Spring naar bijdragen

Snap ik het niet of wat is er mis


Kapitein Haak

Aanbevolen berichten

Soms denk ik weleens dat ik het niet begrijp. Ik heb in mijn GPS alle nog niet door ons gedane traditionals. Die kan ik dan in geval van tijd over of zoals afgelopen zaterdag een soort cachenoodgeval lekker gaan doen.

Nu is het in mijn beleving zo dat traditionals caches zijn met slechts één coördinaat, daarom zijn het ook traditionals, Dave Ulmers eerste cache ter wereld was er zo eentje, ik heb altijd aangenomen dat het daarom traditionals zijn.

Nu overkwam het mij dit weekend dat we een lange multi in een vroeg stadium moesten afbreken omdat er in een object dat we moesten bekijken van binnen een flink wespennest zat. Kortom tijd over dan maar traditionals gaan doen.

Groot is dan de ergernis dat we bij twee van deze traditionals, 1 in België en 1 in Nederland tot de ontekking moeten komen dat er antwoorden op vragen aan te pas komen of er tussenpunten gezocht moeten worden.

Het vermelden van een parkeerplek natuurlijk niet meegerekend want dat vind ik een logische toevoeging.

 

Ik wilde dat kleine verhaal hier toch even verteld hebben, want of ik snap er niks van of het is makers niet duidelijk dat het in een juiste categorie plaatsen van een cache een hoop ergernis bespaart. :walkman:

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Groot is dan de ergernis dat we bij twee van deze traditionals, 1 in België en 1 in Nederland tot de ontekking moeten komen dat er antwoorden op vragen aan te pas komen of er tussenpunten gezocht moeten worden.

Het vermelden van een parkeerplek natuurlijk niet meegerekend want dat vind ik een logische toevoeging.

 

 

Zal ik nog eentje in Luxemburg toevoegen dan waar wij vorige gestaan hebben....en I-net nodig hadden om de vragen op te lossen. :D

 

Gr Twinlife :walkman:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ben ik er gisteren ook eentje tegengekomen in Belgie. Daar gebeurt het blijkbaar wat meer, want dat was niet de eerste keer. Gelukkig heb ik altijd de beschrijving erbij uitgeprint, dus ik sta niet voor verrassingen. Maar ik kan mij wel voorstellen dat als je zonder papier op zo'n waypoint af gaat je dan heel lang kunt zoeken :walkman:

Het moet toch simpel zijn om zo'n cache aan te passen, alleen het type hoeft worden veranderd. Dat moet een reviewer toch ook kunnen. Nu nog iemand in Belgie zover krijgen, dat gaat een stuk lastiger worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap dat t best vervelend is, maar aan de andere kant als je die coordinaat op t i-net opzoekt dan zie je toch gelijk dat t misschien toch om een multi gaat, en dan doe je m toch niet?

 

Groetjes De Goonies

:walkman:

Een multi is een multi en een traditional is een traditional. .uit

 

Bij een traditional gaat het maar om één punt en daar moet de cache te vinden zijn.

Daar mag en kan helemaal geen uitzondering op zijn.

Zelfs het coordinaat bovenaan de pagina moet het coordinaat zijn van de cache en niet van een parkeerplaats (al hoef je daar helemaal niets te vinden of zoeken).

Je moet gewoon blindelings van deze informatie uit kunnen gaan en niet terplaatse nog eens gaan zoeken naar een cache pagina om dan te ontdekken dat het een multi is over 8 km.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als toevoeging nog een stuk of vijf "traditionele" caches in Scandinavie, die wij niet konden doen zonder beschrijving (vanwege een extra peiling / 20 meter van het coordinaat / na het beantwoorden van vragen etc.) Bij alle vijf de caches heb ik een note geplaatst, dat het blijkbaar geen traditionele cache is. Erg irritant is het zeker, gelukkig genoeg andere traditionele caches die wel te vinden waren zonder beschrijving :walkman:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een multi is een multi en een traditional is een traditional. .uit

 

Bij een traditional gaat het maar om één punt en daar moet de cache te vinden zijn.

Daar mag en kan helemaal geen uitzondering op zijn.

Zelfs het coordinaat bovenaan de pagina moet het coordinaat zijn van de cache en niet van een parkeerplaats (al hoef je daar helemaal niets te vinden of zoeken).

 

Zo is het en niet anders. Als er al een parkeerplaats aan te pas komt omdat de traditional geen opraper vanuit de auto is en je er voor mijn part 10 kilometer voor moet lopen, dan staan die coördinaten in de listing.

 

Voor een traditional geldt, de coördinaten bovenaan de cachepagina zijn de coöordinaten van de cache. Geen discusie over mogelijk. Punt.

 

Of de reviewer van die caches heeft zijn werk niet goed gedaan, of, en dat neem ik eerder aan, de cache-eigenaar heeft de listing van zijn al eerder goedgekeurde traditional omgebouwd naar een multi.

Hij kan immers zonder tussenkomst van een reviewer het cachetype niet veranderen.

En dat hij het daarom maar laat voor wat het is kan een vorm van onverschilligheid zijn, of het is moedwillig omdat de reviewer de cache misschien wel af zou keuren als het een multi zou zijn.....

Of de eigenaar heeft omdat de cache op de originele plek soms geript is, de cache verderop geplaatst en aangezien hij de coördinaten niet ongemerkt kan veranderen en ook het cachetype niet, bouwt hij er een extra WP in en... dan is het een multi.

 

Ik kom zo nu en dan zulke omgebouwde tegen, meestal omdat ik er door een cacher op wordt gewezen. :walkman:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is Cape Holland ook wel een leuk voorbeeld. :D

 

Ik zie dat idd soms, dat een cache verdwijnt en de eigenaar dan ipv herplaatsen of archiveren om een foto of een bepaald antwoord gaat vragen om te mogen loggen. Mag dat eigenlijk wel, omdat het dan in feite een virtual is geworden die nu niet meer wordt toegestaan?? :walkman:

 

Zelfs het coordinaat bovenaan de pagina moet het coordinaat zijn van de cache en niet van een parkeerplaats

 

Dat komt ook voor, kan een lelijke instinker zijn als je de pagina niet leest... een voorbeeld is Beerze dal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat traditionals niet allemaal traditinals zijn was voor mij de reden om ze niet gelijk allemaal in mijn gps te laden.....niets zo frust... als ergens aan komen en dan bemerken dat een printout een hele hoop werk had gescheelt.... :walkman:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is Cape Holland ook wel een leuk voorbeeld. :D
Ik zie dat idd soms, dat een cache verdwijnt en de eigenaar dan ipv herplaatsen of archiveren om een foto of een bepaald antwoord gaat vragen om te mogen loggen. Mag dat eigenlijk wel, omdat het dan in feite een virtual is geworden die nu niet meer wordt toegestaan?? :walkman:

Nee, staat duidelijk in de guidelines. Ik kan uit de listing van Beerze Dal niet halen dat een foto een voorwaarde is om te mogen loggen. Cape Holland is inmiddels in het archief beland.

 

Zelfs het coordinaat bovenaan de pagina moet het coordinaat zijn van de cache en niet van een parkeerplaats
Dat komt ook voor, kan een lelijke instinker zijn als je de pagina niet leest... een voorbeeld is Beerze dal

Dat mag dus niet. dit is een typisch voorbeeld van een cache die door de eigenaar later is veranderd. Het is in deze vorm geen traditional en ik heb de eigenaar daar van op de hoogte gebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap dat t best vervelend is, maar aan de andere kant als je die coordinaat op t i-net opzoekt dan zie je toch gelijk dat t misschien toch om een multi gaat, en dan doe je m toch niet?

 

Groetjes De Goonies

Ik denk dat ik in mijn inleiding niet duidelijk genoeg ben geweest. Wij waren dus bezig met een multi van 10 km die we moesten afbreken, daardoor bleef er tijd over en zijn we dus die traditionals gaan doen. Ik neem aan dat jullie niet ook elke cache uitprintenm die je NIET gaat doen zoals een ander in dit draadje suggereerde. Daarnaast heeft niet iedereen I-mode, overigens was het mijn pocket internet die uiteindelijk prijs gaf dat er vargen beantwoord dienden te worden.

 

Groeten kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs het coordinaat bovenaan de pagina moet het coordinaat zijn van de cache en niet van een parkeerplaats

 

Dat komt ook voor, kan een lelijke instinker zijn als je de pagina niet leest... een voorbeeld is Beerze dal

 

Hier ben ik het helemaal mee eens. Bij een multi is het fijn als het coordinaat bovenaan de parkeerplaats is. Bij een traditional hoort dat niet. Bij het Beerze dal heb ik dus eerst de parkeerplaats afgezocht en pas toen we niets konden vinden in de PDA de tekst te voorschijn getoverd (gelukkig dus wel bij ons), om tot de conclusie te komen dat we een stukje moesten wandelen.

Als we weer eens zoiets tegenkomen zal ik kruimeldief wel een mailtje sturen. Had ik eigenljik niet over nagedacht dat dit zo niet mocht. Wel dat hinderlijk was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...