Spring naar bijdragen

Snap ik het niet of wat is er mis


Kapitein Haak

Aanbevolen berichten

Om even te kijken of ik het allemaal snap... Een beetje Archeologie... is dit dus ook geen traditional maar een multi.. toch?

 

Qua idee een traditional, maar doordat bovenaan geen cachelocatie is valt deze onder de noemer multi? Maar als de coordinaten worden omgedraaid.. dus wat in beschrijving staat boven aan pagina en de parkeercoords netjes in tekst genoemd, wel weer een traditional.. mmm.. ?

bewerkt door Team_Maju
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zelfs het coordinaat bovenaan de pagina moet het coordinaat zijn van de cache en niet van een parkeerplaats
Dat komt ook voor, kan een lelijke instinker zijn als je de pagina niet leest... een voorbeeld is Beerze dal

Dat mag dus niet. dit is een typisch voorbeeld van een cache die door de eigenaar later is veranderd. Het is in deze vorm geen traditional en ik heb de eigenaar daar van op de hoogte gebracht.

 

Deze cache hebben wij voor vakantie uitgezocht,hoop dat voor vrijdag duideijkheid is!!

Maar de uitdraai is al gemaakt :D

 

Jolanda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog zo'n voorbeeld.

 

Uit het tijdperk dat een PDA nog abstract voor ons was liepen wij met papieren uitdraaitjes.

Armoe troef bij de Roode Lantaarn want de kleureninkt was al weken op.

Zwart deed het nog wel en dat is toerijkend omdat het coordinaat in zwart op de pagina staat.

 

Nooit gezien toen dat dit het coordinaat van de parkeerplaats was, en daarmee dus ook alleen de parkeerplaats. Resultaat: 60 minuten zoeken tussen geparkeerde auto's. :thumbup:

 

Bij thuiskomst bleek onderaan de pagina het coordinaat in oranje te staan. (op papier dus wit op een witte achtergrond. :thumbdown:

Dit was op 16-5-2004 en is tot op de dag van vandaag nog steeds zo.

U bent gewaarschuwd.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Zelfs het coordinaat bovenaan de pagina moet het coordinaat zijn van de cache en niet van een parkeerplaats

 

Dat komt ook voor, kan een lelijke instinker zijn als je de pagina niet leest... een voorbeeld is Beerze dal

 

Hier ben ik het helemaal mee eens. Bij een multi is het fijn als het coordinaat bovenaan de parkeerplaats is. Bij een traditional hoort dat niet. Bij het Beerze dal heb ik dus eerst de parkeerplaats afgezocht en pas toen we niets konden vinden in de PDA de tekst te voorschijn getoverd (gelukkig dus wel bij ons), om tot de conclusie te komen dat we een stukje moesten wandelen.

Als we weer eens zoiets tegenkomen zal ik kruimeldief wel een mailtje sturen. Had ik eigenljik niet over nagedacht dat dit zo niet mocht. Wel dat hinderlijk was.

 

Hierover van Kruimeldief een mailtje ontvangen en de cache Beerze dal aangepast. :thumbup:

 

Sorry voor het ongemak, maar lezen en een recente uitdraai meenemen zal je bij vele caches nog vaak van pas komen .

 

:thumbdown:

bewerkt door wilp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry voor het ongemak, maar lezen en een recente uitdraai meenemen zal je bij vele caches nog vaak van pas komen .

 

:thumbdown:

 

En daar gaat het dus nu juist om.

Velen, waaronder ik, gebruiken programma's als GSAK.

Daarmee pompen we onze TomTom en GPS vol met alle traditionals van Nederland.

Bij traditionals hoef je in principe geen papier mee te nemen.

Lekker handig voor als je onderweg nog wat tijd over hebt.

Deze mensen hebben de hele cache pagina nog nooit bezocht of gezien.

Moet ook niet nodig zijn want aan een coordinaat heb je genoeg.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Vooral) in het verleden heb ik veel tijd en moeite gestopt in het correct maken van de traditionals in Nederland. Honderden tekstbeschrijvingen bekeken en toen door Hawkeyes gecorrigeerd als het fout was.

 

De laatste tijd kom ik nog weinig fouten tegen en als ik die zie zet ik een note op de site in de hoop dat de cache-legger het aanpast.

De laatste waarbij me dat is gelukt: de cache 'Borderline' die in België ligt, maar wel door een bekende Nederlander is gelegd... :thumbup:

 

Ik heb de indruk dat de reviewers tegenwoordig beter opletten, waarvoor natuurlijk mijn dank en complimenten. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Velen, waaronder ik, gebruiken programma's als GSAK.

Daarmee pompen we onze TomTom en GPS vol met alle traditionals van Nederland.

Bij traditionals hoef je in principe geen papier mee te nemen.

Lekker handig voor als je onderweg nog wat tijd over hebt.

Deze mensen hebben de hele cache pagina nog nooit bezocht of gezien.

Moet ook niet nodig zijn want aan een coordinaat heb je genoeg.

 

Ger@ld

 

En dat bezoeken van de pagina doe je dan als je hem gaat loggen en dan kom je wel eens tot de ontdekking dat je nog wat had moeten doen....

Zie bijvoorbeeld hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een multi is een multi en een traditional is een traditional. .uit

 

Bij een traditional gaat het maar om één punt en daar moet de cache te vinden zijn.

Daar mag en kan helemaal geen uitzondering op zijn.

Zelfs het coordinaat bovenaan de pagina moet het coordinaat zijn van de cache en niet van een parkeerplaats (al hoef je daar helemaal niets te vinden of zoeken).

 

 

Ger@ld

 

Mooi zeggen doan Ger@ld. Ik ben het helemaal met je eens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

Een multi is een multi en een traditional is een traditional. .uit

 

Bij een traditional gaat het maar om één punt en daar moet de cache te vinden zijn.

Daar mag en kan helemaal geen uitzondering op zijn.

Zelfs het coordinaat bovenaan de pagina moet het coordinaat zijn van de cache en niet van een parkeerplaats (al hoef je daar helemaal niets te vinden of zoeken).

 

 

Ger@ld

 

Mooi zeggen doan Ger@ld. Ik ben het helemaal met je eens!

 

ook helemaal mee eens maar hoe handhaaf je dit in de praktijk?

vanmorgen kwam deze http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...cd-545e143015cf online. Dus ook een multi toch?

 

Kruimel, kunnen we ze bij je melden oid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

Een multi is een multi en een traditional is een traditional. .uit

 

Bij een traditional gaat het maar om één punt en daar moet de cache te vinden zijn.

Daar mag en kan helemaal geen uitzondering op zijn.

Zelfs het coordinaat bovenaan de pagina moet het coordinaat zijn van de cache en niet van een parkeerplaats (al hoef je daar helemaal niets te vinden of zoeken).

 

 

Ger@ld

 

Mooi zeggen doan Ger@ld. Ik ben het helemaal met je eens!

 

ook helemaal mee eens maar hoe handhaaf je dit in de praktijk?

vanmorgen kwam deze http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...cd-545e143015cf online. Dus ook een multi toch?

 

Kruimel, kunnen we ze bij je melden oid?

 

ehm, die staat toch als multi of zie ik het verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...