Spring naar bijdragen

Snap ik het niet of wat is er mis


Kapitein Haak

Aanbevolen berichten

Hierover van Kruimeldief een mailtje ontvangen en de cache Beerze dal aangepast. :thumbup:

 

Sorry voor het ongemak, maar lezen en een recente uitdraai meenemen zal je bij vele caches nog vaak van pas komen .

Lezen van een cachepagina is nooit onhandig. Ook al zou het een aanwijzing zijn om de cache alleen liksom te benaderen omdat rechtsom verboden is of iets dergelijks. Ook al is het een traditional, dan nog kan er een tip of aanwijzing buiten de gebruikelijke hints om van belang zijn.

Maar een cachepagina van een traditional lezen van een traditional omdat je, als je hem niet zou lezen, misschien op een verkeerder coördinaat uitkomt, is niet de bedoeling.

(Vooral) in het verleden heb ik veel tijd en moeite gestopt in het correct maken van de traditionals in Nederland. Honderden tekstbeschrijvingen bekeken en toen door Hawkeyes gecorrigeerd als het fout was.

Klopt Willem, maar het zou al leuk zijn als iemand, jij of wie dan ook, een maintenancenote op de een maintenancenote krijg ik namelijk een automatisch emailtje. Niet van gewone note of een reviewernote geplaatst op een cachepagina.

Als het helemaal niet noor de beugel kan en je plaatst een verzoek om archivering bij een ander zijn cache, dan krijg ik daar ook bericht van.

 

Ik heb de indruk dat de reviewers tegenwoordig beter opletten, waarvoor natuurlijk mijn dank en complimenten. :thumbdown:

Allereerst mijn dank daarvoor :yes: Een foutje kan altijd gebeuren. Vooral als je er an een tig achter elkaar gedaan hebt, dan is de lol eraf en zie je geenv erschil meer. Dat is ook een van de redenen (andere redenen zijn gezondheid en een naggin echtgenote) dat ik snachts bijna niet mer review.

 

Maar ik ben er van overtuigd dat de grootste gros van de "foute" traditionals pas later fout zijn geworden. De eigenar veranderd zijn cachelisting of coördinaten en dan is het bijvoorbeeld ineens geen traditional meer

 

ook helemaal mee eens maar hoe handhaaf je dit in de praktijk?

vanmorgen kwam deze http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...cd-545e143015cf online. Dus ook een multi toch?

 

Kruimel, kunnen we ze bij je melden oid?

 

Die mag je wel melden, maar er is en was niets mis mee. Ik heb hem zelf gereviewed en online gezet. Hij is als een multi aangeboden en als een multi online gekomen.

 

Zo dat is snel aangepast!

Jukwerd is heel erg mooi.

Dat snelle aanpassen snap ik dus niet helemaal. Hij is namelijk nergens aangepast B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zo dat is snel aangepast!

Jukwerd is heel erg mooi.

 

Dat snelle aanpassen snap ik dus niet helemaal. Hij is namelijk nergens aangepast :)

 

Ik snap het ook niet. Jukwerd is online gekomen zoals ik hem had aangeboden op een piepklein layout aanpassinkje na (weet niet of het goed nederlands is, maar wil alleen maar aangeven dat de aanpassing zeer klein was) :dribble:

 

 

Ben je misschien niet in de war met Gemaal Rozema??? want dat is nu een multi geworden, alleen moet die nog opnieuw bekeken worden. En van QP9 sluis moeten de coordinaten aangepast worden, maar dat zal tzt gebeuren.

bewerkt door SN@G
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal wel verkeerd gekeken hebben. Excuses dan daarvoor.

 

Maar mensen, ga naar Jukwerd.

 

Nu gaarne weer terug naar het onderwerp van deze draad, traditionals die eigenlijk multi's zijn.

 

Zilvervloot.

 

Inderdaad want Twinlife heeft even geen zin, dus jullie hebben nog steeds kans op een FTF!!!!

De arme jongen is nog moe van gisteren natuurlijk en helemaal bij de gedachte dat hij alle papierwerk in het veld weer alleen moet doen. :dribble: En dan die ontvangst he, die valt ook nog wel eens weg. :)

 

(oeps nou wordt ie boos)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is in elk geval duidelijk dat mij openingspost het nodige losmaakt. Het was ook meer een reminder naar de cacheleggers om te denken aan de irritatie die ontstaat als onjuiste gegevens worden gebruikt. Het is in elk geval een discussie die iets toevoegt naar mijn mening. Misschien moet iedereen zich inderdaad aanleren bij dit soort misvattingen even de reviewer te mailen zodat e.e.a. kan worden rechtgetrokken.

 

Groeten kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens al is het soms een traditional, toch sta je soms voor verrassingen...

 

Niet ver over de grens in de buurt van Duisburg ligt een traditional genaamd Schnell noch einen Micro 3 !? die ik iedereen kan aanbevelen.

 

Met heel veel plezier een uurtje bezig geweest...

(en geen beschrijving nodig)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry voor het ongemak, maar lezen en een recente uitdraai meenemen zal je bij vele caches nog vaak van pas komen .

 

:D

 

En daar gaat het dus nu juist om.

Velen, waaronder ik, gebruiken programma's als GSAK.

Daarmee pompen we onze TomTom en GPS vol met alle traditionals van Nederland.

Bij traditionals hoef je in principe geen papier mee te nemen.

Lekker handig voor als je onderweg nog wat tijd over hebt.

Deze mensen hebben de hele cache pagina nog nooit bezocht of gezien.

Moet ook niet nodig zijn want aan een coordinaat heb je genoeg.

 

Ger@ld

 

Kijk en een dergelijke opstelling/instelling stuit mij als cacheplaatser tegen de borst. :);)

Niet alleen omdat ik probeer eea. aantrekkelijk te presenteren en van de nodige info te voorzien, maar ook omdat ik nogal eens aangeef dat het wenselijk, geboden, aan te raden, verplicht of wat dan ook is om via een bepaald punt de cache te bezoeken.

Of juist om niet via een bepaald punt te gaan.

Of dat je ter plaatse wellicht het beste een bepaalde handeling wel of niet kunt verrichten.

 

Enzovoorts.

 

Het als een blinde stier overal maar op af stormen "want het is een traditional" wil dus nogal eens leiden tot niet gewenste toestanden. :dribble: Niet gewenst door de cache eigenaar , maar ook door de terreineigenaar.

 

En dat is jammer en te voorkomen: kijk vooraf even op de site.

 

Daar is hij voor , weet je !

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp de "gemenge gevoelens' van Geopatra :) Ik heb een van de redenen om toch de cachepagina te lezen ook geprobeerd aan te geven in bericht 31 in deze topic.

 

Niet iedere traditional is een simpele opraper, daar blijf ik ook over doordrammen :dribble:

 

En met het inkloppen in TomTom en GPS en daarbij medeneming van PPC, kun je alles kwijt zonder papier bij je te hoeven hebben.

 

Ik heb altijd als ik op pad ga van GSAK 2 versies HTML bij me. Eentje van alle caches die ik ooit nog wil doen en eentje van de caches die ik die dag denk te gaan doen (en dat is altijd teveel).

 

Maar Geopatra, het is een feit dat het om de cache gaat en niet om het verhaal dat erbij geschreven staat.

 

Als je naar Coevorden (GCRCFR) van Team Dauwtrappers kijkt, een multi/stadswandeling, dan zie je een heel verhaal. Als je dan ook nog eens het verhaal op de geadviseerde PDFmanier gaat printen dan heb je geloof ik 10 of 11 A4tjes bij je.

 

Niet voor niets staat er na "het verhaal", als de daadwerkelijke cachelisitng begint het volgende:

 

Cache:

 

Na al het blabla hierboven dat toch door niemand gelezen wordt, hier dan de cachelisting.

Deze stadwandeling is een beetje gevarieerd. Je wordt door middel van Waypoints door de stad geleid. Op sommige waypoints wordt je gevraagd iets te noteren. [KNIP]

 

Het verfraaien en opleuken van een cachepagina houdt op na het lezen ervan en dus vordat men de cache gaat doen. Of je moet in het verhaal de "puzzel" mee hebben verstopt.

 

Het is misschien wat knullig voor degene die een leuke HTML pagina heeft gemaakt van zijn traditional, met gegevens en foto's, maar als er voor de cache geen bijzondere mededelingen zijn, dan is het in principe gelijk aan een cachelisting met minimale lisitng.

Ik heb wel eens een cache gereviewen en teruggestuurd aan de eigenaar met de vraag of "dit het is". Er stond nog geen letter in de listing. Gewoon coördinaten bovenaan en dat was het. Dan vraag ik soms of ze misschien de cache te vroeg hebben ingediend omdat het niet "af" lijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Geopatra maar dat ben ik dus volstrekt met je oneens. een traditional is een traditional omdat hij maar uit één punt bestaat. Het lijkt mij juist niet gewenst er eigen regeltjes op na te houden. Maar goed oneens zijn met elkaar dat mag. En ik zeg het nog maar eens een keer de post is geschreven vanuit een soort geocaching noodsituatie waardoor ik tijd over had ineens. Ik ga toch geen caches uitdraaien die ik niet van plan was te gaan doen, dat kost al zoveel bomen.

Ik kan wel begrijpen als iemand in de omschrijving omschrijft dat het beste je kunt benaderen via.... maar daar zit voor velen nu juist de char__me, het zoeken van de juiste weg.

Mijn mening maak geen eigen regeltjes, de regels zijn toch duidelijk.

 

Groeten Kapitein Haak.

bewerkt door Kapitein Haak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Geopatra maar dat ben ik dus volstrekt met je oneens. een traditional is een traditional omdat hij maar uit één punt bestaat. Het lijkt mij juist niet gewenst er eigen regeltjes op na te houden. Maar goed oneens zijn met elkaar dat mag. En ik zeg het nog maar eens een keer de post is geschreven vanuit een soort geocaching noodsituatie waardoor ik tijd over had ineens. Ik ga toch geen caches uitdraaien die ik niet van plan was te gaan doen, dat kost al zoveel bomen.

Ik kan wel begrijpen als iemand in de omschrijving omschrijft dat het beste je kunt benaderen via.... maar daar zit voor velen nu juist de char____me, het zoeken van de juiste weg.

Mijn mening maak geen eigen regeltjes, de regels zijn toch duidelijk.

 

Groeten Kapitein Haak.

 

Leuk Haak,

 

maar als je voor de zoveelste keer in een log leest dat mensen over 2-3-4 stuks prikkeldraad klimmen dwars door weilanden of dwars door een stuk bos of wat dan ook enkel en alleen om dat ze te beroerd zijn even te lezen wat er staat aangegeven op de pagina om de omgeving te beschermen en/of op verzoek van de eigenaar, dan zakt je broek wel een beetje af. :);)

En schrijf je hetgeen ik net schreef.

 

Dat opleuken is inderdaad niet nodig, maar persoonlijk stel ik het wel op prijs dat te zien. En lees ik overigens ook altijd wat er geschreven wordt.

Sterker nog : ik pleeg eea. uit te printen ondanks dat ik de html's in mijn PDA heb staan.

Maar dat is de persoonlijke noot.

 

Het gaat erom dat er niet voor niets aanwijzingen door een cachemaker worden gegeven.

 

Maar ja, "de geocacher" is sterk veranderd: soms krijg ik de indruk dat het er nauwelijks toe doet waar je de cache neergooit. Het is een punt en dat lijkt voor een steeds groeiende groep "cachers" het equivalent voor geocachen te zijn.

Voor die groep kun je onderhand makkelijker een lijstje met coordinaten uitdelen, want de rest interesseert ze geen moer. En als ze dat lijstje dan niet ook nog direct in TomTom en hun gps kunnen laden is het nog niet goed.

 

" 10.37 uur: 9/23 gevonden . Snel verder naar de volgende."

" 10.43 uur: 10/23 gevonden. Heb nog even moeten zoeken ,%^&*@#%."

Etc.

 

Dat nivo dus ongeveer.

 

Maar gelukkig zijn er ook nog "echte" die een leuke plek en verhaal wel op prijs weten te stellen. :dribble:

 

En ik - zei de gek: ik ga gewoon door, want het is nog steeds leuk. :D

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je in dit geval hooguit kunt appeleren aan de geocahcer community toch op zijn minst de lokale regels en ook zoals ze zijn beschreven op de cachesite te respecteren.

Maar aan de andere kant als ik een traditional doe waarvan ik alleen de coördinaten heb betekent dat niet per saldo dat ik dan ook de regels overtreed en over prikkeldraad klim. Ik vind dat dus een compleet andere discussie en een mening die ik nog wel deel ook met je, maar dat komt niet door de cachebeschrijving maar meer door de drift maar zoveel en zo snel mogelijk te scoren.

Ik blijf dus volharden in de opmerking dat ik vind dat men niet zelf regeltjes moet gaan maken, een regel heeft pas zin als ie wordt nageleefd, als je hem zelf maakt kan ie niet worden nageleefd omdat ie nergens is beschreven. Vandaar mijn stelling een traditional is een cache met maar één coördinaat.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je in dit geval hooguit kunt appeleren aan de geocahcer community toch op zijn minst de lokale regels en ook zoals ze zijn beschreven op de cachesite te respecteren.

Maar aan de andere kant als ik een traditional doe waarvan ik alleen de coördinaten heb betekent dat niet per saldo dat ik dan ook de regels overtreed en over prikkeldraad klim. Ik vind dat dus een compleet andere discussie en een mening die ik nog wel deel ook met je, maar dat komt niet door de cachebeschrijving maar meer door de drift maar zoveel en zo snel mogelijk te scoren.

Ik blijf dus volharden in de opmerking dat ik vind dat men niet zelf regeltjes moet gaan maken, een regel heeft pas zin als ie wordt nageleefd, als je hem zelf maakt kan ie niet worden nageleefd omdat ie nergens is beschreven. Vandaar mijn stelling een traditional is een cache met maar één coördinaat.

 

Groeten Kapitein Haak.

 

 

Natuurlijk ben ik het volledig eens met je stelling.

 

Ik wijs er wel op waar een bepaalde instelling toe leiden kan.

 

En dat heeft ook te maken met gebrek aan een basale vorm van respect bij sommigen voor diegenen die zich "uitsloven" om de hobby geocachen attractief te maken en te houden.

 

Je kunt toch op zijn minst even kijken of er nog iets bijzonders is.

En misschien is het ook nog wel een beetje interessant om te weten waar je heen gaat cq. terecht gaat komen ???

 

 

Of moeten we voor de traditionals de cachepagina's maar afschaffen en alleen een - downloadbare - lijst coordinaten publiceren ?

En als dan automatisch bij downloaden de cache al gelogd wordt hoef je er ook niet meer naartoe en houd je dus tijd over om ook nog eens een multi te doen van langer dan 10 minuten. :)

 

Enig sarcasme mijnerzijds? Jazeker!

 

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mij moet je niks maar je leest in de hele discussie al tig keer over het hoofd waarom de topic is geplaatst, dat was dat we de omschrijving niet bij ons hadden omdat we die caches niet van plan waren te doen maar door uitval van een 10 km multi ivm met zeer grote wespen in één van de objecten die geopend moesten worden kwam de tijd vrij om andere caches te gaan doen, in dat geval heb ik dus geen inzicht in die omschrijvingen, en als het dan multi's blijken te zijn dan komt dat door figuren die zelf regeltjes lopen te bedenken, hoe vet je het ook drukt dit laatste is toch echt de essentie van het verhaal.

 

Groeten Haak

Die wars is van enig sarcasme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn we toch weer lekker bezig elkaar in een keurslijf te persen :)

 

Laat iedereen in godsnaam zijn hobby op zijn eigen manier beleven. Als de plaatser er een meesterwerk van gemaakt heeft en de vinder slechts een carambalig logje schrijft, dan zij het zo. Risico van het vak.

Als je traditionals, die je inderdaad zo als waypoints in je GPS paraat zou moeten kunnen hebben zonder beschrijving, wilt vinden zonder de mooie beschrijving van de plaatser, dan is dat aan de vinder. Mis je daarom essentiele informatie, dan is dat ook het risico voor de vinder.

 

Respect voor elkaar werkt nog altijd twee kanten op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn we toch weer lekker bezig elkaar in een keurslijf te persen :)

 

Laat iedereen in godsnaam zijn hobby op zijn eigen manier beleven. Als de plaatser er een meesterwerk van gemaakt heeft en de vinder slechts een carambalig logje schrijft, dan zij het zo. Risico van het vak.

Als je traditionals, die je inderdaad zo als waypoints in je GPS paraat zou moeten kunnen hebben zonder beschrijving, wilt vinden zonder de mooie beschrijving van de plaatser, dan is dat aan de vinder. Mis je daarom essentiele informatie, dan is dat ook het risico voor de vinder.

 

Respect voor elkaar werkt nog altijd twee kanten op.

 

Volkomen mee eens! Niet gelezen, toch wat gemist? Eigen schuld!

 

En een cache maken waarvan je vind dat men hem niet met de auto moet doen, maak hem daar waar men moet lopen. Maak je een route en mensen willen deze met de auto doen, ondanks dat je vind dat hij lopend of met de kano moet. Jammer dan. Zoals Ronald zegt. Ieder zijn ding. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...