Spring naar bijdragen

Snap ik het niet of wat is er mis


Kapitein Haak

Aanbevolen berichten

Ik kwam nog zo'n vreemde blauwe stip tegen:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...C87F9&log=y

 

Je zult er maar klakkeloos naar toe rijden :thumbup: Moet dit niet een gele stip zijn?

 

 

 

Als we dan toch grote schoonmaak gaan houden onder de traditionals die einenlijk geen traditionals zijn heb ik er ook nog wel 2:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCKVNB

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCJMA2

 

 

Deze linkjes kan het beste naar de reviewer zelf sturen ipv op het forum te pleuren.

Zit een grote kans in dat hij er overheen leest nu en het laat voor wat het is.

 

Volgens mij is het ook niet de opzet van Haak toen hij het draadje startte om hier linkjes neer te zetten van caches die niet kloppen.

 

Tip dus, stuur het naar deze meneer dan komt het wel goed.

Maar wel opschieten ermee hij heeft namelijk zo vakantie en ik heb geen idee wie het rieviewen/modereren dan van hem over neemt.

 

Gr Twinlife :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Quote: Maar wel opschieten ermee hij heeft namelijk zo vakantie en ik heb geen idee wie het rieviewen/modereren dan van hem over neemt. EndQuote.

 

Ik neem aan het modereren denk ik aan Nickx en reviewen Hawkeyes.

 

Groeten Haak.

bewerkt door Kapitein Haak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het ook niet de opzet van Haak toen hij het draadje startte om hier linkjes neer te zetten van caches die niet kloppen.

 

Dat zal ook wel niet de bedoeling van Haak zijn geweest, hoewel het min of meer op zijn eerste posting aansluit. Als de reviewers dit soort caches moeten gaan bijhouden, krijgen ze er een leuke taak bij :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Volgens mij is het ook niet de opzet van Haak toen hij het draadje startte om hier linkjes neer te zetten van caches die niet kloppen.

 

Dat zal ook wel niet de bedoeling van Haak zijn geweest, hoewel het min of meer op zijn eerste posting aansluit. Als de reviewers dit soort caches moeten gaan bijhouden, krijgen ze er een leuke taak bij ;)

In feite zoals Kruimel eerder al aangaf letten de reviewers al standaard op het gebruiken van de juiste soort cache. Degene die nu binnensijpelen zijn dus caches die later zijn gewijzigd of er misschien een keer bij de reviewer tussendoor geglipt. Op zich zal het dus wel meevallen denk ik. Overigens zag ik net ook weer de link van een belgische cache voorbij komen, daarop heeft onze reviewer geen invloed. Oops we hebben meerdere reviewers.

 

Groeten kapitein Haak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb geen idee wie het rieviewen/modereren dan van hem over neemt.

Nickx, Zerocool, Hawkeyes, Bytheway en Geoman.

 

Jij en ik weten wel beter HH.

Het zal mij een benieuwen wie zijn Nickx onder de nieuwe cache's staan dan. ;)

 

Verder maar geen woorden meer aan vuil maken. :D

 

daarop heeft onze reviewer geen invloed. Oops we hebben meerdere reviewers.

 

En modjes :lol1:

 

Sorry was even ;)

 

 

Gr Twinlife :beerchug:

bewerkt door Twinlife
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En modjes :lol1:

 

Sorry was even ;)

 

 

Gr Twinlife :beerchug:

Jij bent echt wars van enig sarcasme hè? :D

 

Maar om terug te komen op het topic, ik vind ook dat elke cacheplaatser een stukje eigenverantwoordelijkheid moet hebben. Als je cache, of de omschrijving incl eigenschappen niet (meer) klopt, dan zal je dat aan moeten passen. Nou ja, moeten, het zo zou horen. Ik denk ook dat 'm daar vaak de kneep zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En modjes :lol1:

 

Sorry was even ;)

 

 

Gr Twinlife :beerchug:

Jij bent echt wars van enig sarcasme hè? :D

 

Maar om terug te komen op het topic, ik vind ook dat elke cacheplaatser een stukje eigenverantwoordelijkheid moet hebben. Als je cache, of de omschrijving incl eigenschappen niet (meer) klopt, dan zal je dat aan moeten passen. Nou ja, moeten, het zo zou horen. Ik denk ook dat 'm daar vaak de kneep zit.

 

Heb ik gelijk een vraagje over aan HH:

 

Er ligt een cache hier in de buurt, zou ergens in een voortuin moeten liggen met een forse afwijking in meters, zodat je in een andere voortuin gaat spitten. Om die reden gaan wij er voorlopig niet langs. Op note's op de pagina wordt niet door de legger gereageerd, zelfs niet op een 'needs archived' note die iemand erop heeft geplaatst. Is daar iets aan te doen?? De legger is niet met vakantie ;)

 

Het gaat om deze cache:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...15744&log=y

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik gelijk een vraagje over aan HH:

 

Er ligt een cache hier in de buurt, zou ergens in een voortuin moeten liggen met een forse afwijking in meters, zodat je in een andere voortuin gaat spitten. Om die reden gaan wij er voorlopig niet langs. Op note's op de pagina wordt niet door de legger gereageerd, zelfs niet op een 'needs archived' note die iemand erop heeft geplaatst. Is daar iets aan te doen?? De legger is niet met vakantie ;)

 

Het gaat om deze cache:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...15744&log=y

Ik pleit er niet voor niks voor dat mensen eerst maar eens een stuk of 50 caches moeten zoeken, voordat ze gaan plaatsen.

Maar als ik het goed lees, ligt de small-cache niet in een tuin en is makkelijk te vinden. Tja...

 

Als de eigenaar nergens op reageert, zou de vinder natuurlijk een behoorlijk coordinaat kunnen plaatsen in zijn log. Ook daar kunnen we elkaar toch helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik pleit er niet voor niks voor dat mensen eerst maar eens een stuk of 50 caches moeten zoeken, voordat ze gaan plaatsen.

 

Dat is nou weer jammer deze opmerking. :beerchug:

Hoeveel mensen zijn er niet die alle lange tijd meelopen maar nog niet eens 50 gevonden hebben maar wel plaatsen en ook nog mooie en wel goed zijn? Jammer Ronald. Ook bij mij gaat wel eens wat fout, maar ik ben dan ook nog en newbie ;)

bewerkt door SN@G
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de eigenaar nergens op reageert, zou de vinder natuurlijk een behoorlijk coordinaat kunnen plaatsen in zijn log. Ook daar kunnen we elkaar toch helpen?

 

Tuurlijk HH, alleen is de vinder niet verantwoordelijk voor het onderhoud ;) en zakt een opgemeten coordinaat vanzelf weer naar beneden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net alles in een sneltrein gelezen, ik ben net terug van mijn werk :beerchug:

 

Ik heb nog geen enkele link aangeklikt en toch weet ik in ieder geval van een van de linkjes wel al welke cache het is. Zal waarschijnlijk eentje zijn met een 2 letterige naam :lol1: Het verhaal er omheen van FireFox (?) kwam me al bekend voor.

 

Allereerst klopt het, er is al een lange tijd een topic waar je gewoon een linkje of voor mijn part alleen de GCcode van de cache kunt plaatsen en een regeltje met wat je denkt dat er aan "fout" is. En daarom is het niet echt handig ze hier te plaatsen. Als ze daar geplaats worden dan wordt er naar gekeken als ik zin of tijd heb en die gedaan zijn worden gedeleted.

 

Ik heb trouwens altijd, ook in email, liever de GCcode van een cache dan de naam er van.

 

Maar, sinds een paar maanden (?) is er bij iedere cache, onder de knop: "Log Your Visit" een optie dat "Needs maintenance" heet. Als je die aanklikt dan is dat een duidelijke melding dat de cache onderhoud nodig is, hetzij voor de cache zelf, hetzij voor de listing of de coördinaten.

Daar krijgt gc.com en de lokale reviewers wel een automatisch bericht van. Sinds kort komt er zelfs, als er ruimte is, een icoontje erbij in de Attributes. Een rood vlak met een witte Kruis. Waarom het juist zo'n icoontje is snap ik niet, maar wie ben ik.

 

Nog maar eens een keer weer een reactie op het traditional verhaal, de cache met dit icoontje: 2.gif

 

Het is heel simpel. De coördinaten bovenaan de cachepagina zijn altijd de coördinaten van de cache. Je hebt geen listing, het verhaal op de cache pagina dus, nodig. Mis je doordat je de listing niet bij je hebt of niet gelezen hebt, relevante info, dan ben je niet genaaid omdat je zulke "grapjes" al ingecalculeert hebt en geaccepteert hebt toen je besloot de listing niet te lezen. En dus ook niet de hint, of (spoiler)logjes. Tips van aanvliegroute enz enz.

Om dan bij de cache te kunnen komen, kan dan een extra avontuur zijn. Immers, de coördinaten bovenaan de cachepagina zijn de coördinaten van de cache en of je nu rechtstreeks wilt gaan of via een omweg van tig kilometers, dat is je eigen wens. Of je nu kilometers langs een kanaal moet lopen naar een brug omdat 3 meter verderop, aan de overkant van het kanaal de cache ligt, of je gaat zwemmend of fiereljeppend, zal ieder een worst zijn als het einddoel de cache maar wordt gevonden, met inachtneming van alle wetten en regels die voor die omgeving gelden. Toch? Dan zijn we volgens mij klaar met deze discussie. ;)

 

 

Als de coördinaten, bovenaan de cachepagina, voor een traditional, niet de coördinaten van de cache blijken te zijn, dan ben je waarschijnlijk pissed en genaaid. Niet omdat je lekker puh de lisitng niet bij je hebt, maar omdat de cache niet voldoet aan de voorwaarden die bij deze cachetype horen en dus niet aan jouw verwachting voldoet omdat je een traditional wilde doen.

 

Hetzelfde effect als ik een multi uitprint en in het verhaal staat dat de route 2 kilometer is en in de attributes zie ik dat honden toegestaan zijn, en dan blijkt ineens dat de route geen 2 maar misschien wel 4 of 5 kilometer is, dan voel ik me genaaid omdat "wij"niet altijd in staat zijn om "zoveel" kilometer af te leggen. Je hebt je op 2 kilometer ingesteld.

Als dan op een stuk van de route ook nog blijkt dat honden niet zijn toegestaan, dan voel ik me dubbel genaaid omdat we immers altijd een hond bij ons hebben en als honden niet zijn toegestaan, dan gaan we terug. Pfff, ik word door de fee nog teruggestuurd als we met de auto op een weggetje komen waarop staat dat deze alleen voor bestemmingsverkeer is. Ik kan haar maar niet aan het verstand brengen dat wij, rijdend naar de cache, op dat moment onder bestemmingsverkeer vallen :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan wil ik ook graag iets vragen of multi-caches. Hoe zit het met multi-caches die beginnen met een puzzel. Zoals deze. Ik verwacht altijd bij een multi, dat het WP bovenaan de pagina de parkeerplaats is of het 1e punt. Hier blijkt het dus fictief te zijn, wat mij toch een beetje in de war bracht. Dit is namelijk eigenlijk een combinatie van een mystery en multi volgens mij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan wil ik ook graag iets vragen of multi-caches. Hoe zit het met multi-caches die beginnen met een puzzel. Zoals deze. Ik verwacht altijd bij een multi, dat het WP bovenaan de pagina de parkeerplaats is of het 1e punt. Hier blijkt het dus fictief te zijn, wat mij toch een beetje in de war bracht. Dit is namelijk eigenlijk een combinatie van een mystery en multi volgens mij...

 

 

Sudoko is gewoon een Mysterie (of: puzzel) cache. Niets meer, niets minder.

Heb je de puzzel (de sudoko in dit geval) opgelost dan heb je coordinaten.

 

 

 

 

Of deze, precies het omgekeerde, een multi met een misterieus verhaal welliswaar maar gewoon een (hele leuke) multi.

 

 

Speulderbos is voor mij ook een twijfelgeval. Het is een multi, met daarin verwerkt een puzzel.....

(Wel een mooie cache overigens)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...