik bij andere caches ook. Anderzijds hoef ik geen 3 a4'tjes vol met geschiedenis bij een cache te hebben. Een samenvatting is ook leuk. En wat mijn visie is hoef ik van jou niet te horen. Ieder de zijne.

 

Ieder zijn ding. Als ik een wandeling over de snelweg uitzet en iemand wil die met het vliegtuig doen. Be my guest!

bewerkt door SN@G
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...